МОН розробляє рекомендації з реорганізації училищ

Міносвіти затвердить рекомендації, що допоможуть спрямувати кошти на перспективні заклади

МОН розробляє рекомендації з реорганізації училищ

Міністерство освіти затвердить методичні рекомендації для місцевих органів влади, що допоможуть оцінити стан мережі закладів професійної освіти та спрямувати ресурси на перспективні заклади.

Про це повідомив заступник міністра освіти Ігор Гарбарук.

За його словами, наразі в Україні працюють понад 700 закладів професійно-технічної освіти, на утримання деяких з них витрачаються значні кошти.

«Наразі в Україні працюють 732 заклади професійно-технічної освіти, і серед них, на жаль, є малокомплектні. Це передусім пов’язано з несприятливою демографічною ситуацією, яка спостерігається останніми роками. У результаті витрачаються значні кошти на утримання таких закладів. Рекомендації МОН допоможуть місцевій владі сконцентрувати ресурси на пріоритетних напрямах, збільшити інвестиції в матеріально-технічну базу профтехів, які цього потребують», – зазначив заступник міністра освіти.

Серед критеріїв, які місцева влада має враховувати під час роботи з мережею, – демографія регіону, економічний та соціальний розвиток, наявна освітня мережа тощо.

У Міносвіти зазначають, що оцінивши зазначені показники, місцеві управлінці зможуть ухвалювати рішення про реорганізацію профтехів, їх  створення або об’єднання.

«Успішність мережі закладів профосвіти залежить від зацікавленості та активних дій управлінців. Наразі вони не мають конкретних інструментів, які б допомогли їм правильно здійснювати цей процес, тому часто орієнтуються на власну інтуїцію. Так не має бути. Тому ми напрацюємо оптимальні критерії, які стануть об’єктивним орієнтиром для них в ухваленні рішень», – додав Ігор Гарбарук.

До роботи над документом залучені представники місцевих органів управління освітою, організацій роботодавців, а також естонські освітні експерти.

Освіта.ua
25.01.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
Професійна система України давно застаріла, відстала і не відповідає потребам бізнесу у підготовці висококваліфікованих спеціалістів,потребує величезних вкладень,яких у скарбниці немає і не буде(40% бізнесу в тіні).Якщо місцева влада захоче грамотно провести реорганізацію ПТУ- рекомендації МОНУ будуть корисними і доречними;якщо ні- то ніякі рекомендаціі не допоможуть, хіба що МОНУ скаже, ми вам допомагали, що вам від нас треба.Більшість фірм і так переучують наших випускників,приживається лише 30%, решта -непродуктивний контингент, який проганяють через НЗ для освоєння бюджетних коштів і відкошує від служби в армії.
Василь  Шминдрук
Професійна освіта потребує суттєвих реформ, бо вона не відповідає сучасним вимогам життя. Як і будь-яка сфера нашого суспільства, що потребує змін. Ці зміни повинні впроваджувати компетентні люди, які знають систему професійної освіти (ПТО), як говориться, на клітинному рівні. Але якщо оптимізацією ПТО будуть займатися «мудрі генії» із «блатних контор» (чиновницькі кабінети різного штибу за управлінською пірамідою, від столиці до областей), то все закінчиться крилатою фразою бувшого прем’єр-міністра країни, під промовистою назвою Бензозаправка, Віктора Черномирдіна: «Хотіли як краще, а вийшло як завжди». А ми так і живемо, ось уже три десятки років, тобто в болоті.
Геннадий
до слова. На порозі реорганізація СЗОШ в гімназії, куди підут діти, якщо й ПТНЗ не буде?
Tet-a-tet
Для Геннадий: Хто Вам сказав, що ПТУ не буде? Буде укрупнення і ті самі професії готуватимуть не 10 ПТУ на місто як сьогодні, а 5 чи 4, це вже справа місцевої влади. Якщо мудро покерувати, то вивільнені кошти можна направити на поліпшення мат.техн. бази тих, що залишаються і покращити якість підготовки в загальному.А от адмінперсоналу стане менше, а його і так забагато, на кожного майстра по начальнику.
Коментувати
Местный
Давай ломай, круши, пили - вы же тут проездом. Разворуете и заграницу.
викладач
Так це ж треба тримати в МОН цілий директорат, з захмарними заробітними платами, щоб ві розробляв рекомендації як знищити ПТУ, які знаходяться у підпорядкуванні місцевих депертаментів освіти. Цирк, тільки не смішно.
Світлана
Уже модернезували лікарні, тепер освіта, далі тільки тікати звідси. Придумати можна багато, але як його втілювати в життя цього ніхто не розуміє. Бо тим кому треба розуміти , розуміють як в кишені вкинути
Олександр
Жах та й годі. Чи можливо залишити їх так,як є? Спочатку потрібно модернізувати все оснащення,а вже тоді щось там вигадувати! Дійсно, у високих кабінетах мабуть вже всі ідеї закінчились,бо немає чого ще "переосмислювати"...
Tet-a-tet
Для Олександр: Для викладач: Рекомендації,на Вашу думку, можуть знищити ПТУ, а їх жалюгідне матеріально-технічне забазпечення ні?Хіба раціонально утримувати 10 ПТУ по 150 учнів, коли одне може навчати 500?Хіба не краще замість 10 некоплектних мати 4 комплектних з повним фінанасуванням? Це по-господарськи, перетримувати приміщення, які не можна використати і витрачати на їх збереження кошти, які могли б покращити якість навчання? Хто,як не місцева влада краще бачать, які ПТУ потрібні регіону, а які вже давно себе віджили? Навіть, якщо десь перегнуть палку, в цілому, система ПО тільки виграє.Цирк маємо зараз, і нажаль, він ще декого дуже влаштовує.
Коментувати