Семиноженко: для контрактників та заочників ЗНО буде скасовано

Призначений вчора віце-прем'єром з гуманітарних питань В. Семиноженко критично оцінює проведену його попередниками реформу в сфері освіти

Він припускає, що вже цього року у вузах будуть знову введені вступні іспити.

Розкажіть про ваші пріоритети в роботі.

Мене призначили керувати гуманітарною сферою, найважливішою для становлення країни, яка може претендувати на світове лідерство. У галузі соціальної політики, освіти, науки, інноваційних технологій, культури повинні створюватися проекти, які об'єднують всю країну. Перед мною стоять завдання стратегічного плану - створити проект, який допоможе визначити місце України у світі, з огляду на всі особливості та переваги нашої держави.

Як ви можете охарактеризувати стан гуманітарної сфери в даний момент?

Стан плачевний. Система освіти нібито реформувалася, проте проводилося тільки реформування системи оцінки знань. Наприклад, у школах діє 12-бальна система оцінки знань, а у вузах все ще п'ятибальна. У системі освіти не може бути різних підходів до оцінки знань у школах і вузах. Реформування не було, була лише імітація реформ, яка не дала нічого хорошого. Ось приклад: протягом останніх двох-трьох років в Україні не друкувалися підручники для профтехучилищ. Якість шкільних підручників, які вводилися Міністерством освіти останнім часом, не тільки з гуманітарних, але і з технічних предметів, - кричуще низька. Протягом трьох років у бюджеті Міносвіти лежить $ 100 млн на ремонт шкіл. Вони не можуть бути витрачені просто тому, що міністерство не може організувати відповідну роботу. Це говорить про низьку якість менеджменту.

Розсилка новин

Чи буде новий уряд підтримувати колишні пріоритети у сфері освіти, зокрема, дотримання принципів Болонської системи?

Болонська система в українському прочитанні ускладнює систему освіти, а результат її впровадження не збігається з гаслами, під якими ці реформи проводилися. Європейські стандарти, яких ми будемо дотримуватися, - це стандарти рівня якості та конкурентоспроможності нашої освіти.

Як ви ставитеся до зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників (ЗНО), яке було введено колишнім керівництвом Міносвіти.

Не можна під один гребінець проводити тестування до вузів. Більш того, хіба ЗНО може виступати критерієм оцінки якості знань? При проходженні ЗНО випускнику потрібно демонструвати не здатність до дослідження, роздумів і пошуку відповіді, а здатність швидко відповідати на запитання. Швидше за все для випускників шкіл у цьому році, крім ЗНО, будуть ще й вступні іспити. Це питання обговорюється зараз з експертами. Можливо, у рівних пропорціях будуть важливі результати ЗНО, вступних іспитів і показники шкільного атестата. Якщо люди хочуть вступити на контрактну, заочну форму навчання, отримати дистанційне навчання - для них тести взагалі будуть скасовані.

Чи будете ви підтримувати посилення ролі державної мови? Чи збережеться українська мова як обов'язковий для проходження ЗНО?

Думаю, українцям треба дати право обирати мову, якою отримувати освіту та здавати іспити. Збережеться чи ні обов'язковість української мови при проходженні зовнішнього незалежного оцінювання - спірне питання. Припускаю, що в представників національних меншин з'явиться можливість здавати тести та іспити не тільки українською мовою.

З чого ви почнете роботу?

Перші кроки - вдосконалити законодавче поле, вирішити кадрові питання, які також дуже важливі. Нам потрібні справжні фахівці, які розуміють всі особливості своєї роботи. Такі люди є і в команді попереднього уряду.

Автор: Юлія Рябчун

За матеріалами: Коммерсант
Дата публікації: 12.03.2010

Розсилка новин

Коментарі

          * Введіть ваш e-mail, ТІЛЬКИ якщо бажаєте отримувати повідомлення про нові відповіді на ваш коментар.


