Шкарлет: держава не зможе фінансувати таку кількість вишів

Держава не зможе фінансувати таку кількість закладів, водночас зміни мають відбуватись поступово

Шкарлет: держава не зможе фінансувати таку кількість вишів

Держава не зможе фінансувати ту кількість закладів вищої освіти, що є сьогодні. Водночас зміни мають відбуватись поступово.

Про це в інтерв'ю Радіо «НВ» розповів міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

За його словами, в 2020 році відбулось кілька об'єднань закладів вищої освіти.

«Це об'єктивний процес розвитку. Україна дуже велика країна і регіони не є однорідними, з неоднорідною щільністю населення. Є регіони, в яких значно менша кількість випускників шкіл, тому набір в деякі заклади вищої освіти зменшується», — зазначив міністр.

Він також наголосив, що скорочення кількості студентів викликає скорочення кількості викладачів, і відповідно, зменшення фінансування.

«Це певним чином підштовхує до об'єднання закладів. У будь якому випадку держава не зможе фінансувати ту кількість закладів вищої освіти, але і ламати їх не можна. Це комплексний рух», - підкреслив Сергій Шкарлет.

Освіта.ua
11.02.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
арина калашник
На жаль чиновники турбуються не про освіту чи майбутнє. Своя сорочка значно ближче. Нехай їдуть, усі не виїдуть, так мені відповів один державний муж. Про які університети ви мову ведете: їм би кармани набить.
Коростенська академічна ініціатива
1. Те, що потреби немає - оце і є наслідок балачок політиків та бюрократів-маніпуляторів, які довели Україну до рівня сировинного придатку, в якого зерно складає біля 40% експорту, а на Миколаївському суднобудівному заводі замість танкерів і авіаносців виробляють пічки-буржуйки, як типова "бананова республіка" зразка ХІХ століття. І ви вважаєте це нормою? Тоді як у Коростені ще в нульових відкрився перший в Україні індустріальний парк, тобто це одне з небагатьох місць, де є розвиток технологій, його потрібно підтримувати! 2. "Необхідні вимоги і умови для відкриття університету" Ліцензійні умови я прочитав, але вашої претензії не зрозумів. 3. Гренландія - це некоректне порівняння, це Арктика, де абсолютна більшість території, більша за всю Україну - льодовики, непридатні для життя. А в нашому ж випадку - це територія більш-менш рівномірно заселена. До речі, населення Гренландії - 56 тисяч, а населення Коростенського району - 259 тис. (у 2020 р. до нього приєднали декілька навколишніх)
:)
Для Коростенська академічна ініціатива: якщо коротко: 1) так, для України таке становище - це НОРМА!!! 2) Вашу стурбованість розумію і навіть частково поділяю, АЛЕ прошу відкрити очі і подивитись на реальність! 3) щодо умов - в сучасній Україні, навіть в Києві системно відсутні умови для належного розвитку вищої освіти і науки, відсутнє фінансування, матеріально-технічне забезпечення, тим більше вони відсутні в Коростенському районі; якщо з наявних українських університетів жоден не входить в перші 300 за шанхайським рейтингом, то чи не краще хоч пару-трійку університетів довести до належного рівня, а не відкривати нові будинки з табличками "університет" ще й в Коростенському районі? 4) Гренландія була взята як приклад до Вашого попереднього аргументу про необхідність відкриття університету на підставі ПЛОЩІ адміністративного (Коростенського) району. як бачу, Ви таки зрозуміли абсурдність Вашого ж власного аргументу для відкриття університету через велику площу району в кв.км. :)
Коментувати
Коростенська академічна ініціатива
