Osvita.ua Вища освіта Новини вищої освіти Опозиція не підтримає законопроект Калетніка, Ківалова та Сороки
Опозиція не підтримає законопроект Калетніка, Ківалова та Сороки

Опозиція не буде підтримувати законопроект «Про вищу освіту» зареєстрований у Верховній Раді 28 грудня 2012 року депутатами від Партії Регіонів Григорієм Калетніком, Сергієм Ківаловим та Миколою Сорокою

Опозиція не підтримає законопроект Калетніка, Ківалова та Сороки

Про це заявив голова Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформації Микола Томенко.

Зокрема Томенко повідомив, що до нього звернулися представники низки студентських організацій, які звертають увагу на неприпустимість ухвалення законопроекту про вищу освіту за редакцією Ківалова, Калетніка та Сороки як такого, що створює додаткові передумови для корупційних дій у вузах, безпідставно розширює повноваження ректорів та підпорядкованих їм адміністрацій, а також обмежує права трудових колективів загалом та студентів зокрема.

За словами Миколи Томенка, він повністю розділяє тривогу студентів, адже цілком очевидно, що відновлення норми на вступний іспит у вузах створює безмежне поле для корупційних дій ректорів та підлеглих їм адміністрацій.

«Розширення підстав для відрахування студентів, зокрема за порушення статуту та правил внутрішнього розпорядку вищого навчального закладу, прямо порушує чинний закон про вищу освіту», – зауважив голова Комітету з питань свободи слова та інформації.

Микола Томенко зазначив, що він є співавтором норми закону, яка досі діє і передбачає обов’язкове врахування точки зору студентського самоврядування при прийнятті рішення про відрахування студентів. На його думку, розширення прав на відрахування студентів може створити широке поле для появи корупційних дій з одного боку, а з іншого боку – спровокувати відхід від демократичних принципів організації навчального процесу.

«Цікавим є той факт, що останні 2 роки студенти та викладачі вели активну боротьбу проти чиновницького та корупційного законопроекту, за яким керівництво Міносвіти хотіло вибудувати авторитарну модель управління, коли абсолютну більшість рішень у ВНЗ прямо чи опосередковано мусили б погоджувати із Міністерством освіти», – зазначив Микола Томенко, оцінюючи ситуацію.

За його словами, сьогодні у Верховній Раді зареєстрований законопроект, внесений не просто діячами Партії регіонів, а й так званими почесними ректорами своїх вузів, частина з яких вже довгий період суміщають посади і народних депутатів, і ректорів.

На думку Миколи Томенка, цілком очевидно, що такі ініціативи – це мрія багатьох ректорів збільшити свої повноваження.

«Якщо перший законопроект, так званий «законопроект Табачника», був мрією чиновників Міністерства освіти, щоб повністю контролювати навчальний процес у своїх інтересах, то законопроект Ківлова, Калетніка та Сороки – це законопроект тієї частини ректорів, які б хотіли повернути собі можливість повністю контролювати навчальний процес, починаючи із фінансових потоків і закінчуючи правом виключення студентів за будь-яких обставин», – заявив він.

Також Микола Томенко поінформував, що опозиція не буде підтримувати даний законопроект за жодних обставин. Більше того, він переконаний, що і значна частина депутатів-мажоритарників не підтримає цей законопроект.

«Отож, такий «корупційно-ректорський» законопроект не має шансів бути підтриманим у парламенті. Сьогодні парламент чекає на законопроект, який вже кілька місяців розроблявся робочою групою при Кабінеті Міністрів за участю викладачів, студентів та ректорів, і який отримав досить високу оцінку громадськості, але й досі не переданий на розгляд Верховній Раді. Такий законопроект про вищу освіту, який враховує всі точки зору та інтереси, після широкого обговорення і дискусій в парламенті мав би шанс бути ухвалений», – підсумував Томенко.

