Osvita.ua Вища освіта Вступна кампанія Чи потрібні пільги при вступі до вузів України?
Чи потрібні пільги при вступі до вузів України?

Як не парадоксально це звучить, ситуацією користуються не так самі пільговики, як держава

Чи потрібні пільги при вступі до вузів України?

Вступна кампанія наблизилася до фінішу. Ніякими особливо гучними подіями вона не ознаменувалася. Все як зазвичай, можна сказати – традиційно. Але, очевидно, настав час поговорити саме про традиції. Наприклад, про релікт радянських часів — пільги при вступі.

Розподіляючи бюджетні місця (тобто місця, за навчання на яких платить держава) між найкращими абітурієнтами, вузи України зобов'язані частину їх віддати пільговикам. Єдина вимога до останніх — набрати бодай мінімальний прохідний конкурсний бал. Тобто якщо в абітурієнта, котрий не має законних пільг, конкурсний бал — 350, а в пільговика — 250, студентом стане останній. А ось чи вступить перший — невідомо. Чи справедливо це?

Коли запроваджували ЗНО, мріяли про єдину лінійку, яка виміряє знання майбутніх абітурієнтів і допоможе вибрати кращих із кращих. Але з часом лінійку цю добряче понівечили. І не тільки при міністрі Табачнику з його середнім балом атестата й можливістю подавати сертифікати ЗНО, отримані за часів царя Гороха. Вступні пільги, які існували ще з радянських часів, також нівелюють значення тестування як єдиного інструмента відбору хороших студентів.

Як це відбувається сьогодні? Припустімо, вуз отримав держзамовлення на 100 бюджетних місць на ту або іншу спеціальність. Щоб відібрати найкращих абітурієнтів, приймальна комісія складає рейтинговий список, у якому прізвища вступників ранжируються залежно від величини конкурсного бала — від більшого до меншого. За ідеєю, треба було б узяти перших сто найкращих, найдостойніших юнаків та дівчат — і питання про вступ вирішене.

Однак є пільговики. Саме їхні імена вносять у початок рейтингового списку, відбираючи таким чином жаданий студентський квиток у тих, хто заслужив його своїми знаннями.

Кому ж дають зелене світло в обхід основної дороги? За Умовами прийому, затвердженими Міністерством освіти, до 25% місць (на розсуд вузу) віддають дітям-сиротам, інвалідам I та II груп, чорнобильцям, членам сімей шахтарів, дітям військових і працівників правоохоронних органів, які загинули під час виконання службових обов'язків.

Далі до списку додаються медалісти-чорнобильці. Скільки місць відійде для цієї категорії вступників — точно передбачити неможливо. Бо вступають вони за результатами співбесіди, яку проводить сам університет. Пройшов співбесіду — зарахований, завалив — вільний.

Після цих абітурієнтів до списку вносять учасників міжнародних олімпіад. Та й то в тому разі, якщо олімпіада проводилася з предмета, котрий є профільним для абітурієнта.

Ще трохи місць віддадуть тим, хто має цільове направлення. Це жителі сіл, які, за ідеєю, після навчання повернуться працювати в рідні місця. Їх не вважають пільговиками, між ними існує окремий конкурс, але він набагато менший, ніж загальний.

Чесно кажучи, з усіх перелічених категорій "позаконкурсників" можна сяк-так погодитися тільки з преференціями для учасників міжнародних олімпіад. Що стосується решти, попри всю повагу й співчуття з приводу життєвої ситуації, в якій вони опинилися, є заперечення.

Знайомий викладач університету розповів таку історію: "Ще за радянських часів у нас на факультеті був старий мудрий заступник декана. Він учив нас, молодих колег, ставити оцінки тільки за знання: "Уявіть собі ситуацію — іде іспит, і раптом студент, бачачи, що ви ось-ось поставите йому двійку або трійку, заявляє, що це неможливо, що в нього помер тато... Що відповідати в таких випадках? Ми готуємо майбутніх спеціалістів, для нас важливі їхні знання. Тому не піддавайтеся, кажіть: "Я дуже співчуваю вашому горю, але не можна його використовувати з корисливою метою". Думаю, це повністю стосується проблеми пільговиків".

