Osvita.ua Вища освіта Українські студенти не бояться невдач, — бізнес-тренер
Українські студенти не бояться невдач, — бізнес-тренер

Студенти не бояться поразок та беруть у свої руки реформування освіти, це відрізняє їх від європейських однолітків

Українські студенти не бояться невдач, — бізнес-тренер

Сьогоднішні українські студенти не бояться поразок та беруть у свої руки реформування освіти, це відрізняє їх від європейських однолітків. Таку думку висловила Марет Ахонен, керівниця центру підприємництва Idea Lab в Університеті Тарту (Естонія) під час свого тренінгу для університетських стартап-клубів у Києві.

“В Україні я буваю кілька разів на місяць протягом двох останніх років. Є велика різниця між студентами 2 роки тому і зараз. Сьогодні студенти менше бояться поразки. А якщо і бояться невдач, то відкритіше про це говорять, визнають, що це нормально і що вони мають намір цей страх подолати. Два роки тому провал вважався чимось трагічним”, – розповідає Марет Ахонен.

Також вона зазначає, що українська молодь стала більш самостійною і частіше хоче починати власну справу. Вона не чекає, що хтось буде за них визначати їх шлях, майбутню роботу. Тепер, за її словами, вони навіть розглядають найману роботу скоріше як спосіб тимчасово заробити грошей на власні ідеї.

“Змінилася їх мотивація щодо бізнес-освіти. Раніше вони шукали друзів і спілкування, нового досвіду. Тепер студенти приходять, з чіткою ціллю робити власні стартапи. Вони бачать новини про Маска, фоловлять у твіттері засновників Google, Facebook і Amazon. Вони мріють і самі зробити стартап та стати мільйонерами”, – розповідає спікер.

Сьогодні студенти вимагають більшого від навчання. Вони хочуть більш глибоких знань, їх вже не влаштовує суха теорія, яку вони можуть знайти он-лайн та послухати в подкастах. Їх цікавлять інсайти бізнесів, практичні питання, індивідуальні поради щодо їх ідей.

На думку Ахонен між студентами в Україні та Естонії насправді не дуже велика різниця. Та саме українські студенти хочуть вирішувати освітні проблеми. В Україні значно більша кількість освітніх стартапів. Студенти часто незадоволені освітньою системою і відчувають власну відповідальність за це, хочуть змінити ситуацію.

Як каже Марет Ахонен — так і має бути. Адже, перше, чому вчать під час роботи над стартапом – знайдіть проблему і вирішить її, тоді у вас буде шанс на успіх.

В Україні Марет Ахонен тренує команди університетських стартап-клубів. Це спільна ініціатива Міністерства освіти і науки України та мережі стартап-інкубаторів YEP!. Завдяки програмі студенти створюють місця спілкування всіх, хто цікавиться підприємництвом і стартапами.

Університет лише дає приміщення для організації, а за діяльність клубу відповідають студентські команди. Два роки тому запустили 4 таких клуби, сьогодні їх вже 30. Також в рамках цієї ініціативи 200 українських викладачів пройшли навчання, що дозволить їм інтегрувати підприємницьку освіту в їхні курси. Вдома в Естонії університет Тарту є відомою стартап-меккою. В ньому проходить Startup Day – найбільша стартап подія Балтійських країн, яку щорічно відвідує близько 3000 молодих підприємців з усієї Європи.

Освіта.ua
18.04.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!