Osvita.ua Вища освіта Новини вищої освіти Необхідно зберегти ЗНО та унеможливити хабарі при вступі
Необхідно зберегти ЗНО та унеможливити хабарі при вступі

Голова профільного парламентського комітету Лілія Гриневич заявила, що ухвалення провладного проекту закону призведе до консервації нинішнього курсу та деградації вищої освіти

Необхідно зберегти ЗНО та унеможливити хабарі при вступі

Про це Гриневич заявила 27 лютого під час проведення комітетських слухань, присвячених темі законодавчого забезпечення розвитку вищої освіти України.

"Сьогодні ми обираємо між двома моделями вищої освіти: консервацією корупційної системи та розвитком за кращими світовими зразками. Від того, яку модель вищої освіти оберемо, залежить майбутнє всієї країни", - підкреслила голова парламентського Комітету з питань науки і освіти.

Вона нагадала, що нині в парламенті зареєстровано три законопроекти про вищу освіту, які підготовлені на зміну чинному закону, ухваленому ще 2002 року.

За словами Лілії Гриневич, ухвалення провладного проекту закону №1187 Ківалова – Калетніка - Сороки призведе до "консервації нинішнього курсу на деградацію вищої освіти".

"Ще більше процвітатиме торгівля посадами, зловживання у сфері ліцензування та акредитації вузів, хабарництво у вишах - під час вступу, навчання та випуску студентів", - заявила Гриневич.

Вона також висловила переконання, що система зовнішнього незалежного оцінювання має зберегти справедливий доступ абітурієнтів до вищої освіти.

"Запровадження зовнішнього незалежного оцінювання дозволило знищити тіньовий ринок хабарів обсягом 2 млрд грн на рік. Сьогодні влада хоче його повернути і обмежити доступ до вищої освіти для менш заможних абітурієнтів. Наше завдання – зберегти справедливий доступ до освіти і зробити її сучасною та якісною. Вища освіта має давати можливість кожному отримати гідну роботу та досягти успіху в житті", - наголосила Лілія Гриневич.

За її словами, законопроект опозиційних фракцій, а також законопроект робочої групи Згуровського дають шанс створити сучасну систему за найкращими світовими зразками. "Саме на їх основі має прийматися новий закон про вищу освіту", - вважає політик.

На її переконання серед принципових засад якісної вищої освіти є обов’язкове збереження зовнішнього незалежного оцінювання, що унеможливить хабарництво при вступі. Також необхідним є впровадження реальної академічної, кадрової та фінансової автономії вишів.

Окрім того, за словами Лілії Гриневич, необхідно впровадити незалежне оцінювання якості вищої освіти із залученням роботодавців.

Вона також наголосила на необхідності забезпечення академічної мобільності викладачів і студентів. "Держава має гарантувати українським студентам можливість вчитися і стажуватися у різних університетах країни та за кордоном", - підкреслила голова парламентського комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич.

