КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
№ 667 вiд 21 червня 2001 pоку
Про затвердження Концепцiї державної полiтики
у сферi здiйснення контролю над тютюном
З метою захисту здоров'я населення вiд шкiдливого впливу тютюнокурiння, зменшення споживання тютюнових виробiв Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Затвердити Концепцiю державної полiтики у сферi здiйснення контролю над тютюном (додається).
Прем'єр-мiнiстр України А. КIНАХ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 21 червня 2001 p. № 667
КОНЦЕПЦIЯ
державної полiтики у сферi здiйснення контролю над тютюном
1. Загальна частина
Україна є однiєю з країн, де значно поширено споживання тютюнових виробiв, особливо серед молодi, тому дуже важливо сформувати i забезпечити реалiзацiю державної полiтики, спрямованої на обмеження споживання тютюнових виробiв.
Ця Концепцiя визначає правовi, економiчнi та соцiальнi засади здiйснення заходiв щодо охорони здоров'я населення вiд шкiдливого впливу тютюнокурiння.
Науковi дослiдження свiдчать, що споживання тютюнових виробiв призводить до розвитку у курцiв раку легенiв, серцево-судинних захворювань, захворювань органiв дихання та iнших. Безпечних тютюнових виробiв не iснує. Тютюновий дим є фактором ризику для здоров'я людей, якi не курять. Споживання тютюнових виробiв призводить до тютюнової залежностi.
Вiрогiднiсть розвитку раку легенiв та iнших хвороб у курцiв набагато вища, нiж у людей, якi не курять. Смертнiсть вiд хвороб, спричинених споживанням тютюну, можна попередити. Тютюновi вироби мiстять шкiдливi для здоров'я людини речовини. В Українi реально iснують медичнi та економiчнi проблеми споживання тютюнових виробiв, оскiльки третина населення нашої країни курить.
Україна має розвинену тютюнову галузь. Загальна сума вiдрахувань пiдприємств тютюнової галузi до бюджету становила у 1999 роцi понад 1,2 млрд гривень, або майже 3 вiдсотки запланованих бюджетних доходiв. Протягом 1996-1999 рокiв надходження вiд оподаткування тютюнових виробiв постiйно зростали.
Водночас, згiдно з орiєнтовними економiчними розрахунками, тiльки для лiкування хворих на рак легенiв та iшемiчну хворобу серця витрачається близько 310 млн гривень щороку.
Досвiд багатьох країн свiту свiдчить, що послiдовна комплексна державна полiтика у сферi здiйснення контролю над тютюном, спрямована на обмеження споживання тютюнових виробiв, дає позитивнi результати в охоронi здоров'я.
2. Мета, принципи та завдання Концепцiї
Метою Концепцiї є захист здоров'я людини шляхом зменшення рiвня активного i пасивного тютюнокурiння, iнших форм споживання тютюну.
Для досягнення зазначеної мети необхiдно розв'язати такi основнi завдання:
Концепцiя передбачає реалiзацiю державної полiтики, що повинна забезпечувати:
3. Забезпечення реалiзацiї Концепцiї
Виконання основних завдань, спрямованих на досягнення мети Концепцiї, можливе:
1) у сферi зменшення ризикiв для здоров'я людини, пропаганди здорового способу життя та iнформування споживачiв тютюнових виробiв про їх шкiдливiсть - шляхом:
2) у сферi забезпечення охорони прав людини, яка не курить, на захист вiд впливу тютюнового диму - шляхом здiйснення комплексу заходiв для захисту прав тих, хто не курить, особливо щодо уразливих категорiй населення (дiтей, молодi, вагiтних жiнок, хворих, осiб похилого вiку);
3) у сферi створення економiчних i правових умов, що сприяють зменшенню споживання тютюнових виробiв,- шляхом:
4) у сферi забезпечення лiкування тютюнової залежностi - шляхом:
5) у сферi контролю за якiстю тютюну i тютюнових виробiв - шляхом:
6) у сферi протидiї незаконному обiгу тютюнових виробiв - шляхом створення та запровадження системи економiчних, правових та адмiнiстративних заходiв протидiї незаконному обiгу тютюнових виробiв;
7) у сферi мiжнародного спiвробiтництва України - шляхом:
Реалiзацiя державної полiтики у сферi контролю над тютюном включає органiзацiйне, нормативно-правове, аналiтичне, iнформацiйне та науково-методичне забезпечення.
Органiзацiйне забезпечення здiйснюється центральними органами виконавчої влади, якi в межах своєї компетенцiї розробляють конкретнi заходи та механiзм реалiзацiї положень Концепцiї.
Узгодження позицiй державних органiв i громадських органiзацiй у цiй сферi здiйснює Вiце-прем'єр-мiнiстр України з питань гуманiтарної полiтики.
Нормативно-правове забезпечення здiйснюється шляхом прийняття та реалiзацiї вiдповiдного закону та iнших нормативно-правових актiв з питань контролю над тютюном.
Аналiтичне забезпечення полягає у проведеннi монiторингу споживання тютюнових виробiв з метою визначення рiвня ефективностi реалiзацiї державної полiтики, а також монiторингу виготовлення та обiгу тютюнових виробiв i надходження податкiв вiд них.
Iнформацiйне забезпечення здiйснюється шляхом пропаганди здорового способу життя, в тому числi серед батькiв, вагiтних жiнок, пiдлiткiв та iнших категорiй громадян, а також використання антитютюнової реклами на телебаченнi, радiо, плакатах, рекламних щитах, у друкованих засобах масової iнформацiї, залучення до цiєї пропаганди громадських органiзацiй.
Науково-методичне забезпечення полягає у сприяннi науковим дослiдженням, якi допомагатимуть вишукати ефективнi форми та заходи у сферi контролю над тютюном.
21.06.2001
Facebook |
Twitter |