стрічка RSS коментарів

Ульяна:  06.06.2010 16:00      IP: 95.132.180.2-- Відповісти
Чесно, я за тестування усіма руками і ногами, але так сталося, що пропрацювавши 10 років у сфері поліграфії (знаючи свою спеціальність від А до Я, бо ні один ВУЗ не дав би мені стільки знань, скільки 10 років практики) я стикнулася з проблемою вищої освіти. І в свій час не вступила не тому, що тупа, а тому що батьки не мали коштів, аби, навіть, на якісь додаткові курси відправити. Все ж вважаю, що на заочне можна залишити і стару систему, бо все одно там навчаються ті, хто обрав свій шлях. І хто винен, що в нашій країні "без бумажки ты букашка". Мені б хотілося, щоб відмінили на заочне, бо через стільки років, важкувато здавати те, чим ти в житті взгалі не користувався ні дня. Тож тут ситуація непевна. Категоричним не можна бути. Та шкодую що не було тестів раніше, коли я закінчувала школу
 
для народ:  16.03.2010 21:38      IP: 94.153.168.2-- Відповісти
Ну кто Вам сказал, что в Европе образование везде платное. Можно бесплатно учиться и в Германии, и во Франии, и в Чехии... Просто при желании можно найти возможность. Да, в ИХ университеты не всегда поступают знающие детки, местами ЗНАЮЩИЕ учаться в ВЫСШИХ ШКОЛАХ.У нас же всё перекрутили через... Прошлые годы НаУКМА., КПИ, Богомольца принимали ЗНАЮЩИХ ДЕТЕЙ, поскольку ИМЕЛИ СОБСТВЕННУЮ СИСТЕМУ ОТБОРА, кстати, без блата (ПРОВЕРЕНО). В прошлом году в эти ВУЗы попали детки НАМНОГО СЛАБЕЕ, поскольку тесты не на том ВЫСОКОМ уровне, который ТРЕБОВАЛИ от своих спудеев данные университеты. И ещё, очень расхожая фраза:"Если ты такой умный, то почему такой бедный" может быть услышана и Вашим ребёнком. Или Вы из богатых? Тогда всё становиться на свои места.
 
Українка:  16.03.2010 20:19      IP: 95.133.210.-- Відповісти
На мою думку, відмовитись від ЗНО можуть лише багаті недоумки, які не наберуть і мінімального балу.
 
народ:  15.03.2010 20:26      IP: 195.189.8.1-- Відповісти
P.S. Если честно, мой оч. хочет поступить. Не потому что умный (не дурак), просто ОЧ. в армию не хочет!! В ТАКУЮ армию.
 
народ:  15.03.2010 19:44      IP: 195.189.8.1-- Відповісти
Реалист:"Та й учні різко припинили вчитися, все одно тато заплатить, навіщо ж паритися." Не обобщайте - мой учится и на курсы ходит после занятий. А если надеются на родителей - то кто виноват? Табачник? Так он 5 минут у власти. Как воспитывали - то и получите. Ушли советские времена, когда за детей отвечали садик, школа и пионер.организация с комсомолом! Да и образование было бесплатное. Рвёмся в Европу (Я лично НЕТ), а там всё платно. И что плохого предложили? К тестированию добавили проф.экзамен и аттестат. И возможность сдавать на том языке на котором 11 лет учились? Прав классик :" Паны деруться - у холопов чубы трещат!"
 
Реаліст:  15.03.2010 18:56      IP: 178.93.154.1-- Відповісти
"Учите детей - и они поступят! " - Ви, шановний, із цією фразою дещо спізнились. Семиноженко й Табачник не дозволять! Для цього й прийшли у владу. Та й учні різко припинили вчитися, все одно тато заплатить, навіщо ж паритися.
 
народ:  15.03.2010 16:15      IP: 195.189.8.1-- Відповісти
Підтримую РЕАЛІСТА!: Ув. аноним, Вы бы еще 17 год вспомнили. Учите детей - и они поступят! А лихими 90-ми можно оправдать всё! И что за манера вырывать из контекста часть фразы! Перечитайте комментарий - ни кто не против тестирования - но на ВСЕХ буджет.мест, увы, не хватит. Хотите дать в.образование - давайте! Не можете - идите работать! Кому-то и работать надо.
 
мама абітурієнта:  14.03.2010 21:28      IP: 194.44.73.-- Відповісти
Хочете знищити націю - почніть з освіти. Сміливий початок, нічого сказати.
 
