Osvita.ua Вища освіта Гройсман обіцяє модернізувати профтехосвіту
Гройсман обіцяє модернізувати профтехосвіту

Модернізація професійно-технічної освіти є одним із пріоритетів роботи уряду в 2017 році

Гройсман обіцяє модернізувати профтехосвіту

Модернізація професійно-технічної освіти є одним із пріоритетів роботи уряду в 2017 році. Про це зазначив прем’єр-міністр Володимир Гройсман під час відвідання Чернігівського вищого професійного училища побутового обслуговування.

«Зараз ми вкладаємо значні кошти, щоб модернізувати професійно-технічну освіту в Україні, і продовжимо це робити», - наголосив прем'єр.

За словами міністра освіти Лілії Гриневич, зокрема, йдеться про розробку та впровадження нових стандартів, модернізацію матеріально-технічної бази закладів тощо.

Освіта.ua
17.01.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Василий Шмындрук
За певних і зрозумілих причин, я не маю ніякого бажання описувати усі «ягідки» нашої системи професійної освіти, які дозріли за 25 років незалежності держави і яка, нібито, за весь цей час цвіла. Залишається додати лише одне: таке може відбуватись тільки у мафіозно-кримінальних країнах з тотально корумпованою владою. Крапка. Але хіба справа тільки у професійній освіті?...... Рано чи пізно гнійник прорве і це буде уже інша історія.
Викладач ПТУ
На Волині модернізація ПТНЗ вже почалася... із закриття Ковельського училища. Як каже пан губернатор, 20 училищ не треба, досить 5. Тільки що потім буде робити з некерованим та неосвіченим натовпом тих, хто не отримає ні професії, ні середньої освіти, невідомо. Закриють училища, де діти будуть за два роки здобувати профільну освіту (ті, що не вступатимуть у ВНЗ)?
pasufik
Для Викладач ПТУ: А липовий диплом чи атестат це добре? А 50% набір в існуючі училища -це добре, чи може нехай буде 5 ПТУ зі 100% набором? Якщо учні будуть вчитися у 20 ПТУ -вони будуть керовані, а якщо у 5 -то за Вашою логікою ні? В ПТУ засвоюють матеріал старшої школи лише 5-6 учнів з 30, решта просто відсиджують час, але їх не можна виключити за неуспішність, бо це втрата контингенту. Я не за закриття ПТУ, я за їх максимальне завантаження згідно проектного завдання по цій будівлі. А виручені кошти від реалізації зайвих ПТУ краще використати для оснащення існуючих, це краще, ніж повільно руйнувати непотрібні приміщення або нелегально здавати їх бізнесу, а гроші класти собі у кишеню. А ті, що отримують професію дуже керовані? Подивіться, що робиться у гуртожитках при ПТУ, без валідолу не розповісти.
Коментувати
Родительница
Такі пропозиції може писати лише та людиня, яка не розуміє, що діти , які здобувають середню освіту у ПТНЗ , не тільки опановують професію, але й відкривають для себе знання, що можна вчитися тому, чому їх не навчили в школі. Діти, які навчаються в ПТНЗ після 9 класу, та їх батьки задоволені тим, що можна одночасно здобути професію та отримати атестат, не треба ще ламати голову про вечірню школу. Тим більше, що в 15-16 років працювати на повний робочий день дітей не беруть, а навички вони вже здобувають.ДО 17-18 років діти вже розуміють , що їм треба у житті, вступають до ВНЗ або йдуть працювати.
pasufik
Для Родительница: Як добре у нас. Можна в ПТУ перечекати до 18 р, отримати атестат(з сер.ьалом 5), який тобі ніколи не пригодиться, отримати відстрочку від призову до армії, а там дивишся і роботу собі дохіднішу ніж отримана професія знайдеш. І кого ми дуримо, самі себе? Чи то не завелика розкіш для бідної держави перетворювати ПНЗ у "зали для очікування" по влаштуванню власного життя? От так і вчимо дітей паразитувати на праці всього суспільства, а потім дивуємось, звідки беруться наші проблеми.
Педпрацівник
Для pasufik: не велика - це наші діти, наше майбутнє і ми зобов"язані про них піклуватися до 18 років.
