Випускники українських ІТ-вузів не відповідають вимогам роботодавців

Тільки 25% випускників IT-спеціальностей в Україні можуть знайти роботу, інші не відповідають вимогам роботодавців за рівнем кваліфікації

Випускники українських ІТ-вузів не відповідають вимогам роботодавців

При цьому дефіцит IT-фахівців в країні складає приблизно 30%. Про це заявив голова Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України Володимир Семиноженко, говорячи про проблеми IT-освіти в Україні.

"Сфера ІТ в хорошому сенсі приречена на стрімкий розвиток. До початку світової кризи вона зростала на 50% щорічно. Непогані темпи розвитку зберігаються і сьогодні - 30-40%. Але незабаром вони збільшаться в рази, адже світ визначається з новою економічною моделлю. Очевидно, що економіка майбутнього буде не сировинною, а інформаційною. Так що першочерговим завданням є її забезпечення кваліфікованими кадрами", - зауважив глава агентства.

За його словами, дефіцит ІТ-фахівців на сьогодні становить 30%. При цьому знайти роботу в компаніях можуть тільки 25% випускників, інші не відповідають вимогам за рівнем кваліфікації. Таким чином, до 2015 року дефіцит у цій сфері може зрости до 80%.

     

Змінити цю ситуацію можна завдяки партнерству між державою і ринком. На думку В. Семиноженка, IT-спеціальності мають стати пріоритетними в системі вищої освіти - і мова йде не тільки про збільшення квот на набір, але і про підвищення якісних вимог.

При цьому, на думку Семиноженка, роль держави має полягати у створенні "правил гри", зокрема - створенні необхідної законодавчої бази. Якщо завдання держави - усунути диспропорції у структурі спеціальностей, то IT-бізнес має розробити сучасну кваліфікаційну рамку підготовки фахівців, взяти участь у створенні навчальних програм, організації центрів перекваліфікації, прийти до вузів, відкриваючи власні кафедри і факультети.

Посилювати IT-освіту потрібно в першу чергу в "кластерах", тобто, у вузах тих міст, де ці спеціальності вже викладаються на високому рівні: у Києві, Харкові, Львові, Донецьку, Луганську.

Нагадаємо, згідно з дослідженнями порталу hh.ua, близько 44% претендентів у сфері IT та Інтернету визнають себе самоучками, тобто, працівниками, які не отримували профільної освіти у ВНЗ.

При цьому українські роботодавці також нарікають на низький рівень підготовки IT-спеціалістів в Україні та вважають, що питання підвищення якості освіти має вирішуватися на державному рівні.

ЛIГАБiзнесIнформ
29.04.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель
Программистом может считать себя тот, кто продал хотя бы несколько своих програм - это абсолютно! Спец в ІТ - очень размытое понятие, поэтому нужно не сетовать на то, что их нехватает, а мониторить рынок. Большинство нынешних айтишников - практически самоучки, т.к. в вузах учат всему и понемногу, а приходить на рабочее место должен специалист, который становится и работает. Поэтому проблемы с нехваткой айтишников должны решаться не после получения студентом диплома, а начиная с третьего курса, и это - прямая обязанность менеджеров фирм - работодателей.
барон
Согласен с Читачем. В свое время меня тоже шеф переучил без отрыва от производства, и я очень ему за это благодарен. Раньше столько возможностей в этом смысле было! Например, курсы повышения квалификации в Москве, в Питере, в Киеве, Пензе, Вильнюсе! Там существовали специальные учебные центры, и это не было пустой формальностью. Бедным детям нашим не повезло. Но ведь есть нормальный выход. Оставьте на время на полставки пенсионера - чтобы он был наставником у молодого спеца. Так в свое время на флоте делали (читал у Конецкого).
ЧИТАЧ
В нас просто дуже хитрі роботодавці, щоб до них приходили спеціалісти молоді і з досвідом. Зараз багато спеціалістів ІТ здобувають другу освіту – економічну. А для роботи їм може бути потрібна не обов’язково бухгалтерія. А роботодавці не задумувались затрачати трошки коштів на якісь курси чи навчання відповідно до певної сфери виробництва?
барон
Я, как программист высшей категории, считаю, что дело даже не в купленных дипломах. Помню себя сразу после института. Что-то сбойнуло в программе (дело было на военном заводе). Мастер цеха побежал ко мне, а я побежал за конспектом и сразу установил, что это мы не проходили. Потом меня, конечно,научили, что программист, не знающий досконально сути предмета своего программирования - просто 0. Раньше были еще постановщики задач, потом программисты сами стали вникать в суть проблемы. Сейчас мало того, что учат плохо, так еще никто ни во что вникать не хочет - мое дело запрограммировать. Я на собственной шкуре убедился: если ты пишешь что-то для бухгалтерии - ты должен владеть знаниями на уровне не ниже главного бухгалтера. То же касается и системщиков - ты должен видеть проблесу в целом, а не ее кусочки. В областях IT-...
03
Для барон: Нууу, это в идеале. Звонит будущий программист на СВОЕЙ контрольной учителю информатики:"Как там, мол, писать?..." Думаете ЭТОТ ребёнок станет ВНИКАТЬ? Он планируетпосле ВУЗа идти приторговывать ... ______Что касаемо "учат плохо" Почему? Мои студенты так не считают. То, что они видят - это реальные возможности выкрутиться, получить незаслуженный балл, но и РЕАЛЬНУЮ ВОЗМОЖНОСТЬ ИМЕТЬ ЗНАНИЯ ПРИ ЖЕЛАНИИ И УПОРНОСТИ...
Коментувати
03
И кто им доктор? КУПИЛИ ДИПЛОМ в рассрочку. Ну то пускай вешают его на кухне на стенку и радуются!