Osvita.ua Вища освіта Голод на робітничі кадри зростає, - Гриневич
Голод на робітничі кадри зростає, - Гриневич

Професійна освіта має перестати бути страшною казкою для недисциплінованих школярів

Голод на робітничі кадри зростає, - Гриневич

В Україні дедалі менше людей отримують професійну освіту, при цьому голод на робітничі кадри зростає. Про це сказала міністр освіти Лілія Гриневич під час зустрічі з керівниками підприємств легкої промисловості.

За її словами, Німеччина боролась з цією проблемою, зокрема, через широку просвітницьку комунікаційну кампанію, що суттєво підвищила престиж робітничих професій в країні.

«Сьогодні ми маємо низку проблем, які не дають нашій професійній освіті розвиватись та задовольняти потреби ринку праці. Це й зношеність обладнання, у зв’язку з чим ми щороку виділяємо інвестиції для модернізації наших училищ і створення НПЦ, це й низька якість самої освіти, щоб це подолати ми оновлюємо стандарти та серйозніше залучаємо роботодавців для розвитку дуальної освіти. Однак усього цього недостатньо, нам потрібно підняти престиж професійної освіти, щоб вона перестала бути страшною казкою для кожного недисциплінованого учня в школі», - зазначила міністр.

Також Лілія Гриневич підкреслила, що суспільство має побачити, що наявність у дитини професії дає запоруку стабільного розвитку особистості, можливість вже в молодому віці отримувати пристойну зарплату.

«Держава має серйозні ресурси для просування такої інформації, але нам потрібна допомога роботодавців, і я запрошую вас до співпраці, зокрема, у цій сфері», – зазначила міністр.