батьки
а ви спитали у батьків та учнів?
Коментувати
pasufik
п.Шминдрук. Усі Ваші пропозиції слушні і логічні. Минулого року я також висказував подібні міркування. Але в нашому МОНі слухають не тих, хто віддав ПТО десятки років і щось в ній розуміє, а кон*юктурщиків, які галасували про страшний розвал. Вони верещать про розвал середньої освіти, то про розвал ПТО, чи навіть ВНЗ. Це страх втратити насиджені місця, а не справжня турбота про освіту.Наше МОН під тиском відповідного лоббі весь час поступається принципами. Спочатку "з*їли" Квіта, Гриневич мусить маневрувати між цим усім. Багаторічні спостереження показують, що 9кл.які поступили в ПТУ повна середня освіта не потрібна,їх атестати липа. Лише 5 - 10% після ПТУ поступають у ВУЗи і то на платне навчання. Але скільки предметників отримують зарплату, нехай і невелику. Як правило, це вчорашні випускники ВУЗів, без досвіду, їм важко потрапити у звичайну СШ. Надання "повної середньої освіти" в ПТУ - це компроміс, на який пішло МОН аби позбутися агресії з боку лобістів - паразитів від освіти.
Вчитель
Для pasufik: Не може бути інакше - поки держава гарантувала всім середню освіту. Заспокойтеся й дихайте рівно. Як правило в ПТНЗ працюють старі кадри - бо нові випускники вишів там не витримують. Я в ПТНЗ працюю з 99 року - паралельно в школі за сумісництвом - маєте претензії до моєї кваліфікації?
pasufik
Для вчитель. До чого тут Ваша кваліфікація, коли мова йде про досвід? Держава гарантує усім середню освіту, а не липу. Я ж проти липи, бо ми так погрузли у брехні, що вже далі нікуди. Навіщо старатися, працювати у поті чола,коли існують умови за яких можна отримати блага не напрягаючись, тобто паразитуванням на праці і таланті інших.
Вчитель
Для pasufik: Про яку липу йде мова? Не таку ж липу ці випускники отримають в школі? Досвід чого? Мій досвід говорить що в більшості дітей ПТУ низький рівень знань - але їм не дано засвоїти інший рівень. Так що змирись - або мітингуй про відміну обов"язкової середньої освіти.
Коментувати
Василий Шмындрук
Для вчитель: Майстер виробничого навчання в ПТНЗ повинен вчити професії, а не виконувати роль пастуха і «виїдати мозок». І нічого середній освіті шкодити професійній. Бо після закінчення училищ, тільки одиниці працюють за обраною професією. А державних коштів витрачено набагато більше, ніж в школах. Так ще і стипендію платили. Набагато ефективніше і економічніше в опорних школах зібрати всю «еліту» в один 10-11-12 класи, додати до штатного розкладу 2-3 посади класних керівників-«мозкоїдів», які будуть звільнені від викладання. Бажано запросити відставних військових, або поліціянтів. І вони будуть багато приділяти уваги не тільки таким діткам, але і їх батькам. Бо за останні 25 років нація так зубожіла і деградувала, що край. Що стосується вступу випускників ПТУ до ВНЗ, то у нас всі безграмотні прошарки суспільства уже давно обзавелись дипломами. Головне у цій справі гроші. Кожний другий мешканець країни «вчений», а на вулицю серед ночі вийти небезпечно.
Василий Шмындрук
Продовження. І на посошок. Не Вам мені розповідати, як краще реформувати професійну освіту. Бо сам після закінчення середньої школи навчався і здобув професію в ПТУ (2 роки), відслужив в Армії (2 роки), отримав дві вищі освіти (стаціонар – 5 років, заочно – 6 років), працював на виробництві (4,5 роки) і ось уже 27 рік працюю викладачем в професійному навчальному закладі. А у нас в міністерських і чиновницьких кабінетах сидять небомешканці вроді вас і пробують модернізувати всю нашу освіту методом тику.
