Osvita.ua Вища освіта Реферати Менеджмент Міжнародна реклама в Інтернеті: е-mail маркетинг. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Міжнародна реклама в Інтернеті: е-mail маркетинг. Реферат

Підпис. Про негатив. Що таке Спам? Що можна дорівняти до Спаму? E-mail – маркетинг. Основні методи e-mail реклами

Підпис. Важливою складовою частиною реклами по e-mail'у є signature file (sig) чи попросту підпис. Зараз багато хто недооцінює себе створенням і використанням підпису у всіх своїх електронних листах, хоча і зовсім дарма. Якщо розсилання листів чисто рекламного характеру не вітається користувачами мережі, то в декількох рядках підпису можна сміло і ненав'язливо відрекламувати себе, свій web-сайт, свою чи компанію навіть свої продукти чи послуги. Якщо хто-небудь посилає лист не конкретному одержувачу, наприклад, а у конференцію дискусійний лист, то його підпис тим більше послужить йому гарну службу - його можливо побачать тисячі читачів.

Що рекомендується використовувати в підписі:

1. Горизонтальну розділову лінію, вона відокремлює підпис від самого повідомлення й у деякому роді залучає до неї увагу. Не рекомендується занадто довга розділова лінія, довша за 70 символів (це правило стосується і всіх інших рядків підпису). Не можна використовувати для створення лінії значки, такі, наприклад, як $$$$$$ чи <><><><><><> і т.д., такі підписи нагадують листа типу «Розбагатійте в плині трьох днів».

2. Рекомендується зробити URL сторінки і e-mail активними – що дають можливість клікнути на них мишею:

  • для активації URL можна просто використовувати http:// безпосередньо перед адресою web-сайту - http://cheatz.boom.ru. Це врятує одержувача від необхідності копіювати адресу з листа і переносити його у вікно браузера.
  • для активації e-mail досить просто додати перед ним mailto: - mailto:tslava@aport.ru.

Хоча в стандартному випадку будь-яка поштова програма дозволяє автоматично відповідати на лист, але в деяких випадках активний e-mail буде дуже корисний:

  • якщо повідомлення було переслане третій особі (зворотна адреса буде не ваша адреса);
  • якщо ви пишете у конференцію чи дискусійний лист, і ваше повідомлення буде включено в текст, що складається з декількох листів різних користувачів;
  • чисто психологічно - розташована наприкінці листа адреса може підштовхнути одержувача відповісти.

3. Підпис повинний включати ім'я відправника, а не тільки ім'я його компанії. Користувачі воліють одержувати листа від відправника - людини, а не від поштового робота.

4. Крім самого URL необхідно згадати назву web-сайта чи назву компанії, представленої в мережі по даній адресі. Рекомендується помістити невеликий текст чи слоган, що дає представлення про web-сайт, компанії , її послуги і т.д. Для комерційних сайтів бажано включити номер телефону/факсу, поштову адресу.

5. Бажано не використовувати підпис, що складається більш ніж з 6 ліній (включаючи розділові рядки). Великий підпис, що містить рекламу може бути негативно сприйнятий одержувачем, розцінений як нав'язливий спосіб заявити про себе. Модератор конференції може видалити занадто довгий підпис і т.д.

6. Підпис, що містить малюнок, створений з ASCII-символів вважається дурним тоном і часто настільки громіздкі, що займають у кілька разів більше місця, чим саме повідомлення. Використовувати подібна творчість у підписі вкрай не рекомендується.

7. Маючи заданий етикетом ліміт у 6 рядків змушує в деяких випадках створювати кілька різних варіацій підпису і використовувати їх у залежності від ситуації.

Про негатив. Перед тим, як давати рекомендації з використанню e-mail як могутній засіб маркетингу, хочеться розповісти про те, чого ні в якому разі робити не слід, а саме, про спам (spam, unsolicited e-mail).

Що таке Спам? Що можна дорівняти до Спаму?

