![]() |
Конференція міністрів освіти країн Європейського регіону в Лувені визначила напрями розвитку Європейського простору вищої освіти на наступне десятиріччя |
Україні потрібна Національна агенція якості освіти
Основні виклики, що очікують вищу освіту України під час запровадження стандартів Болонського процесу - втілення в освітню практику основних інструментів, які дозволять вітчизняній вищій школі зайняти достойне місце у Європейському просторі вищої освіти після 2010 року. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки.
"Ми повинні створити Національну агенцію, яка займатиметься забезпеченням якості освіти, - заявив заступник міністра освіти і науки України Тарас Фініков. - Для нас дуже важливий розвиток систем забезпечення якості освіти, оскільки Україна - один із засновників Європейського реєстру агенцій із забезпечення якості освіти. На конференції нам вдалося налагодити зв'язки з низкою експертів та консультантів, які будуть нашими помічниками у розробці національних підходів у вирішенні освітніх питань".
Заступник міністра зауважив, що Болонський форум, який об'єднав більше ніж 20 країн Америки, Азії, Африки, Австралії, показав, що в світі чималий інтерес викликає системна трансформація вищої освіти європейського регіону.
Довідка
Україна приєдналася до Болонського процесу у травні 2005 року (м. Берген, Норвегія) на Конференції міністрів європейських країн, що відповідають за вищу освіту.
Болонський процес є важливим механізмом гармонізації та оптимізації відносин між країнами та їх освітніми системами і не вимагає уніфікації змісту підготовки фахівців, технологій навчання та системи забезпечення якості вищої освіти. Тому в багатьох документах, які супроводжують Болонський процес, зазначається, що це не єдина уніфікована система вищої освіти, а шлях до узгодження взаємних інтересів 46 національних систем, що розвиваються відповідно до спільно погоджених принципів.
Основним завданням Болонського процесу є створення Європейського простору вищої освіти та наукового дослідження, що ґрунтується на спільності принципів функціонування систем вищої освіти європейських країн.
Освіта.ua
21.05.2009