Osvita.ua Вища освіта Статті та аналітика Аналіз онлайн-навчання за допомогою MOOC
Аналіз онлайн-навчання за допомогою MOOC

MOOC цінні тим, що інформують про те, що відбувається у класичній та онлайн-освіті

Аналіз онлайн-навчання за допомогою MOOC

Масові відкриті онлайн-курси, або MOOC, підкорили світ у 2012 році. Після кількох років експериментів «на грані» вищої освіти престижні університети всього світу поступово прийшли до MOOC, розробляючи безкоштовні онлайн-курси, які були б доступні всім і всюди, де є доступ до Інтернету.

Як тільки університети підтримали цей перспективний напрям, почалася потужна негативна реакція.

Коментатори критикували онлайн-педагогіку, що концентрувалась на викладачеві й була наповнена важким для сприйняття матеріалом, що часто було властиво системі MOOC. Виникли делікатні питання, які актуальні й досі, – про сертифікацію студентів, які навчаються за програмою MOOC, і про те, як вона співвідноситься з рівнем університетів. Крім того, провайдери MOOC самі повинні ще сформулювати стабільну бізнес-модель своєї діяльності.

Безсумнівно, ці дискусії триватимуть, додаючи гостроти цьому актуальному питанню, чому міжнародно визнані університети – часто елітні навчальні заклади із сильними й цінними брендами – так швидко почали схилятись у першу чергу до MOOC.

Відповіді на це запитання різняться. Деякі університети хотіли бути в авангарді нового освітнього руху; майже всі побачили силу MOOC у тому, що вони дають можливість контакту з тими студентами, яких вони б ніколи не залучили іншим способом.

Одна із причин, чому такі установи, як Стенфордський університет та Університет Единбургу, вибрали MOOC – це те, що такі курси надали чудову можливість більше дізнатися про онлайн-навчання. Ці установи визнали, що MOOC – це засіб для досліджень у галузі освіти в цілому, зокрема за рахунок використання аналізу процесу навчання.

Аналіз процесу навчання

Що може аналіз процесу навчання розповісти про онлайн-освіту? Для аналізу процесу навчання використовуються цифрові сліди даних, які студенти залишають при онлайн-навчанні, для того, щоб удосконалювати розуміння процесу навчання студентів. Кожне переглянуте відео, пройдений тест і залишений коментар можна відстежити, витягти та проаналізувати, щоби краще зрозуміти, як саме студенти вчаться в режимі онлайн.

Дослідники у змозі обробити великі обсяги даних, які генеруються десятками тисяч студентів MOOC, щоб виявити продуктивні та непродуктивні моделі поведінки при навчанні.

Ці моделі можуть бути пов'язані з цілим рядом інших змінних, таких як соціально-економічне або культурне походження учнів, їх попередня освіта та знання, мотивації вчитись. Їх також можна використовувати для прогнозування: коли студенти кинуть навчання, чи пройдуть вони курс, чи покажуть високі результати.

Аналіз процесу навчання також неймовірно корисний для розробки структури онлайн-курсів.

Наприклад, дослідницька група з аналізу процесу навчання університету Мельбурна опублікувала в цьому році статтю, в якій показала, як різні структури курсів – ступінчасті або відкриті – впливають на схильність студентів використовувати дуже корисну стратегію при навчанні: повторний перегляд контенту й вирішених завдань, що вони проходили раніше.

Аналіз процесу навчання є багатообіцяючим завдяки його здатності по-справжньому персоналізувати досвід навчання студентів. Якщо освіта має історію «інтелектуальних навчальних систем», які «адаптуються» до студентів, то MOOC зможе перевести цей процес на новий рівень.

Об'ємні бази даних, пов'язані з MOOC, дозволяють дослідникам шукати явні та приховані моделі онлайн-взаємодії студентів, що дає можливість передбачити як продуктивні, так і непродуктивні зразки поведінки при навчанні.

Розуміння цього можна використати в якості основи для втручання в освітній процес студентів у режимі реального часу. Якщо аналіз можна використовувати для визначення комплексних моделей поведінки при навчанні, то можна також запустити режим автоматичного втручання, який надасть студентам своєчасні поради та підтримку.

У простій формі за допомогою таких порад можна вказувати студентам на матеріал, який вони, можливо, пропустили або хотіли б вивчити. Але Святим Граалем для дослідників є використання аналізу складних даних і методів їх інтерпретації як основи для надання порад студентам про те, як вони використовують або засвоюють навчальні матеріали; про їх підходи до процесу навчання, про стратегію навчання, яку вони використовують.

Результати цього дослідження аналізу навчання й підходів до дослідження можна застосувати до більш традиційних та звичайних видів онлайн-навчання, які регулярно використовуються університетами.

Переваги MOOC полягають не тільки в самих MOOC, а й в інформуванні про те, що ми робимо в основній класичній та онлайн-освіті.

Тільки сміливець може гадати про те, як далеко зайдуть MOOC зрештою й на що вони перетворяться.

Незважаючи на це, система MOOC уже показала, як аналіз онлайн-навчання може дати розуміння про залученість студентів у навчання в режимі онлайн. Ці знання й розуміння ставатимуть усе більш важливими, оскільки ясно, що онлайн-навчанню судилося зіграти головну роль у майбутньому вищої освіти.

Грегор Кеннеді, The Conversation

Джерело
15.09.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!