Osvita.ua Вища освіта Вступна кампанія Електронний вступ: полагодити несправне
Електронний вступ: полагодити несправне

Проблеми та способи їх вирішення є все загрозливішими для стабільності та прозорості вступної кампанії

Електронний вступ: полагодити несправне

Нестабільна робота Єдиної електронної бази з питань освіти стала причиною бурхливих обговорень в соцмережах та на сторінках електронних ЗМІ. Громадянська мережа ОПОРА здійснила аналіз розвитку подій останніх тижнів.

Вступна кампанія у 2017 році почалася 29 червня з окремого етапу - реєстрації електронного кабінету, куди вступник завантажує необхідні для вступу документи (додаток до атестату, довідку про право на застосування сільського коефіцієнту і т. ін.). Метою винесення цих дій в окремий етап було розведення у часі двох етапів пікового навантаження на Єдину електронну базу з питань освіти (ЄДЕБО). Наступний етап - етап подачі електронних заяв - почався 12 липня.

Перші дні обох етапів були очікувано складними. Але проблеми, які виникають і досі та способи їх вирішення є дедалі загрозливішими для стабільності та прозорості вступної кампанії.

Основною причиною такої ситуації є нестабільна робота Єдиної електронної бази з питань освіти, програмне забезпечення для функціонування якої цьогоріч розроблялося приватним акціонерним товариством «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій». Наказом Міністерства освіти і науки України № 827 від 6 червня 2017 року був затверджений Протокол випробування цього програмного забезпечення (далі - ПЗ), де воно визнане таким, що готове до експлуатації: «перевірено документацію на ПЗ, працездатність всіх функцій, модулів та компонентів ПЗ, його робота в системі ЄДЕБО, виконана комплексна перевірка ПЗ, згідно з Методикою та програмою. Недоліки ПЗ, які впливають на працездатність ЄДЕБО, не виявлені. ... ПЗ готове до впровадження в промислову експлуатацію».

Однак такі позитивні висновки щодо програмного забезпечення не справдилися. На початковому етапі вступної кампанії стало зрозуміло, що відсутні жодні інструкції щодо роботи в ЄДЕБО. Працівники приймальних комісій мали діяти інстинктивно у неоднозначних ситуаціях. Лише з початку липня почали частково з’являтися роз’яснення щодо окремих функцій ЄДЕБО, а після початку подачі заяв кількість повідомлень про необхідність проведення технічних робіт на сайті подання заяв в електронній формі та ЄДЕБО почастішали, а інструкція щодо використання функцій ЄДЕБО регулярно оновлюється.

Міністерство освіти і науки України намагається утримати вступну кампанію від провалу своїм листом №1/9-393 від 14 липня — дозвіл допуску вступників, які подали заяви для здобуття ОКР молодшого спеціаліста на основі базової загальної середньої освіти, до складання вступних іспитів, з подальшим внесенням інформації стосовно них до ЄДЕБО. Причиною цього, як вказується у листі є «виникнення технічних помилок під час реєстрації заяв вступників на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста на основі базової загальної середньої освіти в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО)».

Того ж дня, листом №1/9-395 МОН надає дозвіл вступникам, які отримали відмови в реєстрації електронних кабінетів через розбіжності в реєстраційних даних, подавати заяву та документи в паперовій формі. Причиною цього роз’яснення стало також «запровадження нового програмного забезпечення, яке посилило вимоги до ідентифікації вступників».

17 липня адміністратором ЄДЕБО (ДП «Інфоресурс») було анульовано заяви вступників, де конкурсний бал не відображався, а вступникам пропонується повторно подати такі заяви. При цьому, відповідно до Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів України в 2017 році, право скасовувати (анулювати) подану заяву мають лише: (1) вступник до моменту встановлення заяві статусу «Зареєстровано у вищому навчальному закладі» або «Потребує уточнення вступником»; та (2) вищий навчальний заклад за рішенням приймальної комісії до моменту встановлення статусу «Рекомендовано до зарахування» за умови виявлення вищим навчальним закладом технічної помилки, зробленої під час внесення даних до Єдиної бази, що підтверджується актом про допущену технічну помилку. Процедури скасування заяв адміністратором ЄДЕБО (як окремим суб’єктом вступної кампанії) не передбачено.

