Osvita.ua Вища освіта Реферати Менеджмент Бюджетний менеджмент: поняття та складові. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Бюджетний менеджмент: поняття та складові. Реферат

Бюджетний менеджмент: визначення, предмет, об’єкт, суб’єкт. Органи управління бюджетом. Структура бюджетного процесу та методологія бюджетної діяльності. Складові бюджетного менеджменту

Бюджетний менеджмент - сукупність взаємопов’язаних дій, прийомів, методів, направлених на управління рухом бюджетних потоків і відносин, які виникають в процесі руху вказаних потоків.

Як керувати цими потоками і відносинами і складає зміст бюджетного менеджменту.

Об’єктом бюджетного менеджмент є бюджет.

В сучасній економічній літературі бюджет розглядається з 3х сторін:

  • за формою – це фінансовий план.
  • за сутністю – економічна категорія.
  • за матеріальним змістом – централізований фонд державних ресурсів.

Суб’єктом бюджетного менеджменту є органи управління бюджетом.

Предметом бюджетного менеджменту як учбової дисципліни є бюджетний процес та управління ним.

Бюджетний процес характеризує і відображає систему управління бюджетом, яка в свою чергу включає:

  • органи управління бюджетом;
  • структуру бюджетного процесу та методологію бюджетної діяльності.

Органи управління бюджетом можна згрупувати в 3 групи:

1. Органи законодавчої та виконавчої влади (Це ВР, КМ, обласні та міські держадміністрації, раднардепи). Повноваження ВР – Конституція ст.85.Повноваження КМ – там же ст.116).

2. Органи оперативного управління бюджетом

  • органи системи Мінфіну (центральний апарат Мінфіну, мінфін АР Крим, обласні і міські фін управління, міські і районні фін відділи);
  • організації при мінфіні (органи Держказначейства, КРУ);
  • ДПА;
  • Рахункова палата.

3. Органи не фінансового профілю, які виконують функції, безпосередньо пов’язані з формуванням доходів та фінансуванням видатків бюджету:

  • митний комітет та його підрозділи;
  • органи МВС;
  • органи юстиції та нотаріату;
  • природоохоронні органи та інспекції;
  • інспекції по контролю за цінами.

По лінії фінансування видатків:

  • головні розпорядники коштів (ГРК) (керівники міністерств, відомств, виконавчих органів і т.д.);
  • розпорядники коштів 2го та 3го рівня які одержують кошти з бюджету і несуть відповідальність за їх цільове використання.

По структурі бюджетний процес складається з 4х етапів:

  • складання;
  • розгляд;
  • затвердження;
  • виконання.

Перші три етапи є бюджетним плануванням.

Рівень бюджетного планування залежить від 3х основних чинників:

  • від чіткого формулювання цілей і задач, які вирішує та чи інша держава – це класична вимога до менеджменту та бюджетного менеджмент в тому числі;
  • від достовірності тієї інформації, яка використовується в бюджетному плануванні;
  • від методів, які використовуються при бюджетному плануванні.

Відомо три методи:

  • Метод прямого рахунку;
  • Нормативний;
  • Аналітичний.

Взагалі бюджетне планування засноване на балансовому методі, (рівність доходів і видатків).

Існує 3 варіанти збалансування бюджету:

  • Зменшення видаткової частини;
  • Збільшення доходної частини;
  • Встановлення реальних джерел покриття дефіциту бюджету.

Складові бюджетного менеджменту визначаються загальними функціями управління, а саме:

  • стратегічне планування;
  • планування реалізації стратегії;
  • організація виконання розроблених планів;
  • облік;
  • контроль.

Відповідно виділяються 3 складових бюджетного менеджменту:

  • організація планування бюджету і виконання бюджету;
  • облік виконання бюджету;
  • контроль за виконанням бюджету.

Інформація є тою забезпечуючою системою, без якої неможлива управлінська діяльність. Інформація характеризує стан об’єкту управління – бюджету на певний час, або за певний проміжок часу.

До інформації ставляться наступні вимоги:

  • Достовірність;
  • Своєчасність;
  • Повнота.

Контроль за виконанням бюджету є складовою фін контролю, фін контроль - реалізація на практиці контрольної функції фінансів.

Органи, на які покладено функцію контролю за виконанням бюджету:

  • податкова адміністрація;
  • КРУ;
  • Рахункова палата;
  • Органи системи Мінфіну.

Форми фінансового контролю:

  • попередня - покликана запобігати порушенням законів;
  • поточна - провадяться всіма фінансами у процесі використання ПП коштів;
  • наступна - використовуються після надходження доходів чи проведених видатків.

Методи фінансового контролю:

  • 1 - ревізія - метод документального контролю за фін.-господ. діяльністю ПП, за дотриманням законодавства з фінансових питань. За наслідками її складається акт;
  • 2 - перевірка - це обстеження й вивчення окремих ланок фінансово господарської діяльності ПП. Наслідки перевірки оформляються довідкою чи доповідною запискою.


21.12.2010

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!