Osvita.ua Вища освіта Реферати Соціологія Процес прийняття управлінських рішень. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Процес прийняття управлінських рішень. Реферат

Говорячи про проблеми організації, неможливо знехтувати такою важливою проблемою, як прийняття управлінських рішень. Вона займає одне з центральних місць в соціології організацій

Характеризуючи повний цикл управлінської діяльності, який складається з ціле-покладання, планування, організації, координації, контролю й коректування цілей, легко помітити, що він в остаточному рахунку представлений у вигляді двох елементів управління: підготовки і здійснення управлінських рішень. Саме тому рішення – центральний елемент управління й організації.

Управлінські рішення завжди пов’язані зі змінами в організації, їх ініціатором зазвичай виступає посадова особа чи відповідний орган, що несе повну відповідальність за наслідки контрольованих чи реалізованих рішень.

Межі компетенції, в рамках якої він приймає рішення, чітко окреслені у вимогах формальної структури. Однак число осіб, які притягуються до підготовки рішення, значно більше числа осіб, що належать владі.

Підготовка управлінських рішень в сучасних організаціях нерідко відокремлена від функції їх прийняття і передбачає роботу цілого колективу спеціалістів. В "класичній" теорії управління вона, як правило, являється функцією штабних служб.

Процес здійснення рішень пов’язаний з реалізацією спеціального плану, який являє собою сукупність заходів, спрямованих на досягнення цілей і термінів їх реалізації. Розробка такого плану – прерогатива відповідних служб в апараті управління.

Втім сьогодні в західних і вітчизняних організаціях до його розробки залучаються ті, хто безпосередньо буде його реалізовувати.

Згідно з А. Пригожиним, усі управлінські рішення в організації можуть бути розділені на:

  • а) жорстко обумовлені (детерміновані) і
  • б) слабко залежні від суб’єкта рішення. До перших, як правило, відносять чи т. зв. стандартизовані рішення (обумовлені прийнятими вище інструкціями й розпорядженнями), чи вторинне обумовлені розпорядження вищестоящою організацією.

Цей тип рішень практично не залежить від якостей і орієнтації керівника.

Другий тип рішень – т. звані ініціативні рішення, де якості керівника накладають серйозний відбиток на характер рішень, що приймаються. До них відносяться рішення, пов’язані як з локальними змінами в організації (заохочення, покарання), так і зі змінами механізмів, структури, цілей організації. В числі фактів, що впливають на якість рішень, відзначають: компетентність персоналу, ділові і особисті якості керівника, його ролеві (посадову, функціональну, групову, громадянську, сімейну) позиції.

Серйозною проблемою, пов’язаною з ефективністю організації, являється також проблема виконання прийнятих рішень. Зазначимо тут принагідно, що, як на загал, третина усіх управлінських рішень не досягають своїх цілей з причини невисокої виконавчої культури.

З огляду на останнє, як в Україні, так і закордоном соціологи приділяють пильну увагу саме вдосконаленню виконавської виконавчої дисципліни, залучення рядових співробітників до розробки рішення, мотивації такої діяльності, вихованню "фірмового патріотизму", стимулюванню самоуправління.


24.04.2012

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!