Вчитель
Для Василий Шмындрук: Вибачте - але майстер виробничого навчання має аж один день з п"яти коли проводить виробниче навчання з групою - тому решта чотири дні його обов"язок не чай попивати а працювати з групою. Тому роль пастуха це якраз його - відвідування занять теоретичної підготовки. А по обраній професії й будуть працювати одиниці - бо виробничих потужностей в Україні дуже мало. Запропонований Вами шлях призведе до закриття ПТНЗ ви випустили групу за півроку та й по всьому - йдіть на біржу. Можете сходити до роботодавців та стребувати з них кошти для навчання дітей - вони скажуть Вам що їм краще взяти учнем та й навчити на виробництві - ніж давати гоші на викладання всяких гігієн та санітарій з основами професійної етики) За міністерський кабінет - дякую що так високо бачите моє становище в суспільстві. Система ПТНЗ вимушена міра - нікуди наше суспільство від таких діток не подінеться - вони повинні бути при навчанні до 18 років.
Вчитель
Для Василий Шмындрук: З посадової інструкції майстра виробничого навчання : Робочий час майстра виробничого навчання визначається згідно з обсягом навчального навантаження та позаурочної навчально-методичної, організаційної та виховної роботи серед учнів. Контролювати успішність і відвідування занять учнями протягом семестру. Приймати дієві міри до учнів, відсутніх на заняттях без поважних причин. Піклуватися про здоров’я учнів, їх медико-санітарне обслуговування, проведення медичних оглядів, лікувально-оздоровчих заходів, літнього відпочинку. Систематично контролювати дотримання санітарно-гігієнічних умов праці і навчання, виховання і житлово-побутового обслуговування. Підтримувати зв’язок із батьками, інформувати їх про успішність і поведінку учнів, участь у громадському житті колективу. Дискусія про те що майстер повинен проводити тільки уроки виробничого навчання недоречна. Якщо майстер має авторитет серед учнів - група буде нормальна, тому доречніше що серед груп хлопців...
Коментувати
Василий Шмындрук
Щоб модернізувати професійну освіту, необхідно здійснити наступні кроки: 1) Відокремити мухи від котлет, або богу – богове, а кесарю – кесареве. Тобто повну середню освіту молодь повинна отримувати тільки в школах з наступними формами навчання (денна, вечірня, дистанційна, заочна). Бо вчити професії в ПТУ малолітніх дітей недоцільно ні економічно, ні соціально. До училищ після 9 класу вступають здебільшого малограмотні діти, які самі ще не знають чого хочуть, а школи з радістю перекладають свій брак на чужі плечі: «в бурсі довчиться». Результатом є витрачені марно державні кошти; 2) Підготовку робітничих кадрів також повинні спонсорувати підприємства промисловості, побуту, торгівлі, харчування; 3) Оптимізувати мережу училищ; 4) Навчальним закладам ПТО суттєво збільшити фінансування для покращення теоретичного і виробничого навчання за фахом;
Василий Шмындрук
Продовження. 5) Підготовкою робітничих кадрів повинні займатись кваліфіковані викладачі та майстри виробничого навчання з відповідною вищою профільною освітою, а не аби хто з вулиці; 6) Запровадити щорічний жорсткий фінансовий аудит, а не присилати КРУ для отримання відкатів; 7) Модернізувати систему управління ПТО. У цій царині непрофесійність, маразм і неадекватність зашкалюють.
Вчитель
Для Василий Шмындрук: А в нас напрямок на профільні школи - в який профіль включити отих слабких по знанням дітей? Заочні й дистанційні школи - це щось нове - вони й писати розучаться. Ви зайдіть в шкільний клас - чітко видно тих дітей що вже не вчаться класу з 6 або 7.
Василий Шмындрук
Для вчителя: Я добре бачу рівень шкільної підготовки дев´ятикласників, бо вони до нас приходять на навчання. Із них 80 % не вміють, на належному рівні, ні читати, ні писати. 90 % не знають таблиці множення, а будь-яке число множать на 10 тільки за допомогою калькулятора. І за три роки навчання в ПТУ вони стають не набагато грамотніші. Що мали на вході, те ж отримаєм і на виході. А від такого «вінегрету» поєднання шкільних предметів і спеціальних предметів професії страждає, перш за все, професія. Тобто те, за чим вони вступають до училища. Профільне навчання в школах починається з десятого класу. Тому нехай вони до її закінчення і визначаються, яка професія їм до вподоби. Дистанційне навчання застосовується у нас через Інтернет при карантинах, для інвалідів і особливо поширене в цивілізованих країнах Вечірні школи також є і невже ви думаєте, що учні регулярно відвідують там заняття? Ось вам і заочне навчання: прийшов до класу раз на один-два місяці і чверть закінчилась.