При цьому, кожному вступнику, заяву якого анульовано, навчальний заклад має повідомити про анулювання листом на електронну пошту, а також розмістити відповідне повідомлення в його електронному кабінеті. Пізнішим (в часі) роз’ясненням Інфоресурс інформує, що контакти вступників лише планується надати у загальну таблицю із заявами.

Тобто для працівників приймальних комісій значно збільшилось навантаження, а умов для їх виконання лише планується надати. Вступники, у свою чергу, тепер зобов’язані перевіряти свої електронні кабінети частіше, що, очевидно, збільшить навантаження на систему ЄДЕБО і, можливо, призведе до необхідності частіше проводити технічні роботи.

Експерти мережі ОПОРА розуміють, що дії, які вчиняються Міністерством, націлені на стабілізацію ситуації, однак деякі з них збільшують недовіру до ходу вступної кампанії та породжують недовіру до результатів наступного етапу вступної кампанії - надання рекомендацій до зарахування на навчання за кошти державного бюджету.

Громадянська мережа ОПОРА закликає Міністерство освіти і науки України діяти в межах норм, визначених нормативними актами, та не вдаватися до поточного «латання дір» шляхом створення нестабільних умов як у роботі приймальних комісій, так і для вступників.

Наталія Радиш, координатор освітнього напряму Громадянської мережі ОПОРА.