мама студента:  14.03.2010 20:21      IP: 91.124.10.1-- Відповісти
В 2009 р мій син по результатам ЗНО пройшов на бюджет в три ВУЗи і зараз навчаеться в одному з престижних закладів Киева.Ми про таке і мріяти не могли,а ви пане Семиноженко хочете вернути корупцію.Це ви так починаете впроваджувати обіцянки вашого лідера пана Януковича подумати про кожного укаінця
 
Підтримую РЕАЛІСТА!:  14.03.2010 19:30      IP: 94.153.105.1-- Відповісти
А для "народ". Для того, чтобы стать багатым в 90х УМА НЕ ТРЕБОВАЛОСЬ! Необходимы были умение украсть, переступить через ближнего, и опять-украсть.Или иметь хорошую крышу, что,в принципе,одно и то же. Так что не стоит так говорить. Да ,лет через 15, при таком раскладе, кто имеет деньги, тот будет иметь ОБРАЗОВАННЫХ детей, поскольку СМОЖЕТ ЗАПЛАТИТЬ ЗА ИХ ОБУЧЕНИЕ. Иные - не заплатят в престижные гимназии и лицеи, а после - ВУЗы. Да в принципе, что к тому времени останется - инженеров не станет-дипломы купленные и сделать документацию они не смогут. Правильно украсть на строительстве не сумеют, поскольку не сумеют просчитать процент максимально возможной кражи материалов.Следовательно строение упадёт через год-два, врачи лечить не сумеют и далее в таком же духе
 
Реаліст:  14.03.2010 17:17      IP: 92.113.11.1-- Відповісти
Можна подумати, ці пани нас питатимуть чи на нас зважатимуть. Тут такі бабки на кону! Так що тут не до ігор у демократію.
 
Мама абітурієнтки, вчитель:  14.03.2010 16:51      IP: 194.44.73.-- Відповісти
ЗНО - було єдиною надією моєї дочки поступити у бажаний ВУЗ і отримати безкоштовну освіту. Про нові заяви влади донька дізналась, коли виходила з дому на пробне ЗНО. Думаю, що таких абітурієнтів (бідних, але розумних) переважна більшість. Вони та їх батьки мовчати на будуть!!! Пане Семиноженко, схаменіться!!!
 
абітурієнт:  14.03.2010 13:16      IP: 95.133.14.2-- Відповісти
Хто каже, що тести - "угадайка", хай відкриє очі і спробує "угадать" хоч 50% правильних відповідей
 
мама:  14.03.2010 13:13      IP: 95.133.14.2-- Відповісти
Панове! Нехай і справді складають тести будь-якою мовою! І, мабуть, для вступу в технічні ВУЗи не треба складати мову і літературу (жодну). Але ЗНО - однозначно потрібно залишати. Пропоную переходити до активних дій - від збору підписів, до масових акцій протесту!
 
родитель:  13.03.2010 23:01      IP: 195.66.193.-- Відповісти
пан Семиноженко, меняйте правила игры уже в следующем году. Оставьте в покое выпускников 2010 г.. КОТОРЫЕ ГОТОВИЛИСЬ К ТЕСТИРОВАНИЮ. вСЕ ВУЗЫ ОПУБЛИКОВАЛИ ПРАВИЛА ПРИЕМА. кОНЕЙ НА ПЕРЕПРАВЕ НЕ МЕНЯЮТ. все равно бюджетных мест вузы оставили 5 %, остальное - контракт.
 
Родитель:  13.03.2010 21:41      IP: 188.115.164.2-- Відповісти
Соромно читати це інтерв'ю: невже пан Семиноженко сам не розуміє , як під час усної відповіді на білет при вступі можна виявити "здатність до дослідження, роздумів і пошуку відповіді"? Чи він сам не вчився? Непрофесійність, дилетантський підхід щодо освіти - от що , боюся , стає нормою!
 
4енко:  13.03.2010 19:43      IP: 92.113.11.1-- Відповісти
to Капа Так поэтому и отменили ВНО, что дети чиновников стали на общих основаниях проходить тестирование! Но какие циничные эти господа Семиноженко и Табачник, вот так в открытую народ за быдло держать! А " народ безмолствует" (А.С.Пушкин). Или, если хотите, Т.Шевченко: "А братія мовчить собі, витріщивши очі, як ягнята. Нехай,-кажуть,-може так і треба!" И долго это МОЛЧАНИЕ ЯГНЯТ будет продолжаться? Сдадим детей хамам?
 
народ:  13.03.2010 19:10      IP: 195.189.8.1-- Відповісти
12 бальную систему ввели, с тестами уже достали - хотим выростить психически здоровое ПОКОЛЕНИЕ , а ведь это будущее нашей страны!
 
