У школі спадає інтерес до математичних дисциплін

Інноваційне виробництво не будуть розвиватися без належного рівня математичної та природничої освіти

У школі спадає інтерес до математичних дисциплін

Інноваційне виробництво та високотехнологічний бізнес, які є головним двигунами сучасної економіки, не будуть розвиватися в Україні без належного рівня математичної та природничої освіти. Про це йшлося під час засідання Асоціації ректорів вищих технічних навчальних закладів, що відбулось на базі Національного гірничого університету.

У засіданні взяли участь міністр освіти Лілія Гриневич, ректори і представники понад 25 ВНЗ України, керівники великих промислових підприємств і компаній.

«Ми всі розуміємо, що наша країна матиме майбутнє, якщо розвиватиме високотехнологічну інноваційну економіку. Тому, якщо ми не виведемо на новий рівень інженерно-технічну та природничу освіту ми не зможемо рухатися далі», - зазначила міністр освіти.

Також вона, аналізуючи загальні процеси в освіті, констатувала спадання інтересу до вивчення математичних та природничих дисциплін в середній школі, що негативно позначається на інженерно-технічній та природничій освіті у вищій школі.

«Це дуже небезпечно, оскільки технічні виші є джерелом для оновлення кадрів високотехнологічного бізнесу. Ми спільно повинні знайти точки росту, рецепти, моделі щоб вийти з цієї кризи», – підкреслила Лілія Гриневич.

У свою чергу, ректор НТУ «Київський політехнічний інститут» Михайло Згуровський наголосив на необхідності визнання стратегічного значення технічної та природничо-математичної освіти.

«Ми маємо сформулювати завдання для країни – подвоїти ВВП до 450 млрд доларів на рік, при цьому, зберігаючи стабільність суспільної та культурної систем. Для досягнення таких результатів країна має перейти на високотехнологічний шлях розвитку. Це можна зробити тільки якщо активізувати головні кластери економіки, які є найбільш конкурентними. Сьогодні такими кластерами для України, за даними Світового центру даних з геоінформатики та сталого розвитку, є: аграрний сектор, військово-промисловий комплекс, створення нових речовин та матеріалів, ІТ, нова енергетика, високотехнологічне машинобудування, науки про людину, транзитна інфраструктура, туризм. Очевидно, що без визнання стратегічного значення технічної та природничо-математичної освіти розвивати ці кластери буде просто нікому», – зазначив Згуровський.

Учасники засідання відзначили, що подолання кризових явищ в технічній та природничій освіті пов’язане з посиленням співпраці з інноваційним бізнесом. Також, в ході засідання обговорювалися проблеми забезпечення потреб держави фахівцями технічного і природничого профілю, принципи формування державного замовлення, стан підготовки до європейської акредитації інженерних програм в Україні, принципи удосконалення ЗНО, розширення співпраці між бізнесом, освітою і наукою тощо.