Освіта.ua
18.07.2017

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Інна
Нам на цей час не нараховані додаткові бали за перемогу в в олімпіаді. Куди вже тільки не зверталися , в приймальні комісії вузів , гарячу лінію МОН , а все залишається як було . Що робити ?
Нина
исчезли заявления из электронного кабинета!!! что делать?
Діма
Для Нина: Також все зникло,що робити??
Коментувати
Іван
Всі заяви пропали з кабінету. Нові подати теж не можливо.
Ольга
Для Іван: Точно, хорошо хоть форум работает, видно, что проблема общая, а то уже не знали за что хвататься - за голову или за сердце
Іван
подивимося, як оновляться списки вступників.
Коментувати
оля
Только что после обновления в електронном кабинете исчезли все заявления. У знакомых также. Что опять за дурдом?
Ольга
Для оля: То же самое, чуть сердце не остановилось.Ни одной заявки!!! А уже все были допущены к конкурсу!
Іван
Аналогічно. Куди звертатись?
Anonim
Для Іван: Можливо якщо і подавати заново неможливо,то з ранку все буде впорядку,я надіюсь на це
Коментувати
Денис
Доброго дня. Така проблема , я подав заявки , вони відображались на сайті , і все було нормально , але ось зайшов перевірити чи все гаразд , а заяв немає , не розумію , все було добре
webber
Зараз зрозуміло, чому з’їли Лікарчука - щоб вбити систему ЗНО. Корупція проїла все суспільство зверху донизу. А пані міністр повинна б була по закінченню цієї, так званої, вступної кампанії подати у відставку разом зі всіма своїми заступниками. Якщо цього не буде, то це означає, що у владі тіж самі "бандити" у білих комірцях. І навіщо ці НАБУ, НАЗК тощо?
Елизавета
Почему я могу зайти в личный кабинет, а отправить заявки на поступление нет?! Может пора решит беспредел!
Ольга
Чому у багатьох дітей від сьогодні збільшилась кількість балів від 3 до 12? На якій підставі?
Leto
Для Ольга: у нас виявили некоректну роботу кабінету, бал атестат довелось виправляти через приймальні комісію. Напевно, в багатьох щось подібне.
Коментувати
Юлія
Доброго дня всім! В мене така ситуація. Я, в полі для довідки про проживання в сільській місцевості помилилася, і завантажила туди не те, що потрібно, а коли зробила правильну копію та скан цієї довідки, то вже неможливо змінити неправильний скан на правильний, хоча в приймальній комісії одного навчального закладу мені сказали, що не тільки в мене такі проблеми і через 1-2 дня в електронні кабінети вступників добавлять нові функції які дозволять змінити свою додаткову інформацію.Але нічого поки що не змінилося, що робити в такій ситуації?
Вступник
Скільки днів розглядається електронна заява щоб отримати новий статус?
оля
Для Вступник: Це залежить від ВНЗ. У мене , наприклад, від подачі заяви до "Допущено до конкурсу" пройшло 2-3хвилини. Я навіть не повірила, думала, що щось не так. А деякі ВНЗ можуть ці операції проводити декілька діб/ Хоча може залежати від кількості поданих заяв. 2-3 заяви швидше можна розглянути, ніж сотні за день.
Julia
у у мого сина тиждень.
Інна
Оля , а ви впевнені , що з вашими заявами все гаразд і вони зареєстровані у ВНЗ . Ви це якось перевіряли ? Я знаю вже про багато випадків подібних ситуацій і проблем пов’язаних з ними!!!
Коментувати
Оксана
якщо помилково загрузилося не те фото що потрібно як виправити????????????
Микола
Для Оксана: Необхідно буде звернутися у вуз куди подано першу заяву. Вони мають допомогти: думаю потрібне фото відішлеш на їх ел.пошту і вони поміняють
Коментувати
Микола
Допоможіть, що мені робити пройшло вже бдизько 5 днів з моменту подачі заяви в внз, а в мене в статусі до цих пір пише зареєстровано в єдиній базі
Микола
Для Микола: Електронна заява із статусом «Зареєстровано в Єдиній базі» розглядається приймальною комісією вищого навчального закладу не пізніше закінчення наступного робочого дня з дати встановлення їй відповідного статусу. За результатами розгляду уповноважена особа приймальної комісії надає електронній заяві один з таких статусів, що відображаються в особистому кабінеті вступника: «Зареєстровано у вищому навчальному закладі» або «Потребує уточнення вступником». Якщо так несталося, тоо звернися до приймальноъ комысыъ вузу (можна подзвонити)
Марія
Для Микола: не хвилюйтеся, це мабуть норма для цьогорічної вступної кампанії. У мене тиждень висіло "Зареєстровано у Єдиній базі", нарешті, сьогодні помінялося на "Допущено до конкурсу". Мабуть, ви надіслали заяву у рейтинговий ВНЗ на рейтингову спеціальність, куди надійшло дуже багато заяв, вони їх обробляють не так швидко, як би нам хотілося.
