![]() |
Колегія Міносвіти схвалила проект концептуальних засад реформування професійної освіти |
МОН презентувало бачення реформи профтехосвіти
Колегія Міністерства освіти і науки схвалила проект концептуальних засад реформування професійної освіти «Сучасна професійна освіта». Планується, що документ стане основою концепції професійно-технічної освіти.
За словами заступника міністра освіти Павла Хобзея, якісна професійна освіта можлива за умови, коли є сучасне обладнання, інноваційний педагог та кваліфікований майстер.
«Тривалий час інвестиції у профтехосвіту були обмеженими, що й призвело до зниження престижу цього напряму серед українців. Однак вже сьогодні ми маємо ствердити думку, що здобуття професійно-технічної освіти - не форма соціального захисту, а реальна економічна інвестиція в особистість», - сказав Хобзей.
У Міносвіти також зазначають, що професійна освіта потребує популяризації серед вступників, адже в Україні зараз лише близько 14% випускників шкіл здобувають професійну освіту, а решта орієнтується на отримання вищої. Разом з тим, у середньому в Європі 40% випускників закладів середньої освіти отримують професійну освіту, а в Чехії, Хорватії, Австрії та Фінляндії цей відсоток сягає 70%.
Для створення нового іміджу профосвіти, а також підвищення кваліфікації робітників у кожному регіоні планується відкриття багатофункціональних центрів професійної досконалості. Зокрема, на їх базі навчатимуть високотехнологічним професіям, надаватимуть фахову передвищу освіту.
У відомстві планують, що майбутні центри мають стати платформою для співпраці закладів ПТО, місцевих органів влади та роботодавців.
Концепція також передбачає багатоканальне фінансування закладів профосвіти - з державного та місцевого бюджетів, коштом фізичних та юридичних осіб. Окремо приписана можливість використання грантів чи благодійної допомоги.
«Професійна освіта має фінансуватися з обласного бюджету, оскільки на місцях краще розуміють і знають, яких кадрів не вистачає регіону. Усе це передбачено реформою децентралізації. Але серед інших джерел фінансування ми пропонуємо підтримку з держбюджету для професій загальнодержавного значення. Нині таких маємо 25, але у вересні плануємо розширити цей список. Також можна розглядати ресурси інших міністерств та відомств, які є замовниками певних професійних послуг», - зазначив Хобзей.
Для того, щоб професійна освіта відповідала запитам ринку праці, впроваджується компонент соціального партнерства. Його ключовим учасником є роботодавець, який формує професійні стандарти та допомагає у реалізації дуальної освіти. Крім того, в межах соціального партнерства визнаватиметься неформальна та інформальна освіта.
Підвищити якість освіти планується завдяки модернізації освітнього середовища, залучення до навчання працівників з виробництв та сфери послуг, стимулювання професійного розвитку педагогів закладу. Також створюватимуть необхідні навчальні умови для людей з особливими освітніми потребами.
Пропозиції або зауваження до нього приймаються до 1 червня 2018 року на адресу ukrpto@i.ua.
Освіта.ua
23.05.2018