Osvita.ua Вища освіта МОН просять поновити прийом молодших спеціалістів
МОН просять поновити прийом молодших спеціалістів

Профспілка просить продовжити прийом молодших спеціалістів до вишів І-ІІ рівнів акредитації

МОН просять поновити прийом молодших спеціалістів

Профспілка працівників освіти і науки пропонує відтермінувати припинення набору до вишів І-ІІ рівнів акредитації на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста.

Відповідна пропозиція направлена на адреси парламентського комітету з питань науки і освіти та міністра освіти і науки.

Зокрема, у профспілці наголошують на необхідності вирішення проблеми підготовки ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст» в подальшому.

«Припинення прийому абітурієнтів на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста після 2016 року призведе до втрати підготовки вкрай важливої середньої ланки фахівців, серед яких педагогічні працівники дошкільної освіти, початкової загальної середньої освіти, подальшого масового скорочення працівників технікумів і коледжів, аж до ліквідації цього рівня вищих навчальних закладів, визначення серед ланки вищої освіти місця педагогічних та інших училищ педагогічних коледжів тощо», - зазначають у профспілці.

Також у ЦК Профспілки висловили сподівання на підтримку позиції щодо необхідності відтермінування на більш пізній час припинення набору до вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста.

Освіта.ua
30.01.2017

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
траляля
Сам колись навчався в коледжі, потім заочно в університеті. Коледж дає добрий фундамент знань, в університеті вже не було що вчити, настільки легко йшла наука. В коледжах студент завжди під контролем, а в університетах - без нагляду, лиш би заплатив за екзамен або залік. Ступенева освіта готує набагато кращих спеціалістів. А школа без репетиторства не дає можливості здати нормально ЗНО. Тепер репетиторство запроваджують з 1 класую
Наталія
З підслуханої розмови на зупинці громадського транспорту: "Ой, доню, що ж ти так погано закінчила школу? Нічого, не переживай. Підеш на вчительку вчитися"
Запитання до Ліни
А як же ви їх прийняли до коледжу із такими знаннями?
1
Приймає адміністрація за хабарі.
Ольга
Для 1: Не пишіть дурниць. Які хабарі? Як скрутно зараз із набором у педагог. навчальні заклади.
Коментувати
Ліна
Працюю в педагогічному коледжі, який дає грунтовні знання. Але, повірте, дуже важко працювати з першокурсниками, бо підготовка із загальноосвітніх дисциплін на низькому або середньму рівні (це реальний рівень!). Тому треба вчити не тільки за 5 чи 8 клас, а й за початкові класи. У вчителів школи з,явиться відповідальність тільки тоді, коли буде запроваджено ЗНО після 9 класу. А не треба лякати нас, викладачів, складанням ЗНО студентами після 4 курсу. Чому я повинна вивчити все зі студентами ще й за школу? Перевіряти якість знань потрібно зі школи, а потім - у ВНЗ.
Учителька
Для Ліна: ЗНО - лише показник спроможності до навчання певної вікової групи населення, маркер соціального рівня батьків і зовсім трохи- відбиття реального рівня знань. Так що вчителі шкіл навчають не вмотивованих абітурієнтів, а всіх дітей від 10 до 15. Вік відіграє дуже велику роль у навчанні. Одне - навчати 12-13-річних, зовсім інше - 15-16- річних. Дійсно, коли дитина вмотивована, вона вчиться зовсім інакше. Ті учні , що залишаються в школі, теж складатимуть ЗНО і демонструватимуть щороку гарні знання. У дев’ятикласників мотивації готуватися до вступу в хоч трохи престижний коледжі без ЗНО немає за відомих причин. Ґрунтовні знання молоді вчителі після коледжу ніяк не можуть показати в школі, коли працюють. Так хай продемонструють під час ЗНО. Чого ж вам лякатися? І нам у школі нема чого боятися : ми чесно й добросовісно навчаємо дітей. Тих самих, що і ви, - інших в Україні немає.