Чому в Переяславі (27 тис. населення), Глухові (33 тис.), Острозі (15 тис.) є університети, а у Коростені (понад 60 тис., до того ж, ще й головний залізничний вузол західного напрямку) - навіть коледжу жодного немає, було одне ПТУ і то цьогоріч закрили... Оптимізація - це термін, що походить від слова "оптимальний", тому включає в себе й відкриття нового, там де не вистачає, а не просто закриття зайвого.
:)
Для Коростенська академічна ініціатива: тому що не від чисельності населення залежить відкриття університету. Спокійненько подумайте над цим, подивіться всі необхідні вимоги і умови для відкриття університету ... бо за Вашою логікою в кожному районі Києва треба відкривати по 3-4 університети ... ліпити на кожний випадковий будинок табличку "Університет", попри те, що там дипломами, насінням та картоплею торгують - ми вже це проходили і до цього часу не можемо позбутись наслідків розповсюдження таких "університетів".
Коростенська академічна ініціатива
Так, відкриття університету залежить не від чисельності населення, але Коростень і укрупнений Коростенський район (найбільший за площею район України, що за площею перевищує Чернівецьку область!) - це величезні поклади ресурсів: руди, граніт, той самий бурштин, великий залізничний вузол, новий індустріальний парк (перший в Україні, вже на його основі складався ЗУ "Про індустріальні парки", деревообробка, металообробка і так далі... Поліська та зокрема древлянська культура - також цікавий напрямок для досліджень в гуманітаристиці... Отже, в цього району є гостра необхідність у підготовці кваліфікованих кадрів там, на місці, щоб молодь залишалася і не виїжджала.
:)
Для Коростенська академічна ініціатива: якщо Ви праві, то запросіть до свого університету читати лекції граніт, руди, бурштин, залізничні шпали і пару стовбурів з пилорами. + Подумайте, чи зможете Ви платити належну зп професорсько-викладацькому складу .... інакше прийдеться наймати безхатьок у Ваш університет замість професорів. Щодо площі як аргументу, то Ви взагалі дивуєте, напр. о. Гренландія, як частина сучасної розвинутої Данії, має площу більшу за всю Україну, має поклади енергоносіїв, стратегічні військові бази, дослідницькі бази; населення там як в Коростенському р-ні, отже, за Вашою логікою, всі данські університети мали б бути на о.Гренландія, а там жодного НЕМАЄ!!! Ті потреби, про які Ви пишите, вони придумані Вами самими, якби вони були реальними, то й давно б уже були задоволені життям. Зрозумійте, в сучасній Україні ВЗАГАЛІ НЕМАЄ потреби у сучасній науці і якісній вищій освіті - НЕМАЄ! Є лише балачки політиків та бюрократів-маніпуляторів про наявність такої потреби.
Коментувати
Наталія
У європейських вузах викладають колишні відмінники, а нам запудрюють, що це неудачники, навіщо виші, в яких викладають ті, хто переважно купує статті і дисертації, молодь правильно робить що їде закордон, бо етикет болонської системи лише на папері
Наталія
Антибулінговий закон ввели у шкільній освіті, а у вищій проф школі процвітає булінг, він дуже вигідний для корупційної системи, бо свої люди працюють без кваліфікації, а заслужених майстрів своєї справи травлять і виживають, от і вся якість освіти
Чиновничество- на свалку!
А может чиновников сократить! Привести количество бюрократов к количеству 1991 года! И зарплаты поубавить.
К.   Попер
Треба закрити киівмогилу, кульок, скоротити наполовину авіаційний,кду ім Шевченка, об‘єднати в Регіональний внз всі обласні вузи... Треба воля.
Валентин