  • Масове розсилання поштових повідомлень користувачам, що не виразили бажання одержувати подібну кореспонденцію, причому немає різниці, чи комерційна це чи реклама просто корисна, на думку відправника, інформація.
  • Індивідуальні повідомлення, тематика яких не має до адресата прямого відношення.
  • Навіть якщо я веду список розсилки і маю його постійних читачів (добровільно підписалися на нього) я завжди пам'ятаю про наступне: при підписці користувачі повинні одержати чітку інформацію про тематику даного листа, його форматі і періодичності, і завжди дуже дбайливо відношуся до своїх передплатників, і я по праву викликаю критику у свою адресу, якщо вони, підписавши на розсилання статей про web-дизайн час від часу замість інформації про, наприклад, сумісності кольорів, одержують від мене новини далекосхідного рибно-консервного заводу. Те ж саме стосується періодичності - якщо моя розсилка виходить раз у два тижні, а з завтрашнього дня я хочу зробити випуски щодня, то я попереджаю своїх читачів, можливо не всім це сподобається.
  • Підписка людини на список розсилки без його відому чи бажання.
  • 5. Переміщення в конференцію, USENET, дискусійний лист, гостьову книгу повідомлень, що не має відносини до заданої тематики (off-topic) чи повідомлень, що являють собою пряму рекламу (якщо це не дозволено встановленими там правилами).

Як неважко здогадатися, відношення більшості користувачів мережі до спаму вкрай негативне. Відповідно до досліджень GVU (http://www.cc/gatech.edu/gvu/) тільки 9,2% користувачів читають подібні послання. При цьому дана цифра сформована завдяки користувачам-новачкам, з тих хто провів у мережі більш 3 років спам читають лише 5,4%. Від 12% одержувачів подібних листів Ви одержите обурені листи, а 1,5% користувачів зроблять вендету (це можуть бути "поштові бомби" на адресу відправника, скарга провайдеру відправника, занесення адреси в спеціальні black lists і т.д.).

Приведені вище пункти порушують мережну етику; можуть викликати шквал негативної критики, поштові бомби, скарги провайдеру з вимогою закриття аккаунта і т.д.; відправник заробляє погану репутацію; адреса потрапить у чорний список провайдерів і потім навіть звичайний лист із цього аккаунта може не дійти до адресата; і, нарешті, подібна реклама має низьку ефективність, а часто просто наносить шкоди рекламодавцю. Давно встановлено, що негативна реакція на рекламу з легкістю може перейти і безпосередньо на рекламований продукт.

E-mail - маркетинг

На механізм електронної пошти спираються багато популярних засобів віщання в Інтернет. Сюди входять списки розсилок, дискусійні аркуші і, зрозуміло, індивідуальні поштові повідомлення. При умілому використанні e-mail може дати ще один ефективний інструмент просування чи компанії web-сервера в Інтернет.

Переваги e-mail реклами очевидні:

  • електронна пошта, що з'явилася задовго до розробки WWW є практично у всіх користувачів мережі;
  • e-mail працює прямо і досягає конкретно потрібного користувача;
  • дає можливість персоніфікованого звертання;
  • завдяки чіткому тематичному розподілу списків розсилок і дискусійних аркушів можливо впливати саме на цікавлячу цільову аудиторію;
  • цікаве з погляду одержувача повідомлення може бути поширене серед його колег і знайомих (звичайний forward);
  • багато західних експертів сходяться в думці, що відгук на правильно розміщену рекламу в e-mail вище, ніж відгук Банерів, і що саме головне, вище якість переходів на сайт рекламодавця - більше "правильних" відвідувачів;
  • зараз, коли більшість користувачів мають поштові клієнти підтримуючі формат HTML-листів, для рекламодавця стало можливим розміщення не тільки текстової, але і графічної реклами (зокрема, Банерів), а також облік її ефективності (тобто стало можливим відслідковувати в переходів на сайт рекламодавця по посиланню в листі).

