Про недоліки в організації та проведенні Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2009 році

Лист МОН № 1/9-5 від 14.01.10 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-5 від 14 січня 2010 року

Міністерство освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій

Про недоліки в організації та проведенні
Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт учнів-членів
Малої академії наук України у 2009 році

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 31.12.2008 р. № 1242 "Про проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України" 30.03.09 - 24.04.09 р. відбувся ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.

Конкурс-захист проводився у 48 секціях 8 наукових відділень МАН майже за всіма напрямками природничих, гуманітарних і точних наук. На розгляд журі було представлено 1021 наукове дослідження.

Журі конкурсу-захисту відзначило розширення спектра наукової тематики в роботах юних дослідників, актуальність більшості науково-дослідницьких робіт, високий рівень їх захисту. Проте було висловлено і суттєві зауваження до роботи оргкомітетів регіональних етапів.

Всеукраїнський етап конкурсу-захисту виявив низький рівень підготовки окремих учасників ІІІ етапу конкурсу з базових дисциплін, що викликає сумнів щодо їх статусу переможця ІІ етапу і свідчить про недостатній рівень роботи предметних комісій та оргкомітетів попередніх етапів конкурсу.

Викликає також занепокоєння велика кількість компілятивних робіт та факти плагіату, які повинні виявлятися журі на обласному етапі з метою недопущення авторів таких робіт до подальшої участі у конкурсі-захисті.

Звертаємо увагу на підвищення відповідальності окремих наукових керівників та рецензентів, які надають позитивні  відгуки на відверто слабкі роботи.

Залишаються актуальними і питання своєчасності подання необхідної документації та культури оформлення науково-дослідницьких робіт у відповідності до тематики секцій та умов проведення конкурсу-захисту.

Вважаємо також неприпустимими та неетичними випадки  втручання керівників команд, наукових керівників учасників, представників органів управлінь освітою, керівників територіальних відділень, інших супроводжуючих осіб у роботу журі та оргкомітету, які мали місце у 2009 році.

Зазначені недоліки та порушення з боку оргкомітетів територіальних відділень, журі та учасників регіональних етапів негативно позначаються на загальному рівні проведення конкурсу-захисту та впливають на формування неоднозначної громадської думки щодо об'єктивності журі І-ІІ етапів конкурсу-захисту, діяльності МАН в цілому.

Особливо прикро відмічати ці факти в контексті здійснення Міністерством освіти і науки, Позашкільним навчальним закладом Мала академія наук учнівської молоді важливих кроків щодо вдосконалення проведення конкурсу-захисту, підвищення його організаційного та науково-методичного рівня, забезпечення об'єктивності роботи журі ІІІ етапу та відзначення переможців.

З метою створення повноцінних, рівноправних умов участі обдарованих дітей у конкурсі-захисті на всіх його етапах, вдосконалення дослідницько-експериментального напряму позашкільної освіти, зокрема зміцнення авторитету Малої академії наук України серед педагогічної та наукової громадськості та в цілому в суспільстві, просимо врахувати вищезазначені недоліки та зауваження при проведенні І-ІІ етапів конкурсу-захисту у 2010 році та під час підготовки команд до участі в фінальному етапі.

У разі якщо зазначені вище недоліки будуть повторюватися в подальшому, Міністерством освіти і науки України будуть вживатися відповідні заходи щодо відповідальних осіб, які їх допустили.

Заступник міністра       П.Б. Полянський


14.01.2010

Популярні новини
Рекомендації МОЗ: учні і студенти зможуть навчатись без масок Затверджені рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти
Половина українців незадоволена дистанційним навчанням дітей Близько половини українців негативно ставляться до запровадження дистанційної освіти
В УЦОЯО дорікнули репетиторам, які складають ЗНО Виконання педагогічним працівником тесту ЗНО – нічого не може сказати про його фаховість
Новий навчальний рік: переліки рекомендованої літератури Переліки навчальної літератури, що рекомендована для використання у 2020/21 навчальному році
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!