Osvita.ua Вища освіта Статті та аналітика Аналіз онлайн-навчання за допомогою MOOC
Аналіз онлайн-навчання за допомогою MOOC

MOOC цінні тим, що інформують про те, що відбувається у класичній та онлайн-освіті

Аналіз онлайн-навчання за допомогою MOOC

Масові відкриті онлайн-курси, або MOOC, підкорили світ у 2012 році. Після кількох років експериментів «на грані» вищої освіти престижні університети всього світу поступово прийшли до MOOC, розробляючи безкоштовні онлайн-курси, які були б доступні всім і всюди, де є доступ до Інтернету.

Як тільки університети підтримали цей перспективний напрям, почалася потужна негативна реакція.

Коментатори критикували онлайн-педагогіку, що концентрувалась на викладачеві й була наповнена важким для сприйняття матеріалом, що часто було властиво системі MOOC. Виникли делікатні питання, які актуальні й досі, – про сертифікацію студентів, які навчаються за програмою MOOC, і про те, як вона співвідноситься з рівнем університетів. Крім того, провайдери MOOC самі повинні ще сформулювати стабільну бізнес-модель своєї діяльності.

Безсумнівно, ці дискусії триватимуть, додаючи гостроти цьому актуальному питанню, чому міжнародно визнані університети – часто елітні навчальні заклади із сильними й цінними брендами – так швидко почали схилятись у першу чергу до MOOC.

Відповіді на це запитання різняться. Деякі університети хотіли бути в авангарді нового освітнього руху; майже всі побачили силу MOOC у тому, що вони дають можливість контакту з тими студентами, яких вони б ніколи не залучили іншим способом.

Одна із причин, чому такі установи, як Стенфордський університет та Університет Единбургу, вибрали MOOC – це те, що такі курси надали чудову можливість більше дізнатися про онлайн-навчання. Ці установи визнали, що MOOC – це засіб для досліджень у галузі освіти в цілому, зокрема за рахунок використання аналізу процесу навчання.

Аналіз процесу навчання

Що може аналіз процесу навчання розповісти про онлайн-освіту? Для аналізу процесу навчання використовуються цифрові сліди даних, які студенти залишають при онлайн-навчанні, для того, щоб удосконалювати розуміння процесу навчання студентів. Кожне переглянуте відео, пройдений тест і залишений коментар можна відстежити, витягти та проаналізувати, щоби краще зрозуміти, як саме студенти вчаться в режимі онлайн.

Дослідники у змозі обробити великі обсяги даних, які генеруються десятками тисяч студентів MOOC, щоб виявити продуктивні та непродуктивні моделі поведінки при навчанні.

Ці моделі можуть бути пов'язані з цілим рядом інших змінних, таких як соціально-економічне або культурне походження учнів, їх попередня освіта та знання, мотивації вчитись. Їх також можна використовувати для прогнозування: коли студенти кинуть навчання, чи пройдуть вони курс, чи покажуть високі результати.

Аналіз процесу навчання також неймовірно корисний для розробки структури онлайн-курсів.

Наприклад, дослідницька група з аналізу процесу навчання університету Мельбурна опублікувала в цьому році статтю, в якій показала, як різні структури курсів – ступінчасті або відкриті – впливають на схильність студентів використовувати дуже корисну стратегію при навчанні: повторний перегляд контенту й вирішених завдань, що вони проходили раніше.

Аналіз процесу навчання є багатообіцяючим завдяки його здатності по-справжньому персоналізувати досвід навчання студентів. Якщо освіта має історію «інтелектуальних навчальних систем», які «адаптуються» до студентів, то MOOC зможе перевести цей процес на новий рівень.

Об'ємні бази даних, пов'язані з MOOC, дозволяють дослідникам шукати явні та приховані моделі онлайн-взаємодії студентів, що дає можливість передбачити як продуктивні, так і непродуктивні зразки поведінки при навчанні.

Розуміння цього можна використати в якості основи для втручання в освітній процес студентів у режимі реального часу. Якщо аналіз можна використовувати для визначення комплексних моделей поведінки при навчанні, то можна також запустити режим автоматичного втручання, який надасть студентам своєчасні поради та підтримку.

У простій формі за допомогою таких порад можна вказувати студентам на матеріал, який вони, можливо, пропустили або хотіли б вивчити. Але Святим Граалем для дослідників є використання аналізу складних даних і методів їх інтерпретації як основи для надання порад студентам про те, як вони використовують або засвоюють навчальні матеріали; про їх підходи до процесу навчання, про стратегію навчання, яку вони використовують.

Результати цього дослідження аналізу навчання й підходів до дослідження можна застосувати до більш традиційних та звичайних видів онлайн-навчання, які регулярно використовуються університетами.

Переваги MOOC полягають не тільки в самих MOOC, а й в інформуванні про те, що ми робимо в основній класичній та онлайн-освіті.

Тільки сміливець може гадати про те, як далеко зайдуть MOOC зрештою й на що вони перетворяться.

Незважаючи на це, система MOOC уже показала, як аналіз онлайн-навчання може дати розуміння про залученість студентів у навчання в режимі онлайн. Ці знання й розуміння ставатимуть усе більш важливими, оскільки ясно, що онлайн-навчанню судилося зіграти головну роль у майбутньому вищої освіти.

Грегор Кеннеді, The Conversation

Джерело
15.09.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!