Існує ряд ефективних і не порушуючих етику поводження в мережі методів використання e-mail як інструменту реклами.

Основні методи e-mail реклами

1. Списки розсилки (mailing lists, "opt-in" E-mail marketing). В Інтернеті існує безліч списків розсилок, що присвячені всіляким тематикам. Ведуть їх, як правило, люди, добре обізнані в даному питанні, регулярно розсилаючи по e-mail чергові випуски розсилок. Одержувачі подібних листів власноручно підписалися на список, і в будь-який момент у них є право і можливість скасувати свою підписку. Існують відкриті розсилки (для всіх бажаючих), закриті (для людей визначеного кола), безкоштовні (існуючі за рахунок ентузіазму творців, спонсорської підтримки, платних рекламодавців), платні.

Тому що список розсилки звичайно являє собою засіб віщання для визначеної цільової групи і часто має тисячі передплатників, він є дійсно ефективним інструментом маркетингу.

Яким чином можна помістити рекламу в список розсилки?

Тут усе залежить від політики адміністрації списку:

  • розмістити платну рекламу;
  • безкоштовне розміщення (можливо тільки в тому випадку, якщо вдається переконати адміністрацію в користі даної інформації для передплатників листа);
  • можна написати корисний матеріал для розсилки і тим самим провести непряму рекламу (згадавши свою компанію, поставивши підпис і т.д.).

У російській мережі найбільшим розсильним сервером є "Міський Кіт" (http://www.citycat.ru/) та його “дітище” – “Subscribe.ru”. На 08.10.98 він мав 158 списків розсилання (зараз кілька тисяч) на найрізноманітніші тематики і більш ніж 500 тисяч активних передплатників. Вартість розміщення реклами - 1 цент за один лист ($10 за 1000 листів). Можливе розміщення як текстової реклами (максимальний розмір - 5 рядків по 70 символів), так і Банерів (468х60 до 15ДО). Серед західних можна виділити PostMaster Direct Response (http://www.postmasterdirect.com/), що розміщають рекламу в більш 9000 списків розсилок (вартість 20 центів за адресу), відгук на рекламу в цій службі по її ж твердженню складає порядку 9%(!). Ще варто звернути увагу на спеціалізовану пошукову систему по списках розсилання Liszt (http://www.liszt.com/), що містить у своїх індексах більш 90 000 списків.

Прекрасним маркетинговим ходом є створення власного списку розсилки. Природно, це має сенс тільки якщо передбачається на регулярній основі підготовляти компетентну інформацію, що зацікавила б цільову аудиторію.

Найбільш популярними програмами, що реалізують механізм розсилання є: Listserv (http://www.lsoft.com/listserv.stm) і Majordomo (http://www.greatcircle.com/majordomo/).

Тим, хто не в змозі установити в себе на сервері ні одну з перерахованих вище програм, має сенс скористатися спеціальною службою ListBot (http://www.listbot.com/). Служба забезпечує організацію підписки, анкетування передплатників і безпосередньо саме розсилання. Замість цього вона залишає за собою право поміщати невеликі рекламні блоки в кожен лист передплатникам замовника.

Деякі рекомендації з організації списку розсилання:

