Osvita.ua Вища освіта Реферати Педагогіка Розробка театралізованого заняття за казкою «Про Півника та Курочку і про хитру Лисичку» Наталі Забіли. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Розробка театралізованого заняття за казкою «Про Півника та Курочку і про хитру Лисичку» Наталі Забіли. Реферат

Народна казка, яку переповідає вихователь, стане цікавішою й зрозумілішою дітям завдяки музиці. Персонажі оживуть, набудуть нових рис, втілившись у чудові музичні образи, створені видатними українськими композиторами

Виходить Казкарка. Добрий день! Вітаєм вас –
Настає дозвілля час.
Гей, музики, гучно грайте,
Нашу казку починайте!

Діти грають на іграшкових музичних інструментах (музика на вибір муз керівника).

Казкарка. Де чарівні квіти, трави,
Де жмелі літають жваво
Й не пеньках – сороки-пави,
Є будиночок маленький:
Дах у нього червоненький,
Білі стіни та віконця
Усміхаються до сонця.
Чий будиночок з цеглин?
Півникової родини!

Під музику “Півнячої польки” виходять Курочка та Півник.

Курочка. Півню, літечко прийшло,
Нам дарунки принесло:
І суницю, і малину,
Журавлину і ожину

Півник. Треба ягоди збирати
Й наших друзів пригощати.

Під музику (на вибір муз керівника) Курочка та Півник збирають ягоди.

Курочка (співає) Ой Півнику-Когутику,
Зламай мені ти прутика
З зеленими листками
Й смачними ягідками.

Півник підходить до кущів, з-за них вибігає Зайчик. Півник і Курочка ховаються.

Казкарка. Раптом звір якийсь сіренький
Пострибав собі, маленький.
Налякав Чубарку-курку,
Й та забігла десь під купку.
А сміливець Півник-пан
Дременув за кущ і впав.

Зайчик. А я Зайчик-Пострибайчик.
Це давно відомо всім.
Маю вушка довгі й гарні,
І капусту й моркву їм.

З-за кущів виходять настрахані Курочка та Півник.

Півник (співає) Ходімо краще далі –
Ту звірі небувалі.
Ще й вуха мають сірі –
Мабуть, страшні ці звірі.

Курочка з Півником прямують далі по галявині.

Курочка (співає) Ой Півнику-Когутику,
Зламай мені ти прутика –
Горішків, де рясніше,
Де листя зеленіше.

З-за ліщини визирає Білочка.

Казкарка. Та неспокій не минає –
Хтось по гілочках стрибає.
Курка й Півничок тікають,
Ласощі свої лишають.

Курочка та Півник ховаються.

Білочка (співає) А я Білочка маленька,
А Білочка руденька,
Друзів добрих я люблю,
Й горішками наділю.

З’являються Курочка та Півник.

Півник (співає) Ходімо краще далі –
Ту звірі небувалі,
Ще й хвіст у них пухнастий,
На нас хочуть напасти.
Прямують далі по галявині.

Курочка (співає) Ой Півнику-Когутику,
Зламай мені ти прутика –
Хай буде невеличкий,
Але смачні кислички.

Півник подає Курочці гілочку.

Курочка (присідає). Зробим, Півнику, зупинку –
А мене сили вже нема.

Півник (озирається) Курко, глянь – чиясь хатинка
Понад стежкою. Дива!

З хатинки виходить Лисичка й запрошує подорожніх до себе.

Лисичка (співає) Відпочиньте ви в хатинці.
В мене є смачні гостинці –
І кислички, і горішки.
Хай спочинуть ваші ніжки.

Півник (співає)
А які тут гарні звірі –
Ласкаві й дуже милі,
Ми з ними погуляєм
І весело пограєм.

Півник із Курочкою заходять до хатинки. Лисичка замикає за ними двері.

Лисичка. Я замкну їх зараз в хаті
Й погукаю Вовка-брата.
Буде в нас смачний обід –
Наїмося ми як слід.

Кладе ключ під дверима й біжить до гаю. З’являться Білочка та Зайчик.

Білочка і Зайчик (співають).
Швидше йдіть з цього кубла,
Бо лисиця тут страшна,
Та ще й Вовчик дуже хижий –
Вас обох вони заріжуть.

Звірята відмикають двері хатинки й тікають разом з Півником та Курочкою. На галявину виходять Лисичка та Вовк.

Лисичка. Вовче сірий. Вовче-брате,
Швидше йди до мене в хату –
Буду смачно частувати.

Вовк. Гей дивися ти, руда, -
Як обдуриш, то біла!

