Osvita.ua Вища освіта Статті та аналітика Технологічні новинки у вищій освіті
Технологічні новинки у вищій освіті

Інновації допомагають навчальним закладам перейти на новий рівень функціонування та безпеки

Технологічні новинки у вищій освіті

Корпоративна технологія продовжує розвиватись у шаленому темпі, і з ростом рівня операційної та технологічної складності вищих навчальних закладів адміністратори та співробітники ВНЗ у сфері IT ламають голови, намагаючись зрозуміти, як управляти всіма доступними технологічними можливостями.

Керівники, які приймають рішення у сфері освіти в усьому світі, намагаються краще зрозуміти, спланувати та втілити в життя технологічні тенденції, які вплинуть на їх організації в найближчому майбутньому.

У ході розмов з лідерами в галузі освіти, а також у результаті власних спостережень автор виділив найбільш актуальні проблеми.

«Хмарне» сховище даних і віртуалізація

Широке впровадження «хмарних» технологій викликало значні зміни у вищій освіті. Перехід до «хмарного» зберігання даних розглядався як можливість вирішити такі найважливіші проблеми кампусів університетів, як надання послуг електронної пошти, високотехнологічних послуг у рамках навчальних програм, планування ресурсів і програмне забезпечення як послуга. У той час як багато установ протягом кількох років вкладають кошти у віртуальні сервери, інші віртуалізують робочі столи з метою економії коштів, а також запровадження альтернативних підходів до доступу до інформації.

Інформаційна безпека

Захист від кібер-атак і загроз як внутрішніх, так і зовнішніх, звісно, не унікальний для університетів. Хоча може здатись очевидним, що кібер-безпека є пріоритетом для кожного підприємства, проте складається враження, що освіта – це не пріоритетна мета для атак. Тим не менше, та ж уразливість, через яку були вражені світові торговельні компанії вірусом Target або постраждали різні компанії від вірусу Heartbleed, також є небезпечною для вищих навчальних закладів.

Тільки за останні кілька місяців кілька відомих університетів світу були атаковані, і ці віруси йдуть не тільки від зовнішніх хакерів, а й від тих, хто перебуває всередині кампуса.

Безпека кампуса є суттєвим питанням та основним пріоритетом у школах та університетах. Відео та аналіз даних – один з пунктів, за допомогою яких департаменти безпеки кампусів намагатимуться забезпечити додатковий рівень захисту. Програмне та апаратне забезпечення для моніторингу відео стають усе більш поширеними як спосіб не тільки відстеження проблемних сфер, а і збору великих обсягів даних, за яким слідують їх аналіз і впровадження превентивних заходів, заснованих на результатах цього аналізу.

І це виходить далеко за рамки заміни перегорілих лампочок у світильниках – мова про виявлення зловмисників та їх упізнання за поведінковими ознаками. У той час як інститути консолідують центри обробки даних і сервери, головною турботою є сховища даних і керування даними для створеного контенту та відео. Цей тип відео та збір даних вимагають великої обробки й великої ємності сховища, що треба враховувати в IT-стратегії та ресурсозабезпеченні.

Консолідація центрів обробки даних

Великі університети і маленькі коледжі можуть часто виглядати як міні-уряди: кожна школа, підрозділ і відділ у будь інституції створили власний IT-департамент, виділили ресурси й персонал для підтримки його інфраструктури. Але, як і в державному уряді, консолідація має величезне значення як з точки зору економії бюджету, так і в ряді випадків для звільнення дорогоцінного простору в будівлях кампуса.

Перехід на «хмарні» технології, будь то громадські, приватні або гібридні хмари (останні викликають особливий інтерес у галузі вищої освіти), дозволяє цим інститутам забезпечити високу доступність, збільшити стійкість до зовнішніх впливів і покращити відновлюваність в аварійних ситуаціях шляхом використання послуг кількох провайдерів.

Школи з кількома департаментами IT переходять на централізований підхід і бачать значну економію, особливо коли масштабованість і гнучкість досягаються за рахунок операційної моделі «IT як послуга» (ITaaS). Зниження накладних витрат і можливість пристосовувати ресурси відповідно до критичних потреб університетської системи – це реальні фактори, що змінюють правила гри.

Великі масиви даних та аналітика

Університети пропонують великі бази даних та аналітику як свої дослідницькі можливості, для того щоб набрати провідних дослідників і вчених і залучити більше державних грантів і фінансування. Але реалізація можливостей великих масивів даних вимагає ретельного планування, щоби стати успішними в довгостроковій перспективі, і IT-керівники повинні вибирати кращі стратегії для підтримки цих нових умов.

Наприклад, вони повинні створити план аварійного відновлення. Вони повинні мати стратегію для архівування старих наборів даних у «хмарних» системах з метою звільнення внутрішніх ресурсів. Вони також повинні розглянути питання, чи є сенс вибирати гібридну «хмару», яка зберігає контроль над деякими їх даними та комп'ютерними процесами, під час переміщення інших даних з їх обмеженого середовища.

Усі ці тенденції можуть не сильно відрізнятись від тих, з якими стикаються комерційні підприємства, але вони вимагають планування та забезпечення ресурсів для того, щоб гарантувати, що університети і школи можуть використовувати технологічні рішення та продукти для забезпечення їх сучасної складної й багатогранної місії.

Боб Барвелл, ecampusnews.com

Джерело
16.09.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!