  • варто надати користувачам чітку інформацію про тематику, формат, періодичність списку розсилки. У майбутньому без згоди передплатників не відхиляйтеся від обраних вами характеристик листа;
  • треба передбачити зручний та зрозумілий механізм здійснення підписки і, самої головне, відписки від листа. При підписці необхідно, щоб підтвердження прийшло безпосередньо з адреси одержувача, інакше може виникнути ситуація, коли енергійний користувач підпише усіх своїх друзів (чи ворогів) на список розсилки без їх відому. Віднестися вони до цього можуть неоднозначно, і розсильному грозить бути незаслужено обвинуваченим у спамі з усіма наслідками, що звідси випливають;
  • треба дбайливо відноситься до списку e-mail адрес передплатників, ні в якому разі не слід використовувати їх в інших цілях, наприклад, для розсилання однієї реклами (помірна кількість реклами в самій розсилці допускається). Не треба також продавати список e-mail адрес третім особам;
  • бажано при підписці просити користувачів заповнити невелику анкету. Насамперед розсильному самому буде корисно знати, хто ж є вашими передплатниками, і потім це буде украй важливо, якщо він збирається переконати рекламодавця розмістити в списку розсилки рекламу. Варто враховувати, що не кожен передплатник буде з радістю видавати інформацію про себе, і у всіх повинне залишатися право зберегти свою конфіденційність;
  • створіть і помістіть на свій web-сайт архів розсилок.

2. Дискусійні аркуші (discussions lists).  Дискусійні аркуші створюються для обміну інформацією, обговорення питань на визначену тематику. На відміну від списків розсилок писати в лист можуть не тільки безпосередньо його творці, але і всі учасники. Як правило, перед тим, як повідомлення розсилається усі учасникам листа, воно проходить верифікацію. Модератор листа виключає повідомлення, що не відносяться до тематики листа (off-topic), і т.д.

Типовим прикладом дискусійного листа є - banners (http://www.banners.net.ru), присвячений проблемам реклами в Рунеті (російській частині Інтернету).

Обов'язково потрібно підписатися і почати моніторити усі дискусійні аркуші які прямим чи непрямим чином стосуються цікавлячого бізнесу. Серед їхніх учасників напевно можна знайти потенційних партнерів і клієнтів.

Яким чином ефективно використовувати дискусійні аркуші?:

  • Насамперед, що робити не можна: - не можна посилати в подібні аркуші вашу пряму рекламу. Передплатники ввійшли в лист для обміну думками й одержання нової інформації, а не читання реклами. Не варто так само писати в лист що потрапило, з однією тільки метою продемонструвати наприкінці ваш підпис з URL і контактною інформацією.
  • Перед тим, як посилати свої перші листи, варто уважно ознайомитися з його правилами. Іноді корисно почитати архів, щоб не піднімати потім питань, яким приділялося вже багато уваги за тиждень до цього. На початку бажано кілька днів не виявляти активності, а просто вивчити загальну атмосферу, основних авторитетів та іншу корисну інформацію.
  • Треба брати активну участь в обговоренні тих питань, у яких ваша група компетентна. Ваша задача - зарекомендувати себе в як експерта в заданій області. Клієнти скоріше звернуться до вас як фахівцям, ніж до невідомого їм вашому конкуренту.
  • Не треба забувати про підпис і ставити її під кожним повідомленням.
  • Бажано як при участі в дискусійних аркушах, так і у всіх інших листах не використовувати як зворотню адресу hotmail.com, usa.net, yahoo.com, mail.ru і інші e-mail'и, отримані на безкоштовних поштових серверах. Це може викликати недовіру тому що їх часто використовують спаммери, для того що б не засвітити свою реальну поштову адресу.

Додатковим позитивним моментом вашої активної участі є той факт, що часто популярні й авторитетні дискусійні аркуші моніторяться представниками спеціалізованої преси і є імовірність, що ви будете процитовані на сторінках чи видань вас запросять написати статті.

Роблячи аналіз друкованих повідомлень, ви можете обчислити ваших потенційних клієнтів і зв'язатися з ними прямо.

На www.forumone.com знаходиться спеціалізована пошукова система по дискусійних аркушах ForumOne, де проіндексовані порядку 225 000 аркушів.

Наступні чотири групи не використовують e-mail як засіб віщання, але близькі їй по своїй суті.

3. Конференції Usenet (групи новин). Usеnеt бурхливо розвивався ще до появи WWW, на жаль зараз він залучає усе менше і менше користувачів. У більшому ступені це викликано тим фактом, що спаммери в першу чергу атакують саме Usenet і на одне дійсно корисне повідомлення по темі приходиться п'ять листів зі схемами швидкого збагачення і рекламою порносайтів. Незважаючи на це, з десятків тисяч діючих конференцій Usenet усе ще можна знайти кілька груп, участь у який корисно.

