Osvita.ua Вища освіта Статті та аналітика Технологічні новинки у вищій освіті
Технологічні новинки у вищій освіті

Інновації допомагають навчальним закладам перейти на новий рівень функціонування та безпеки

Технологічні новинки у вищій освіті

Корпоративна технологія продовжує розвиватись у шаленому темпі, і з ростом рівня операційної та технологічної складності вищих навчальних закладів адміністратори та співробітники ВНЗ у сфері IT ламають голови, намагаючись зрозуміти, як управляти всіма доступними технологічними можливостями.

Керівники, які приймають рішення у сфері освіти в усьому світі, намагаються краще зрозуміти, спланувати та втілити в життя технологічні тенденції, які вплинуть на їх організації в найближчому майбутньому.

У ході розмов з лідерами в галузі освіти, а також у результаті власних спостережень автор виділив найбільш актуальні проблеми.

«Хмарне» сховище даних і віртуалізація

Широке впровадження «хмарних» технологій викликало значні зміни у вищій освіті. Перехід до «хмарного» зберігання даних розглядався як можливість вирішити такі найважливіші проблеми кампусів університетів, як надання послуг електронної пошти, високотехнологічних послуг у рамках навчальних програм, планування ресурсів і програмне забезпечення як послуга. У той час як багато установ протягом кількох років вкладають кошти у віртуальні сервери, інші віртуалізують робочі столи з метою економії коштів, а також запровадження альтернативних підходів до доступу до інформації.

Інформаційна безпека

Захист від кібер-атак і загроз як внутрішніх, так і зовнішніх, звісно, не унікальний для університетів. Хоча може здатись очевидним, що кібер-безпека є пріоритетом для кожного підприємства, проте складається враження, що освіта – це не пріоритетна мета для атак. Тим не менше, та ж уразливість, через яку були вражені світові торговельні компанії вірусом Target або постраждали різні компанії від вірусу Heartbleed, також є небезпечною для вищих навчальних закладів.

Тільки за останні кілька місяців кілька відомих університетів світу були атаковані, і ці віруси йдуть не тільки від зовнішніх хакерів, а й від тих, хто перебуває всередині кампуса.

Безпека кампуса є суттєвим питанням та основним пріоритетом у школах та університетах. Відео та аналіз даних – один з пунктів, за допомогою яких департаменти безпеки кампусів намагатимуться забезпечити додатковий рівень захисту. Програмне та апаратне забезпечення для моніторингу відео стають усе більш поширеними як спосіб не тільки відстеження проблемних сфер, а і збору великих обсягів даних, за яким слідують їх аналіз і впровадження превентивних заходів, заснованих на результатах цього аналізу.

І це виходить далеко за рамки заміни перегорілих лампочок у світильниках – мова про виявлення зловмисників та їх упізнання за поведінковими ознаками. У той час як інститути консолідують центри обробки даних і сервери, головною турботою є сховища даних і керування даними для створеного контенту та відео. Цей тип відео та збір даних вимагають великої обробки й великої ємності сховища, що треба враховувати в IT-стратегії та ресурсозабезпеченні.

Консолідація центрів обробки даних

Великі університети і маленькі коледжі можуть часто виглядати як міні-уряди: кожна школа, підрозділ і відділ у будь інституції створили власний IT-департамент, виділили ресурси й персонал для підтримки його інфраструктури. Але, як і в державному уряді, консолідація має величезне значення як з точки зору економії бюджету, так і в ряді випадків для звільнення дорогоцінного простору в будівлях кампуса.

Перехід на «хмарні» технології, будь то громадські, приватні або гібридні хмари (останні викликають особливий інтерес у галузі вищої освіти), дозволяє цим інститутам забезпечити високу доступність, збільшити стійкість до зовнішніх впливів і покращити відновлюваність в аварійних ситуаціях шляхом використання послуг кількох провайдерів.

Школи з кількома департаментами IT переходять на централізований підхід і бачать значну економію, особливо коли масштабованість і гнучкість досягаються за рахунок операційної моделі «IT як послуга» (ITaaS). Зниження накладних витрат і можливість пристосовувати ресурси відповідно до критичних потреб університетської системи – це реальні фактори, що змінюють правила гри.

Великі масиви даних та аналітика

Університети пропонують великі бази даних та аналітику як свої дослідницькі можливості, для того щоб набрати провідних дослідників і вчених і залучити більше державних грантів і фінансування. Але реалізація можливостей великих масивів даних вимагає ретельного планування, щоби стати успішними в довгостроковій перспективі, і IT-керівники повинні вибирати кращі стратегії для підтримки цих нових умов.

Наприклад, вони повинні створити план аварійного відновлення. Вони повинні мати стратегію для архівування старих наборів даних у «хмарних» системах з метою звільнення внутрішніх ресурсів. Вони також повинні розглянути питання, чи є сенс вибирати гібридну «хмару», яка зберігає контроль над деякими їх даними та комп'ютерними процесами, під час переміщення інших даних з їх обмеженого середовища.

Усі ці тенденції можуть не сильно відрізнятись від тих, з якими стикаються комерційні підприємства, але вони вимагають планування та забезпечення ресурсів для того, щоб гарантувати, що університети і школи можуть використовувати технологічні рішення та продукти для забезпечення їх сучасної складної й багатогранної місії.

Боб Барвелл, ecampusnews.com

Джерело
16.09.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!