Osvita.ua Вища освіта Новини вищої освіти На Могилянку ніхто і ніщо не може негативно вплинути, - С.Квіт
На Могилянку ніхто і ніщо не може негативно вплинути, - С.Квіт

Президент НаУКМА, Сергій Квіт в поділився власним баченням перспектив розвитку вищої освіти та Києво-Могилянської академії зокрема

На Могилянку ніхто і ніщо не може негативно вплинути, - С.Квіт

У розмові з кореспондентом "Обозревателя" Наталею Лебідь, президент НаУКМА акцентував увагу на проблемах розвитку вітчизняних університетів в аспекті перспектив прийняття нового закону "Про вищу освіту", що врегулює суспільні відносини в сфері вищої освіти на найближчі роки.

"Табачник бореться з нами як з університетом, котрий обстоює свою автономію. Адже пропонований ним законопроект передбачає ще більшу централізацію освіти. В Україні і так немає університетської автономії, а зараз все робиться для того, щоб її ніколи не було", - зазначив Квіт.

"Університетська автономія – це основа розвитку науки та вищої освіти в усьому світі. І боротьба Табачника проти цієї концепції має глибші завдання, а саме, щоб в Україні й надалі не виникали якісні університети, які могли би бути конкурентноздатними на глобальному ринку. Хоч треба визнати, що заперечення автономії – це не лише злий умисел Дмитра Табачника. Ірраціональне прагнення контролювати все і всіх, на шкоду завданням ефективності, належить до відмінних рис так званих «перехідних суспільств", - зауважив президент НаУКМА.

"Чому ректори не заявляють вголос про свою позицію? Зараз працює посттоталітарна, пострадянська логіка виживання. Ректори підтримують будь-якого міністра, який, у свою чергу, також не переходить певних меж, щоб не потрапити в обструкцію до цілої системи", - підкреслив Квіт.

Він також зауважив, що міністр освіти може завдати прикрості будь-якому ВНЗ. Але без участі міністерства фінансів, економіки та міністерства юстиції освітнє відомство не може зробити жодного кроку.

"Для того ж, щоб реально щось змінити, розвернути в той чи той бік, треба задіяти багато складників. Я веду все до того, що який би "дрімучий" закон не був прийнятий, у повсякденному житті університетів він "де факто" змінить мало. Проте він на роки загальмує нашу інтеграцію у світову систему науки та освіти. І це прикро", - зауважив Квіт.

Відповідаючи на запитання, що з прийняттям нового законопроекту, Києво-Могилянська академія може втратити статус університету, Квіт зокрема відповів: "Беруться не якісні, а кількісні показники, і ніяких логічних пояснень такому підходу не існує. Тоді як найкращі університети світу – невеликі. Чомусь вважається, що чим більший університет, тим він кращий. Хоча якщо в полі зібрати сто тисяч людей, університету не вийде".

Щодо перспектив Києво-Могилянської академії він зазначив, що це питання має стати предметом для обговорення на академічній конференції вишу: "Ми будемо дивитися, що для нас краще. Чи то перетворитися на академію, чи то з кимось об’єднатися. Але це буде предметом для обговорення – думка колективу тут виходить на перше місце".

"Насправді ж я думаю, що на Могилянку ніхто і ніщо не може негативно вплинути по суті. Довкола нас можуть змінюватися якісь формальні речі, але чим є Києво-Могилянська академія, тим вона й буде надалі", - підкреслив Сергій Квіт.