Проте, хоч як не парадоксально це звучить, ситуацією користуються не так самі пільговики, як держава. Чому вона дає преференції соціально незахищеним абітурієнтам? Нібито з гуманних міркувань. По-перше, це підтримка матеріальна (безоплатне навчання), по-друге — ніби інвестиція в майбутнє: можливість отримати вищу освіту навіть при недостатньо високому рівні стартових знань.

Однак насправді це не допомога, а обман.

Обман цинічний. Бо далеко не всі позаконкурсники зможуть скористатися безплатним сиром — своїми вступними пільгами. Ті, кому забракне місць, братимуть участь у загальному конкурсі на однакових із усіма підставах. Тобто вони автоматично будуть позбавлені батьківської турботи держави.

Цікаво й інше: наскільки прозоро розподіляються жадані місця між самими пільговиками? Як останні відстежують конкурсну ситуацію і розуміють, кому вистачить місць, а кому — ні? Вузи не зобов'язані повідомляти про розміри квот для пільговиків у своїх Правилах прийому. Не всі навчальні заклади дають цю інформацію на своїх сайтах. Немає її і в системі "Конкурс". За словами Володимира Ковтунця, координатора Альянсу USETI, вузи не подали до єдиної державної бази з питань освіти достовірні дані про квоти на позаконкурсний та цільовий вступ. Саме з цієї причини такі дані не відображаються і в системі "Конкурс".

Наталя Радиш, юрист кампанії "За прозорий вступ до вищих навчальних закладів", розповідає про особливості зарахування "цільовиків": "Проблема в тому, що не тільки абітурієнти з цільовим направленням не знають про кількість виділених для них місць і не можуть простежити конкурсну ситуацію. Ми, спостерігачі, представники громадських організацій, теж не можемо цього зробити. Бо сама процедура формування квоти на цільовий вступ різними міністерствами-держзамовниками досить складна. І саме вони доводять квоти на зарахування вузам. Крім того, існує правило: зарахування "цільовиків" неможливе без окремого конкурсу не менше 1,5 людини на місце. Це означає, що коли для абітурієнтів цільового напряму виділено двоє місць, а заяву подала тільки одна людина, її не буде зараховано".

Обман дешевий. Скільки коштує проживання у великому місті, де навчатиметься студент-пільговик? Чи не залишить він навчання через елементарну нестачу грошей на їжу та дорогу до університету? Може, було б доцільніше, щоб держава виплачувала певним категоріям громадян таку допомогу, на яку вони могли б на однакових умовах з однолітками навчатися і просто жити?

Обман дорогий, наслідки й справжню ціну якого буде видно набагато пізніше. Безперечно, університет може і повинен виконувати роль соціального ліфта, допомагаючи отримати якісну освіту вихідцям із різних соціальних верств. Але отримувати саме освіту, а не диплом. Тому завдання держави – не приховувати відсутність знань у пільговика, а допомагати йому стати конкурентоспроможним у вступній кампанії. Наприклад, оплачувати навчання на підготовчих курсах при обраному навчальному закладі, надавши житло та достойну стипендію.

Звісно, просто зарахувати до вузу, не зважаючи на рівень підготовки, легше й дешевше. А що робити далі з такими спеціалістами? Чи будуть вони затребувані на ринку праці? Чи хочете ви потрапити до молодих лікарів, учителів, юристів, зарахованих на навчання поза конкурсом?

Гарантовано роботу знайдуть власники цільових направлень. Після закінчення навчання ці молоді спеціалісти повернуться у свої "важкодоступні" села, куди інших калачем не заманиш. Державі це вигідно. А жителям таких сіл? Хто сказав, що їм байдуже, як їх лікуватимуть і вчитимуть?

"Це дуже незручна тема, — каже міжнародний експерт, консультант Anglia Assessment Ltd й USETI Альгірдас Забуліоніс. — На Заході є різні фонди допомоги студентам, але я не чув, щоб вони допомагали вступати. Кожен університет зараховує вступників на загальних підставах. Можливі якісь квоти для різних груп, але академічні вимоги до знань майбутнього студента не знижуються — інакше як йому, бідному, навчатися далі?".