Освіта.ua
19.10.2018

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олексій Васильович
А скільки науковців за спеціальністю "Теорія і методика професійної освіти" працюють сьогодні у ПТУ?
Олена
Для Олексій Васильович: А що їм робити у ПТУ? ПТУ не ВНЗ, а вони науковці, повинні наукою займатись.
Олена
Для Олексій Васильович: Хто з них буде там працювати за зарплати удвічи нижче ніж у внз. І вчене звання там не отримаєш.
Ігор Олександрович
Для Олена: Як, що їм робити в ПТУ?? Займатися своєю прямою професійною справою! Розробляти та впроваджувати нові та ефективні методики професійної підготовки кваліфікованих робітників! Гарна ідея! Треба впровадити у ПТУ педагогічну інтернатуру! Всіх кандидатів та докторів наук, які щойно захистилися зі спеціальності "Теорія і методика професійної освіти" і перебували в аспірантурі й докторантурі за бюджетні кошти, треба примусово відправляти на роботу у ПТУ строком на 3-5 років для стажування у педагогічній інтернатурі під керівництвом досвідчених викладачів ПТУ! І матимемо подвійну користь, і люди будуть працевлаштовані й не будуть безробітними через масові скорочення у внз, і престиж та якість професійної освіти підвищиться у країні! Уявляєте скільки студентів підуть навчатися у ПТУ, якщо їм кандидати та доктори наук викладати будуть під керівництвом досвідчених викладачів ПТУ?
Коментувати
Роман Олексійович
Найбільш цікавим є те, що в нашій країні є цілий окремий науковий напрямок, або наукова спеціальність у педагогіці - теорія і методика професійної освіти. Але нажаль, займається вона у 80% випадків професійною підготовкою майбутніх учителів, виходячи з назв дисертацій останніх років двадцять. Проте, якість цих вчителів від цього не поліпшується, а тільки погіршується чомусь. Про це свідчать і результати ЗНО їхніх вчорашніх учнів. Все дуже просто - вчителів готують за тією ж болонською системою з 80% самостійного вивчення дисциплін! Вони просто декілька років займаються самоосвітою, а педагогічні університети тим часом заробляють гроші, готуючи "під шумок" паралельно з вчителями й фахівців інших спеціальностей, наприклад, богословів, які взагалі нікому не потрібні і будуть ходити безробітними, бо кожна конфесія готує богословів для себе сама через свою мережу релігійних навчальних закладів. Та й викладають цим "богословам" останніх часів вчорашні наукові атеїсти з кафедри філософії.
Ніна
Для Роман Олексійович: Скоро й лікування зроблять на 80% самостійним з такими цінами на нього й на ліки!! І будуть всі ще й самолікуватися, не тільки самонавчатися!! Буде самолікування за болонською системою!)
Коментувати
Владимир Белый
Вся освіта до 18 років є загальною, а опісля - суто професійно орієнтованою. І не назви етапів як такі поставлять психологію щодо неї (освіти) у населення з голови на ноги, а кардинальне блокування брехні та імітації у питаннях визначення результатів освіти.
Семен
Для Владимир Белый: У коледжах та професійних коледжах, в які приймають з 15-ти років освіта теж загальна? А в ПТУ, в які теж приймають з 15-ти років, теж загальна освіта? Поверніть до навчальних закладів класно-урочну систему навчання з 100-відсотковим вивченням навчального матеріалу під час аудиторних занять замість сьогоднішньої "болонської" і абсолютно самостійної , і побачите якими високими стануть результати, про які ви кажете.
Мартин
Для Семен: назад повернути класно-урочну систему вищої освіти? Чи середньої професійної? В ПТУ йдуть ті, хто нізащо не хоче брати в руки підручники, сидіти за партою, чекає повноліття, а з ним і дорослого життя. Якої там професії вони здобувають, очікуючи свого диплома про професійну освіту, і які вони ,,спеціалісти,, відомо достеменно, як, втім, і бакалаври з магістрами, і хіба виною ,,Болонська Освіта,,?
Семен
Для Мартин: Так, виною є саме болонська освіта!! У професійних навчальних закладах, як вищих, так і професійно-технічних, людей треба навчати, а не оболванювати 15-20 відсотками аудиторних занять, залишаючи 80% навчального матеріалу на самостійне вивчення!! Що це тоді за навчання?!! І навіщо тоді потрібні самі навчальні заклади, які повинні виконувати свою пряму функцію - навчати?!! І весь балаган у системі освіти й почався з моменту введення цієї болонської системи освіти з самостійним вивченням навчального матеріалу!! Я прекрасно пам’ятаю, яких якісних спеціалістів готували і виші, і технікуми з училищами до цього! Тому що тоді дійсно навчали протягом цих декілька років. І навчали всьому на 100% в аудиторний час, давали домашнє завдання, перевіряючи його виконання кожного дня! А сьогодні, для того щоб скоротити викладачам навчальне навантаження і платити у п’ять разів менше, використовують цю самостійну болонську систему навчання, от і маємо результат! Випускаємо "липу"!!