народ:  13.03.2010 19:06      IP: 195.189.8.1-- Відповісти
А что вы так истерите? На бюджетные места все не влезут - пусть бесплатно учаться талантливые люди. Кто платит (государство), тот и музыку (студентов) заказывает, и никто не /" Нагло лишают наших детей образования, снова учиться будут богатые и тупые"/. Если они тупые - пусть платят. (Хотя если они богатые, то врядли они тупые) . Если вы умные, то почему бедные - народная мудрость! Не волнуйтесь - всем мест хватит, детей в 1993 г. мало рождалось! А на следующий год вообще выпускников не будет! А тесты - это УГАДАЙКА, если знания есть , то чего бояться вступ.экзаменов? Или знаний все-таки НЕТ? Так как в этот уч.год учились, я вообще промолчу, то понос, то золотуха (як не срачка, так болячка - це переклад для щiрих украiнцiв) , то пандемия (ха-ха), та выборы, то снег и т.п. Мне больше детей жалко то с 6 лет в школу,то с 3 в 5 класс прыгнули, 12...
 
Капа:  13.03.2010 17:18      IP: 188.163.89.1-- Відповісти
И еще, ну есть же у наших министров хоть какие нибудь эксперты, советники, аналитики? Или они этот бред несут по своей инициативе? Неужели трудно действительно вникнуть в проблемы школы вообще и выпускников в частности? Если так пакостят по недомыслию, это одно, но если сознательно...,то это страшно!
 
Капа:  13.03.2010 17:13      IP: 188.163.89.1-- Відповісти
Работаю в школе. За последние годы ни один наш выпускник, который готовился к тестам их не провалил. Большинство детей учатся на бюджете, многие в престижных ВУЗах, куда раньше и не мечтали попасть. Сегодня по стране прошло пробное тестирование - дети к нему отнеслись ответственно. Когда появиться ответственность у власть имущих? Нагло лишают наших детей образования, снова учиться будут богатые и тупые. Депутаты, внесите законопроект: дети чиновников учатся в районных школах и на общих основаниях сдают ЗНО. Только тогда что-то измениться в образовании к лучшему.
 
вінничанин:  13.03.2010 15:46      IP: 81.30.174.-- Відповісти
Геть брудні липкі руки вузівських вступних комісій від абітурієнтів! Коли ми дізнались про плани Семиноженка, то розчаруванню не було меж, особливо це стосується випускників шкіл. Семиноженко з Табачником мабуть не тільки стирать вищезгадані 100 млн., а й переплюнуть самого Валуєва.
 
Светлана Донбасс:  13.03.2010 14:55      IP: 91.207.27-- Відповісти
Господин Семиноженко, не нужно отменять тесты и не нужны экзамены в ВУЗах, зачем опять давать шанс на взятки. И еще сегодня утром прочли с дочерью Ваш взгляд на поступление в институты, а потом она мне и говорит: " Во напрягаться теперь не сильно надо, если что вы с отцом заплатите и я поступлю, класс !" ВЫ ЭТОГО ХОТИТЕ?
 
Господин,Семиноженко!НЕ отнимай у меня шанс поступить на бюджет! Мои родители не в состоянии платить за мое обучение! И ЗНО - это единственный шанс для меня поступить. Это шанс доказать мои знания! А введение экзамменов - это очередной способ выкачки денег для ВУЗов !
 
АРІНА:  13.03.2010 14:04      IP: 178.95.69.1-- Відповісти
Змінюються міністри... І все несеться шкереберть... І ми на місцях повинні відділяти чорне від білого. А за цим всім стоять людські судьби ( я маю на увазі дітей). І хоча би один урядовець згадав про те скільки років не поновлюється матеріальна база шкіл. Де нове обладнання для кабінетів, я навіть не говорю про інтерактивні дошки та таке інше, де хоча би нові парти(санстанція наполягає - столи повинні відповідати зрісту дитини). Хто з урядовців хоча раз заходив до спортзали звичайнісінької загальноосвітки... Де спортивне обладнання?.. Якщо воно є, то в якому воно стані?.. Опалювальний сезон для шкіл - це іспит на виживання. Діти хворіють - і це вже не слова; від вашої,( пробачте, шановні міністри ), байдужості до наших дітей, підкреслюю наших, бо були б це і ваші діти, діти, в яких держава бачить своє майбутнє, ви б до них...
 
Ну удивляюсь!:  13.03.2010 08:56      IP: 94.153.100.-- Відповісти
Неужели непонятно? Вся система ЗНО была создана для изменения финансовых потоков. Появилась возможность вернуть всё на круги своя-родитель-берущий-институт... .Неужели вы считаете, что можете изменить ситуацию там, где воз уже поехал? Сомневаюсь. И ещё =- места в провинциальных ВУЗах ХВАТИТ ВСЕМ ,кто хоть что-нибудь ЗНАЕТ хотя бы на 6 баллов.Кто НЕ ЗНАЕТ-платит и сегодня за каждый зачёт,экзамен в столичных ВУЗах, а родители ТАКИХ СТУДЕНТОВ возмущаются:"Ну совсем оболдели, СКОЛЬКО МОЖНО ТЯНУТЬ?!" Не понимая, что их чадо ПРОСТО НЕ В СОСТОЯНИИ освоить материал.А ДИПЛОМА ОЙ КАК ХОЧЕТСЯ!!!!!!!!!
 