Коментувати
Сенатор
Шановні захисники технікумів і коледжів, допоможіть розвязати задачу. У 2016 році в одному з коледжів України випускалася група в кількості 21 студента. Спеціальність інженерна. Потрібно писати дипломний проект. Писали самі, лише 3 (три) студенти. Всі інші купили у своїх же викладачів за 3000 грн. Питається в задачі: скількох молодих СПЕЦІАЛІСТІВ за даною спеціальністю випустив коледж?
Випускниця коледжу
Для Сенатор: А якщо складати задачу про підготовку спеціалістів у ВНЗ, то що зміниться в умові? Напевно, лише ціна дипломного проекту. Навчання в коледжі - це довший, але більш свідомий шлях у професію. Я сама закінчувала коледж, а потім вступала на перший курс інституту, бо обрала спеціальність не вчителя початкових класів. І так багато моїх однокурсників. Училище дало змогу зрозуміти, чи хочу і чи можу я навчати молодших школярів. Хто переконався в тому, що зробив правильний вибір, продовжив навчання на ІІІ курсі ВНЗ за тією ж спеціальністю, кого це не влаштовувало, пішов вчитися на вчителя іншої спеціальності, або взагалі не на вчителя. Зрозуміло, що в моєму випадку вищу освіту здобула на 2 роки пізніше, ніж мої однокласники, які вступили до ВНЗ після 11 класу, але вчитися у ВНЗ мені було в рази простіше, ніж тим, хто прийшов відразу після школи. Вмінь, які мені знадобилися в професії, здобула більше в коледжі. ВНЗ дає академічні знання. Тому варто залишити право вибору.
pasufik
Один студент мені пояснив: я вже працюю, за два місяці зароблю 14 тис. гр, мені краще заплатити 3 тис. за дипл.роботу ніж втрачати 11 тисяч. От і вся математика. Дипл. робота ні про що не говорить, це наївний совдепівський пережиток, якого не можуть позбутися такі ж совдепівські керівники НЗ.
Сенатор
Для pasufik: Я вже давно говорив, що державні екзамени і захист дипломних проектів це рудемент чи атавізм колишніх часів. З цим я погоджуюсь повністю. Але якщо слідувати Вашій логіці, то Ви в покупці диплому нічого поганого не бачите? А чи не здається Вам, що продажа диплому нічим не відрізняється від продажі оцінки починаючи з школи і закінчуючи університетом. А як же боротьба з корупцією? Чому при закінченні інженерного коледжу чи інженерного факультету університету диплом "дозволяється" купити, а при закінченні медичних навчальних закладів - ні? Якось це не справедливо.
Коментувати
Оля
Діти , які вчаться зараз в коледжі і йдуть на споріднену професію здають фаховий іспит . І це правильно . Це прописано в законі ПРО вищу освіту розділ 8 ст44 п 9.А діти які будуть вчитися по-новому у 2018-2019р будуть здавати після коледжу зно це прописано в законі про освіту . але зно має бути фаховим . Адже діти на 4 курсі здають сесію , держ іспити , проходять дипломну практику , захищають дипломну роботу . То коли їм готуватися до зно Чи їм може забити на проф предмети , а готувати шкільне зно платити викладачам репетиторам . Реформи повинні бути справедливі , правельні і поступові . Гадаю МОН прислухається до правельних думок у них є ще час . Це думка багатьх людей повірте мені Доречі в новому законі про освіту передбачено зно після 9 класу , тому і вступ до коледжу відповілно через зно . Гадаю це заспокоїть вчителя викладача репетитора.
Голосzнарода
Для Оля: 1-2 курс коледжу діти вивчають шкільну програму за 10-11 класи, в них майже зовсім нема профільних предметів по їх спеціальності. На 1 і 2 курсах вони мають 95 % занять в тиждень із математики, мови, літератури, історії, хімії, біології, географії, фізики, іноземної мови, фізкультури, плюс їм добавляють університетські дисципліни із економіки, ділової мови, правознавства, культурології та багато інших, профільні предмети по спеціальності на 1-2 курсах студенти майже не вивчають. Викладачі шкільних дисциплін в коледжах дуже часто мають значно більше навантаження, ніж викладачі профільних. Якщо коледж повністю перебирає на себе функції старшої школи, то і до ЗНО має готувати теж.