Задля справедливості слід зазначити, що ідея вступних пільг належить не міністерству освіти. Складаючи обов'язкові для всіх вузів Умови прийому до вищих навчальних закладів, МОН просто виконує норми, передбачені іншими законами та постановами: наприклад, постановою КМ "Про підготовку фахівців для роботи в сільській місцевості", законами "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", "Про підвищення престижності шахтарської праці", "Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування" тощо.

Давнє популістське гасло "допомогти знедоленим і сиротам!" завжди використовується владою. Але як виконується — питання. У недавньому інтерв'ю DT.UA міністр соціальної політики Наталія Королевська розповідала, що у 2013 р. у держбюджеті на потреби чорнобильців, наприклад, виділено всього 11 млрд грн замість необхідних 88 млрд. А монетизацію пільг міністр взагалі вважає неможливою. (Природно, ідеться про пільги не народних депутатів, а соціально незахищених громадян).

Тому від ефектної безкоштовної показухи на вході в університет (ось, мовляв, як держава піклується про соціально незахищених!) ніхто з можновладців не відмовлятиметься. Справжня системна допомога ніколи не була вигідна й політикам. Тому що вона надто дорога. І тому, що результати її можна буде бачити лише в майбутньому. А треба б устигнути виявити турботу про електорат до чергових виборів.

Можливо, колись у нас буде парламент, здатний відмовитися від популізму і запропонувати по-справжньому державне вирішення цього питання.

Павло Полянський, голова Центру моніторингу освіти, член робочої групи з розробки нового законопроекту "Про освіту", обнадіює: "Головний критерій вступу має бути один — знання. Пільги на етапі вступу потрібно скасовувати. Це питання соціального захисту, а не освіти. Пільги можуть мати студенти, які потребують соціального захисту, а не абітурієнти. Тому необхідно в новому рамковому законі "Про освіту" передбачити фактично, а не голослівно, однаковий доступ до освіти. Відповідно на його підставі потрібно буде внести зміни і до інших законів".

Отже, зовсім скоро в народних депутатів буде можливість виявити державну мудрість. Але чи зважаться вони на це? Адже сказавши "А" — скасувавши вступні пільги, потрібно буде сказати "Б" — переглянути систему державної допомоги соціально незахищеним громадянам.

Оксана Онищенко, «Дзеркало тижня. Україна»