небайдужа:  12.03.2010 22:24      IP: 94.178.254.2-- Відповісти
Знову повернемось до корупції у ВУЗах. Адже система ЗНО була більш - менш прозорою, хоч і не зовсім досконалою, та діти отримали можливість вступати по знаннях. А введення вступних іспитів - це "лазєйка" для хабарів. А чим контрактники відрізняються від стаціонару. Що не в тих установах працювати будуть і не з тим населенням чи виробництвом? Нехай чиновники згадають просту істинну: "Сім разів відміряй, раз відріж", а не навпаки.
 
ALEX:  12.03.2010 21:45      IP: 193.19.228.-- Відповісти
Прежде, чем делать заявления в прессе по поводу отмены ЗНО или введения вступельных экзаменов при ВУЗАх, сначала приедьте в школу и поговорите с учителями и учениками, загляните в районо и гороно и там узнайте мнение. Сходите на родительльское собрание в школу. Узнайте мнение бывших выпускников и их родителей.Соберите совет директоров. А Вы, поговорили с ректорами и всё решили, конечно за последние два года у Вузах сломали хребет коррупции и вузы не могут с этим смириться.
 
Оксана:  12.03.2010 20:29      IP: 195.189.97.-- Відповісти
Да не в языке же дело и не в форме вступительных экзаменов, и какая разница, сколько баллов используется при оценивании. В устном ответе или при тестировании учащийся свой уровень всегда покажет. Совершенной системы для поступающих в нашей стране никогда не будет. У нас, как в Малиновке , "опять власть меняется". Кто-то в очередной раз хорошо заработает на новых учебниках, пособиях и т.п., а это деньги из бюджета... А после следующих выборов "все повторится сначала..." Усовершенствовали бы то, что есть на сегодняшний день. Пересмотрели бы программы, которые обещали разгрузить при 12-летке, а на практике получилось все наоборот. Проблем в школе сегодня очень много, но "новая метла" каждый раз их только усугубляет СВОИМИ новшествами.А продолжат ли их последователи?
 
23:  12.03.2010 20:01      IP: 94.179.50.1-- Відповісти
Чого ще можна бупо очікувати від цих "спеціалістів"= україноненависників?
 
Татьяна - ZNATOK:  12.03.2010 19:28      IP: 77.120.16-- Відповісти
О языке говорить не буду, это в свете того, что сейчас пытаются сделать в образовании, укус комара. Но вы соображаете что говорите о платном образовании?! Хотела бы я посмотреть, как вы будете себя чувствовать после того, как вас пролечит врач, который получил диплом исключительно за деньги и с минимальным уровнем знаний. Думаете вы застрахованы от такого? или вы думаете что инженеры-недоучки не будут строить дома? Даже если вы в таком не будете жить, то где гарантия что он не упадет вам на голову, когда будете мимо проходить. И должна вам сказать, что деньги на обучение тратят не дети, а их родители. И многим чадам совершенно наплевать, как на то что родители потратились, так и на ответственность связаную с этим.
 
Патриоту:  12.03.2010 18:20      IP: 94.153.209.2-- Відповісти
Не против.Но как всё делать цивилизованно и оргументированно?
 
ZNATOK:  12.03.2010 17:45      IP: 91.201.168.-- Відповісти
Господа свидомые, хватит показывать свой идиотизм. Русскоязычных в этой стране не меньше половины. Уже достали всех со своей соловьинной. И какое отношение имеет государство к платному образованию. Люди платят свои деньги, а не ваши. А какие специалисты получатся не вам решать, а тем кто будет брать их на работу. Думаю, что те кто тратит свои деньги более ответственно подходят к обучению. А тесты ваши это дерьмо, особенно по литературе. Я такого концентрированного бреда не встречал. Однозначно ЗНО надо отменять.
 
Патріот:  12.03.2010 17:17      IP: 91.212.203-- Відповісти
Шановна громадо! Давайде скажемо своє вагоме слово у цьому "беспреділлі". Пропоную готувати масштабні акції протесту проти такого стану речей.