Для Голосzнарода
А діти що вступають до внз після коледжу після 2-курсу.Вони вступають після 4 чи 3 .Замітьте як вчителя шкіл ненаведять коледжі , а певно багато втрачають коштів за репетитерство . фатить вже роздувати .Скільки можна. не обливайте багнюкою коледжі ,гидко вже читати. працюйте в школах по новому зарплату вже отримуєте по новому 8-9 тис .Робіть так щоб діти залишалися в школах. Діти йдуть в коледжі по їх школа вже дістала.Вчити не хочуть ,а тільки заглядають в кармани батьків.А слабо підготувати дитину без додаткових часних занять ,на уроці.
Ліна
Не заздріть викладачам загальноосвітніх дисциплін, що в них більше годин. Працювати їм важче, ніж викладачам фахових дисциплін. Спецдисципліну ви починаєте вчити з нуля. А із загальноосвітніх дисциплін мають бути знання зі школи. Але де той фундамент? Я не бачу.
Коментувати
Вчитель викладач репетитор
Більшість дітей поступають в коледжі, щоб попасти в університет без ЗНО, особливо ті у яких є гроші, а немає знань. На вступній кампанії у коледжах крутяться великі гроші (найбільша корупція в освіті), тому ніхто не хоче їх втрачати. Якщо залишати коледжі, то потрібно зробити вступ туди по ЗНО.
Наталя
Для Вчитель викладач репетитор: Шановна, не пишіть дурниць, бо ті що мають гроші платять за репетиторсво (більше 50 грн. за годину) або відправляють вчитись своїх дітей за кордон. Як правило в коледжі навчаються діти з малозабезпечених та багатодітних сімей.
Наталя
Для Вчитель викладач репетитор: а такі дописи , бо втрачаєте клієнтів. Діти в 10-11 кл. не вчать нічого нового по програмі, а вчителі деруть гроші за репетиторство. Питається навіщо ви займаєтесь репетиторством, якщо ви добре навчаєте дітей в школі. Зате звучить гордо - вчитель, репетитор.
Вчитель викладач репетитор
Для Наталя: Я працював в коледжі, тому знаю про що пишу. А на рахунок репетиторства, то краще нехай платять за знання репетиторам, ніж просто дають хабар за вступ у коледж (за ті гроші можна підготувати усі предмети на ЗНО). Особисто я з своїми учнями не займаюся репетиторством, бо вважаю що це неправильно.
Коментувати
Сенатор
Одна й та ж людина під різними ніками створює масовість пітримки коледжів. Яка там практика? На якому обладнанні? Які там знання? Про що ви говорите? Забирають корито з дармовою жратвою. А як тоді проживуть директори, їх заступники, заввідділи і вся інша братія, для яких і зарплата не потрібна? У них "спонсорська допомога" у кілька разів більша за зарплату. Контролю ніякого. Відповідальності ніякої. Живи і радуйся. Дехто за 2-3 роки міняє машину. І це за вчительську зарплату? Якщо більшість викладацького складу давно пенсіонери, то про які нові технології можна говорити? Вони вже свого добилися. Їм вже нічого не потрібно. Їм потрібно єдине - спокій. Щоб ніхто їх у "їхньому болоті" не турбував. Коледжі і технікуми потрібні, але не в такій кількості і в такому вигляді як зараз.
Mademoiselle Chanteleblues
Для Сенатор: Шановний сенаторе, скажіть,будь ласка, а чи тільки у коледжах адміністрація так добре живе?!?!?!Чи директори шкіл через кожні два роки не змінюють автівку, а ректори - й подавно, щороку....!!!???і чи кожен директор школи, коледжу ректор такий????Чому Ви усіх так прирівнюєте до такої негативної планки?!?!