Дзеркало Тижня. Україна
10.08.2013


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних начальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Введіть ваше ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Введіть код:
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Марина
Автор статьи явно далек от проблем льготников. Исходя из этой статьи детей инвалидов надо было уничтожать еще при рождении, что б не мешали жить.. Цинично! Многие дети-инвалиды проводят много времени в мед. учреждениях, и им приходится очень не легко выживать и учиться. Или дети погибших работников МВД? Дети сироты? И надо сказать что вузы выделяют для льготников 10-25 процентов от бюджетных мест. По факту это 1-20 мест. Чаще 1-5. Не так и много, что б кого-то ущемить. Мерзко читать.
Просто мама
Для Марина: полностью согласна
людмила
Но самое интересное, как в украинских школах на педсоветах выбирают и назначают отличников и тянут их потом не только за два уха но и за все что можно. Контрольную плохо написали - переписывайте не без помощи учителей, к уроку не подготовились - на следующий готовтесь и т. д. и т. п. Назначенный или проплаченный отличник это каста особая - как бы он не отвечал ниже чем отлично ему ставить нельзя. Какое после этого будет уважение к учителю? О какой совести может быть речь. Другие взрослые ученики все это видят и понимают. И больше всего обидно, что это стало нормой везде и некто не несет наказание за это, а как же рейтинг школы? Вот и штампуют отличников чем больше тем лучше. Стыд то какой. а МОН даже не пытается с этим бороться, а вы здесь пишете о детях инвалидах. Вот уж действительно нашли что обсуждать. да пусть лучше такой ребенок займет место в вузе чем непонятно что с медалью.
Евгений
Даша? я полностью с вами согласен, хотя я сам учитель. Я являюсь классным руководителем и ко мне много раз обращаются родители выпускников прося помощи в решения вопроса с тем или иным учителем, уточняя сколько нужно дать, чтобы в аттестате было с конкретного предмета на бал или же два балла выше чем знает ученик. Я стараюсь корректно уходить в сторону но через время вижу, что родители уже все решили и без меня. Если где то и повысили оценку ребенку который старается, но не тянет это пол беды, но когда делают оценки на 2 балла выше богатому лентяю, который гулял в школе и будет гулять в институте в который он поступил благодаря деньгам родителей и закончит его, то что тут скажешь за что умирали на майдане за государство с такой системой образования?????????
Даша
Я например очень возмущена тем как делаются балы аттестата. особенно меня возмущает то , что дети учителей (многие) стают медалистами к концу учебы. А скольких троешников спас именно бал аттестата который проплатили родители. Ведь в верхах эту ситуацию прекрасно знают но ничего не меняют и этим самым поддерживая коррупцию в школах . И это нормально, вопрос не подымается на такой уровень, как о детях инвалидах. Да лучше уступить ребенку инвалиду чем жить зная что тебя обошел багатый лентяй.
Просто мама
Было бы в ком искать проблему! Льготники-инвалиды мешают умным детям! А дети богатых родителей не мешают умным детям? Меня пугают контрактники в мед, пед, юр. Вы не боитесь, что человек купивший диплом вас лечит, учит, защищает ваше право на что-либо. "Тупой" льготник не получит стипендии и вылетит на 1-м курсе ! Но почему вылетают и не льготники, они же умные, сами поступили, по баллам ! Не зацикливайтесь на чужом праве на льготу, отстаивайте свои права, доказывайте знаниями! Если товарищ, в рейт.списке № 350+ ( бюдж. 50), обвиняет в чем-то 5-рых льготников, отобравших у него право на учебу, это уже просто зависть и злость!
Константин
Для Просто мама: просто когда у тебя разница в 150 баллов со льготником, и он поступает, а ты нет. Ты понимаешь какая это несправедливость. Это бревно с 450 баллами, поступило, а через пол года вылетело на первой сессии. И всем пофиг что нормальные 20 человек остались за барьером. И льготников не пятеро, их 25%, четверть гребаная! Я лучше отдам ему свою стипендию чем место в ВНЗ.
Маруся