Лисичка. Ні, обід буде смачненький –
Кури смажені, жирненькі!

Вовк (співає) Я давно їх виглядаю,
Пообідаєм гарненько,
Пообідаєм швиденько.

Обоє підходять до хатинки. Побачивши відчинені двері й зазирнувши до середини, Лисичка скрушно сплескує руками.

Лисичка. Моя страва десь поділась –
Чи втекла, чи розлетілась?

Вовк (обурений) Обдурила знов, кума –
Де ж обід? Його нема!

Тупнувши спересердя, йде геть, а Лисичка зачиняється в хатинці.

Казкарка. Тож до лісу Вовк голодний
Почвалав. Ледь тягне ноги,
Лиш зубами хижо стука.
Буде сірому наука!

На галявину, побравшись за руки, виходять Курочка, Півник, зайчик та Білочка.

Курочка. Нумо в коло всі ставаймо,
Наш таночок починаймо!

Під музику “Української польки” діти виконують знайомі танцювальні рухи.

“Казка й дитина щось таке споріднене, вони так одне з другим зрослися, що якби пре6дагогр не намагалися вигонити казку з дитячої хати, вона таки там пануватиме, бо вона природно відповідає вимогам дитячого розуму”. Софія Русова.

А вихователі нашого дитячого садка постійно дбають про розвиток у дошкільнят творчого мислення. Тож і для мене важливим є не нагромадження в пам’яті дитини різноманітної інформації, а набуття нею вміння використовувати у життєвих ситуаціях те, що вона вже знає. Для розвитку творчої думки й уяви використовую, зокрема, віршовані завдання за змістом знайомих казок. Слухаючи пропонований текст, мої вихованці відгадують назву казки й відповідають на запитання аналітичного змісту, а потім виконують художньо-творчу роботу.

Наприклад: “Колобок”

Через поле, через ліс,
Хтось, співаючи котився.
Хто це і кого зустрів?
Чим він кожному хвалився?
Поміркуйте, хто б хвалька
Зміг порятувати, і як далі у старих
Жив би він у хаті?
А тепер зліпіть будь ласка,
Колобка й усіх, хто в казці.

Народна казка, яку переповідає вихователь, стане цікавішою й зрозумілішою дітям завдяки музиці. Персонажі оживуть, набудуть нових рис, втілившись у чудові музичні образи, створені видатними українськими композиторами. Яскраві, доступні мелодії, близькі до фольклорних, органічно зливаються з текстом казки. На заняттях зі слухання музики педагог може виконувати її сам демонструючи ілюстрації, розігруючи сюжет за допомогою ляльок, театральних дійств, а може залучати до цього й інших дорослих або тих дітей. Які здатні відтворити музичні характеристики героїв.

Слухання та показ варто повторювати за бажанням малят, і згодом дівчата хлопчики залюбки використовуватимуть сюжет та музичні образи казки в іграх – драматизаціях або ж підготують і покажуть своїм молодшим друзям справжнісіньку виставу.

На основі практики я дійшла висновку, що розвиток мовлення у дітей тісно пов’язаний з розвитком їхніх рухів, в сонові яких важливе місце посідає сформованість дрібної моторики рук. Так, помічено, що малюки, які швидко повторюють за вихователем його рухи пальцями, добре й розмовляють.

І навпаки, якщо діти не розмовляють або розмовляють погано, то й пальці у них напружені, згинаються і розгинаються тільки всі разом або ж мляві й не виконують окремих рухів.

До мовних, чи математичних занять ретельно готуємось заздалегідь обмірковуємо необхідні рухи, заучуємо текст і виразно розповідаємо його.

Наприклад: забавлянка “Білка”

Їде білка своїм возом,
Каже: “Я підвезти можу
Лисичку-сестричку,
Горобчика, синичку,
Ведмедя товстоп’ятого,
Ще й зайчика вухатого.

Вихователі нашого садочка практикують на заняттях і в повсякденній роботі так званий пальчиковий театр, 5-10 хв. протягом дня досить щоб стимулювати мовну активність дитини.

“Драматизуючи казку, ми в ній бачимо, не тільки фантастичну вигадку, а найкращий художній твір в згоді з настроєм, з головними вимогами дитячої думки, величній своєю красою й простотою.

Кожна найпростіша книжка, яка викликає в душі поетичний настрій, доводить до гарного почуття, яка хвилює глибоко душу, - така книжка без краю має більше доброго виливу на дитину аніж цілі купи книжок, що дають багато розумові, та мало серцю”.


25.01.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!