1111
Це залежить не від рейтингу вузу. Як раз рейтингові вузи протягом 2-3 хвилин виставляють статус "Допущено до конкурсу". Зателефонували у вуз (так би мовити не рейтинговий), в який подали заяву ще 17 липня, поцікавились, чому досі присвоєно статус "Зареєстровано в єдиній базі". Вони відповіли, що до 26 липня опрацюють,а потім додали, можливо сьогодні-завтра.
Коментувати
Наталья
Добрий день. Як мені вирішити питання що стосуеться сільської місцевості якщо мені не хочуть сільська рада видати довідку додаток13 мотивуючи тим що в мене книжковий паспорт але вищі заклади просять цю довідку чи мае право сільська рада відмовляти надати цю довідку?
Микола
Для Наталья: Думаю, що не мають права. Подайте на них до суду))... Скажыть їм так, то може видадуть))
Коментувати
Інна
Де в особистому кабінеті вступника є поле для сканованого диплому переможця Всеукраїнської олімпіади . ( Там тільки вказано дипломи міжнародного рівня) . Якщо завантажити в цьому полі , чи розглянуть ці скани Вузи та чи буде нараховано обіцяни додаткові 10 балів.
Микола
Для Інна: Таку інформацію має надати Міністерство освіти. Сьогодні був брифінг, там казали, що виправляють.
Арина
Если Вы писали олимпиаду весной в ВУЗе, отметка об этом ставится в самом заявлении- в самом низу, если нет - то не знаю.
Коментувати
Вступник
Чому ВНЗ з пріорітетністю 8 розглядає заяву скоріше, ніж ВНЗ з пріорітетністю 1 ???
Микола
Для Вступник: ))).. Там де 8, певно, заяв менше)))...от ы вони швидше справилися)))
Коментувати
Соня
Доброго дня, в мене винекла проблема з електронним кабінетом. По неуважності я замість копії додатку до атестата, завантажила копію самого атестата. Так як, я вже подала першу заяву до університету, я вже не можу змінити свої данні. Будь ласка,скажіть,що робити в такому випадку
Микола
Для Соня: Вам потрібно звурнутися в приймальну комісію цього вузу (можна подзвонити). Вони повинні сказати, щоб ви видіслали на їх ел.пошту правильну сканкопію, і тоді вони самі внесуть зміни.
Арина
Чому немає можливості змінювати дані (фотокартку, середній бал, додаток до атестату, додаткову інформацію) після подачі першої заяви? В: Найближчим часом можна буде змінити середній бал додатку до атестату та видалити невірно застосований сільський коефіцієнт – це зможуть робити ВНЗ, які першими опрацювали одну з поданих заяв. Водночас сканкопії змінюватись не будуть. Якщо Вами завантажені некоректні копії – надішліть електронною поштою файли з вірними копіями до навчальних закладів, до яких Ви подаєте заяви. У листі обов’язково зазначте ПІБ та дані заяви, поданої до ВНЗ (спеціальність, спеціалізація, освітня програма тощо). Для перегляду контактної інформації потрібного ВНЗ натисніть на поле «Назва пропозиції» поданої заяви.
Коментувати
Наталя
Хто відповість за те, що система призерам ІІІ етапу конкурсу-захисту робіт МАН і призерам IV етапу Всеукраїнських олімпіад не порахувала додаткові бали.чому таке відношення до талановитих дітей.
Микола
Для Наталя: Таку інформацію має надати Міністерство освіти. Сьогодні був брифінг, там казали, що виправляють.
Коментувати
Виктория
Я веру в вас! У нас все получится! Пусть Бог благословит вас! Наша страна будет процветающей,а наши дети самыми умными и успешными.
оля
Для Виктория: Я тоже верю
Так и будет
Ничего у них не получится!!!Этих абитуриентов кое-как распихают с потерями ,с нервотрепкой.Пройдет год ,и все будет точно так же ,не регистрируются электронные кабинеты,не подаются заявления и тд .Потому что,чтоб все работало,нужна ответственность ,нужно видение будущего,а не жить одним днем.Нужны совсем другие люди.Посмотрите на эти рожи в министерстве,неужели вы верите, что они хоть на что-то способны?
оля
Для Так и будет: Речь шла не о "рожах в министерстве", а о детях- будущем страны. Они у нас умные и талантливые. И никакие дядьки и тетьки из Минестерства им не страшны! А еще с нами Бог!
Коментувати
Rory
Я просто в "захваті" від ходу вступної кампанії 2017 і її технічного і програмного супроводу! ))))
Оксана
Хтось може пояснити, чому рейтингові списки поділені і перед мною близько 30 людей з меншим балом
Катя
Для Оксана: Сайт тільки почав працювати і глючить
Леся
Для Оксана: а де розташовані ці списки, я чомусь не знаходжу?
оля
Для Оксана: Все вже ОК. Просто був бзік.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!