![]() |
13000 бізнес-шікл по всьому світу пропонують майбутнім лідерам навчання за програмами МВА |
Тільки 10% бізнес-шкіл мають акредитацію
З того часу встигли з'явитися й інші. Боб Брунер, декан Школи менеджменту Дарден при Університеті Вірджинії стверджує, що остання цифра перевищує 13 000.
Як віддалені галактики, ці школи в більшості своїй ще не досліджені. Брунер є одним з авторів дослідження AACSB присвяченого стану бізнес-шкіл. Він вважає, що менше 10% з цих 13 000 бізнес-шкіл акредитовано і це змушує сумніватися в якості їх послуг. На його думку, це питання має хвилювати кожного, кому небайдужий менеджмент.
Згідно з результатами дослідження, найбільшою проблемою є те, що MBA-програми до цього часу не роблять наголос на глобалізацію. Це питання стосується як закладів топ-рівня, так і шкіл-одноднівок, говорить Брунер.
Безліч бізнес-шкіл у країнах що розвиваються, обслуговують студентів середнього статку, які бажають отримати навички управління невеликим локальним бізнесом. Але чи поширюються уроки глобалізації на самі бізнес-школи?
Брунер вважає: "Глобалізація - це руйнівна сила; менеджери мають бути готові до неї, - говорить він. - І рівень глобалізації буде тільки зростати. Коли нинішні студенти увійдуть у зрілі роки, перед ними постануть ще більші виклики".
Також, спостерігається величезне збільшення кількості міжнародних партнерств між навчальними закладами та навчальними програмами. Деякі школи виникають в скажено-експериментальному темпі, і Брунер розцінює це як позитивну відповідь на глобалізацію.
Тим не менш, для будь-якої іншої галузі з такою різноманітністю, як і бізнес-освіта, неминуча консолідація. Проте ознак того, що це відбувається з бізнес-школами світу дуже мало. За словами Брунера, головна причина цього полягає в тому, що провідні заклади є некомерційними організаціями. "Багато з комерційних шкіл (які отримали широке розповсюдження) не завжди краще. Показник студентів, що кидають навчання в таких закладах досить високий".
До того ж, безліч таких комерційних закладів використовують сучасні технології для зниження вартості навчання та збільшення кількості студентів. Притому, що багато шкіл публікують свої лекції, кейси та підручники в Інтернеті, здається, відвідування навчального закладу стає зовсім не обов'язковим (деякі американські студенти-медики особисто відвідують менше 50% лекцій).
Отже, чи зможуть школи, які шукають наживи, отримати перевагу над традиціоналістами - прихильниками навчання обличчям до обличчя, такими школами як Дарден? "Ми вчимо за методом Сократа, - говорить Брунер. - Більшість ділових людей мали позитивний досвід завдяки особистому спілкуванню: важка угода, непорозуміння - тримаю парі - це змінило їх, тому що це було спілкування обличчям до обличчя, і вони могли зрозуміти всі невербальні натяки. Чи могло таке статися асинхронно - через відеолекцію або Скайп?".
Якщо кількість бізнес-шкіл буде продовжувати зростати та конкуренція посилиться, швидше за все відповідь на це питання ми отримаємо раніше, ніж пізніше.
Про особливості міжнародних акредитацій МВА програм в Україні ви можете прочитати тут.
The Economist, переклад Освіта.ua.
Освіта.ua
30.03.2011