Osvita.ua Вища освіта Реферати Менеджмент Зовнішньоекономічна діяльність: основи регулювання. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Зовнішньоекономічна діяльність: основи регулювання. Реферат

Основою регулювання діяльності підприємств України на зовнішніх ринках є Закон "Про зовнішньоекономічну діяльність". Крім того, у відповідних сферах регулюючу роль відіграють й інші Закони України

Нижче наведено Закони України, які відіграють регулюючу роль у відповідних сферах:

  • "Про захист іноземних інвестицій в Україні" (10.09. 91);
  • "Про дію міжнародних договорів на території України" (10.12. 91);
  • "Про іноземні інвестиції" (13.03. 92);
  • "Про державну програму заохочення іноземних інвестицій в Україні" (17.12. 93);
  • "Про міжнародний комерційний арбітраж" (24.02. 94);
  • "Про режим іноземного інвестування" (19.03. 96) тощо.

Варто враховувати регулюючу роль інших законів України, якими передбачено ступінь управління зовнішньоекономічною діяльністю у конкретних її видах і напрямках. Зокрема, ст. 41 Закону України "Про цінні папери і фондову біржу" передбачає, що у разі розбіжності положень цього Закону і правил міжнародного договору діє останній. Подібну ст. 22 містить і Закон України "Про інвестиційну діяльність" (18.09. 91). Ст. 19 цього Закону містить положення про захист іноземних інвестицій. Крім Законів України, важливе значення в регулюванні ЗЕД відіграють Укази Президента України. Серед них:

  • "Про заходи для попередження експорту товарів походженням з України за цінами, що можуть розглядатися як демпінгові, і врегулювання торгових суперечок" від 25.07. 94;
  • "Про заходи здійснення єдиної державної політики регулювання імпорту" від 21.09. 94;
  • "Про використання Міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів" від 04.10. 94 тощо.

Нарешті, існують нормативні рішення Кабінету Міністрів України, Міністерства економіки України та з питань європейської інтеграції, інших міністерств і відомств, що регулюють окремі питання тарифного і нетарифного характеру.

Вищим законодавчим органом державного регулювання ЗЕД є Верховна Рада України. Відповідно до ст. 9 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" Верховна Рада:

  • приймає, скасовує і змінює закони про ЗЕД;
  • затверджує головні напрямки зовнішньоекономічної політики України;
  • укладає міжнародні договори;
  • затверджує митні тарифи і збори;
  • установлює спеціальні режими ЗЕД;
  • затверджує списки товарів, що підпадають під ліцензування при експорті або імпорті.

Кабінет Міністрів України як орган виконавчої влади здійснює координацію ЗЕД, приймає нормативні акти в межах своїх повноважень, подає свої пропозиції до Верховної Ради України, складає платіжний баланс і зведений валютний план.

Національний банк України регулює валютні і міжнародні питання ЗЕД. У тому числі: зберігання і використання золотовалютних резервів, взаємовідносини з центральними банками інших країн і міжнародними фінансовими організаціями, підписання міжбанківських угод, регулювання курсу національної валюти та ін.

Істотну роль у регулюванні ЗЕД відіграє Міністерство економіки України та з питань європейської інтеграції (до його складу ввійшло колишнє МЗЕЗТорг). У компетенції цього міністерства:

  • проведення єдиної зовнішньоекономічної політики при здійсненні суб'єктами ЗЕД виходу на зовнішній ринок, координація їхньої діяльності;
  • контроль зовнішньоекономічної діяльності;
  • нетарифне регулювання ЗЕД тощо.

Державний комітет митного контролю здійснює контроль ЗЕД відповідно до чинного законодавства. Нарешті, у регулюванні зовнішньоекономічної діяльності беруть участь органи місцевого управління: законодавчі і розпорядницькі органи; територіальні підрозділи органів державного регулювання ЗЕД.

Як економічні інструменти регулювання ЗЕД виступають:

  • оподатковування суб'єктів ЗЕД;
  • митне регулювання і контроль;
  • ведення розрахунків і кредитування зовнішньоекономічних операцій;
  • страхування зовнішньоекономічних операцій;
  • ліцензування і квотування зовнішньоекономічних операцій;
  • заборона окремих видів експорту й імпорту;
  • проведення антимонопольних заходів у сфері ЗЕД;
  • розміщення державних замовлень на виробництво, експорт та імпорт;
  • облік зовнішньоекономічних операцій, звітність, ревізія й аудит суб'єктів ЗЕД;
  • інформаційне забезпечення ЗЕД.

Література

1. Внешнеторговые операции / Сост.: И. С. Гринько. - Сумы, 1994.

2. Дениэлс Дж. Д., Радеба Ли X. Международный бизнес: внешняя среда и деловые операции: Пер. с англ. - 6-е изд. - М., 1994.

3. Зовнішня торгівля: проблеми і перспективи / За ред. проф. О. А. Ки-риченка. - X., 1997.

4. Київ у цифрах: Статистичний збірник. - К., 1997.

5. Покровская fl. fi. Организация и регулирование внешнеэкономической деятельности: Учеб. для вузов. - М., 2000.

6. Савельев Є. В. Міжнародний маркетинг: Навч. посіб.: Пер. з рос. - К., 1995.

7. Славов Н. А. и др. Укрречфлот: Дорога поиска, реформ и превращений. - К., 1996.

8. Стровский Л. Е., Казанцев С. К., Паршина Е. А. и др. Внешнеэкономическая деятельность предприятия: Учеб. для вузов / Под ред. проф. Л. Е. Стровского. - 2-е изд., перераб. и доп. - М., 1999.

9. Трансформація. - 1996. - № 11-12.

10. Устинов И. Н. Мировая торговля: Статистическо-аналитический справочник. - М., 2000.


08.02.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!