Osvita.ua Вища освіта Реферати Менеджмент Стресові ситуації в організації. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Стресові ситуації в організації. Реферат

У рефераті розглянуто основні шляхи запобігання виникнення стресів в організації та подолання їх наслідків

Поняття про стреси. Стрес в менеджменті. Стреси, на думку деяких фахівців -- цей той тиск в світі, яке приводить до стану емоційного дискомфорту.

Інші вважають, що емоційний дискомфорт – це стрес, викликаний тиском або умовами, іменованими стресорами. Треті розглядають стрес у фізіологічних термінах, як реакції організму: зміна тиску крові, серцебиття, гормонального рівня. Ми визначатимемо стрес як реакцію людини на дратівливі стимули в навколишньому оточенні.

Це означає, що сили навколишнього середовища виводять з рівноваги фізіологічні і розумові функції людини. Стрес звичайно асоціюється з негативними реакціями, але він може мати і позитивне значення для людини. Стрес сприяє мобілізації зусиль людини, завдяки чому ми встигаємо виконати завдання в строк, зробити швидко роботу, розв'язати проблему і т.д.

Вчені Холмс і Рейх досліджували вплив обставин життя на появу стресів і побудували кількісний ряд оцінок кожної обставини, розраховувавши їх в порядку сили дії. Ними були розглянуті по побудованій рахунковій системі історії хвороб і життєві обставини пацієнтів. При аналізі з'ясувалося, що якщо оцінна шкала стресів була високою, то високою була і вірогідність захворювань.

Кількісна шкала стресів.

Життєві події

Оцінка

1. смерть чоловіка

100

2. розлучення подружжя

73

3. роз'їзд подружжя

65

4. заключення у в'язницю

63

5. смерть близького родича

63

6. серйозна травма або хвороба

53

7. одруження

50

8. пожежа на роботі

47

9. примирення з чоловіком

45

10. відставка з роботи

45

11. серйозні зміни в здоров'ї або поведінці члена сім'ї

44

12. вагітність

40

13. сексуальні труднощі

39

14. поява нового члена сім'ї (народження, усиновлення)

39

15. реорганізація або банкрутство фірми

39

16. крупна зміна у фінансовому відношенні

38

17. смерть близького друга

37

18. перехід на інше місце роботи

36

19. різка зміна кількості суперечок з чоловіком

35

20. крупна застава (на покупку будинку і т.п.)

31

21. позбавлення права користування застави або кредитом

30

22. зміна посади

29

23. син або дочка покидає сім'ю

29

24. юридичні проблеми

29

25. крупні досягнення на роботі

28

26. дружина починає працювати (покидає роботу)

26

27. почало або закінчення формального навчання

26

28. крупна зміна в умовах життя

25

29. зміна особистих звичок

24

30. труднощі спілкування з керівником

23

31. крупні зміни в умовах і розкладі роботи

20

32. зміна місця проживання

20

33. зміна школи

20

34. зміна звичайного типу відпочинку

19

35. зміна релігійної активності

19

36. крупні зміни в соціальній діяльності

18

37. невелика позика або застава

17

38. зміни в звичках, пов'язаних з сном

16

39. зміни числа членів сім'ї, що живуть разом

15

40. крупні зміни в звичках, пов'язаних з їжею

15

41. відпустка

13

42. Різдво (новий рік)

12

43. невеликі неприємності із законом

11

 

Пояснення до таблиці. Розгляньте всю з перерахованих подій, якщо вони мали у Вас місце за попередній рік. Підрахуйте окуляри. Число 150 і нижче – означає відносно низьке число змін в життя і низьку вірогідність пов'язаних із стресом порушень здоров'я. Від 150 до 300 очок говорять про 50% шансів значного розладу здоров'я в перебігу подальших двох років. Число окулярів понад 300 підвищує цю небезпеку до 80%.

Виявлення стресу менеджером у себе і працівників здійснюється багатьма способами.

Стресова реакція виникає, коли людина піддається дії того або іншого стресора. При цьому його мозок швидко визначає, що несе з собою даний стресор: загрозу або користь? Потім слідує стресова реакція – якісно всякий раз одна і та ж, але по силі і тривалості залежна від стресора, а також від психологічного і фізичного стану людини. Стрес є ланцюговою реакцією фізіологічних змін:

  • Вміст адреналіну в крові збільшується;
  • Серце б'ється швидше;
  • Тиск підвищується;
  • Кров відливає від кінцівок;
  • Обмін речовин в організмі посилюється;
  • Зменшується кровопостачання черевної порожнини;
  • Підвищується притока крові в мускульну систему;
  • Дихання стає більш поверхневим і прискореним;
  • М'язи напружуються;
  • Загострюються відчуття;
  • Знижується тонус кишечника, сповільнюється травлення;
  • Ослаблюється імунна система.

Всі ці зміни мають дію на мозок. Якщо вони достатньо сильні, то забезпечують психологічну готовність, яка виражається таким чином:

  • Робота мозку активізується;
  • Підвищується здатність розбиратися в поточній обстановці;
  • Рішення приймаються швидше;
  • Поліпшується пам'ять;
  • Зростає концентрація уваги.

Стреси в житті неминучі.

Деякі прийоми нейтралізації стресів

Планування. З багатьма стресами в особистому житті і на роботі можна справиться за допомогою планування. Уділіть якийсь час для з'ясування особистих і службових задач.

Фізичні вправи. Регулярні вправи дуже корисні для фізичного здоров'я людини; вони можуть допомогти уникнути стресів, оскільки є хорошим виходом негативної енергії, благотворно впливають на фізичний стан.

Дієта. Тривалий стрес може привести до утворення недоліку вітамінів, ослабленню організму, створює умови для дуже сильної сприйнятливості до хвороб. Крім того, під час стресів нормальний режим живлення порушується. Тому дуже істотною є витримка правильної дієти.

Психотерапія. Проведення психологічного тестування, широке використовування різноманітної техніки, звичайне що рекомендуються фахівцями.

Психоаналіз. Форма психотерапії, при якій досліджуються підсвідомі підстави ненормальної поведінки.

Медитація і розслаблення. Заняття аутотренінгом з фахівцем, а також медитацією, у тому числі трансцендентальної, йогою, дзен-буддизмом і ін.

В управлінській літературі пропонуються шляхи запобігання і подолання стресу в організаціях:

  • наладка особливо ефективних і надійних відносин з керівником. Потрібне розуміння його проблем і допомога йому в розумінні проблем його підлеглих;
  • не слід погоджуватися з керівником або ким-небудь, хто починає виставляти суперечливі вимоги. Необхідні додаткові пояснення;
  • інформування керівника або співробітників, що не ясні критерії оцінки якості роботи;
  • публічне обговорення проблеми нудьги або відсутність інтересу до роботи;
  • включення в графік робочого дня короткочасні перерви для зміни ходу думок;
  • уміння пояснити відмову досягши межі, після якої співробітник не в змозі узяти на себе більше роботи.

Література

1. Друкер П.Ф. Ефективний керівник, - М:1994.

2. Мескон М.Х. Альберт М. Хедоурі Ф. Основы менеджмента: М.: Справа, 1992.

3. Веснин В.Р. Практичний менеджмент персоналу.

4. Савченко В.А. Управління розвитком персоналу.

5. Управління персоналом, видавництво КОНДОР.

6. Егоршин А.П., управління персоналом.


01.01.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!