Osvita.ua Вища освіта Реферати Менеджмент Зовнішньоекономічна діяльність: організаційна структура управління. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Зовнішньоекономічна діяльність: організаційна структура управління. Реферат

Організаційна структура управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства залежить також від методів виходу на зовнішні ринки

Можна виділити два варіанти виходу підприємства на зовнішні ринки:

  • безпосередній вихід на зовнішній ринок через власну зовнішньоторговельну фірму або відділ зовнішньоекономічних зв'язків (у великих системах — через управління зовнішньоекономічних зв'язків);
  • вихід на зовнішній ринок за допомогою посередників.

Створення власних зовнішньоекономічних служб на підприємствах виправдано, якщо:

  • частка експорту велика в загальному обігу;
  • зовнішньоторговельні операції здійснюються регулярно;
  • випускається продукція з високим рівнем конкурентоспроможності, бажано унікальна за своїми властивостями;
  • невисокий рівень конкуренції на відповідному сегменті світового ринку;
  • продукція не потребує серйозної адаптації до закордонних умов використання;
  • на підприємстві є необхідна кількість фахівців із зовнішньоекономічної діяльності.

В інших випадках виправдане використання посередників як вітчизняних, так і закордонних або міжнародних. Посередники можуть підвищити ефективність зовнішньоторговельних операцій за рахунок:

  • кращого знання ринку, наявності постійної клієнтури;
  • зниження витрат транспортування і збереження продукції, у тому числі за рахунок операцій зі значними партіями, що належать різним виробникам;
  • скорочення термінів постачань і оформлення документів;
  • забезпечення сервісу перед продажем і обслуговування після продажу;
  • постачання товаровиробників оперативною і докладною інформацією про зміни конкурентоздатності продукції і ринкової ситуації в цілому, відомостями про реальних і потенційних конкурентів.

Якщо підприємство-виробник виходить на закордонний ринок із сильною конкуренцією і складною продукцією, добре відомою споживачу, має сенс звертатися до закордонних фірм-посередників, що добре знають місцевий ринок і мають на ньому своє місце. Це також має сенс, якщо потрібно "довести" експортовану продукцію до рівня, що задовольняє місцевих споживачів. Як правило, закордонні фірми-посередники обходяться дорожче, ніж вітчизняні.

Зовнішньоторговельна фірма є, як правило, самостійним підрозділом підприємства, але не є юридичною особою. Очолюється вона зазвичай заступником директора підприємства або заступником генерального директора із зовнішньоекономічної діяльності. Фірма має субрахунок на рахунку підприємства, що дає їй можливість брати кредити для здійснення експортно-імпортних операцій, але витрачати ці кошти на свій розсуд без узгодження з керівництвом підприємства вона не вправі. На рис. 1 подано приблизну організаційну структуру зовнішньоторговельної фірми, що обслуговує велике підприємство.

Завдання зовнішньоторговельної фірми різноманітні — від пошуку закордонних партнерів, організації рекламної роботи до виконання митних формальностей. У зв'язку з цим особливо зростає роль маркетингових, юридичних і фінансових служб.

На відміну від зовнішньоторговельної фірми, відділ зовнішньоекономічних зв'язків є складовою системи управління підприємством-експортером. До його складу входять: протокольний відділ, відділ науково-технічного співробітництва, відділ маркетингу і ряд інших.

Рис 1. Структура зовнішньоторговельної фірми.

До його основних завдань як органу управління належать:

  • планування й організація експортно-імпортних операцій;
  • маркетингова діяльність;
  • участь у виставках, ярмарках, презентаціях;
  • підготовка і укладання зовнішньоторговельних контрактів;
  • прийом іноземних партнерів і відрядження власних спеціалістів за кордон і т.д.

Функціональні обов'язки спеціалістів цих служб наводяться в спеціальній літературі [1].

Література

  1. Внешнеторговые операции / Сост.: И.С. Гринько. — Сумы, 1994.
  2. Дениэлс Дж. Д., Радеба Ли X. Международный бизнес: внешняя среда и деловые операции: Пер. с англ. — 6-е изд. — М., 1994.
  3. Зовнішня торгівля: проблеми і перспективи / За ред. проф. О.А. Ки-риченка. — X., 1997.
  4. Київ у цифрах: Статистичний збірник. — К., 1997.
  5. Покровская Л. Организация и регулирование внешнеэкономической деятельности: Учеб. для вузов. — М., 2000.
  6. Савельев Є.В. Міжнародний маркетинг: Навч. посіб.: Пер. з рос. — К., 1995.
  7. Славов Н.А. и др. Укрречфлот: Дорога поиска, реформ и превращений. — К., 1996.
  8. Стровский Л.Е., Казанцев С.К., Паршина Е.А. и др. Внешнеэкономическая деятельность предприятия: Учеб. для вузов / Под ред. проф. Л.Е.Стровского. — 2-е изд., перераб. и доп. — М., 1999.
  9. Трансформація. — 1996. — № 11-12.
  10. Устинов И.Н. Мировая торговля: Статистическо-аналитический справочник. — М., 2000.


13.01.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!