Освіта.ua
07.07.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Гість-Вите
Совковість непотрібно впихати в Америку. Там діти самостійно вибирають рівень, а тут зразу почали ділити дітей без їх згоди. А давати завдання одним круті, а іншим це горілка без пива. Я чудово з досвіду знаю як сірячки тормозять розумних дітей. В колективі де зацікавленість, розвиток напорядок кращий. Тому самостійний вибір дитиною складності, найкращий варіант.
Витя7777777 Гостю
Делить предметы по уровнях? Подобное практиковалось в моей школе, но после меня. Хотя, и в советское время негласно учителя делили детей класса по урованях. Тем,кто сильнее, задавали задания покруче. Тем, кто послабее-полегче. Оценивание,естествено,исходило из качества выполнения задания.НЕ 32 вопроса по 1пол алла каждый, а одно задание на 3,другое,на 4,третье-на5.Выполнил на 3,получил более сложное, и так до бесконечности 5 баллов.Лучше всего это получалось на математике,когда троешник получал контрольную работы 1-2 уровня(1-2вариант), а тот, кто соображал,тому 5-6.Иварианты 1-2имели максимальный балл 3,а аварианты 3-4 максимальный балл-4,хоть пять работ напиши.Но выбирал кому что давать учитель.Всё это было.Всё это старо как мир.Но делить на уровни и распределять детей отдельно не следует.Вы не знаете(хотя,думаю,знаете)как отреагируют дети на подобное деление на дураков и умных.Не следует копировать гАмерику в этом плане,следует вспомнить СЕБЯ,советскуюшколу ГОРОДА,не села.
Гість
Питання не в кількості дітей і поділ потрібен не для зменшення кількості, а для поділу по складності вивчення предмету(щось зранку та ще літом важко з визначеннями). Поділити деякі предмети на 2-3 рівні і все вирішується. В інститут тільки з найвищим рівнем і досить панькатися.
Anna Semenchenko
будь ласка, прєднуйтесь до обговорення розвантаження програм молодшої школи https://www.ed-era.com/mon.html
Олекса Позняк
35 учнів у класі.Яка математика чи фізика? 20 -22 ще можна навчить
Олксу
Для Олекса Позняк: Олекс, Вы не поверите, но в советские годы в классе было по 40 учащихся...Способных, быстро усваивающих - до 5 человек. Я это видела, как быстро схватывают после объяснения и решают задачи. Но, большое НО, дети старались, много работали дома и родители контролировали, завучи сами не завышали оценок и нам не разрешали - не говоря о директоре. Скажу, что трудно было, но и рез-ты были!!! Сегодня все перевернулось "с ног на голову": крохоборство, низкие моральные качества, жажда наживы, ненависть, непонятно откуда возникшая к коллеге, нетерпимость. ...- грехи отдельных админ школы и их "особенных", это причина низкой культуры и знаний уч-ся.
Олекса Позняк
Для Олксу: Поверю, потому что я тоже оттуда родом.У меня тогда были результаты и сейчас есть.Не идеализируйте, и тогда завышали если папа в райкоме или торговле.Райкомовские оболтусы поступали без проблем.Кто не учился - всем ставили 3 (тоже завышали). Единственно в чём было хорошо - троешник сидел как статуя и давал работать с толковыми ребятами.Тогда 40 сидели тихо, сейчас 35 это катастрофа.Вы наверное работник районо если не знаете таких истин.Сейчас двоешники- троешники вооружены правами ребёнка и зная что аттестат всё равно выдадут творят на уроках что захотят.Именно поэтому не могу в некоторых классах научить умных - беда.Ну а крохоборства и низких моральных качеств я теперь не вижу - ушёл в другую школу с очень приличной администрацией
Віталій Лапінський
Во первых - по 40 детей в классе - это бывало, но в основном - до 30-и. Я учился в ТО время, в классе было 24 ребенка. А на информатике сейчас класс делится пополам! Была система второгодничества - что в ней плохого? А вот с математикой было не в пример лучше - заставляли мыслить, и это проявлялось в "решении задачи по вопросам"... А правила заучивали вслух - я такое практиковал, уже будучи сам учителем, в начале 70-х. С меня смеялись коллеги, потом - перестали...
Коментувати
Lesya Malinyak
Математичні навички закладаються у початковій школі і саме з неї потрібно починати добре навчати . Було б добре ділити класи на групи, якщо в класі більше 20 учнів , то і результат був би кращий. З інформатики, укр мови, англ. моіви, літератури ділять на групи , а чому з математики ні . А ця наука дуже важко дається дітям , я це знаю як вчитель початкових класів.
Гість
Австрія. Вчителі математики ох як потрібні.
