![]() |
Профільний комітет Верховної Ради з питань освіти провів відкрите обговорення двох законодавчих ініціатив щодо реформування вищої освіти |
Автори законопроекту про вищу освіту не з’явилися на обговорення власного документа
У розширеному засіданні парламентського комітету взяли участь представники міністерства освіти, студентських організацій, керівники вищих та загальноосвітніх навчальних закладів.
Наразі в профільному комітеті Верховної Ради знаходяться два законопроекти, щодо реформування та унормування діяльності вищої школи.
Законопроект №7486, підготовлений народним депутатом Ю.Мірошниченком, пропонує замінити акредитацію вузів акредитацією спеціальностей, надати університетам право визначати умови вступу та навчання контрактників, внормувати критерії отримання освітніми установами національного статусу.
Законопроект №7486-1, розроблений МОН, і поданий під авторством групи народних депутатів, передбачає надання вузам права фінансової автономії та пропонує їх нову класифікацію. Так, статус університету зможуть отримати вищі навчальні заклади, що мають контингент студентів на рівні 10 тисяч і більше, академією, на думку авторів законопроекту, мають бути заклади, що нараховують не менш ніж 3 тисячі студентів, а коледжем - не менше тисячі.
Народний депутат України, голова підкомітету з питань базової освіти парламенту Леся Оробець повідомила про те, що автори законопроекту К.Самойлик і М.Луцький були відсутні на відкритому обговоренні законопроектів.
Зокрема у власному блозі в LiveJournal, Оробець зазначає: "Не маючи жодного шансу на підтримку експертів сьогодні, Самойлик і Луцький застосували ганебну тактику "штучного офсайду" – не з’явились зовсім і через відсутність кворуму зірвали розгляд їхнього проекту на комітеті. Понад 50 експертів і представників різних зацікавлених відомств марно чекали авторів сумнозвісного проекту в залі засідань… І все ж обговорили обидва проекти – детально й об’єктивно. Хіба що не прийняли кінцевого рішення".
Також, під час обговорення, законопроект поданий МОН розкритикували представники студентських організацій, повідомляє Коммерсантъ.
"Ми проти скорочення держзамовлення, класифікації вузів за кількістю студентів, примусових відпрацювань лекцій, пропущених бюджетниками, і збільшення плати за навчання для контрактників", - заявив представник студентської профспілки "Пряма дія" Вадим Гудима. Він вважає, що інтереси студентів не враховує ні один з проектів закону.
У відповідь директор департаменту вищої освіти МОН Ярослав Болюбаш закликав "не політизувати питання".
"У реформі освіти нам важливо об'єднати європейську якість і національні особливості. У запропонованому законопроекті ми постаралися врахувати і побажання адміністрації президента, і напрацювання Верховної Ради. Якщо він не влаштовує - давайте створимо новий!", - сказав він і додав, що в Україні вузів "в два рази більше, ніж на початку 90-х років".
Представників академічних кіл більше цікавили практичні питання. "В законопроектах не вказано, як визначити якість отриманої освіти та забезпечити зв'язок між ринком праці та системою освіти", - зазначила експерт Лілія Гриневич. На її думку, народним депутатам слід створити новий документ, що об'єднає позитивні сторони двох законопроектів.
Нагадаємо, що розширене засідання парламентського комітету було проведене на вимогу Голови ВР, після акції студентських протестів, що відбулася наприкінці січня.
Освіта.ua
17.02.2011