Коментувати
Сергій
Шановні колеги. ВНЗ III-IV рівня акредитації дають академічну освіту, де студент (скажімо початкова чи дошкільна освіта) бачив дитину живу у школі чи дошкільному навчальному закладі, у кращому випадку, лише на 5-му курсі. А у коледжі, починаючи з 2-го курсу, є по 100 годин практики щосеместру. То хто краще готовий до беспосередньої роботи з дітьми? Звісно випускник коледжу. Спитайте любого директора школи чи завідувача ДНЗ кого б він у першу чергу взяв на роботу. Почуєте відповідь: випускника коледжу. Та більшість 4-курсників педколеджів навчаються на індивідуальному плані, бо уже працюють. Питання, навіщо усі ці розмови. Є доконані факти. Тому коледжі вкрай необхідні і їх слід зберегти.
Люда
Коледжі дуже потрібні. Там дійсно дають гарні знання. Навіть ВНЗ такі знання не отримаєш.І конкурси великі по 3-6 чоловік на місце Готуються діти з репетиторами вступають з гарними атестатами.А введення зно після коледжу це крок назад до школи Діти вивчають шкільну програму на 1-курсі далі фахові предмети . Якщо вводити зно то фахове.Для мед.коледжів своє зно пед коледжів своє зно економічних своє.Вчителі бояться що діти покидають школи мало 10 класів мало годин.Коледж-це ВНЗ ,а не школа
Оксана Терещенко
Для Люда: якщо дитина хоче вступити до ВУЗу, то що їй заважає знати профільні предмети на елементарному рівні здачі ЗНО? Невже мед.коледж не може навчити біології і хімії на такий рівень??? Тоді навіщо такі коледжі? Я знаю таких горе-медиків з Київських коледжів, вони із моїми 5-6 балів з біології є студентами. Ото і бояться, що не здадуть нічого.
Музыкант
Согласна с Людой. Если вводить ЗНО -только "фахове.". Давно закончила музучилище. С ужасом думаю,что было бы,если бы нас,музыкантов,очень мотивированных ," мучили " бы предметами ЗНО.. А так мы занимались только на специнструменте по 6 часов в день!!! Просто обожали музыку!!! Результат-большинство стали прекрасными специалистами! А ребята с духового отдела практически все играют в лучших оркестрах мира!!! Зато сейчас зашла на сайт своего музучилища -удивилась-сколько же всего,отвлекающего от главного-от учёбы профессиональных музыкантов-и куча никому не нужных конкурсов,и куча показушных концертов,и чемпионат по шашкам!!! Даже субботник по уборке территории! Просто ужаснулась!!!
Коментувати
Альона
Не всі школи якісно навчають учнів до здачі ЗНО, треба за рік до вступу до вишу наймати вчителя, який учня навчає здавати ЗНО. Так тепер виходить, що і такі школи з такими програми нам чи потрібні)
Ольга
Ні в якому разі не можна знищувати таку потужну ланку освіти, як коледжі. Адже там діти можуть отримати дійсно якісні і потрібні знання і закріпити їх на практиці. А це і є справжнє профільне навчання, за яке зараз так багато говорять. Навіщо створювати якісь примарні профільні школи, якщо можна використати те, що вже створено і успішно працює. Про якісну освіту в коледжах свідчать досить великі конкурси при вступі. Моя донька в цьому році поступала в коледж, то конкурс був 6 чоловік на місце. Якби там було так погано, то хіба так би всі туду рвались після 9 класу? А що стосується того, що не всі потім йдуть по спеціальності, то і після ВУЗів далеко не всі йдуть по спеціальності.
Наталя
Найкращий лікар той, який став лікарем після роботи медсестри. А то після медичних вишів лікар навіть укола не може зробити. Те саме стосується і інших спеціальностей. Я за коледжі, бо найкращий керівник це той хто пройшов всі ланки. А для нижчих ланок роботи університету не потрібно. Лише досвід роботи робить справжніх спеціалістів
aibolit
Для Наталя: на рахунок досвіду роботи і коледжів згідний, але приклад з лікарем і уколом не дуже вдалий (є унікуми, яких вдалий і невдалий досвід нічому не навчить). Як і в будь-якій професії є професіонали, а є профани.
Голосzнарода
Для Наталя: так і після медучилищ багато медсестер укола не вміє дати :0; а про досвід - скількох людей медик на той світ має відправити, щоб отримати той досвід?