Освіта.ua
27.02.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Катерина Кондратюк (Ревнюк)
Працюю вчителем математики 20-й рік. на початку введення ЗНО чомусь в мене було більше проти, ніж за (не виявляє рівень знань, в лотерею зіграти, як можна математику тестово перевірити і т.п) З роками, персвідчуюсь, що можна знання перевірити самими тестами, звичайно ще трохи відшліфувати самі завдання. Я за ЗНО. А на рахунок середнього бала атестата, мабуть, не слід прирівнювати, чи ототожнювати ЗНО і атестат. В атестаті бал за програму одного року. Попередньо тему вивчили, повторили, по свіжій пам'яті учень справився із завданями контрольної - ось і високий бал за тему, а там і за семестр, рік. А ЗНО перевіряє програму 5-11 клас. Та ще в одному завданні помістять 4-6 тем одночасно.
мила
Для Катерина Кондратюк (Ревнюк): в прошлом году проанализировала средний бал ЗНО и аттестата, были расхождения даже до 30 балов и больше. если в школе "натянули" оценки, почему ребенок, которому выставили объективные оценки должен страдать? ведь те балы, которые наставили в школе кому-то, дают больший шанс на поступление.
Коментувати
Бєлий Володимир
Законодавцям треба набратися духу, щоб визнати неприродність середнього шкільного балу для конкурсного відбору до університетів. Такий елемент є вкрай суб'єктивним, а ще своєю штучно-міфічною потребою в енциклопедичних знаннях взагалі спотворює освітню мотивацію. Шкільні оцінки за своєю сутністю не тягнуть на більше, ніж приблизну інформацію про ставлення учня до навчання і ніяк не можуть бути порівняльним виміром для конкурсного відбору. Крім того, набутий випускником рівень загальної освітньої компетенції органічно витікає із всього комплексу шкільної підготовки, а тому непрямим чином впливає на результати ЗНО з окремих дисциплін і цього досить. Звісно, якщо дещо інше не мається на увазі.
ПроЗНО
Цікаво, а де у цей час люди? Невже нікому крім політиків нецікаве це питання? Невже ніхто не пам'ятає, як він або його родичі чи знайомі намагалися "впихнути" на навчання дитину, нехай навіть дуже розумну, хоча б на контракт? Чому ми, громадяни, настільки бійдужі до свого майбутнього? Невже у нас не буде більше дітей, онуків, які захотять зрештою здобути вищу освіту, щоб стати висококваліфікованим спеціалістом? І хто з таких спеціалістів захоче працювати у державі, де все вирішує не фах, а гроші? Люди, ВІДГУКНІТЬСЯ!!! Адже справедливість в освітній сфері - це інестиції у майбутнє!
Богдан
Для ПроЗНО: 1. Назвіть хоча б один університет, де є проблема вступу на контракт. Ліцензії настільки великі, що і мавпу приймуть. Вам подякують, що Ви принесли документи. 2. Університети, борючись за виживання, випускають практично усіх кого набрали, тому дивними є ридання Гриневич про масове хабарництво. 3. Вимоги ЗНО на рівні випускників шкіл для слаборозвинених (порівняйте з математикою ЕГЭ). що не стимулює більшість учнів вчитися краще. 4. Через декілька років Ваших дітей чи онуків будуть вчити вчителі, які не знають свого предмета, лікуватимуть лікарі з такою ж кваліфікацією. Що Ви хочете захищати? Більшість Ваших дітей не будуть висококваліфікованими спеціалістами, тому близько 60% студентів мають менше ніж 165 балів ЗНО. Це рівент ПТУ, студенти з таким балом НЕ МОЖУТЬ засвоїти предмет.
sceptik
Ну и при чем здесь ЗНО?То,что знания ниже плинтуса,ЗНО как раз и показывает. Заодно демонстрирует разницу между результатами ЗНО и средним баллом аттестата(вступ- инфо подтвердит).И претензии -к школе.Не ЗНО виновато в том,что колличество ВУЗов и число студентов в них значительно превышает необходимость.Поэтому и берут с низкими баллами. Котрактное обучение вообще превращается в абсурд-там лишь бы был проходной балл. Речь идет о возврате вступительных экзаменов.А это значит,что умным детям из небогатых семей дорога в ВУЗ будет закрыта.Или у кого-то незаинтересованного в экзаменах есть иллюзии?Другое дело-качество ЗНО. Здесь-работать и работать!Но не отменять ни в коем случае.
Богдан
ЗНО задає рівень: навіщо вчити більше, якщо цього мінімуму досить! Очевидно, що ЗНО треба покращувати, хоча цього ніхто не буде робити. Люди хочуть мати усе на дурничку. Далі про ілюзії про розумних дітей з бідних сімей. Якщо Ваша розумна дитина блискуче закінчить провінційний університет (економіка, право, міжнародні відносини) то вона, не маючи Вашої підтримки, буде безробітною. Тому розумним дітям треба здобувати фах програміста, математика, хіміка. На ці спеціальності можна вступити незалежно від системи відбору.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!