Д. Коптило: реформатори не винні, що змін не відбувається

Далеко не Клопотенко, Супрун чи Гриневич винні в тому, що змін на краще не відбувається

Д. Коптило: реформатори не винні, що змін не відбувається

Автор: Дарина Коптило, консультант з питань освіти, педагог, мама 5 дітей.

Ще тільки лінивий не писав про Клопотенка.

Але й моя черга надійшла.

Читаю пости, жахаюся коментарям.

Я в силу своєї роботи пов'язана зі школою та НУШ.

І чую від багатьох батьків, що НУШ – то повна «фігня». А коли починаю уточнювати та розпитувати, розумію, що вчитель взагалі не працює за НУШ. Ну хіба підручники.

Багато вчителів або не зрозуміли принципів НУШ, або навіть саботують її.

Власне, те саме я бачу і з реформою харчування.

Одна з моїх улюблених книг по менеджменту та маркетингу – «Стратегія блакитного океану».

Там є розділ про впровадження реформ на середньому та найнижчому рівнях. І яку б чудову стратегію не придумали топ-менеджери, її можуть звести нанівець виконавці, якщо їм не пояснити, що, власне, відбувається.

Прості робітники не сприймають змін, бо це:

  • щось невідоме, це некомфортно;
  • страх бути звільненим або втратити звичний рівень доходу;
  • небажання вчитися новому;
  • американці про таке не пишуть, але в наших реаліях – це і страх втрати доходу від незаконних схем;
  • саботування реформи середньою ланкою менеджерів та видання неадекватних розпоряджень виконавцям.

Це, до речі, і медичної реформи стосується.

Усі знають, що часто кухарі крадуть продукти, лікарі вимагають прямих або непрямих хабарів, учителі можуть підштовхувати батьків платити їм за додаткові заняття.

Боронь Боже, щоб ви подумали, що я думаю, що всі такі.

Ні.

Я знаю чудових вчителів та лікарів (кухарів шкільних їдалень не знаю), які совісно роблять свою роботу, ростуть як професіонали, вчаться, які хочуть змін.

Але не всі такі.

І далеко не Клопотенко, Супрун чи Гриневич винні в тому, що змін на краще не відбувається.

Оригінал

Освіта.ua
17.01.2022

Популярні блоги
Тамара Горіха Зерня: ми втратимо багато абітурієнтів Держава б мала зараз максимально спростити умови вступу і розширити державне замовлення
О. Істер: спрощена процедура ЗНО вимагає корекції Пропозиція «випускники складатимуть мультипредметний онлайн-тест» вимагає корекції
І. Лікарчук: українська система ЗНО стала на шлях стагнації Врятувати систему ЗНО від краху чи зникнення зможуть лише нові команда та технології
Наталія Піпа: існують 2 ризики через перенесення ЗНО Не можна скасовувати ЗНО, якщо нема пропозиції, а що робити натомість
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Слово і діло
В чім трагедія Нуш?? Те що за справу взялися рвачі, поверхаххапайки, проголосили гарну ідею, найняли за гранти писак , які педалювали тему як треба, що хочемо, малювали радужні картини, видавали бажане за дійсне... Але кинулися до плуга, практичних кроків від пустослів‘я до діла, а нічого немає, ніц нєма!!! Але грошики від грантів прикарманили, а краіну , шкільну освіту пустили під укіс!!!! Захід дав гроші під школу соціалізації, а не під школу знань і компетенцій!! Негайно треба ситуацію виправляти, та посли і соросо - депутати не дають. Тож громада повинна тиснути на решту нардепів , Мон і вимагати дій!! Стоп трощу!!!
Саппарель
Для Слово і діло: у міністра яєць немає
Коментувати
Гість
Не візьмусь оцінювати розумові здібності так званих реформаторів. Те,що вони говорили, писали, виступали- або маячня, або дешевий популізм. Мене цікавить інше- хто і скільки отримав за поставки неякісної оргтехніки, меблів і т.д. Реформи чи свідоме знищення освітнього потенціалу, таку назву треба дати майбутній кримінальній справі. Справжня реформа: аналіз, розробка, впровадження, підтримка, корекція справ і дій в освіті не можуть бути такими затягнутими в часі, водіння 40 років по пустелі, доки не вимруть, або не втечуть ті, хто ще якось розуміють суть освіти. Єдиним позитивним моментом в нашій освіті за весь час її " реформування" можна було б вважати ЗНО, але і його " реформатори" перевели в режим " тупий, іще тупіший".
"Слава громадам"
Повністю підтримую Маестро, але крім 500-700 менеджерів-патріотів потрібно на 2-3 роки ввести жорстку дисципліну. Бо чомусь "РЕФОРМИ" не спрацьовують. А ми вже втратили такі галузі як точне машинобудування, електротехніку, автомобілебудування, літакобудування і т.п. У сільському господарстві майже знищили тваринництво (разом із селами).
Для обізнаних
Мабуть автор організувала у своїй школі харчування за новими вимогами, раз так впевнено про це пише. "Привідкрию" америку. В школах працює один кухар, один підсобний робітник і один бухгалтер. Бухгалтеру потрібно було укласти 40-80 договорів на придбання продуктів (Бо ДВА договори на кожен продукт з асортименту), прорахувавши їх потребу в річному обсязі, щоб не влипнути з тендером. Для батьківської плати це ще треба наперед зібрати гроші хоча б на кілька місяців наперед, щоб мати під що укладати договори!Завантажити ці договори на Прозоро, Е-_дату та сайт школи. Туди ж і всі накладні! Комусь ще треба складати щоденні меню-вимоги і замовляти продукти, приймати їх, міряти температуру в холодильниках і вести понад 20 журналів на харчоблоку. Зварити, розкласти за 5 хвилин (щоб не вистигло і було суперапетитно) у 60-80 тарілок те вариво..А якщо там не ставка кухаря, а лише 0.5 то це ще краще! Реформатори, хіба складно було спершу розібратися з штатами і обсягами роботи, а тоді починати?
Олег
Для Для обізнаних: по персоналу для кухні все прописано в типових штатах для шкіл і ніхто більше не дасть працівників. бухгалтер ніяк не відповідає за кількість працівників у закладі.
Коментувати
Володимир
В Україні топ-менеджер = топ-корупціонер.
Чечель
Для Володимир: В щасливих США и Британии давно победили коррупцию, переименовав в лоббирование, если платишь налоги с украденного. А у суверенных колоний не спрашивают, так как там говорящие головки и ставленники.
Коментувати
Мама 5 детей
будет иметь право высказываться лишь после того, как её пятеро детей вырастут, обучаться по всяким нушам и будут явно лучше других людей в чём-то хотя бы одном. А до тех пор заявлять о своём статусе консультанта означает подставлять себя, как неграмотного человека, подставлять того, кто платит деньги неграмотному человеку, прочитавшему каку.-то книгу, и демонстрировать окружающим крайне жалкое положение саомго школьного обучения. А уж размазывать сопли по поводу реформ - так это вообще отсталость.
Вчитель
«Стратегія блакитного океану» дійсно захопливе чтиво, однак, не думаю, що його можна застосувати в контексті освіти. Вчителі - це не руки на конвейєрі, ми вміємо думати і маємо досвід. Коли реформа розроблялася, нашої думки ніхто не запитав. Найбільший парадокс в тому, що НУШ розробляли люди, які не є практиками, вони запропонували красиву картинку і не подумали про наслідки, як недолугі двієшники списали концепцію шкілької освіти в іншої країни абсолютно не врахувавши особливостей своєї. Це одна сторона медалі, а інша ще гірша: хто буде впроваджувати цю, з дозволу сказати, реформу? Який середній вік вчителів у школі? Всі прекрасно розуміють, що з часом людські переконання і принципи дерев’яніють, чим людина старше, тим важче їй змінюватися. Невже хтось наївно думає, що 30 годинні курси підвищення кваліфікації можуть замінити 30 річний досвід і сформовані переконання, підтверджені практикою? А де ж молоді, готові до змін вчителі? Їх немає. Про це теж ніхто не подумав як зазвичай.
Володимир
Для Вчитель: НУШ - це Прокрустово ложе. А кожен вчитель - індивідум.
Коментувати
1111
В мене інша думка. Навчити можна того, хто має бажання навчатися! НУШ це чи не НУШ. А зараз багато дітей просто не мають стимулу, багато хто каже, що в Польщі він і так заробить або ж, як показує практика, дитина навіть з мінімальними знаннями поступає до ВУЗу. Реформу освіти потрібно почати або із закриття такої кількості вишів або підняттям середнього балу для вступу в інститут хоча б до 160-170 балів. Бо це нонсенс, що на таких розумово тяжких спеціальностях навчаються діти, що здали ЗНО на 110-120 балів! Дійсно навчаються лише ті, в кого є мрія поступити в якийсь конкретний вуз. А іншим навіщо напрягатись? Й так поступлять. А конкретно по темі статті - проблема ще й у фінансуванні. Є школи, де 30 дітей в класі і на інформатику їх не ділять, хоча повинні. Відповідь - нема грошей. Про яку НУШ можна говорити? За новим меню вартість харчування зростає в ціні. Для села 25-35 грн - це дуже дорого. Тому кухарі мають викручуватись, шоб і меню відповідало, ціна була не висока.
ВЧИТЕЛЬ
То що шановна консультант - чи будуть відповіді на коментарі, чи знову в реформі нуш винен вчитель?
Олекса Позняк
Для ВЧИТЕЛЬ: Перед НУШем був зріз знань у 5х класах. Дайте нушівським 5им класам той же текст і ви побачите катастрофу. Я цим надутим нушівським жабам пропонував не раз - порівняйте - наче не чують. У них як у Гітлера - народ не достоїн їх "вищої мудрості"
Сод
Для Олекса Позняк: Это как на Олимпиадах - профильный класс (3-6 часов в неделю) заведомо сильнее обычного (1-2 часа в неделю), а обычный часто сильнее именитых школ вроде Монтессори или других методик. Понятно, что там дети тоже разные, но какой смысл оценивать лучших (творчество) по критериям усредненных и обычных (ожидаемые ответы)? В таком виде НУШ - это очередная бездонная яма государства бурно перетекающая в карманы чиновников.
Володимир
Для Олекса Позняк: Баби...
Коментувати
Лариса
Ідеї НУШ - правильні та потрібні. Але нереальні у нашому суспільстві. І справа не в тому, що хтось саботує їх реалізацію. Просто немає об’єктивних умов. У короткому коментарі нема можливості перелічити і обґрунтувати всі проблеми. Назву найголовнішу - вчителі не вміють так працювати. За короткі курси навчитись неможливо. Методичних розробок, які б відповідали вимогам реформи немає!!! Тому кожен вчитель вимушений щодня сам розробляти кожен урок! У мене, наприклад, щодня 4 уроки. На підготовку кожного (по-новому, по НУШ) у мене йде приблизно 2 год. Це лише готуватись мені треба 8 год! Тому мій робочий день триває 13-14 год. Хто таке витримає щодня? От вам і відповідь, чому саботують…
Бездоговірний платіж (фіз. особи) З
Для Лариса: Нуш це брєд сивої Гриневич. Хто не вміє працювати? Ви може і не вмієте. Я навчаю дітей по всьому світу - від Лос Анжелеса до Познані. Вони пашуть так що нашим і не снилось. А у наших росслабон і не навантажуйте. Щоб комфортненько і не напряжненько побільше гратись. 80% учнів у звичайній школі просто приходять потусуваться. Інші вчать хіба що англійську і інформатику. Рівень учителів з цих предметів просто жахливий. Яке там програмування! Презентації і Ворд учать до 11 класу, бо в основному викладають специ після місячних курсів. Прийшов з товаришем -вчителем з Британії колись у школу - позорище - він українську краще знає як учителі англійської англійську.
399
Для Лариса Ідеї НУШ - правильні та потрібні. А хто це вивчив і довів?
Коментувати
Бездоговірний платіж (фіз. особи) З
те що натворили в освіті Гриневич і Кремень це розвал освіти. Дитиноцентризм звівся не до створення всіх умов для роботи талановитого учня, а до ідеї - Вовочка творить в класі що захоче, не дає учням учитись, а винуватий учитель бо не зумів знайти підходу. Замість того щоб закрити розсадники корупції РУО бредова Гриневич надала їм функції консультаційних пунктів тобто сидіть каву попивайте, а для імітації роботи вимагайте негайних звітвів.І не забувайте собі премії сотнями тисяч виписувать. Набравши собі свиту чинуш Ліля прекрасно покаталась по всій земній кулі з шопінг-турами за наші грош.Усі руовці мінімум у Фінляндії переймали досвід - країні де немає РУО. Дурна курка реформи звела до "перевіряючих понаставляю, гайки закручу, заставлю після уроків дебільні семінари людей що і дня не працювали в школі слухать і все запрацює. Не запрацює. Яка індивідуальна траєкторія у класі де 35 учнів? Учителі як загнані коні просто тікають зі школи. Скотиняки, розвалили все і пенсії гребуть лопатою
Tet-a-tet
Для Бездоговірний платіж (фіз. особи) З: Вовочки були,є і будуть,як при старій системі освіти,так і при новій,у цьому п.Гриневич також винна? У нас зло чомусь немає прізвищ,зручно все валити на бувших,а тих що є і компрометують НУШ чому не називаєте? Чому Вам потрібні наставляючі,а Ви самі,що не здатні розібратися що до чого?Чи не хочете?На власному досвіді переконався,що навіть найкращі постанови і ідеї можуть скомпрометувати місцеві чиновники,якщо вони їм не вигідні,.або постраждає їх корито. Згоден,що 35 учнів і індивідуальна траекторія-це нонсенс,а скільки у нас класів де є 15-2о учнів,наприклад сільські школи,Ви рахували? Чому Ви в одну купу звалюєте і мух і котлети? Кого випускають у світ слабкі і безвольні вчителі,які не хочуть або не здатні відстоювати істину щодо НУШ,підміняючи боротьбу з чиновницьким безпрєдєлом на власне благополуччя?У СШ,що біля мого дому,800 учнів і щось не втік ні один вчитель.У нашому мікрорайоні 5 шкіл і усі вчителі працюють.З Водохрещею Вас.
Бездоговірний платіж (фіз. особи) З
Для Tet-a-tet: Заступник директора 152 (0,5), 192 (0,5), 247, Фізика 189, 251 (0,5), 275 (0,5), 292(0,5), 300 (0,5), 306, Інформатика 218 (2), 238, 264, 275, 292 (0,5), 301, 321 (0,5), ЕПЛ (0,5), Ліцей -18 (4 год) Математика 207, 238, 248, 251(0,5), 275, 276 (1,5), 300, 301, Англійська мова 247, 250 (0,5), 251, 275, 301 Німецька мова 23, 152 (0,5), 301, 308, КМК (0,5) Початкові класи 202, 238, 301 (2), «Лісові дзвіночки» (7 год) Музичне мистецтво СНВК «Мрія» (0,5), «Лісові дзвіночки» (0,33) Образотворче мистецтво 321 (7 год) Захист Вітчизни 300 (4,5+9), 321 (4,5+9), Основи здоров`я ЕПЛ (3 год) Вихователь ГПД 202, 218, 301, 311, «Деснянка» Ассистент вчителя 190 (4), 207 (2), 213, 218 (3), 238, 249, 275 (0,5), 282, 300, 312, 321, Педагог-організатор 119, 301, 321, СНВК «Мрія» =Надоїло копіювати. І це лише в одному райні Києва
Бездоговірний платіж (фіз. особи) З
Для Tet-a-tet: Вовочки були але вони не верховодили у класах як зараз. Сиділи тихенько в куточку і не заважали бо на раз -два могли залишитись на повторний курс. Чому без прізвищ? Я чітко вказав - винуваті Гриневич і Кремень. Де я просив наставляючих? навпаки мене як і колег вже дістали ці тупі істоти які реальних дітей не бачили а ходять і поучають і ще гірше здавай їм тупі тести майже через день. НУШ це не реформи, це цяцька для тупих.Побільше позитиву, щоб полегше, давайте гратися, домашку не задавать, оцінок не ставить. Коротше , Ви в школі не працюєте і некомпетентні.
Коментувати
Vizavi
Причиною негативного ставлення до НУШ є частина керівників НЗ та їх менеджерів з управлінь,саме вони саботують НУШ,розповсюджують усіляки фейки серед батьків та суспільства. Це не важко прослідкувати за географією розташування цього негативу,боячись втратити кошти від незаконних схем.Але головна провина лежить на місцевій владі,яка часто не менш корумпована ніж її чиновники,але при цьому киває на когось,(МОНУ,Гриневич і т.д.).Що робити?НАЗЯВО і інші призначені для цього органи,мають розпочати відпрацьовувати суспільству витрачені на нього кошти і вести наступальну агатаційну роботу,активно пояснюючи суспільству хто і чому ворог НУШ.І більше розповідати про позитивні приклади,а то у нас суцільний потік негативу,ніби усі тільки й роблять,що розвалюють НУШ. Добро має бути з кулаками,тоді у нас буде як у Швеції.До речі,у Швеції 10 мільйонів мешканців і ВВП на дущу населення 49 тис.доларів.У нас 40 млн. і ВВП 4 тис. дол.Ось вам відповідь чому там так, а у нас так.
Олекса Позняк
Для Vizavi: поганому танцюристу яйця заважають. Недоумки робили цю реформу, недоумки її хвалять і тупо як барани на нові ворота дивляться - а чому не спрацювало? А чому тоді Ліля у Швецію їздила , треба було у Сомалі. Якщо грузини зробили реформу то є результат - у них вся молодь спілкується англійською без проблем. Закрили РУО, повиганяли у школу чинуш. А грошей у грузин набагато менше як у нас.
Эмир
Вся эта НУШ в дуже "Я как яйца: участвую, но не вхожу." Ф. Раневская
Коментувати
ВЧИТЕЛЬ
Шановна консультант - то який результат цієї реформи? Школа це не садочок, то як починали реформу то ж мабуть потрібно було , щоб в класах - 15 учнів, а не 30, відповідна матеріальна база, а не так як у класах з красивою назвою "Інтелект" (де платять батьки)!!!! І дійсно складається враження, що з дітей України роблять НЕУКІВ.
Love
Для ВЧИТЕЛЬ: Жизнь - это и есть постоянные изменения. Или вы до сих пор строго по библии живёте без электричества и закидываете камнями преступников?
ВЧИТЕЛЬ
Для Love: ну і дочого тут БІБЛІЯ??? Ніхто не проти реформ, але ж які реформи - якщо це на користь дітям то чому й ні, але ця реформа нуш тільки призведе до ще більшої деградації, яка зараз крокує семимильними кроками... СЛАВА УКРАЇНІ!
Коментувати
Маестро
Постійні Зміни нам нав’язали ще при Союзі. Все треба змінювати , реформувати ... для чого?? Щоб за миготінням реформ пропхати непомітно РУЙНАЦІЮ !! Нуш- це дeбілі зація. І оця мама 5 дітей також записалась в реформатори?! О горе!! Україні потрібна напружена праця, виконання Закону, дисципліна і воля ... І - хоча б 500-700 патріотів - управлінців!!! Все решта у нас є.
Світлана
Хоча й питати у письменників що вони намагались донести якось незручно, але в чому ідея крику душі? "Хто винен?" було написано вже давно... Щось конкретне пропонується для змін на краще?
Олекса Позняк
Для Світлана: так учителі знову винні?
Коментувати
Маніту
Ну так, ніхто не винен. А проблема лише у тому, що не мають значення методики чи технічні досягнення, бо така влада не хоче і не буде розуміти простий люд. В принципі, це теж уроки, але жорсткі, навіть фатальні.