Osvita.ua Вища освіта Реферати Психологія Психологія та значення кольору у рекламі. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Психологія та значення кольору у рекламі. Реферат

При розробці реклами немає другорядних елементів. Важливо правильно сформулювати текст рекламного звернення, обрати сюжет чи ефектну картинку, а також кольорову гамму, що передаватиме емоційне забарвлення і настрій реклами

Реклама допомагає споживачу отримати первинну інформацію про новий товар, дізнатись про його переваги, отримати певну характеристику та оцінку товару.

Реклама, у більшості випадків, формує перше враження споживача про товар чи послугу, тому дуже важливим є зробити її таким чином, щоб вона здійснила необхідний вплив на споживача. У сучасній рекламній індустрії для ефективного досягнення цієї мети основний натиск робиться саме на психологічні моменти.

В даній роботи ми зупинимось на дослідженні ролі кольору з точки зору його впливу на підсвідомість людини при створенні реклами.

На Заході давно почали вивчати особливості впливу кольору на споживачів. Асоціація кольору США (Color Association of US) була створена ще в 1915 році.

Найбільшу популярність отримав професор Макс Люшер - класик колірного жанру. У ході численних психологічних експериментів вченим був зроблений висновок, що колір певним чином впливає на сприйняття людиною ваги тіла, температури приміщення і оцінку дальності об'єкта.

Наприклад, червоний, жовтий, жовтогарячий кольори візуально наближають предмет, збільшуючи його розмірі, як би "підігріваючи" його. Блакитний, синій, фіолетовий, чорний - візуально віддаляють об'єкт, зменшують і "охолоджують" його.

Макс Люшер також довів, що сприйняття кольору залежить від емоційного стану людини. Саме тому людина, залежно від свого емоційного стану, позитивно сприймає одні кольори, байдужа до інших і взагалі не сприймає треті.

Варто зазначити, що свої дослідження він проводив за завданням всесвітньо відомої корпорації Coca-Cola. Крім того, Люшером був зроблений ще один важливий для рекламної індустрії висновок - колір не тільки викликає відповідну реакцію людини в залежності від її емоційного стану, але і певним чином формує її емоції.

Вплив кольору на людину прийнято підрозділяти на дві складові - культурну і фізіологічну.

Культурна складова - величина перемінна, мінлива в залежності від етнічних особливостей.

Наприклад, в Америці, як і в нас, червоний колір означає любов.

В Китаї той же червоний асоціюється з добротою, святом, в Індії - з життям.

Для американців жовтий колір - це колір процвітання, для нас - розлуки й одночасно сонячності, для сирійців - жалоби, для індусів - пишноти, для бразильців - розпачу.

Зелений колір і в нас, і в Америці асоціюється з надією, у Китаї - з розкішшю, в Індії - зі світом і надією.

Блакитний колір в Америці означає віру, в Індії - правдивість, у Китаї - жалобу.

Фіолетовий колір для індусів і бразильців - колір суму, а для індусів - розради.

Білий колір в Америці символізує чистоту і мир, в Європі - молодість, у Китаї - підлість, небезпеку.

Чорний колір в американців асоціюється зі складною ситуацією, у китайців - з чесністю.

При розробці рекламної компанії слід враховувати культурні, етнічні особливості народу. Адже якщо певна реклама є ефективною в одній країні, зовсім не означає, що вона так само позитивно буде сприйнята у іншій.

На відміну від культурної, фізіологічна складова є незалежною від етнічних особливостей і визначається винятково реакцією нервової системи на колір. Теплим, яскравим кольорам властиво підвищувати тонус, викликати приплив активності, а спокійним, холодним, навпаки діяти заспокійливо.

В сучасному світі, де пропагується рівноправ'я жінок та чоловіків, необхідно адаптувати кольорову гамму реклами до статі цільової аудиторії, іншими словами, враховувати гендерні особливості.

Сприйняття кольору у чоловіків і жінок визначається шістьма факторами. Першим і найважливішим є емоційний комфорт. Адже якщо для чоловіків емоційний комфорт - це насамперед, краса, привабливість, сила, надійність і користь, то для жінок - це привабливість, радість, доброта і заспокоєння.

Інакше кажучи, перші акцентують увагу на візуальних і раціональних характеристиках, а другі - на психологічному комфорті.

На другому місці у чоловіків зорова форма, а у жінок - динаміка сенсорних відчуттів. (Чоловіки ж динаміці віддали четверте місце.)

Третє місце обидві групи респондентів віддали теплоті колірного тону.

П'яте місце і ті, і інші віддали новизні. Тільки для чоловіків новизна - це щось позитивне, а для жінок - скоріше негативне, небезпечне.

Отже, робимо висновок, що для чоловічого сприйняття важливі такі фактори, як безпека і зорова форма, а для жінок вони є другорядними.

І навпаки, два фактори - довіра і динаміка сенсорних відчуттів, що надзвичайно важливі для жінок, для чоловіків не є першочерговими.

Взагалі, сприйняття кольору в остаточному підсумку визначається безліччю факторів, тому певних універсальних, що підходять для усіх випадків життя, принципів розробки кольорової реклами немає.

Але існує кілька правил, вивірених багаторічним досвідом практиків рекламного бізнесу.

  • У рекламі небажано використовувати більше двох різних кольорів: надто строката картинка може викликати "перевантаження" і, як наслідок, відторгнення рекламованого зразка. Але урізноманітнити рекламу спорідненими відтінками навіть рекомендується, оскільки в цьому випадку виникає приємне для ока відчуття колірної послідовності.
  • Обидва з використаних кольорів повинні бути або основними, або додатковими. Наприклад, червоний прекрасно сполучається з білим і погано - з рожевим, тоді як рожевий приємний в сполученні з блакитним.
  • Для посилення колірного контрасту можна використати взаємодоповнюючі кольори, наприклад, червоний і зелений, синій і жовтогарячий, жовтий і фіолетовий. (При цьому не варто забувати, що сполучення жовтого з фіолетовим асоціюється з трагедійним сприйняттям життя, зі сприйняттям людини, що стоїть на межі самогубства.)
  • Фон рекламного модуля і фігура, зображена на цьому фоні, повинні бути добре помітні. Фігура має бути яскравішою за фон, інакше реклама не здійснить бажаного ефекту.
  • Кольорова гамма рекламного звернення не повинна викликати негативних емоцій. З цієї причини не рекомендується прибігати до натуралістичного зображення ран, смерті, хоча, на перший погляд, це і може здатися доречним.

Психологія допомагає розробити таку рекламу, щоб не просто впливати на людський розум, але і, що саме головне, на почуття. Колір є найпростішим засобом привернення уваги, і, одночасно, найсильнішим подразником.

На жаль, багато українських рекламістів продовжують відноситись до кольору як до другорядного елементу, і частіше віддають перевагу власним уподобанням, ніж звертаються до психології кольору.

Колір - це елемент, який за професіонального використання може забезпечити надзвичайну ефективність реклами, і як наслідок покращити фінансовий стан підприємства.

Література

  1. Мокшанцев Р. И. Психологія реклами. - М.: "Инфра-М", 2000.
  2. http://vodka. com. ua/articles/other/874. htm
  3. http://www. marketing-ua. com/articles. php?articleId=720&page=&show=all


27.01.2012

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!