![]() |
Між вимогами ринку праці та практичними результатами діяльності вищих навчальних закладів утворився відчутний розрив, що призводить до численних нарікань із боку споживачів освітніх послуг та роботодавців |
Практична підготовка студентів у ВНЗ суттєво погіршилась
Аналіз результатів моніторингу якості надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, вимог ринку праці до вмінь випускників вищих навчальних закладів, показує, що в умовах ринкової економіки ситуація з практичною підготовкою студентів у вишах суттєво погіршилась. Про це йдеться у листі МОН України № 1/9-93 від 7 лютого 2009 року.
У випускників вишів відсутні навички практичної роботи за обраною спеціальністю, відсутні знання сучасних технологій і діючої нормативної бази і, як наслідок, зростає період адаптації випускників на первинних посадах, ускладнюється працевлаштування та відбувається зниження престижу вищої освіти загалом.
У багатьох вишах зв'язки з відповідними галузями економіки значною мірою втрачені, а дії з їх відновлення не проводяться. Обсяги практичної підготовки часто скорочуються, має місце заміна практик на формальне перебування студентів у розпорядженні кафедр (відділень). У багатьох вищих навчальних закладах звіт про практику стає формальним документом.
Особлива ситуація склалась у педагогічний освіті: у переважній більшості нині діючих навчальних планах співвідношення між теоретичними заняттями та практикою становить 85 і, навіть, 15 відсотків, що не може сформувати готовність випускника до педагогічної діяльності.
У зв'язку з цим міністерство пропонує до 1 квітня 2009 року розглянути на засіданнях учених (педагогічних) рад питання стану професійно-практичної підготовки в кожному вищому навчальному закладі та спрямувати роботу відповідних структурних підрозділів на розроблення нових підходів до її реалізації, перетворення вищих навчальних закладів на партнерів роботодавців, зацікавлених у кінцевому та якісному результаті, зокрема.
Освіта.ua
09.02.2009