Коментувати
Наталя
У величезної кількості професіоналів, що досягли великих висот у кар’єрі й зробили своє ім’я авторитетним, початок навчального шляху довелося саме на коледж. Це стосується педагогів, економістів, фінансистів, юристів, лікарів. Таке явище зумовлене багатьма факторами. По-перше, знайомство з професією відбувається раніше. Ще будучи зовсім юним людиною, учень входить у світ своєї професії, адаптується до неї, осмислює правильність вибору. Найчастіше в коледж вступають після закінчення 9-го класу. Таким чином, в 15-16 років вони вже роблять перші кроки у своїй кар’єрі. Навчальний процес у коледжі відрізняється від шкільного, однак і університетським його не назвеш. Як і в ВУЗі тут проходять пари, але опитують і перевіряють вивчений матеріал тут частіше, більше проміжного контролю. Це призводить до того, що учні якісніше готуються до занять, сесію вони здають легше. До того ж бути студентом в такому юному віці - привід для гордості, а якщо до того ж дитина отримує стипендію, це робить його більш дорослим...
Голосzнарода
Для Наталя: Це смішно читати, особливо про економістів та фінансистів після краху приватбанку. Про юристів взагалі абсурд написали, от якби про електриків, сантехніків, кухарів, перукарів, будівельників писали, це б мало здоровий глузд. Про лікарів важко говорити, тому що на фронті катастрофічно не вистачає медсестер, тому медучилища треба віддати у відомство міністерства оборони, воно і забезпечить належний рівень практичних навичок. А педколеджі є взагалі чимось міфічним, бо маючи статус внз, в них практично викладають переважно шкільні вчителі, які не мають достатньо кваліфікації, щоб викладати у вузі.
Наталя
яким чином пов`зано приватбанк з навчанням в коледжі. чи фінансисти та економісти привели до націоналізації банку? і який зв`язок між браком лікарів на фронті і медсестрами? Нісенітницю якусь пишете.
Голосzнарода
Для Наталя: Ви усвідомлюєте, що коледж не може навчити повноцінного фінансиста, економіста, а тим паче юриста, бо згідно із законодавством, людина без вищої освіти навіть себе в суді не може представляти, не те що інших :0. В приватбанку не працювали випускники коледжів, там працювали люди справді із вищими освітами, проте це не уберегло банк від збиткової кредитної стратегії, внаслідок якої банк збанкротував, і його фінанси підмінили бюджетом країни. А на фронті не вистачає критично саме медсестер, медколеджі не забезпечують армії такими кадрами належним чином.
Коментувати
Голосzнарода
Але ж це закони ринку : якщо продукція не може конкурувати на ринку через свою якість чи якісь інші показники, то такий виробник банкротує і зникає, а його місце займає новий. Консервуючи і надаючи перевагу продукції низької якості, споживач сам позбавляє себе доступу і взагалі права на доступ до більш якісної продукції, чи фахівця в даному випадку. Консервуючи радянську систему освіти і надаючи їй перевагу та фінансування, чиновники мають зрозуміти, що позбавляють цілі покоління доступу до якісно-нової та сучасної освіти, яка мала б постати на руїнах радянської.
Михайло
У всіх розвинутих країнах ступенева система освіти і коледжі є невід’ємною її складовою
Yukon
Дивлюся, тут більшість дописувачів поняття не мае, що таке коледжі і технікуми і те, що вони навчають і кого випускають!
Володимир
До коледжу йдуть переважно або ті, кому до міста далеко, або ті, хто боїться здавати ЗНО. Переконаний, що ЗНО після коледжу не здало б більше половини студентів. Введіть ЗНО і побачите, що після цього в коледжах в групі буде по 5 студентів, а не по 30
Illya Olefir
Для Володимир: А якщо ввести ЗНО для всіх випускників вузів?