Зменшення зарплат та пільг для депутатів ВР, ліквідація пільговигових пенсій для держслужбовців, суддів, встановлення реального таможенного контролю, контролю над оподаткуванням як фізичних та юридичних осіб частково зможе розв’язати проблеми не лише для фінасування ВНЗ. Спроба перевести всі ВНЗ на "комерційне" фінансування призведе до знищення формування реально потужнього, кваліфікованого молодого наукового покоління. Закрити , "об’єднати" ВНЗ - означає "звільнити" державу від фінансування ВНЗ та виштовхнути талановитий, ще нереалізований в своїх досягненнях потенціал кваліфікованих кадрів за межі нашої країни.
Владимир Стаценко
Освіта, дійсно, знаходиться у перманентній кризі... Часи, коли українські ВИШі готували кадри для промисловості та ВПК 1/6 частини Світу, давно минули. Добре це, або погано - питання інше. Давно пора міняти саму бізнес-модель освіти: поглиблювати з’язки з реальним сектором економіки, створювати та розповсюджувати стартап освіту, переймати досвід провідних університеті, які мають інноваційні та бізнес інкубатори. Ці рішення "лежать на поверхні" - всередені 90-х, навіть їх майже впровадили в деякіх ВИШах, але "не судилось". :( Криза кінця 90-х, та регрес до "планової моделі" звели ті надбання нанівець. Наступні Кабміни тільки константували проблему, та "з добрих міркувать", латали дірки, замість реальних реформ для реального сектору, а тим часом, Світ рухався вперед. Є цікавий досвід Ізраілю, ВИШів ЕС, інших країн... Є реальні запити на кваліфіковані кадри та наукові розробки від провідних національних виробників та галузевих лідерів... Все інше залежить від нас самих!
Оракул
Для Владимир Стаценко: Пане - це все пусті слова. Без належного фінансування адекватних науковців, яких майже не залишилось, ваші інкубатори та стартапи нічого не спроможні створити, навіть лоток яєць.
Коментувати
Василь Шминдрук
Така ситуація не тільки з ВНЗ, але і з коледжами, технікумами, ліцеями, училищами. Подібний казус можна охарактеризувати кількома тезами: 1.Шо, знову? (мультик «Жив-був пес»); 2.Це вже було. (виступ Кучми на засіданні в часи свого президентства); 3.«А мы простили, мы простили его Опять, опять, опять. О, как намаялись мы с тобой, Теперь попытка ДВАДЦАТЬ ПЯТЬ» (Саме так ВІА «Гра» тепер може заспівати МОНу); 4.Наша пісня гарна й нова, - починаймо її знову. (Писала Олена Пчілка - мати знаменитої поетеси і письменниці).
Анна
Нічого об’єднювати не потрібно,освіта потрібна всім.Зарплати собі зменшіть і все буде чудово
399
Для Анна: Є багато потужних ЗВО, що надають освіту, формують освіченість, а такі, які надають дипломи за "САЛО" - потрібно було навіть не відкривати.
Коментувати
Студент
Ну звісно ж не може) За те, неймовірно великі суми на ЄВІ в магістратуру може! Взагалі ,,логіка‘‘ супер!!
unforgiven 2
А таку кількість заступників міністра освіти і науки України?
Ріна
Терміни об’єднання потрібно знати, ЗВО, які об’єднують, умови, принципи. А так - це сіяти паніку тільки....
Iwan
З точки зору густоти варто почати з НУ "Чернігівська політехніка"....https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%83%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%82%D0%B0_%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8
Тет-а-тет
Шановний п.Міністр! Неможна сидіти однією дупою відразу на двох стільцях: або ми визнаємо, що ВНЗ забагато і ми їх об*єднуємо у потужніші та профінансовані у повному обсязі, або ми їх не ламаємо і продовжуємо утримувати у штучній комі. Ви бачите очевидну правду,але боїтеся приймати радикальні рішення,хоча самі визнаєте брак фінансування для такої великої кількості ВНЗ. Скорочення кількості ВНЗ болючий і не популярний процес, але хто винен у їх перетримуванні у комі як не саме МОНУ? Хто роздавав ліцензії приватним ВНЗ наліво і направо, які ним насправді не є( дошка і крейда от і вся дидиактика) як не МОНУ, і створило нездорову конкуренцію? А тепер саме життя примушує Вас різати по-живому і на теє нема ради.