Коментувати
Олександр
Щоб професійна освіта не була "страшною казкою", треба зробити її всю вищою. Чомусь професійна освіта лікаря, юриста, економіста, манеджера "страшну казку" не нагадує. А стереотипи, сформовані у суспільства, що обов’язково треба мати вищу освіту, а інакше ти не людина, зруйнувати за якісь декілька років не вдасться. Ці стереотипи формувалися десятиліттями радянського минулого та останні років тридцять розквіту різноманітних вишів на всякий смак. Тому робіть всю професійну освіту вищою і навчайте за рахунок абітурієнтів. Тоді побачите, який престиж вона буде мати! Парт у вишах не вистачить, щоб всіх прийняти! Ще й грошей заробите! Справді, хто піде у внз навчатися на вчителя або лікаря, щоб все життя працювати за копійки, або юриста, щоб взагалі безробітним бути, якщо можна отримати вищу освіту сантехніка або електрика і при цьому все життя і гроші мати, і диплом про вищу освіту. Сам бачив декілька разів водіїв маршрутних таксі, у яких над головою висів диплом магістра з відзнакою.
Tet-a-tet
Для Олександр: У Вашій пропозиції є дуже раціональне зерно, але тоді у нас розведеться дуже багато двірників, вантажників, підсобних робітників і т.п. Бо, на жаль, природа певну частину людства обділяє необхідним інтелектом для засвоєння знань та вмінь. А те, що ВНЗ можуть і повинні надавати професійну освіту вищої кваліфікації у мене не викликає сумнівів. Наприклад, шеф-кухар повинен мати кваліфікацію інженера-технолога з приготування їжі; директор магазину- кваліфікацію товарознавця продовольчих товарів;фермер-кваліф. агронома і т.д.І для цього достатньо бакалаврату, а не всі мають бути магістрами. Хто ж хоче перейти на викладацьку роботу нехай закінчує магістратуру, здобуває вчений ступінь і росте як науковець. А ми тяп-ляп підготували за 12-17 місяців робітника низької кваліфікації і хвалимося, що у нас соціально орієнтована держава. А насправді скупий платить двічі, бо отих робітників власники все одно доучують за їх же кошт.
Кіндрат підпільник
Дурний піп - дурна його молитва! По Вашому Японія- це СРСР ? Таке може придумати лише дід Лікарчук? В Японіі йдуть десятками років до 100% охоплення вищою освітою!!!! Ну і бездарі трапляються серед нас( до- речі , своє чадо в пту не пустить)?!
Олександр
Для Кіндрат підпільник: Так ви, я бачу, проти того, щоб вся професійна освіта у нас була вищою?? А як же ж ваша Японія?? І хто з нас дурний піп?? )))) Ви хочете охопити все населення України (100%) вищою освітою, як в Японії?? Так чому тоді дурним попом мене називаєте? Де ваша логіка?
Коментувати
Ландскнехт
Пані Ліля! У нас голод на розумних людей , тих, хто вміє щось робити, а не « робити реформи» за гроші іноземців, гранти на розвал України !! Ваш штаб наполовину заповнений рукожопими невдахами, представниками «громадськості «. Де ви берете цих директорів, радників, заступників. Обов`язково- безруке нещастя....
Учитель
правильно - всі робітники в Польщі - за нашу зарплатню їм тут робити нічого. Нинішні ПТУ-шники теж не мають наміру працювати в Україні.
Ігор
А трудове навчання в школі, в що перетворилось?Вся матеріальна база майстерень лежить на плечах вчителів.В деяких школах взагалі цього предмета немає.Тож працювати ми не вчимо зі школи.
Ніхто
Це ж які інвестиції і якому закладу конкретно було хоч щось виділено для покращення матеріальної бази? Знову популізм дешевий...
Вітя
голод в них зростає, за рік-два навіть двора не буде кому підмести.
Tet-a-tet
Продайте у власність будівельні училища будівельним фірмам, швейні - швейникам, кулінарні- ресторанним гільдіям,с/г- агрохолдингам(наприклад) і не потрібно буде МОНУ вигадувати стандарти, займатися модернізацією немаючи на це коштів і т.п. фокусами. Залишіть собі лише ті ПТУ, які готують спеціалістів для загальнодержавних потреб, якщо дуже цього хочете. Це ж стосується і коледжів, де готують керівників середної ланки управління. Німеччина тому має лад з професійною підготовкою, бо вона не "боролася", а прагматично вирішувала проблему. Повчіться у німців, бо ми вже 27 років боремося, а віз і нині там.
Ігор Миколайович
Для Tet-a-tet: Все правильно! Кожна галузь повинна сама для себе готувати кадрів і за власний рахунок. Скільки можна державні кошти проїдати, а потім по "халтурах" бігати і по декілька зарплат фахівців з вищою освітою отримувати замість того, щоб працювати на державу, відпрацьовуючи вкладені у професійну освіту бюджетні кошти!!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!