![]() |
За словами Павла Полянського показником успішності проекту буде ефективна дія його напрацювань |
Рада проекту Twinning підбила підсумки його реалізації
У Міністерстві освіти і науки відбулося фінальне засідання Наглядової ради проекту Twinning "Модернізація законодавчих стандартів та принципів освіти та навчання у відповідності до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя", який тривав в Україні 2 роки.
Міністерство освіти, данські та німецькі експерти прозвітували про результати спільної роботи, спрямованої на реформу професійної освіти в Україні та створення якісно інших професійних закладів.
Засідання відбулося за участю заступника міністра освіти Павла Полянського, керівника Проекту від консорціуму країн-членів ЄС Сюзан Готліб (Данія), представників ЄСоюзу в Україні Віри Рибак і Маргарети Ніколовської, українських представників роботодавців, експертів.
Розпочинаючи засідання, Павло Полянський зазначив, що формально проект завершується сьогодні, але головним показником успішності проекту буде те, наскільки ефективно його напрацювання будуть діяти та реформувати українську освіту надалі.
За словами заступника міністра, вже зараз результати проекту Twinning активно впроваджуються у процесі розроблення нового законодавства про професійну освіту. Зокрема, спільні з європейськими експертами напрацювання знайшли відображення в новому законопроекті "Про внесення змін до Закону України "Про професійно-технічну освіту", що подано на погодження уряду. Зміни концептуально стосуються двох позицій: впровадження в Україні професійних навчальних закладів нового типу – багатопрофільних регіональних центрів; і друге – передача управлінських і фінансових повноважень від МОН на регіональний рівень.
Павло Полянський наголосив, що паралельно триває робота над абсолютно новим Законом "Про професійну освіту", в якому також закладені ці норми.
"Однак зараз важливо не втрачати часу в реформуванні української професійної освіти. На це є політична воля і вимога сучасності. Утім, серйозний виклик для нас сьогодні – це підтримка змін суспільством. Одні люди підтримують новий формат професійної освіти, інші - опонують, треті належать до категорії "bystanders" - тих, хто стоїть осторонь і пасивно спостерігає. "Згори" можна ініціювати реформу, але вона відбудеться лише тоді, якщо на ці зміни буде попит у громадськості, у "споживачів" професійної освіти", - сказав заступник міністра.
Керівник Проекту від консорціуму країн-членів ЄС Сюзан Готліб, своєю чергою, поінформувала про досвід європейських експертів в рамках проекту Twinning. Було зазначено, що два роки спільної роботи з українськими колегами, керівниками професійних закладів та всіма учасниками проекту дали їм новий досвід і якісний результат. Тепер, на думку Готліб, важливо пояснити суспільству, що корисного і нового може знайти кожен у новій моделі професійної освіти.
Посилання за темою:
Освіта.ua
18.03.2015