УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
№1110/2011 від 09 грудня 2011 року
Питання реформування Національної
академії державного управління
при Президентові України
З метою забезпечення дальшого розвитку загальнонаціональної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, удосконалення діяльності Національної академії державного управління при Президентові України постановляю:
1. Затвердити такі, що додаються:
2. Кабінету Міністрів України:
3. Національній академії державного управління при Президентові України розробити та подати у місячний строк проект указу про внесення змін до Положення про Національну академію державного управління при Президентові України з урахуванням положень Концепції, затвердженої цим Указом.
4. Визнати такими, що втратили чинність:
Президент України Віктор ЯНУКОВИЧ
9 грудня 2011 року
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 9 грудня 2011 року №1110/2011
1. Основні напрями реформування Національної академії державного управління при Президентові України та заходи щодо їх реалізації
Національна академія державного управління при Президентові України (далі - Академія) є головним державним вищим навчальним закладом із підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації державних службовців.
Основним завданням Академії є підготовка високопрофесійних, ініціативних, відповідальних кадрів, здатних осучаснити діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, компетентно і відповідально виконувати управлінські функції, впроваджувати новітні соціальні технології.
Для виконання цього завдання необхідно реформування Академії за такими основними напрямами.
1. Визначальним напрямом реформування Академії є вдосконалення змісту, форм, методів, засобів навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування з метою забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування сучасними управлінськими кадрами. Для цього необхідно:
1) переорієнтувати зміст навчальних програм на основі функціонального, особистісного і компетентнісного підходів;
2) забезпечити оптимальне поєднання навчального процесу з підготовки фахівців у галузі знань "Державне управління" з фундаментальними та прикладними науковими дослідженнями з проблем державного управління;
3) активізувати застосування сучасних інтерактивних форм навчального процесу (тренінги, "мозкові атаки", ділові ігри тощо);
4) започаткувати викладання авторських курсів авторитетними вітчизняними та іноземними політиками, державними діячами, вченими та експертами;
5) вживати заходів щодо зміцнення зв'язку навчального процесу з практикою державного управління, вдосконалення організації стажування слухачів та викладачів Академії у відповідних державних органах, провідних навчальних і наукових центрах України та інших держав;
6) посилити вимоги до оцінювання і контролю успішності навчання слухачів, а також роботи викладачів, зокрема з використання сучасних моделей навчання.
2. Дальший розвиток Академії має бути спрямований на посилення її ролі у координації науково-дослідної роботи в науковій галузі «Державне управління», формуванні теоретико-методологічних засад реалізації державної кадрової політики. Для цього необхідно:
1) активізувати роботу щодо наукового супроводу розвитку загальнонаціональної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, а також щодо участі у науковому супроводі реформ у різних сферах державного управління;
2) підвищити ефективність наукових досліджень із проблем модернізації державного управління, його кадрового забезпечення, зокрема, шляхом налагодження чіткої системи планування, експертизи, контролю за якістю та впровадженням результатів таких досліджень;
3) започаткувати проведення щорічних всеукраїнських науково-практичних конференцій з проблем державного управління та місцевого самоврядування за участю державних діячів, вітчизняних та іноземних учених;
4) удосконалити систему навчання аспірантів і докторантів, переорієнтувати тематику дисертацій з урахуванням пріоритетів та стратегії розвитку держави;
5) ужити заходів для налагодження чіткої взаємодії спеціалізованих вчених рад вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, щодо захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата або доктора наук із державного управління;
6) посилити взаємодію Академії з центрами підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств, установ та організацій, з відповідними вищими навчальними закладами, забезпечити їх методично-консультативний супровід;
7) запровадити формування та ведення бази даних про наукові та експертно-аналітичні дослідження з актуальних питань державного управління, місцевого самоврядування.
3. Важливим є питання використання кадрового потенціалу та наукових досліджень Академії в роботі органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Для цього необхідно:
1) активізувати участь наукових та науково-педагогічних працівників Академії у:
4. Невід'ємною складовою реформування Академії є її структурна перебудова. Для цього необхідно:
1) забезпечити з метою чіткого розмежування підготовки кадрів вищого і середнього управлінських рівнів утворення в установленому порядку у складі Академії навчально-наукових інститутів для підвищення рівня професійної компетентності осіб, призначених на політичні посади, державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування І-III категорій; для навчання осіб, зарахованих до Президентського кадрового резерву "Нова еліта нації"; для підготовки фахівців за спеціальностями галузі знань "Державне управління";
2) вирішити в установленому порядку питання щодо створення у складі Академії науково-дослідної установи з проблем державної кадрової політики та державного управління для дальшої активізації, підвищення ефективності відповідних наукових досліджень.
Структурна перебудова Академії потребуватиме розширення її матеріально-технічної бази, зокрема, для забезпечення належного розміщення навчальних підрозділів, збільшення аудиторного фонду, а також поліпшення умов проживання слухачів, викладачів, аспірантів та докторантів.
5. Академії належить вжити заходів щодо більш активного поширення інформації про свою діяльність, зокрема, шляхом розміщення публікацій фахівців Академії у центральній та регіональній пресі, їх участі в аналітичних теле- та радіопрограмах, надання експертних коментарів засобам масової інформації.
2. Фінансове забезпечення
Фінансування заходів, пов'язаних із реформуванням Академії, має здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України, технічної допомоги міжнародних організацій та інших джерел, не заборонених законом.
3. Очікувані результати
Реалізація положень цієї Концепції сприятиме формуванню єдиної загальнонаціональної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та дасть змогу підвищити ефективність навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, поліпшити конкурентоспроможність випускників Академії та її регіональних інститутів, посилити роль Академії в реалізації державної кадрової політики.
Глава Адміністрації Президента України С. ЛЬОВОЧКІН
Освіта.ua
09.12.2011
Facebook |
Twitter |