небайдужий громадянин
Для Гість: треба їхати. ось безвізовий режим узгодять, шнурки нагладю, і поїду (на скільки з/п вистачить) :)
Коментувати
Гість
Про доцільність інформатики в молодшій школі. Третій клас. Програмування в Скретч, діти чудово засвоюють кути, градусні міри, координати, напрямок і т. п. Невже б Вам не було цікаво зробити самостійно гру в такому віці.Розробляємо ту ж тестову систему по таблиці множення, але для цого потрібен час, а не для вивчення властивостей інформації чи чогось подібного. Бо потрібно не дати тупо переписати код, а обговорити і діти повинні самі дійти до нього.
Anna Semenchenko
Для Гість: будь ласка, напишіть на http://informaticsmon24-new.ed-era.com/opus_zmyn.html там останні дні обговорення змін до програм початкової школи (і інформатики).
Коментувати
микола кучевський
Падіння рівня знань з математики це закономірний результат гуманітаризації освіти запровадженої міністром Кременем В.Г. І це тільки "квіточки", а "ягідки" будуть, коли в школу прийдуть вчителі математики, які навчалися за " гуманітаризованими" навчальними планами. Необхідний перехід від гуманітаризації до математизації школи.
Не о том говорите
Для микола кучевський: Надо еще чтобы хоть кто-то пришел. Реально читать точные науки скоро некому будет. Дети не идут учить математику, физику в педагогический. Они, зная математику на достойном уровне, выберут политех или экономику. Если ребенок в школе учил точные предметы, вкладывал силы, время, а родители деньги на репетиторов, то наверно на выходе из высшего он захочет все это окупить. И вряд ли чтобы "окупить" он выберет профессию учителя((((
саша
Цілком згоден з миколою. Україні потрібно розвивати природничі дисципліни, а не гуманітарні! Щороку випускається десятки тисяч юристів, економістів, філологів, істориків, але в державі чомусь процвітає беззаконня, постійна економічна криза, більшість населення не виносить уроків з історії і ще половина принципово говорить російською. Навіщо нам така гуманітаризація освіти? Необхідно всіляко підтримувати природничі науки, щоб фізику і математику добре розуміли не лише учні фіз-мат ліцеїв і гімназій, а й учні звичайних шкіл.
вчитель фізики
Складывается впечатление что кому-то очень выгодна " гуманітарізація освіти", выпускать тысячи юристов и филологов и как результат вечный экономический кризис и беззаконие. ВВП страны юристы и филологи не поднимут. Кому-то очень выгодно чтобы страна оставалась бедной и не развитой. К большому сожалению пани Гриневич ничего не может сделать для улучшения ситуации. Престиж физико- математического образования будет только тогда когда на уровне президента поймут что надо поднимать промышленность всех отраслей, особенно тяжелую, добывающую и военную.
Коментувати
Гостю
Вы можете не засталять.Но баллы.которые дети получают,должны соотетсоать их знаниям.Формулы пригодятся или нет никто не знает.Вы ведь не знаете К Т О перед Вами.А не дав возможность мозгу пройти весь путь никогда и не узнаете.ДА,это сложно.Но иначе нет вариантов.А информатика?Это вообще из курса школьной программы до 9 класса следует выбросить.Это детям следует водить не раньше 9 класса.А дО того - зась.Ваш предмет-для старших.
Не о том говорите
Для Гостю: Вы абсолютно не правы. Из старшей школы информатику надо убрать, оставив в профильных классах программирование. Сейчас скажу крамолу, но в 9-11 классах я уже года 3-4 как отказалась следовать программе. Представьте 10тиклассников, которых я должна "учить" презентациям или создавать е-mail. А в это время 3классники учатся работать с скретч))) Единственное, я бы начинала с 3-го класса, потому что многие 2классники и читать-то толком не умеют)))
Anna
программа информатики это жесть. Учит нас работать в ворде в 11 классе совсем как-то не правильно, не находите? Сейчас весь мир автоматизируется и по сути кем бы ты не работал тебе прийдется столкнуться с компьютером ( в поликлинике во ввели электроннуб форму записи так барышни медсестры 20-30 лет не могут ничего в ней понять, пришлось подвинуть женщину и записать себя самой) . Информатика очень и очень важна, но классе в 9-11 можно учить что-то поинтереснее ворда и поуерпоинта.
Друзілла Галицька