Не потрібно всіх судити по одній дитині з 450 балами..більшість пільговиків не такі уже і тупі..багато з них є медалісти ,до речі заслужені медалісти,а не "багатії-лінивці".. Не хочу себе хвалити,але я одна із таких заслужених медалістів!! Ваші слова,Костянтине, зовсім не доречні тут,у вас просто говорить заздрість,чомусь за того ж самого "багатія-лінивця" ви мовчите,а він теж з своїми 450 балами піде навчатись до ВНЗ,а якщо в ВНЗ розвинена корупція,то дуже ймовірно ,що батьки домовляться і піде на бюджет! Таке враження ,що дітей,які мають квоту потрібно вбивати при народженні.. Страх,до чого вже опустились люди,навіщо всі ці жертви "небесна сотня", на Донбасі вже скільки загинуло людей,якщо тут за одне місце люди готові горло один одному перегризти,про які людські цінності і про який Європейський Союз може йти мова.. Ви спочатку співчувати один одному навчіться,а потім вже робіть якісь дії..
козинець павло
Якраз таки більшість пільговиків не мають достатнього рівня знань хоч і вступають до ВНЗ , а ті в кого дійсно є знання нікому не потрібні. Дуже шкода цих дітей.
Людмила
Напевно, автор статті дуже переймається боротьбою з корупцією і вбачає її в усьому. Я мама дитини-інваліда. Аби досягти тих успіхів які легко даються здоровим дітям їй доводиться працювати набагато більше, адже через хворобу не може постійно відвідувати школу. Але вона наполегливо займається. А ті пропуски які у неї бувають через хворобу розумні вчителі зараховують за погані оцінки. Тож, шановна, думайте коли нападаєте на дітей з інвалідністю. Якби у вашій родині не трапилось такого лиха. Тоді впевнена будете кричати проти самої себе
Просто мама
Пусть Ваш ребенок поступит, со льготами или без - не важно. Не нужно обращать внимание на злые комментарии, им не понять этой проблемы!
Vadim Odessa
який такий "вуз"? Українськоюю буде ВНЗ!
Vasia
Які є пільги для вступу універсетет?
Андрей
вот началось! а вас не волновало то что ребенок инвалид месяцами в больницах нет? может и он хочет учиться но если человеку плохо и частые госпитализации! вы же не знаете как им тяжело , как им плохо и как они не спят ночами от боли ! вы же не жили ихними жизнями и не вам их судить! я сужу это по мальчику с нашей школы, который классный как человек но он ужасно болеет, да у него есть группа и я готов отдать ему место! если бы били такая ситуация ! жалкие вы морально люди !
Сергей
Так сказано будто все льготники бездари и не чего не умеют делать, по моему некоторые из них куда умнее обычных детей. И отменять льготы это очень глупо!
Костянтин Левицький
Для Сергей: Если Вы считаете, что они "куда умнее", то что мешает этим детям вступать на равных условиях?
олег
Абсолютно згоден, нехай тоді здають тести і всі будуть в рівних умовах
Маруся
взагалі то ,ми як і всі здаємо тести..і показуємо набагато кращі результати ,хоча половину навчального року я проводжу в лікарні! не дай Бог тобі дізнатись як це,тому краще подумай,перед тим як говорити!!!!!!
Юлия
у меня есть льгота чернобыльца. У моей мамы 5 детей, воспитывает нас она одна, сестра инвалид, мама получает копейки, а мне приходиться подрабативать летом, учусь я хорошо в этом году буду поступать... скажите мне разве я не имею право на эту льготу при поступлении в вуз?
Костянтин Левицький
Для Юлия: Так зачем Вам льгота если Вы хорошо учитесь? Если хороши, то и так поступите!
Людмила
Костянтин, від усієї душі бажаю аби ви зазнали лиха виховання у своїй родині таких дітей. А пільги дітям потрібні. Адже не маючи змоги відвідувати школу постійно, вони змушені дещо і пропустити з викладеного матеріалу. Та вони його вивчать у ВНЗ. А от медалісти з купленими медалями чому вас не дратують. А я особисто таких знаю. Одна з них навіть написала ЗНО значно гірше ніж моя донька інвалід, але зато у неї медаль. А нам не було можливості отримувати медалі. Адже по півроку в лікарнях проводили. Так, що знайдіть інші теми для апеляції своїх недолугих знань
Влад
Я от тільки не розумію, що це ви всі так накинулися на позачерговиків, говорите, що вони повинні навчатися просто добре. Якщо ви не помітили, вони відбирають максимум 5 місць. ЯКЩО ВИ ТАК ПЕРЕЖИВАЄТЕ ЗА ЦІ 5 МІСЦЬ(А ЗА ЧАСТУ ЦЕ 1—2 МІСЦЯ) ТО ВИ, МАБУТЬ, САМІ НЕ ДУЖЕ ДОБРЕ ВЧИТЕСЯ, ЩО ДУМАЄТЕ ЧЕРЕЗ ЦІ КІЛЬКА МІСЦЯ НЕ ВСТУПИТИ!!!
Павло
Для Влад: Зрозумій, так ми вчимось добре, але коли ше 25 таких які добре вчапться, не гірше за нас, а там поза конкурсом чувак який і близько настільки не знає, то в мене питання чому перших 4 місця з 25 має зайняти пільговик, якшо в ного бали менші!
олег
або якщо бюджетних місць всього лише 5, а 1-2 займає пільговик, це взагалі сумно((
Просто мама
