Для самостійного редагування інформації зареєструйтесь на сайті.
Після цього подайте заявку на редагування.
![]() |
(03131) 2-24-43 Закарпатська обл., м. Мукачево, вул. Я. Коменського 59 (карта) http://msu.edu.ua/humanities-teacher-college |
Гуманітарно-педагогічний коледж МДУ
Гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університету підготував понад 15 тисяч спеціалістів за майже вікову історію свого існування, які зробили вагомий внесок у розвиток освіти, наук, культури Закарпаття та України
Історія коледжу тісно пов’язана з історією нашого краю та держави в цілому, її неможливо вмістити в кілька рядків.
Основними історичними віхами діяльності одного із найстаріших педагогічних закладів Закарпаття, який впродовж 97 років здійснює підготовку спеціалістів для систем початкової, дошкільної, музичної ланок освіти та шкіл національних меншин можна вважати:
- 1914 рік – відкриття в м. Мукачеві угорської королівської державної народно-шкільної семінарії з ініціативи мера міста Яноша Недецеї;
- 1939 рік – реорганізація навчального закладу в ліцей;
- 1945 рік – реорганізація в педагогічне училище з підготовки вчителів початкових класів з українською та угорською мовами навчання;
- 1956 рік – відкриття спеціальності "Дошкільне виховання";
- 1957 рік – відкриття спеціальності "Музичне виховання";
- 1982-1992 роки – відкрито групи з румунською мовою навчання на спеціальності "Початкове навчання";
- березень 2002 року – навчальний заклад реорганізовано в Мукачівський гуманітарно-педагогічний коледж;
- травень 2003 року – навчальний заклад реорганізовано в Мукачівський гуманітарно-педагогічний інститут, педагогічне училище є структурним підрозділом вище названого вузу;
- вересень 2008 року – навчальний заклад реорганізовано в Мукачівський державний університет, структурним підрозділом якого є – педагогічне училище;
- наказом Міністерства освіти і науки України №1220 від 30 грудня 2008 року Мукачівське педагогічне училище Мукачівського державного університету перейменовано в гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університету.
Мета діяльності навчального закладу – підготовка фахівців на основі базової загальної середньої освіти в системі ступеневої освіти, які працюватимуть на посадах вихователя дошкільних закладів, вчителя початкових класів, вчителя музики, музичного керівника.
Діяльність педагогічного колективу спрямована на вирішення таких завдань:
- здійснення основної діяльності, яка забезпечує підготовку фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "молодший спеціаліст" і відповідає стандартам вищої освіти;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості майбутнього вчителя, вихователя, вчителя музики;
- підвищення освітньо-культурного та професійного рівня педагогічних працівників.
У системі професійної підготовки майбутнього вчителя педагогічна практика є складовою професійного становлення.
Мета педпрактики – підготувати студентів до виконання функцій вчителя з обраної спеціальності. Педагогічна практика закріплює та поглиблює теоретичні знання студентів з психолого-педагогічних та фахових дисциплін, відіграє провідну роль у формуванні навичок педагогічної праці майбутніх вчителів. Згідно з навчальним планом педагогічного закладу студенти проходять навчальну та виробничу практику.
Основними завданнями є:
- спостереження студентами уроків досвідчених вчителів з метою навчання прийомів реалізації основних дидактичних принципів у ході навчального процесу;
- планування навчально-виховного процесу: визначення цілей занять, побудова структур уроків з використанням необхідного наочно-методичного обладнання;
- проведення уроків з використанням раціональних методів та засобів навчання, які б забезпечували досягнення визначеної мети уроку;
- організація учнівського колективу на активну навчально-пізнавальну діяльність на уроці.
Педагогічна практика як найважливіший компонент професійної підготовки вчителя набуває якісно нового цілепокликання, визнаючи й формуючи готовність студентів до професійної діяльності. Професійна педагогічна компетентність майбутнього педагога (студента-практиканта) передбачає педагогічну, дидактичну, психологічну, методичну, комунікативну складові, взаємодоповнюваність яких дозволить забезпечити високий рівень професіоналізму – як теоретичний, так і практичний.
В умовах відродження нашої держави педагогічний заклад виступає могутнім фактором виховання майбутніх громадян України, громадян творців. Досягненню цієї мети підпорядковується вся навчально-виховна робота коледжу. Головним завданням навчального закладу є забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання студентів у дусі патріотизму і поваги до Конституції України, підвищення їх освітньо-культурного рівня.
Виховання є найбільш пріоритетною, всеохоплюючою категорією педагогіки. Тому воно охоплює і навчання, і освіту, і власне виховання як процес формування певних рис та якостей особистості.
З перших днів навчання в нашому коледжі виховним впливом охоплюються всі студенти академічної групи з урахуванням індивідуальних особливостей кожного. Викладач – керівник академічної групи є базовою, єднальною ланкою виховної системи навчального закладу.
Виховна робота здійснюється під час викладання загальноосвітніх, психолого-педагогічних та спеціальних дисциплін та в позаурочний час. Традиційними стали відзначення професійного свята Дня вчителя, Дня студента, обласне свято "Як парость виноградної лози, плекайте мову…", благодійна та волонтерська робота в дитбудинках, дитячих закладах міста та області. В коледжі активно і змістовно працюють клуби за інтересами, творчі колективи, спортивні секції, гуртки. Студентська рада коледжу є центром студентського самоврядування і ініціативи, організовує і проводить інтелектуальні змагання, брейн-ринги, творчі вечори.
Матеріально-технічна база коледжу відповідає високим вимогам сьогодення. Для проведення відкритих та позакласних занять, уроків із застосуванням новітніх технологій є дві інтерактивні дошки та чотири комп’ютерні проектори. Особливо слід зазначити про наявність необмеженого і безперебійного зв’язку у світовій мережі Internet (підключено 93 комп’ютери). У методичному кабінеті для використання викладачами встановлено 4 комп’ютери, 2 сканери та 2 принтери.
Заняття проводяться в спеціалізованих аудиторіях, зокрема кабінеті англійської, німецької мов, комп’ютерних класах, кабінетах фізики, хімії, анатомії, біології, історії України, природознавства, кабінетах окремих методик (природознавства, математики, трудового навчання, музики, образотворчого мистецтва, рідної мови, фізкультури), педагогіки, психології та ін., які оснащені сучасними засобами навчання.
За матеріалами: Освіта.ua
Оновлено: 25.11.2014