Так, дійсно викладати офіс в старших класах - це смішно, але ще більш смішно, коли мої колеги (молоді, вчились вже за новими програмами) вважають, що ексель - це бухгалтерська програмка, а головний бухгалтер одного з закладів взагалі не вміє ним користуватись і навіть у ворді замість того аби намалювати таблицю стовпчики робить пробілами, а коли нашим бухгалтерам в аналітичних таблицях виставте формули, вони вважають, що для цього потрібні програмісти. Більшість дітей шкільного віку дійсно постійно сидять "в комп’ютері", але в основному в соц. мережах та іграх.
Коментувати
Гість
Завчати формули які навіть ніколи не пригодяться....Беремо програмування, що я повинен заставляти дітей вивчати ввсе і вся, ні тільки алгоритміку і принципи, а той метод знайдуть якщо потрібно,а якщо дійсно будуть програмувати на цій мові то все вивчиться через практику. Рощуміння і практика і не потрібно ніякого зубріння, а також вміння швидко знацти і застосувати.
лишь только будет позволение пользоваться формулами на ДПА-ЗНО,
можно попрощаться и с теми детками,которые могли бы знать предмет.Учителя расслабятся.Формулы требовать на-память перестанут.Перестанут требовать формулы-дети перестанут их зубрить.К примеру-формулы сокращённого умножения.Если их нет в голове,то найти где их спрятали ребёнок не сможет.То есть он выполнит задания на аж 1 балл,где необходимо просто увидеть формулу в самом простом варианте.А уж спрятанную в три-четыре хода не найдёт.Не сумеют.Для этого необходимо кроме навыков имет формулы в голове.То же самое с соединением проводников-сила тока,напряжение можнонайти лишь имея в голове формулы.РАвно как и расчитать обмотнку трансформатора с количеством пластин,материалом... А в химии?Неужели они решат химическое урованение,для решения которого необходимо иметь в голове все формулы темы "Квадратные уравнения". И таких примеров великое множество. Но-лишь только позволят детям использовать формулы(а это продолит использование справочников на к.р.),учитель перестанет требовать...
совесть
Кількість інформації (і дуже важливої для людини) зростає рік від року. Доступ до інформації стає багатоканальним, відкритим. Розвиток технічний вже у найближчому майбутньому почне ставити під сумнів результати будь-яких іспитів. Тому дитину треба вчити МИСЛИТИ! Саме зазубрювання (для тих, у кого є проблеми із швидким запам’ятовуванням) викликає стійку відразу до математики, а далі ефект "снігового кому", бо математика потребує системності й вивчається усі роки навчання дитини в школі... Розумники, граючись, все одно вивчать напам’ять те, що часто використовують (формули скороченого множення тощо), щоб час економити на розв’язання, а слабшим - це стимул для розвитку. Важко ЗМІНЮВАТИСЯ, але ТРЕБА! Їжаки пристосовуються до життя у місті, а старенькі вчителі (80% в Україні) не хочуть бачити, що світ стрімко змінюється...
Немного позже-более подробно,так,чтобы и другим в глаза попалось.
Для совесть: а сейчас - быстрого запоминания быть НЕ должно. Запоминать необходимо не быстро и навсегда. Тот,кто быстро запомнил,через 6 месяцев не вытянет этого из памяти. ДАлее-человек НЕ меняется. И если он живёт в городе,но вырос в селе - он навсегда останется жителем села. Не в обиду,но так оно есть.Мир меняется,говорите? нет. Мир остаётся неизменным.Меняется его техническое оснащения и только.Где-то более удобное,где-то навязчиво приторное (реклама-навязчивый сервис-улицы городов наших).),и ещё - "старэньки вчители" не будут заменены на более молодых Учителей.К огромному моему сожалению. Посмотрите тенденцию.Так что - не лучше ли,чтобы детей окружали "стареньки",но верные своему делу "вчители"?
совесть
"Мир остается неизменным"? Да... Реформы - дело УМНЫХ, СИЛЬНЫХ духом, ОТВЕТСТВЕННЫХ и БЕСКОРЫСТНЫХ людей! А с этим туго...
Коментувати
совесть
Зібралися, поговорили, поплакали й розійшлися... Яка стратегія РОЗВИТКУ середньої освіти? Ну змогла ж Польща увести обов’язкову Матуру з математики! Хвилювалися всі - вчителі, учні, батьки. Але розуміння необхідності РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ перемогло! Та оголосіть вже щось чітко, змобілізуйте вчителів й учнів з батьками... Нехай з 2018 року, нехай діти КОРИСтУЮТЬСЯ на ЗНО+ДПА ФОРМУЛАМИ, але ж розв’язують завдання... Тоді й завдання в тестах будуть іншими... Але зараз ДРАтУВАТи людей небезпечно...
Alina Dmitruk