Якщо бюджетних місць всього 5, то можливе всього 1 пільгове місце. А чого вас так дратують пільговики-інваліди? Ви б помінялись з ним здоров"ям в обмін на його пільгу? Я особисто знаю студентів- пільговиків, які дуже розумні, в ВНЗ, які їх зарахували поза конкурсом, показують дуже високі результати.
Маринка
Предыдущему товарищу. Я медалистка, у меня хороший балл аттестата, я отлично сдала зно и поступила на бюджет туда, куда хотела. Мои родители не платили ни копейки - ни в школе, ни в университете. И отношения с преподавателями не показатель. Если ты знаешь, то даже самый западлистый преподаватель поставит то, что ты заслуживаешь.
Yulyasha
Сама ребёнок-инвалид и понимаю, что все эти "вне конкурса" - это типичная показуха. Не верю я, что во всех ВУЗах это именно льготники, а не купленные толстым кошельком места. Извините конечно, но медалисты - тоже категория не всегда умных. А за МАН я промолчу. Некоторые реально пашут, как кони, а некоторым всё пишет учитель. 1:7, относительно. Правильно говорят мне родители, что надеятся не надо на это "вне конкурса", а нужно отлично подготовится. Кстати, средний балл аттестата я бы тоже отменила. Ведь не у всех отличные отношения с учителями. Или же, не у всех есть деньги, чтобы купить данный аттестат. Я полностью "за" отмены льготных мест, чтобы все были на уровне, только вот, что это даст? Всё-равно те, у кого есть бабки, поступят куда хотели. Но правда больно смотреть, когда в ведущие ВУЗы странны, где поступающие с баллами 775+, лезут льготники со своими 620. Установили бы для льготников черту "не мешьше 720". Было бы отлично. Хотя, с огнем играет государство...
Павло
Для Yulyasha: перший адекватний комент
олег
Так, логічно
козинець павло
Дійсно правильно.
Павло Попович
Однозначно, вступати необхідно ЛИШЕ за результатами ЗНО. Які пільги? Навіть в часи Союзу нерушимого бралися до уваги тільки результати іспитів (хіба ще шкільні медалісти), ніяких балів за атестат. Бали за атестат - корупція в школах (створюються учням умови і вчитель сам з свого предмету проводить за гроші додаткові заняття, масово). А пільги - після зарахування в університет у вигляді збільшеної стипендії, все.
Татьяна
Подобные статьи только разжигают неприятие между людьми. Автор статьи, наверное, умышленно не говорит, что льготные места существуют до тех пор, пока есть льготники (т.е. под этих детей специально дополнительно добавляют места). Это соц. политика. Нет людей - нет мест! Вас жабище душит, что кто-то сможет учиться?! Считайте рейтинг без льготников. Недавно выпустила класс. Поступили все! У каждого был выбор. Не нужно сидеть, ныть и искать причины своего неустройства в других. Ваше место другой никогда не займет! А злоба и зависть счастье еще никому не дала.
aladdin85
Для Татьяна: Проблема (корень проблемы) в том, что вместо реальной помощи со стороны государства, которая необходима, даются абсолютно не нужные льготы.
Рита
Правильно написано, если льготник реально хочет получить высшее образование, он будет стараться в учебе и хорошо сдаст зно, не лучше ли зачислять таких абитуриентов на общем основании, а в случае зачисления увеличить стипендию в несколько раз, чем они получают её сейчас? А то занимают места детей, которые реально трудились, да и какие специалисты получатся из таких льготников?
Олександра
Для Рита: В більшому випадку пільговики - діти небагатих батьків, які не спроможні витримати конкуренцію в контексті корупції у вузах. Я повністю погоджуюся із одним коментарієм, що це є соціальна політика. Тобто, ставити пільговиків на одному рівні з іншими - те саме, що й позбавляти від держ. допомоги, наприклад, матір одиначку. Приклад, певно, не дуже чіткий. Але конкретизований. ЧИ ви вважаєте, що більшість переможців конкурсу МАНових робіт є чесними? Державна допомога для пільговиків є невід’ємною частиною соціума. І крапка. Можна довго вести дискусію з цього приводу. Тут уже можна говорити лише з погляду моралі. Згадала випадок із життя. Знайома отримала лише приблизно 700 балів ЗНО. Подавала завяки до політеху, шевченка та ін. на спеціальність перекладача чи щось у цьому дусі. ЗА всіма списками вона "пролітала". Але ось під кінець кампанії дивним чином вступила на контракт до ІНЯЗу. До чого я це. Обман можна зустріти всюди. Але через поодинокі випадки соціум підписує вирок невинним.
Анна
А что тут удивительного?Контракт с 700 баллами нормальная практика.
Просто мама