Підписатися і працювати з визначеними групами новин, що вас цікавлять, ви можете, наприклад, за допомогою поштового клієнта Outlook Express, підключивши до якого-небудь сервера новин (перевірте, можливо один з них підтримується вашим провайдером).

Варто помітити, що кожен news-сервер має визначений набір конференцій, і, якщо не знайдена та, що цікавить, можна спробувати використовувати інший новинний сервер. Можна працювати з Usenet використовуючи web-інтерфейс (DejaNews: http://www.dejanews.com/)

При використанні Usenet у маркетингових цілях потрібно дотримуватися рекомендацій для дискусійних аркушів (див. вище).

4. Web-конференції.  По своїй структурі web-конференції дуже схожі на конференції Usenet, у них так само використовуються галузі (threads) дискусій і т.д. Відмінність полягає в тому, що вони працюють, використовуючи web-інтерфейс, і не розміщені централізовано на news-серверах, а розкидані по мережі.

На дуже великій кількості тематичних сайтів мається відповідний їм по темі набір конференцій, так що їхній пошук можна почати саме з великих web-сайтів, що мають відношення до, наприклад, реклами.

Наприклад, на сервері www.citforum.ru знаходяться найбільший вибір конференцій присвячених рекламі. При використанні Usenet у маркетингових цілях потрібно дотримуватись рекомендаціям для дискусійних аркушів.

5. Реклама на дошках оголошень.  Дошки оголошень згруповані по тематикам і працюють за принципом газет безкоштовних оголошень. На відміну від дискусійних аркушів, конференцій і ін. на дошках оголошень можна і потрібно публікувати саме рекламу, безпосередньо для цього вони і були створені.

Варто віддати перевагу найбільш відвідуваним дошкам оголошень, що:

  • мають відношення до вашої реклами (не варто публікувати оголошення не в тему дошки);
  • не захаращені спамом, оперативно коректуються модератором.

Не варто посилати оголошення на одну дошку більш одного разу в день. Постарайтеся оголошувати не занадто довгим (бажано не більш чотирьох рядків). Час від часу можна змінювати текст оголошення. Якщо встановлений аналізатор referer-log, можна визначити, наскільки ефективна та чи інша текстовка оголошення (по кількості переходів з його на рекламований сайт).

6. Розсилка новин сервера (newsletters and URL-minders).  Можна запропонувати зацікавленим відвідувачам сервера підписатися на спеціальну розсилку, що інформує про відновлення і розміщення нового матеріалу на ньому. Дана розсилка буде нагадувати передплатникам про сервер і сприяти збільшенню повторних візитів. Зрозуміло, не варто посилати повідомлення з незначними чи свідомо нецікавими для одержувача новинами сервера.

7. E-mail автовідповідачі (autoresponders, infobot).  В даний час вони використовуються досить рідко. Раніш їхнє основне застосування було в обслуговуванні користувачів, що не мають доступу до WWW. E-mail автовідповідач відповідав на листи, посилаючи частину інформації, представленої на сервері, і направляв копію запиту адміністратору web-сайта. В даний час автовідповідачі доцільно використовувати в наступних випадках:

  • якщо в немає часу оперативно відповідати на кореспонденцію, що надходить, (узагалі на e-mail прийнято відповідати протягом 24 годин), автовідповідач може оперативно відсилати що-небудь типу: "Спасибі за Ваше повідомлення, ми відповімо Вам протягом … годин/доби/місяців";
  • якщо ви виїхали у відрядження й у вас не буде доступу до мережі протягом скажемо тижня, автовідповідач може проінформувати про це людей, що послали вам листа.