Освіта.ua
26.01.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ф
Киево-Могилянку нужно закрыть немедленно, а то сделали "разсадник" вольнодумия, что хотят то и болтают, всякие Квиты нам не нужны пускай уезжает себе в Америку, а у нас много отличнейших преподавателей которые и будут учить без шума студентов.
666
Для Ф: Правильно. На кой ляд НАМ,убогим, МЫСЛИТЕЛИ? Всех в камеры и воздух выкачать!!! проходили уже. Две системы-близнецы - советская и нацисткая.
Студент
Для Ф: Для Ф: а с каких пор вольнодумие это стало плохо? дискуссии в любой тематике всегда вели и будут вести к прогрессу.
Коментувати
Рома
К сожалению, пан Квит не договаривает. Ведь не в Табачнике дело (при Вакарчуке и Николаенко было то же самое). И не только в ректорах. Кто подстрекал студентов и абитуриентов выступать против Табачника, когда он пытался дать вузам право проводить свои вступительные экзамены? Среди прочих и руководство КМА.
03
Для Рома: А Вы считаете, что вступительные экзамены НЕ ЕСТЬ возвращение ВОЗМОЖНОСТИ МЗДЫ???
Артур
Для 03: Это единственное логическое решение. Нельзя косить всех под одну решётку: уровни мухосранского университета и, например, КПИ - заведомо разные, и в них нельзя принимать по одним и тем же заданиям.
03
Для Артур: По поводу заданий в КПИ - ДА. Но ведь в тексты ЗНО ДОЗВОЛЕНО внести задания, необходимые ЧИСТО ТЕХНАРЯМ! Кто этому помеха? Задания в НаУКМА(прошлых лет) позволяли определить технаря, математика, экономиста... . Просмотрите внимательно - там всё на поверхъности. Да, математика прошлых двух лет- максимум 8 баллов по уровню, который требовался ещё лет 5 назад. Вероятно учителя УСТАЛИ заинтересовывать учеников, планирующих в будущем платить за экзамены, в НЕОБХОДИМОСТИ РЕГУЛЯРНОЙ РАБОТЫ НАД ПРЕДМЕТОМ. Разве нет??
Коментувати
P
Якщо підхід до викладання, до спудеїв, до викладачів в НаУКМА не зміниться, то чи залишиться Могилянка університетом, чи буде просто академією - не важливо. Головне - знання та вміння, якими стануть володіти ті, хто вчився у викладачів академії. Головне - правила життя, якими стануть керуватися ті, хто вчився в академії. Головне, що ті, хто там вчився, стануть розповсюджувати ТІ АКСІОМИ ЖИТТЯ, ЗА ЯКИМИ МОЖНО ДОСТОЙНО ЖИТИ!
Tatjana
""Чому ректори не заявляють вголос про свою позицію? Зараз працює посттоталітарна, пострадянська логіка виживання." - А не советская ли? Времён 37? В одном из сёл Украины проблема с детским садом. И когда педагог,кандидат в депутаты районного совета, организовала (с помощью некой политсилы) встречу с кандидатами в депутаты высшего уровня, её не пришли поддержать коллеги , с которыми проработала лет 15,которых выручала... ПОЧЕМУ????7
Сільський директор
Для Tatjana: Люди, Таню, байдужіють. На сьогодні висловити свою думку вголос - це вже подвиг, а дотримуватися принципів - справжній героїзм.А в одному із сіл учителі вв*язалися у боротьбу двох інвесторів за село. Чого хотіли досягти? Їм було проплачено, і вони відробляли свої гроші. Село розділилося, люди ворогують між собою, а інвестори у селі залишилися обидва, і зараз від думки тих чи інших нічого не залежить.Проте міцно і надовго утвердилася думка: село розірвала школа. Може і Вашим нишком проплатили?
03
Для Сільський директор: Очень ВЫПИРАЕТ негативное отношение ЛЮДЕЙ СЕЛА К УЧИТЕЛЬСКОМУ СОСЛОВИЮ. Не так ли???
Tatjana
Для Сільський директор: "дотримуватися принципів - справжній героїзм"- страшно. Но... в таком случае Квит и его команда - молодцы.. Проплатили ли нашим? Тут всё несколько серъёзнее. И всё благодаря СТРАТЕГАМ БОЛЬШЕВИКОВ.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!