Рита, почему вы считаете, что льготник - это лентяй, который ничего не делал, ни к чему не готовился? И почему, он, отучившись не может стать специалистом? Интересно, что бы вы запели, если-бы поступив без льготы, он вдруг получил стипендию в несколько раз больше вашей. Уверена, что и в этом случае вы бы возмутились! Еще хочеться добавить, льготник - это плохой специалист в будущем (по вашему), а вот медик (правовед, педагог и пр.) отучившись за папины деньги, всякий раз оплачивая сессию, автоматически становится специалистом. Бред ! Меньше злости и зависти, и будет вам счастье!
Татьяна
У автора статьи многое "от лукавого". Для подобных заявлений-обвинений нужно глубже изучать саму проблему, а не выливать обиды на льготников. Каждый учитель и родитель знает про работоспособность своих детей: если ребенок достойно учится+всякие олимпиады+дополнительные занятия (а без этого никак потому, что вопросы ЗНО шире шк программы), результат всегда достойный! Просто есть факультеты с очень высоким проходный баллом и такие, куда можно влезть. Такие были всегда! Не нужно смешивать образование и политику, а нужно просто меня систему в образовании. У нас (у всех!) извращенное понятие о высшем образовании вообще. Главное быть!
Ната
У нас держава чудес, де дурні повинні править балом, а розумників вижить з країни, або зробить дукнями.
мама абитуриента
Полностью согласна с автором статьи. Льготы - вопрос социальной политики. Непонятно, почему на горе, семейных, социальных, физических проблемах спекулируют на государственном уровне? Я воспитываю сына одна. Живем мы на мою зарплату и крошеные алименты. Почему у нас нет льгот? Причем, по сути, они мне не нужны. Сын всегда учился хорошо, имеет хорошие способности, победитель олимпиад и МАН, получил достойный аттестат и также достойно сдал ЗНО. И поступил на бюджет, куда хотел. НО! Скольких нервов стоило пережить рейтинговые списки, где сначала идет "толпа" льготников с очень низкими баллами! У сына 764 конкурсный балл, а он 368-450 по списку! Какое отношение социальные льготы имеют к знаниям?! Что это за специалист будет, если он и в школе-то на жалость бил и за свои льготы оценки получал?! Для чего это надо государству Украина? Ведь ребенок, у которого есть знания, способности, талант, даже имея эти самые льготы, все равно поступит на бюджет.
aladdin85
Для мама абитуриента: «Ведь ребенок, у которого есть знания, способности, талант, даже имея эти самые льготы, все равно поступит на бюджет» — подтверждаю, таких случаев много. Но, судя по комментариям ниже, не у всех льготников была такая возможность [в этом и была суть моего комментария, что вместо бесполезной льготы при поступлении надо дать достойную соц. помощь, но кто-то со мной, видимо, не согласен]. И имеем два лагеря: 1. «льготы не нужны, знания не имеют отношения к соц. помощи» и 2. «а что же делать тем, у кого не было возможностей заниматься?» — на это отвечают: «что за специалист будет тогда?» — и получают в ответ: «вы просто оставляете таких людей на обочине жизни, многие отличники школы учатся плохо в вузах, а льготники заканчивают с красным дипломом». В общем, бесконечный холивар. Не хотелось бы занимать какую-то определённую позицию, все по-своему правы, но фактом есть то, что льготы пока отменять не планируют. Удачи вам, любви и терпения.
Теж мати.
Ваш син має всі заслуги завдяки Вашому терпінню і бажанню. От тому я і підтримую те, що у сирот є пільги і соціалку я б збільшила б їм удвічі. Вони якийсь час можуть жити під дахом та пристосуватися у житті. І серед них є багато тих, хто вчиться добре.серед пільговиків теж є конкурс і тому мало з низькими балами сиріт, які постіплять у вузи. Вони йдуть здебільшого в училища та колишні технікуми. А от пільг для чорнобильців я не розумію. Вони тільки для 1 та 2 категорії. А де межа між другою та третьою? і взагалі це все легко купити.І т.д. Потрібен суспільний резонанс проблеми. Це можливо лише в громадянському суспільстві. Ще є така проблема як вступ на контракт з дуже низькими знаннями в медичні вузи. Тому кожен, хто виростить свиней на 100 тис. грн. може мати свого горе-лікаря. Колись ця професія була престижною та туступною лише розумним людям, які мріяли про неї і навіть по 7 років постіпали. А тепер це інкубатор по вирощуванню недолугих рвачів. Які розуміють під вступом в мед. саме медоносну жилу ,
>hrj
Для мама абитуриента: 764? і навіть з манами і ЗНО - не дуже високий бал.