8. Індивідуальні листи. Розсилки індивідуальних листів - дуже трудомістке заняття, що вимагає досить великої кількості часу, і йому передує кропітка робота зі збору цих адрес. З іншого боку, ваш лист, потрапить саме тій людині, у чиїй увазі рекламодавець найбільшою мірою зацікавлений.

Посилати листа з рекламними пропозиціями можна і потрібно тільки тим користувачам, яким вони будуть дійсно цікаві. У цьому випадку розсильний, по-перше, швидше за все не одержить у відповідь гнівних листів, по-друге, тільки тоді лист буде по-справжньому ефективним. Знайти цікавлячих рекламодавця людей і їхніх поштових адрес можна по тематиці їхніх web-сторінок, по їх листах, у дискусійних аркушах, конференціях, візитним карткам, рекламним брошурам їхньої фірми і т.д.

При складанні листа бажано користуватися наступними правилами:

  • бажано, щоб на початку листа стояло пряме звертання до людини по імені;
  • вказати причину звертання до нього. Наприклад, "Я бачив Ваш лист у дискусійному листі NN, датоване d/m/y і думаю, Вас може зацікавити _._._._". Бажано погодити текст пропозиції з тим, що уже відомо про одержувача;
  • треба наділити текст листа не у форму прямої реклами, а у формі пропозиції корисного саме цьому одержувачу;
  • у рядку одержувача повинна стояти тільки одна адреса, тобто кожен лист посилається індивідуально;
  • не треба використовувати в якості зворотного e-mail’у, адреси отримані на безкоштовних поштових серверах;
  • обов'язково підписати лист і помістити там свою контактну інформацію.

9. ICQ: розсилання URL’ів. Крім безпосередньо e-mail'ів користувач, як правило, має ICQ – Інтернет-пейджер. Він використовується для on-line'ового зв'язку і має функцію «послати URL», що нерідко використовують для розсилання адрес комерційних сайтів, чи icq-спаммери для реклами своїх ресурсів. На даний момент (травень 2000) ICQ має близько 75 млн. користувачів у всіх країнах світу.

Переваг реклами за допомогою ICQ перед безпосередньо e-mail'ом не так багато, але вони істотні:

  • не вимагає відкривати нерідко громіздкого листа, а повідомлення мають стислість і швидкістю прийому;
  • набагато простіше відповісти, ніж на e-mail і зв'язок набагато краще, ніж за допомогою листа;
  • можливість, у більшості випадків одержати відповідь відразу.

Однак, крім як спаммерами, за моїми спостереженнями, рідко хто використовує ICQ як рекламу, по невідомих причинах. Виходячи з власного досвіду я можу говорити, що подібні розсилки мають CTR близько 40%, причому відгук миттєвий, у плині, як правило 10 хвилин, якщо користувач знаходиться в on-line'і.

У майбутньому, я сподіваюся, серйозні фірми помітять переваги ICQ і почнуть використовувати його як розсилку. Подібні експерименти вже проводилися: на конкретному UіN'і відбувалася реєстрація і відбувалося розсилання новин щогодини, якщо користувач знаходився в ефірі.

На закінчення хочу сказати про вартість реклами в розсилках:

  • www.citycat.ru (www.subsribe.ru)(самий великий розсильний сервер у російськомовному Інтернеті) CPM $2, міжнародні CPM $20-$25.

Це були основні методи прямого і непрямого рекламування за допомогою електронної пошти, що застосовуються як на міжнародному, так і на регіональному рівні.

Література

  1. http://www.promo.ru/.
  2. http://www.system.ru/.
  3. http://www.bannermaker.ru/.
  4. http://www.clickz.com/.
  5. http://www.microscope.com/.
  6. http://www.wilsonweb.com/.
  7. http://www.citforum.ru/.
  8. http://www.design.ru/kovodstvo/.
  9. http://www.iab.com/.
  10. Кірсанов Д., Web-дизайн: книга Дмитра Кірсанова, «Символ», 1999.


17.01.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!