За словами психологів, для того, щоб виробити стійку навичку, потрібно 21 день. Як її можна виробити на уроках математики у тому ж 7 класі, якщо через урок нова тема, а ще ж хвороби учнів чи учителя, карантини і т.п.? На кожному уроці все не повториш, він не резиновий. Ну звісно, учителю слід відмовитися від усього (звичайного людського життя) і займатися дистанційним навчанням, "перевернутим" навчанням і таке інше. Тобто, викручуйся, як можеш, а навчи! Хочеться, щоб уже ці проблеми вирішувались на державному рівні, а то концепції розвитку математичної освіти складаються, а в школах нічого не змінюється.
Вчитель
Слід збільшити години математики в школі. Обовязково!!!!
Математики и иностранный - самые сложные в плане изучения,предметы
Это предметы,которые требуют регулярного напряжённого труда ребёнка.Соответсвенно и его родителей в мотивации собственного чада. А сегодня,после многих лет массированной атаки СМИ(реклама-тоже СМИ),утверждавшей нАлюди,что сать усппешным можно быстро и без напряга,что получить приличный доход можно без напряга(оно и понятноЗА-ЧЕМ это внушали направо и налево,но...) СЛО-ВО сра-бо-та-ло.И не только слово,но и дело,когда люди,а ведь это наши ученики,уверены в том,что напряжённая учёба никому не нужна,что успешным можно стать без напряжения в учении,что главное-начальный капиталл(деньги родителей,красивое тело).За-будь-те о том,что математическое образование в стране возродиться.Смотрите на гАмерику,берите с неё пример и пусть детки учат таблицу умножения в 7 классе.А до того пусть они играются в сложении.ЗАчем им алгебра,геометрия,абстракция.Все задачи привязывайте к обыденной жизни,к практике.Чтобы пол покрасили,краску расчитали,чтобы за всет-газ заплатили...
Натік
Годин математики в школі меншає особливо алгебра 7 клас ,де потрібно закласти основи,зацікавити 2 години якщо раніше було 4 години,учні не встигають закріпити і інтерес падає,бо людям подобається робити те ,що добре виходить
вчитель фізики
Падает интерес до физики, потому что никакой поддержки нет. Даже моральной! Каждый год уговариваешь сдавать физику на ЗНО. чтобы обеспечить технические специальности студентами прежде всего КПИ, а что взамен: увеличили количество заданий на ЗНО на тоже самое время и порог "слав" 11 баллов из 56. попробуйте не зная физики "угадать" 11 ответов. Таблица перевода тестового балла самая "жесткая" за все года ЗНО. В этом году учителя " вмотивували" только 23 тыс абитуриентов, в следующем году их будет в рази меньше.
Vlad
Для вчитель фізики: На ВСЮ шкільну фізику за навчальними планами відведено "цілих" 10 годин (рівень стандарту), інколи 12 (акдемічний рівень). Пригадайте, на початку 70-х років минулого століття 10, пізніше 9, годин фізики були розподілені у 9 - 10 (10 - 11) класах. А в МОН сподіваються, що якість навчання можна підвищити постановами типу "ПРо підвищення якості ...."
Коментувати
Не о том говорите
Для примера немного цифр. Черниговский пед, как теперь называют, университет, набрал в прошлом году 25 информатиков, 12 математиков и 3(!!!!) физика. Пошли туда не с самыми высокими баллами. Старые профессора ушли из-за малой нагрузки и пенсий, которые обложили налогом. Учиться не кому да и учиться не у кого... Из этих 40 поступить в магистратуру возжелали, смотрю на 2015, математиков, физиков и информатиков аж 8 и на специалистов - 9. Из 17 закончивших (?) до школы сколько дойдет?... И помним, что начинали они учится с балла по математике около 150-160. У ВУЗе их особо учить уже не кому. Кто по-умнее работу, не на 1500 тысячи, найдет не в школе. Так что если ничего не поменять в условии задачи, то лет через 10, учить физике-математике в школе будет просто НЕ КОМУ.
а навіщо
в аграрній державі ці спеціалісти, вони потрібні в індустріальній і постіндустріальній державі, все логічно
Олеся Сидор
А тепер ще у початковій школі пропонують викинути "зазубрювання" таблички множення, правил додавання, віднімання, ділення. Цікаво, що до 6-7 кл. вийде?
складывать и вычитать детям следует самостоятельно,б е з таблиц.
Для Олеся Сидор: Складывание - это работа мозга.Вычитание-это более сложная работа мозга.Тренировка.НЕ будет тренировки,не будет умения мыслить.ЗАзубривание таблицы не даёт подобной практики мозгу.Кстати,таблицу умножения следует давать детям так же через сложение чисел.Многократное сложение в голове приводит к тому,что ребёнок понимает суть умножения и ему незачем просто тупо зазубривать.Он знает через понимание.Пуст медленно, но будет давать ответ.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!