Osvita.ua Вища освіта Статті та аналітика Університетський непотріб: які предмети українські студенти вважають зайвими
Університетський непотріб: які предмети українські студенти вважають зайвими

Хочете навчитися правильно поводитися з вогнегасником або освітлювати приміщення, швидко набирати текст на клавіатурі чи дізнатися, як побудований кондиціонер? Вступайте до українських вищих шкіл

Університетський непотріб: які предмети українські студенти вважають зайвими

Анна Ланевська цього року здобула професію комп’ютерного фахівця у технічному університеті "КПІ" і поїхала здобувати другу освіту у Франції. Вона була здивована тим, що з-поміж наявних дисциплін немає жодної, яка не стосується фаху.

На батьківщині, за словами Анни, "непотрібних" предметів в університеті було безліч.

"У нас було два семестри охорони праці – вивчали, як побудований кондиціонер, як правильно виставляти освітлення. Останній семестр – туди ставлять якісь методології наукового пізнання, наукового дослідження і ти там робиш презентації замість того, щоб робити щось корисне", - ділиться вона спогадами про українське студентське минуле.

Всьому свій час

Охорона праці – один із тих предметів, які називають "зайвими" українські студенти різних фахових напрямків. Почесне місце з ним ділить обов’язковий для всіх вищих шкіл курс «Безпека життєдіяльності», на якому філологів, програмістів і банкірів уже вкотре за життя навчають користуванню вогнегасниками і поводженню на дорозі.

Подекуди у вищих школах досі викладають фах "цивільна оборона", коріння якого сягає глибоко у часи "холодної війни".

"Є сенс викладати "безпеку життєдіяльності" ще в школі, можливо, до 11 класу. Але не на третьому курсі вищого навчального закладу. Можливо, охорона праці теж доречна, але на першому чи другому курсі і для студентів, які навчаються в професійно-технічних училищах, де можна якимись необачними діями завдати собі шкоду", - каже київський студент-журналіст Сергій Наконечний.

Предмети-клони

Записують до когорти "непотрібних" і ті дисципліни, що начебто стосуються фаху, проте дублюють зміст курсів, які студенти вже прослухали раніше. Колега Сергія, майбутня журналістка Євгенія Вятчанінова впевнена, що викладачі часом "вигадують навчальні плани буцімто нових курсів для того, аби залишитися в університеті й щось викладати". При цьому те, що предмети по суті повторюються, за її словами, очевидний факт.

Почасти студенти нарікають не стільки на самі дисципліни, скільки на принципи їх викладання у різних університетах. Найчастіше це стосується непрофільних дисциплін – філософії у "технарів" чи математики у гуманітарних школах.

Гарно, але не дуже потрібно

Студент Київського національного економічного університету Роман Дусик називає невдалим викладання у його виші української мови.

"Замість того, аби вчити майбутніх банкірів ділової української мови, нас змушували аналізувати художні твори. Це і так робили всі, хто вчився в школі", - каже він.

Трапляється і так, що навчальні плани для студентів абсолютно не корелюють із середнім віком студентів та багажем уже отриманих ними знань. Приміром, Романові довелося відвідувати курс філософії у 17 років, під час першого семестру навчання.

Він, як і багато його колег, переконаний, що більша уважність до складання таких планів, а також врахування фахової специфіки вищої освіти, могли б зрештою зробити перелік "непотрібних" дисциплін набагато коротшим.

Автор: Данило Білик

Deutsche welle
11.01.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Рома
Если вузы нужны для подготовки специалистов для экономики, то количество студентов надо сократить до величины, которая обусловлена потребностями этой самой экономики. Автоматически сократится и число неграмотных преподавателей. Если же вузы нужны для удовлетворения образовательных потребностей людей, то люди сами способны определить эти потребности.
лідія
так! я теж згодна з тим, що зайвих предметів дуже багато. я навчаюсь на 4 курсі педагогічному університеті. за фахом практичний психолог. але я здобула більше знань сидячи біля комп'ютера і вивчаючи самостійно літературу з психології. тому, що викладають дуже погано , а іноді даже не приходять на пари і не вичитують того, що потрібно. тому все чого я навчилася дома, і читаючи літературу з інтернета це тільки моє терпіння і моє бажання пізнати про психологію більше ніж я знала. а університет так відпочивав.
Головний демократ
Як демократія, то вже демократія! Треба, щоб студенти самі обирали собі навчальні предмети і професорів, зеки самі визначали собі покарання, депутати самі призначали собі зарплатню і термін переобрання, а водії маршруток самі собі обирали маршрут.
Іван =)
Так,це дійсно правда! я навчаюсь на першому курсі юридичного факультету,і нам викладали естетику,предмет,який викладають на 2 курсі у 2 семестрі філологічного факультету..і взагалі "наука про прекрасне" не є необхідною,для вивчення юриспруденції!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!