Тeтяна
вуз ІІІ-IVрівня дає Інжeнeрів, яких на виробництвах потрібно одиниці, а колeджі випускають майстрів та тeхнологів ліній чипроцeсів - таких спeціалістів потрібно в рази більшe
Ірина
та нехай вводять!!1
Коментувати
Василь Петрович
Сучасні технікуми та колдежі у своїй більшості не потрібні системі освіти, бо випускають не відомом кого і не відомо для чого. А що буде далі? Молодший спеціаліст? Молодший бакалавр? Це що за мутанти? Якщо коледж, то бакалавр і цього дотстатньо для роботи. Але ж виходить так, що більшість випускників йде не працювати, а донавчатись у ВНЗ. То тоді навіщо це атавізм, який мав сенс колись. Так мав! Я сам колись закінчував технікум. Але сьогодні технікуми і коледжі неріжко стали гірші за ПТУ. Не має не теоретичної, ні професійної підготовки.
Голосzнарода
Для Василь Петрович: Технікуми і коледжі, училища в сучасному виді є залишками радянської економіки, яка давно зникла, а заводи радянського зразка вже не функціонують, проте система освіти і далі продовжує випускати фахівців для тієї радянської економіки.
Олена
Для Василь Петрович: Шановний, не коментуйте тих речей, про які Ви нічого не знаєте. Якраз коледжі дають дуже потрібні знання і дійсно необхідні життєві компетенції. А не відомо кого і навіщо випускають переважна кількість так званих ВУЗів. У мене двоє дітей закінчили коледжі: один закінчив коледж Ресторанного господарства НУХТ, а інший - коледж КНТД. Відразу ж після закінчення навчання пішли працювати за спеціальністю і доучуються в відповідних ВУЗах на бакалаврів. А старший син закінчив 11 класів школи і пішов в ВУЗ, а після закінчення ще йому прийшлось на курсах доучуватись, щоб на роботу взяли.
викладач права
Здається, що особи які підтримують позицію проти технікумів та коледжів ніколи не стикалися з роботою в даних НЗ. Я викладач одного із таких НЗ. За немалий період роботи(понад 16 років), можу стверджувати: випускники технікумів і коледжів отримують таку базу знань, умінь і навиків, що продовжуючи ступеневу освіту в ВНЗ ІІІ- IV р.а. справляються з навчальним планом з легкістю.... А вказувати, що "випускають не відомо кого і не відомо для чого." - це занадто образливо для молоді, адже той хто хоче вчитися , вчиться і в школі, і в коледжі, і в університеті тай добивається успіхів в майбутньому, працевлаштовується по спеціальності... Правильно, при страшенних конкурсах на державне замовлення у ВНЗ ІІІ- IV р.а., не кожен потягне платне навчання (від 10 до 25 тис. грн.) і тому навчаються лише дуже розумні (меншість) і дуже багаті (меншість), а решті молоді нічого не світить навіть навчання в коледжі чи технікумі (де оплата менша), бо там "корупція".... Смішно!!!!!!!
Коментувати
Галина
Технікуми і коледжі - необхідна ланка в системі навчання і підготовки фахівців! Необхідно приймати рішення, які б забезпечили їх розвиток, а не знищували я ланку навчання!
Микола
Для Галина: Але не в системі вищої освіти. ІТР середньої ланки.
Nedolya
Для Микола: Почитайте МСКО затверджені ЮНЕСКО. Коледжи - це такі ж заклади освіти, як і інші. Освіта повинна бути неперервна, тому після коледжів також можна продовжувати вищу освіту. Дехто не любить коледжі, бо вони стали серйозними конкурентами для старшої школи - практично 50% учнів тікали з недолугої школи у коледж, який пропонував кращі умови підготовки, зорієнтовані на майбутню професію чи навчання у виші. Вступ до коледжу за іспитами, якщо хочете їх назвати ЗНО - не змінює сутності. Готують на 1,5-2 роки довше, ніж у школі, часто при виші. Що тут поганого- нічого. Якість підготовки залежить від конкретного коледжу, як і якість підготовки у школі та виші. Це система вищої освіти чи ні - питання дискусійне і трохи умовне. Закон про вищу освіту не забороняє готувати бакалаврів у коледжі, якщо існують для цього умови. Я вважаю, що консерватизм у розумінні підготовки вступників заважає розвитку освіти. Потрібно боротися не з коледжами чи вишами - а з низькою якістю підготовки в них
викладач права
юрист, ветеринар, бухгалтер, менеджер - це ІТР.....
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!