Osvita.ua Вища освіта Глобальною валютою сьогодні є кваліфікації, - міністр
Глобальною валютою сьогодні є кваліфікації, - міністр

Країни, де розвивають сучасні професії, мають шанс на перемогу в глобальній конкуренції

Глобальною валютою сьогодні є кваліфікації, - міністр

Країни, у яких робиться ставка на розвиток сучасних професій мають шанси на перемогу в світі глобальної конкуренції. Про це під час свого виступу на парламентських слуханнях на тему: «Професійна освіта як складова забезпечення кваліфікованого кадрового потенціалу України: проблеми та шляхи вирішення» сказала міністр освіти Лілія Гриневич.

«Знаєте, що сьогодні називають новою глобальною валютою? Долари? Євро? Біткоїни? Ні, глобальною валютою сьогодні називають кваліфікації», - наголосила Гриневич.

Вона зазначила, що модернізація професійно-технічної освіти є одним із пріоритетів діяльності уряду, оскільки це є запорукою економічного зростання.

Разом із тим, за словами міністра, реформа децентралізації оголила труднощі із фінансуванням сфери професійно-технічної освіти.

«Всі ви знаєте, що внаслідок поспішних змін до бюджетного законодавства, з 1 січня 2016 року із 817 професійно-технічних навчальних закладів 722 було переведено на фінансування з місцевих бюджетів. Оскільки не в усіх бюджетах були кошти, в січні-березні 50 ПТНЗ не фінансувалися взагалі. Хоч уряд і виділив дотацію у 500 млн. грн. на фінансування професійно-технічної освіти, ці кошти були нераціонально розподілені місцевими органами влади і на сьогодні борги по заробітній платі і стипендіям залишаються у п’яти професійно-технічних навчальних закладах», – зауважила міністр освіти.

Також Лілія Гриневич виділила три джерела фінансування ПТНЗ – 1) освітні субвенції з держбюджету на здобуття учнями ПТНЗ повної загальної середньої освіти та професійної освіти за професіями загальнодержавного значення; 2) кошти місцевих бюджетів, які направлятимуться на підготовку кадрів для потреб регіональних ринків праці (регіональне замовлення); 3) кошти зацікавлених роботодавців (галузеве замовлення).

Під час слухань також підіймалося питання відмови від підготовки за бюджетний кошт професій, не актуальних на ринку праці, таких як «оператор комп’ютерного набору», «секретар керівника».

Натомість міністр освіти анонсувала запуск пілотного проекту з модернізації підготовки робітників найбільш дефіцитних спеціальностей – тракторист-машиніст, монтажник-сантехнік та майстер з пошиву швейних виробів.

«Нам потрібна система, яка буде самоналаштовуватися на потреби економіки. Таку систему ми створимо і забезпечимо законодавчо. При цьому наше завдання – не зруйнувати наявний фундамент, а зберегти активи та розумно ними розпорядитися і, після подолання кризових явищ, перейти до перспективного розвитку. Ми розуміємо, що кваліфікації наших громадян – це конкурентна перевага нашої економіки і наш спосіб зайняти гідне місце у глобальному господарстві», – підкреслила Лілія Гриневич.

Освіта.ua
02.06.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
unforgiven
Українській системі освіти потрібен hard reset!!!
Голосzнароду
А пані міністр в курсі, що науково-технічний прогрес творять не робітничі кадри і найчастіше не студенти та випускники пту чи коледжів. Тому надумана кваліфікація робітника ні до чого, якщо нема нових технічних моделей продукції, яку він буде виробляти, та яка буде конкурувати на ринку товарів та послуг. Так що нехай пані міністр виконує вимоги сьогодення та прикриває діяльність більшості пту та коледжів, як цього вимагають від України європейці, або ж взагалі ризикує втратити фінансування для всієї галузі.
Свирид Опанасович
Шо ти обізяна понімаєш? В Україні бабло побіждає зло. І в цьому трагедія. Вибачте, жорстко, але потрібно називати речі своїми іменами.
Inna Voytovich
дуже багато балачок,а роботодавцям сьогодні потрібні фахівці. Тільки норми сучасних законів повинні вирішити наші суперечки. ВЕСЬ ЧАС ,ОСТАННІЙ, КАЗАЛИ - ГРОШІ ХОДЯТЬ ЗА УЧНЕМ І ДЛЯ УЧНЯ ,А ЯКЩО ЦЬОГО УЧНЯ СКОРО ЗОВСІМ НЕ СТАНЕ,ЩО БУДУТЬ РОБИТИ РОБОТОДАВЦІ?
Владимир Белый
Окрім прямої залежності, коли позиція "робоче місце" мотивує до освіти для того, щоб на нього потрапити існує ЗАВЖДИ і зворотня, коли позиція "отримана освіта" стає для її здобувача засобом до створення робочого місця як для себе особисто, так і для певного кола працівників, котрі будуть здобувачем найняті. Корінь лишень у тім, щоб освіта була СПРАВЖНЬОЮ, а фінансово-економічна сфера дійсно правовою. У нас головна проблема саме у цих двох речах, а не у відсутності роботи як такої.
Тарас
Для Владимир Белый: Ось так "зрозуміло" Ви виступаєте на засіданні "порогової" комісії. А потім доганяєте... Ще раз,- хто Вас туди рекомендував?
Коментувати
Анна
Проблема сьогодні це відсутність роботи у міській та сільській місцевості! І цю проблему освіта не здатна вирішити. Сприятливі умови для бізнесу - можливо. Збільшення заробітної плати та пенсій частково також зможе. Зараз більшість українців працюють на буханку хліба і до хліба. Відмовляючи собі навіть у придбанні одежі та деяких предметів побуту. Звісно ці питання освіта не повинна вирішувати. Але якщо мова йде про фахівців, то як не обговорити працевлаштування.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!