Коментувати
Студент
Премрер міністра Володимира Гройсмана потрібно запросити до Мукачівського університету на пари і нехай подивиться на якому рівні знають викладачі ))) покупляли дипломи і продають своі . Із дипломом Мукачівського державного університету не беруть на роботу ....
Ира
Для Студент: ха ха закрыють того ж дня . Я вчера здавала державный екзамен взяли 500 грив за тройку
Коментувати
мастер
есть предложение на базе бесперспективного мукачевского университета открыть высшее профтехническое училище.Вот идея классная.Все есть, база, специализированные кафедры для обучения електриков, швей, галантерейщико, скоряжников, технологов, зачем созидать новое, сам бог твелел модернизировать, реорганизовать учебный процесс организации будущих рабочих профессий, нужных региону.Технарей нет, простых некогда восстребованных професий днем с огем не найти. Прислушайтесь ко гласу с регионов.Лучше закрыть так называемые "модные" выши, которые ниже ПТУи коледжей.
Вчитель
Нові стандарти - так старі введені років з 8-10 назад. Питання - навіщо?
Підтримую
Дякую, шановний пане Гройсман. Якщо модернізація сфери ПТО буде на такому рівні як в загальноосвітніх школах, то дай Боже. Вірю, що зміни будуть позитивні та накраще. Адже МОН добре спрацювало по школах.
pasufik
Давно пора, стан мат.техн. бази наших ПТУ просто жалюгідний. Приватні швейні цехи розкрій тканин виконують на комп*ютерах, а наших учнів вчать шити на машинках випуску 1960р, ще й треба принести собі тканину, інакше сидітимеш без роботи. Присвоюють кваліфікацію кравець - закрійник, а на виробництві тебе потребують як швею-мотористку. І цьому вчать 1.5року за бюджетні кошти. Це не марнотратство? І так по багатьох професіях. Залиште у державній власності стільки ПТУ, скільки можете профінансувати повністю, і ті, які дуже важливі для господарки країни. ПТУ сфери обслуговування можуть повністю взяти на свій баланс місцеві Ради або приватний бізнес. Недопустимо займатися профорієнтацією за державний кошт, адже 70% випускників не працюють за спеціальністю після закінчення НЗ, бо з учнями не укладають угод про їх зобов*язання відпрацювати потрачені на них кошти. Як таке може бути, навіть у радянські часи випускник ПТУ чи Вишу 3 роки відпрацьовував на виробництві. Чому ми такі марнотратні?
Вчитель
Для pasufik: Та закрити їх взагалі )) проблема куди діти дітей? Може вам на виховання?)) Для господарства нашої країни важливі міністри й депутати - ось їх і будем навчати в ПТНЗ)
Вчитель
Для pasufik: І до речі - ви мабуть профан - всі ПТНЗ на обласних бюджетах, тільки загальноосвітні предмети фінансуються з державної субвенції - бо середня освіта в школах фінансується теж з неї. Може все-таки область має вирішувати а не пан Гройсман про закриття ПТНЗ. Де міністерство бере таких неграмотних підтримувачів в інеті?))
pasufik
Для вчитель. Уявіть собі, що державний бюджет - це піджак. Яка різниця з якої кишені я витрачаю гроші? Сьогодні по Україні усі училища разом набирають ледь половину контингенту, який би мав там бути згідно проектної потужності закладу. І це Вам здається по-господарськи? Що закривати чи об*єднувати нехай вирішують ті, кому це належиться, а що вирішувати потрібно у мене немає сумнівів. Ось це і є моя головна думка. Містечковість нам ніякої користі не принесе, як би ми не тряслися за власну сорочку.
Коментувати
Жених
Обещать не значит жениться)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Местный
Прощай сфера ПТНЗ. Как данный человек умеет "модернизировать" мы все уже видим на ярком примере существенного "повышения" оплаты труда учителям.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!