TIMSS оцінила українських школярів

22 січня в Укрінформі відбулася презентація результатів участі школярів України у міжнародному порівняльному дослідженні TIMSS

TIMSS оцінила українських школярів

Як повідомив заступник міністра освіти і науки України Павло Полянський, у дослідженні TIMSS узяло участь понад 60 країн-учасниць. "Участь у дослідженні - політична воля міністерства, яке свідомо пішло на цей крок, адже реформи в освіті можна здійснювати, лише знаючи реальний стан справ", - сказав Павло Полянський.

Минулого року школярі 4-х і 8-х класів України вперше стали учасниками міжнародного дослідження якості природничо-математичної освіти (TIMSS). Це дослідження мало на меті здійснити порівняльне оцінювання стану природничо-математичної освіти у початковій і основній школі.

Усього у дослідженні взяло участь майже 425 тис. учнів, із них в Україні - 4498 учнів 4-х та 4527 учнів 8-х класів із 149 шкіл.

За результатами всіх країн-учасниць розраховувався середній міжнародний бал (для цього дослідження він становить 500 балів).

З математики: 4-й клас Україна з середнім міжнародним балом 469 розміщується на 26 місці; 8-й клас - з середнім балом 462 - на 25. Результат України можна порівняти з результатами Румунії (461 бал), Ізраїлю (463 бали), Болгарії (464 бали), Кіпру (461 бал), Норвегії (469 балів).

З природознавства: 4-й клас - з середнім балом 474 - на 26 місці; 8-й клас - з середнім балом 485 - на 19. Результат України можна порівняти з результатами Йорданії (482 бали), Норвегії (487 балів), Вірменії (488 балів).

Україна вперше брала участь у міжнародному дослідженні, практичного досвіду не мали ані організатори дослідження, ані його учасники. Серед 14 країн-дебютантів кращі, ніж в України, результати показали дві країни - Данія (4-й клас) і Німеччина (4-й клас).

На відміну від Гонконгу, Великої Британії, США, Литви, Шотландії, Сербії, Ізраїлю, Грузії, Марокко, Україною, за оцінкою міжнародних експертів, не було порушено правила щодо вибірки шкіл-учасниць дослідження.

Зміст завдань дослідження на дві третини відрізнявся від змісту українських навчальних програм.

Українські школярі 4-х класів добре справилися із завданнями з природознавства на перевірку та відтворення знань. Найскладнішими для них виявилися завдання на порівняння об'єктів, установлення міжпредметних зв'язків.

Натомість 80 % учнів початкової школи виявили здатність використовувати основні математичні знання у нескладних ситуаціях, інтерпретувати дані. При цьому третина учнів змогла виконати завдання на застосування набутих теоретичних знань і умінь до реальних ситуацій, характерних для повсякденного життя.

Українські школярі 8-х класів справилися з математичними завданнями на перевірку та застосування знань у стандартних ситуаціях. Задачі, що мали звичне для учнів формулювання, розв'язали 45-77,8 % учнів.

Аналіз виконання завдань із природничих дисциплін показує, що учні 8-х класів успішно впоралися із завданнями на відтворення знань. Найскладнішими для восьмикласників виявилися завдання, що потребували застосовування теоретичних знань у практичній діяльності, порівняння та класифікацію об'єктів, на розуміння природи як цілісної системи.

Освіта.ua
23.01.2009

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів