В. Бахрушин: українська наука має суттєво викривлені цілі

Питання академічної недоброчесності і плагіату неможливо вирішувати у відриві від інших проблем

В. Бахрушин: українська наука має суттєво викривлені цілі

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи "Освіта" Реанімаційного пакету реформ.

Питання академічної недоброчесності і плагіату неможливо вирішувати у відриві від інших проблем. Перш за все тому, що вони є симптомами хвороби, а не самою хворобою. Поки переважна більшість "науковців" розглядає наукову діяльність як підготовку публікацій до "фахових видань" для виконання тих чи інших формальних вимог, а переважна більшість управлінців вважає пов'язані з публікаціями кількісні показники головними характеристиками ефективності наукової діяльності, питання академічної недоборочесності вирішити неможливо.

Ми маємо безліч реальних проблем, для вирішення яких потрібне застосування наукових методів і знань. Це допомогло б значно покращити стан справ в багатьох сферах життя нашого суспільства. Але науковці часто навіть не здогадуються про їх існування. А ті, хто має вирішувати ці проблеми, не розуміє необхідності залучення науковців чи не має необхідних для цього ресурсів. Українська наука значною мірою відірвана від світового наукового простору. Має суттєво викривлені цілі і орієнтири. Не знає і не розуміє питань, які сьогодні є актуальними для світової науки. Не має (а часто і не бажає мати) належного доступу до актуальної інформації.

Намагання лікувати науку шляхом скорочення фінансування та інших ресурсів веде лише до погіршення стану. Лікувати її треба залученням до вирішення реальних проблем. І скасуванням безглуздих вимог, виконання яких потребує значної частки ресурсів, але нічого не додає до реальної ефективності. Значна частина проблем академічної недоброчесності, які сьогодні обговорюються громадськістю, у цьому випадку вирішиться автоматично. Щоправда з'являться інші проблеми. Але це будуть проблеми розвитку, а не проблеми деградації.

Оригінал

Освіта.ua
01.10.2016

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Nedolya
Мабуть не потрібно вигадувати колесо, а використати європейський досвід з цього питання та їхні вимоги, якщо ми підписали асоціацію з ЄС.
Владимир Белый
Звісно, ніхто нікого не має повчати, але ЩОДО дописів в освітянському інтелектуальному просторі, то чим їх, хай і неідеальних, буде більше тим краще ставатиме професійне життя освітян та здобувачів освіти, бо ж з кількості виростає нова якість і як мені, так і тисячам читачів сайту буде тільки в радість почитати дописи пана Тараса та пана Олекси рівня Володимира Бахрушина, а тим більше кращих та глибших ніж у нього. Дискусія має значення! ЩОДО показників ЗНО, то у більшості київських закладів першої двадцятки від 15 до 35 випускників (100% випускників) 2016 року на математиці мали високий або достатній рівень, натомість з 184-х випускників ФТЛ цього року 152-а писали математику і на такому рівні її виконали більша СТА 11-класників. Одна справа працювати з невеликою кількістю виключно обдарованих і зовсім інший рівень соціальної значимості для громади має той заклад, який бере на себе зобов"язання якісно навчати так званий "середній клас" школярів. Не %, а кількість має значення!
Віка
Для Владимир Белый: Підтримую на всі 100. адже загальноосвітні школи навчають ВСІХ дітей і обдарованих і не зовсім
Коментувати
Голосzнарода
Українську науку давно перетворили в прибутковий бізнес, намноживши науковців без реальних винаходів. І зараз ті науковці хочуть зберегти свій куплений високий соціальний статус, за яким не стоїть жодного наукового винаходу, лише плагіат і фальш.
Кількість переросте в якість
Для Голосzнарода: Рейтингоманія рулить. Рознарядка по універах: від кожного доцента не менше 2-х статей у наукометричних базах, не кажучи уже про міжнародні та всеукраїнські конференції, семінари і всякого іншого роду заходи, до яких теж треба готувати або статті або тези. В принципі студентів учити не треба, бо в універах основне - наука...
Голосzнарода
Для Кількість переросте в якість: людина не має права носити наукового ступеня PHD, якщо вона не займається науковою діяльністю. Якщо в кандидата є реальні напрацювання та наукові винаходи, то підготовка багато часу не займе, інакше зовсім - якщо славетний науковець не має ніяких винаходів.
Кількість переросте в якість
Так, науковець повинен займатися наукою, але наука не повинна бути поставлена на конвейєр! Серйозна стаття із серйозними результатами не пишеться по рознарядці: 2 статті на семестр , 4 статті на рік, один підручник у рік, один посібник у рік. Підготовка до однієї лекції по темі дослідження дійсно не займе багато часу, але розробка цілого курсу (дисципліни), то займе немалий шматок часу, бо це мінімум 5 кредитів ECTS: цикл лекцій (бажано з презентаціями), практичні, лабораторні роботи, завдання для самостійної роботи, питання для контролю і самоконтролю. Це лише підготовка, але лекції і заняття ще й провести треба. І це лише одна дисципліна. Зазвичай таких дисциплін у доцента 4-5.
Коментувати
ТАРАС
Ну, знову Бахрушин, Бєлий... Та Ви краще б на "пороговій комісії" щось нормально рішали! А то без толку там тільки белькочите. Поріг з фізики.... тупаки ... Хто вас туди запхав?
Олекса Позняк
Для ТАРАС: Подививсь результати ЗНО навчального закладу Белого - більше ніж 800 ті по Україні!!!! А я посередині 20 -ці кращих. І він мене учить як правильно працювати. Жах! Це ще Співаковський такий є. Нічого не досягли а біля міністерства крутяться
Коментувати
Владимир Белый
ЩОДО "Лікувати її треба залученням до вирішення реальних проблем. І скасуванням безглуздих вимог, виконання яких потребує значної частки ресурсів, але нічого не додає до реальної ефективності" - до речі, як спільнота може сприймати, приміром, доктора наук пана Володимира Бахрушина зі стількома поширеними в Мережі прикладними аналітичними роботами, які читають тисячі люду з нашою щорічною сотнею докторів з педагогіки, які за все своє життя усі разом взяті не назбирають і півсотні читачів? Або, наприклад, ось цього іноземця, якому Китай вже надав кошти для реалізації реально значимого наукового продукту - http://cikavosti.com/naibilshii-povitroochisnik-y-sviti-peretvoruye-pil-v-almazi-3-foto-video/