Освіта.ua
02.01.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Татьяна Гончарук
Закликами: "Ні деградації освіти" нічого не доб`єшся, потрібно кардинально змінювати підхід до освіти в Україні, так як це зробив ректор Вінницького національного аграрного університету Калетнік Григорій Миколайович, ось тільки подивитись як змінився ВНАУ за часів його ректорства, ми віримо в краще майбутнє освіти і бажає запропонованому законопроекту втілитись в освітянське життя.
Свєта
Розглядаючи законопроект "Про вищу освіту" Калетніка, Ківалова та Сороки, хотілося б виділити такий позитивний аспект, як розпорядження власними фінансовими ресурсами. Це дасть змогу університету розвивати свою матеріально - технічну базу та забезпечити себе першокласним обладнанням і досягненнями науково - технічного прогресу. В першу чергу, це буде важливо для студентів, бо вони матимуть змогу покращити свої практичні навички.
Присутній
Звичайно опозиція не підтримає, адже у них свій законопроект. А те що корисніше для студентів мало кого цікавить. Думаю, що ректорам ВНЗ краще відома ситуація і методи вирішення певних проблем будуть оптимальнішими саме з їх подачі!
Віталій
Випускники вищих навчальних закладів, які здобули освіту за кошти державного або місцевого бюджетів, направляються на роботу і зобов'язані відпрацювати за направленням і в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Таким є пункт 2 статті 52, а от нова редакція pfrjyjghjtrne №1187 від 28.12.12 передбачає виключення цього пункту. Студент може іти працювати куди захоче без обмежень. Також щодо працевлаштування, то зарахування років навчання до стажу за умови добровільних страхових внесків, є хорошою передумовою прийому на роботу.
Макsim
Аналізуючи статтю 42"Вища освіта"-"Прийом громадян до вищих навчальних закладів проводиться на конкурсній основі відповідно до здібностей незалежно від форми власності навчального закладу та джерел оплати за навчання"цілком доречно можна сказати, що автори законопроекту мають на меті знизити корупцію та хабарництво при вступі у виш та оцінювати рівень знань абітурієнтів по справедливості,а не за розміром їхнього гаманця....
студент
Відповідно до даного законопроекту Автономія вищого навчального закладу (ст.46) Однією із основних засад державної політики у сфері вищої освіти є розширення автономії вищих навчальних закладів. Передбачено засади автономії в різних аспектах. Також ВНЗ мають право на володіння земельними ділянками!
студент аграрного
Не можу з Вами не погодитись! особливо важливим є володіння земельними ділянками для аграрних ВНЗ!!! адже це надасть змогу створити реальну практику для студентів!!! Чи можливо хтось хоче сказати, що технолог, який і бачив поля пшениці на картинках в підручнику, це справжній спеціаліст???
Sem Smeshna
Також підтримую!!!Калетнік зробив багато чого позитивного для ВНАУ,тому не думаю,що цей законопроект буде чимось"зковувати" студентів,навпаки -буде більше можливостей здобути практичних знань!
Коментувати
Олександр
Для мене, як для Студента даний законопроект є цілком перспективним.Адже за допомогою цього законопроекта наша освіта, буде іти в ногу з іншими Європейськими країнами(принаймі не відставати від них).Можливо умови вступу до ВНЗ трохи жорстковаті,але можуть зробити український диплом більш впливовіший не тільки на території України,а за кордоном.Тому-що наші дипломи закордоном цінуються на низькому ріні!!!
юлія
"" що відновлення норми на вступний іспит у вузах створює безмежне поле для корупційних дій ректорів та підлеглих їм адміністрацій."" Та ви із своїм ЗНО створили вже таке поле корупції, що його розширювати уже нікуди!!!! і як то кажуть, хто говорить, що хоче побороти корупцію, той хоче її ОЧОЛИТИ"
Олександра
Не погоджуюсь з цією статтею! Цьому законопроекту треба дати шанс на життя і шоб студенти оцінили його не тільки по надрукуваному тексті, але й у дії!!!
Juli
+1
Артём
+1
макс
Бакалавр відповідатиме рівню спеціаліста. У статті 30.Освітні, освітньо-кваліфікаційні рівні та ступені встановлюються такі освітньо-кваліфікаційні рівні та науково ступені, як: Кваліфікований робітник, бакалавр, магістр, доктор філософії (кандидат наук) та доктор наук. Відповідно до цієї статті (оскільки виключено ступінь спеціаліста) ступінь бакалавра прирівнюється до повної вищої освіти.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!