![]() |
Метою МОН є те, щоб усі заклади профосвіти фінансувались й управлялись на рівні областей |
Облцентри хочуть заощадити на профосвіті, - міністр
Система управління закладами професійної освіти в Україні значно фрагментована, що призводить до проблем з фінансуванням, належним формуванням держзамовлення, утриманням та управлінням закладами. Про це, під час відкриття семінару «Запуск Туринського процесу в Україні», сказала міністр освіти Лілія Гриневич.
За її словами, метою Міністерства освіти є те, щоб усі заклади професійної освіти фінансувались й управлялись на рівні областей і це вже закладено в проект закону «Про професійну освіту».
«Щодо фрагментації управління. Оскільки зараз у результаті реформи децентралізації міста-обласні центри мають більші доходи, то саме на них поклали повноваження з фінансування закладів, які розташовані на їхній території. Решта закладів фінансується з рівня області, але там значно менше доходів, і зараз взяти в управління заклади міст-обласних центрів вони не можуть», - зазначила Лілія Гриневич.
Вона наголосила, що для цього необхідно змінити підходи до перерозподілу фінансів і прийняти підготовлений нами проект закону «Про професійну освіту».
«Оскільки зараз ми маємо негативні тенденції в тому, як такі міста-обласні центри хочуть заощадити на професійній освіті. Так, міста кажуть, що під час формування регіонального замовлення вони замовлятимуть лише тих фахівців, які працюють в їхніх комунальних підприємствах. Таким чином вони скорочують рівень замовлення. При цьому вони не зважають, що в інших комерційних підприємствах, які сплачують податки місту, також потрібні фахівці з профосвітою. Щоб обґрунтувати містам наявну потребу, під час проведення дослідження в межах Туринського процесу ми маємо зібрати достовірні дані, які допоможуть вести дискусію», – пояснила міністр.
Туринський процес є інтерактивним інструментом аналізу політики в галузі професійної освіти на основі фактичних даних.
«Ми розглядаємо Туринський процес як можливість отримати релевантні дані про стан системи професійної освіти в Україні, аби потім базувати реформу та подальшу політику у цій сфері на конкретних свідченнях. І це стосується усього – від зміни системи управління до формування регіонального замовлення. Тому ми маємо адаптувати цей збір та аналіз даних під ті виклики, що ми сьогодні бачимо перед собою в контексті трансформації системи профосвіти. Ми маємо зануритися і краще зрозуміти саме ті сфери, які найбільше сьогодні потребують змін», – зазначила Лілія Гриневич.
Україна як член Європейського фонду освіти бере участь у Туринському процесі з 2010 року. У межах процесу система професійної (професійно-технічної) освіти країни аналізується за критеріями зовнішньої і внутрішньої ефективності.
Освіта.ua
21.03.2019