Osvita.ua Вища освіта Реферати Міжнародні відносини Критські міжнародні транспортні коридори. Реферат
Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції. З питань розміщення інформації звертайтесь за телефоном (044) 200-28-38.

Критські міжнародні транспортні коридори. Реферат

У березні 1994 р. під егідою Європейського Союзу на острові Крит (Греція) відбулася 2-а Загальноєвропейська конференція міністрів транспорту 23 європейських держав. На ній було погоджено і затверджено маршрути перших дев'яти європейських МТК. Надалі у літературі вони дістали назву "критських" за місцем їх затвердження

Відродження у сучасному трактуванні ідеї міжнародних транспортних коридорів має об’єктивні причини. Серед них проблеми подальшої інтеграції Європейських країн; зняття багатьох формальностей, пов'язаних із введенням єдиної грошової одиниці "євро", з перетином кордонів вантажами і пасажирами на території країн Європейського Союзу.

У березні 1994 р. під егідою Європейського Союзу на острові Крит (Греція) відбулася 2-а Загальноєвропейська конференція міністрів транспорту 23 європейських держав. На ній було погоджено і затверджено маршрути перших дев'яти європейських МТК. Надалі у літературі вони дістали назву "критських" за місцем їх затвердження. Зазначимо напрямки цих коридорів у залізничному сполученні:

  • 1-й: Гданськ - Варшава - Мінськ - Москва;
  • 2-й: Берлін - Варшава - Мінськ - Москва;
  • 3-й: Берлін - Дрезден - Львів - Київ;
  • 4-й: Прага - Будапешт - Бухарест - Софія - Алексанруполіс - Стамбул;
  • 5-й: Трієст - Любляна - Будапешт (Братислава) - Львів;
  • 6-й: Гданськ - Варшава - Краків;
  • 7-й: (водний по Дунаю) Відень - Братислава - Будапешт - Бєлград - Рені - Ізмаїл - Усть-Дунайськ;
  • 8-й: Тирана - Софія - Бургас—Варна;
  • 9-й: Гельсінкі - Санкт-Петербург - Мінськ - Москва - Київ - Одеса (Кишинів) Димитровград - Алексанруполіс.

Схема дев'яти критських міжнародних транспортних коридорів у залізничному сполученні показана на рис. 1.

Схема критських МТК в автомобільному сполученні має ту ж топологію.

Після обнародування маршрутів перших дев'яти європейських (критських) МТК у напрямках "Захід-Схід" і "Північ-Південь" багато країн висловили свої пропозиції щодо доповнень до даної системи МТК. Так, на 3-й Загальноєвропейській конференції з транспорту, що відбулася у Гельсінкі (1997 р.), Росія виступила з кількома ініціативами:

  • про продовження 2-го критського МТК до його виходу на Транссибірську магістраль;
  • про доповнення 9-го критського МТК відгалуженням на Астрахань і Новоросійськ;
  • про включення до загальноєвропейської транспортної системи Північного морського шляху;
  • про включення в Євроазіатський транспортний коридор (проект TRACECA) Волго-Донського каналу.

Всі ці пропозиції на тій же конференції були підтримані і внесені до її підсумкових документів в якості найважливіших напрямів забезпечення стійких транспортних зв'язків між Європою й Азією.

Але критські МТК - не єдина можливість для України інтегруватися в європейські транспортні системи.

 

Рис. 1. Євро-Азіатський транспортний коридор (проект TRACECA).

Нині країни Центральної Європи цілком залежні від транспортних мереж Росії. Альтернативний варіант шляхів транспортування з’явиться у них після завершення будівництва залізниці в Китаї, що зв'яже місто Ош (Киргизстан) з китайськими транспортними коридорами і морськими портами на тихоокеанському узбережжі.

Євроазіатський транспортний коридор органічно вписується у систему дев'яти критських МТК через реалізацію Європейською транспортною комісією проекту TRACECA. На думку багатьох експертів, до 2005 р. вантажообіг ЄАТК може скласти 20 млн тонн на рік здебільшого за рахунок нафти і нафтопродуктів, металу, зерна, бавовни.

Науково-практичній експертизі цієї проблеми була присвячена Міжнародна Чорноморська транспортна конференція, що відбулася в травні 1997 р. у Києві. На цьому представницькому форумі представники майже сорока європейських держав досить детально розглядали проблеми розвитку мережі автомобільних і залізничних шляхів та водних артерій України в контексті загальноєвропейської економічної та політичної інтеграції.

Поза увагою даної конференції залишився трубопровідний транспорт, тоді як територія України майже обплетена трубопроводами. Особливий інтерес виник до створення альтернативних нафтопроводів для транспортування нафти до Європи з Азії та Кавказу через басейни Каспійського та Чорного морів.

Україна запропонувала будівництво нафтопроводу Одеса – Броди, що поєднує Одеський нафтотермінал з потужним нафтопроводом "Дружба", спорудженим ще у радянські часи. Цим проблемам було присвячено й Міжнародну конференцію "Чорноморсько-Каспійський регіон: умови та перспективи розвитку", що відбулася у Києві в червні 1998 р.

Уже через рік, у червні 1999 р., у Севастополі відбулася Міжнародна науково-практична конференція "Україна і проблеми безпеки транспортних коридорів у Чорноморсько-Каспійському регіоні". Її було організовано Національним інститутом українсько-російських відносин за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха Еберта в Україні. На конференції, зокрема, обговорювалися такі проблеми, як:

  • міжнародне економічне співробітництво у галузі розвитку системи енергопостачання та її інфраструктури;
  • розвиток та експлуатація транспортних комунікацій: інфраструктурне забезпечення та система безпеки, включаючи її екологічну складову;
  • взаємодія державних та міжнародних структур у питаннях підтримки ініціативи України щодо впровадження комплексної системи безпеки Чорноморсько-Каспійських транспортних комунікацій.

Акцент на конференції було зроблено на забезпеченні безпеки транспортно-комунікаційних коридорів, у тому числі екологічної, особливо в Чорному та Каспійському морях.

Варто зазначити, що у Севастополі ще за радянських часів багато уваги приділялося проблемі очистки акваторії від нафтопродуктів. Це було пов’язано з перебуванням там кораблів Чорноморського Флоту.

Учасники конференції були одностайні у необхідності зміни статусу Севастополя як військово-морської бази двох країн на статус міста риболовецького та рефрижераторного флоту України з потужною інфраструктурою та ремонтною базою, що при відповідних інвестиціях у змозі забезпечити безпеку транспортно-комунікаційних коридорів у басейні Чорного моря та на його узбережжі.


14.05.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!