Обговорення проекту закону "Про професійну освіту"

МОН запрошує до громадського обговорення проекту Закону України «Про професійну освіту»

Обговорення проекту закону "Про професійну освіту"

Міністерство освіти і науки України повідомляє про оприлюднення на офіційному веб-сайті (рубрика «Громадське обговорення») проекту Закону України «Про професійну освіту».

Проект Закону України «Про професійну освіту» розроблений на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020», прикінцевих положень Закону України «Про вищу освіту», а також з урахуванням положень Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

Як зазначають у міністерстві, метою запропонованого законопроекту є удосконалення діючих механізмів реалізації державної політики та правових відносин у сфері управління професійно-технічною освітою.

Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту можна надсилати на електронну адресу Міністерства освіти і науки України ukrpto@i.ua або на адресу Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва inform@dkrр.gov.ua.

Зауваження і пропозиції приймаються до 20 серпня 2015 року.

Освіта.ua
23.07.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Zinger
За радянських часів існував такий крилатий партійний лозунг "кадри решают всьо". В сучасних ринкових умовах важливість цього лозунгу неможливо переоцінити. Напишім ще п’ять законів про профтеосвіту, але якщо їх виконання опиниться в руках байдужих людей "плакали наші гроші"! Ми далі хочемо "доробитися" на голому ентузіазмі педагогів, сподіваючись, що їм діватися нікуди, все одно будуть працювати за дешеві гроші. Майстер 12 розряду(найвищого) має чистого окладу 1тис.гривеь, щоб отримати цей розряд треба попрацювати як мінімум 8 років. Аж тоді з’являються надбавки, і ми можемо отримати 2 - 2,5 тисячі. І це при 10-годинному робочому дні на нервах. Один майстер зі сарказмом мені сказав"Якщо міністр думає, що він оплачує мою працю, то нехай думає, що я дужже стараюся". Наші учні після закінчення закладу отримують заробітну платню у два рази більшу, ніж ми, ті, хто за руку привів їх у професію, навчив, передав свою майстерність і любов. Дякуємо нашому вельмишановному міністерству за таку...
Zinger
Департамент профтехосвіти придумав хитромудру систему працевлаштування учнів ПТНЗ, повісивши всі клопоти на майстрів. Окрім вчити учня професії ми маємо слідкувати, чи він влаштувався на роботу, шукати його по кілька місяців, щоб здав нам довідку, укладати з підприємствами кількарічні угоди на підготовку кадрів, які нічого не гарантують. Через півтора року підприємства не стало і що з тої угоди, куди її застосувати? Зате папірців щоразу більше і більше, бо чиновники вірять у їх " магічну" силу. Забираючи під своє "крило"ПНТЗ міністерство забуло забрати базові заклади для проходження виробниої практики( їдальні, ресторани, перукарні тощо) з якими вони складали єдиний навчально - виробничий комплекс, таким чином відсікши учнів від реального виробництва. Тепер ми прохачі у власній Вітчизні і повністю залежимо від милості власника підприємства. Майстру не дозволяють навіть посидіти в залі і подивитися на роботу учня в робочому темпі, де тут до методичних вимог навчального циклу?
Zinger
Пані Л.Гриневич з Верховної Ради помиляється, коли думає, що місцева влада роздерибанить майно ліквідованих училищ, чимало наших ПНТЗ не мають спотривних залів, необхідних лабораторій, а навчальні корпуси можуть знаходитися у різних частинах міста, немає приміщень для бібліотеки, для гурткової діяльності і це не хвилює нікого. Який там рівень підготовки, краще б їх взагалі не було. Мені також здається, що по господарськи було б створювати регіональні навчальні центри при обласних або міських центрах зайнятості населення і саме звідси направляти бажаючих на навчання тій чи іншій професії, а потім працевлаштовувати. Тут психологи мали б визначати придатність людини до тієї чи іншої професії, центр мав би укладати угоди з роботодавцями на підготовку необхідних кадрів. паралельно могла би бути і мережа приватних НПЗ, нехай бажаючі ризикують своїми, а не державними коштами при виборі професії, для якої не придатні.
Zinger
Пане Володимир! Середній бал в атетаті 4 -5 - це рівень середньої освіти для здобуття професії у 21 столітті? А рівеь розвитку і ерудиції? Майстри професійно - технічних училищ - це нещасні люди, які за любов до своєї професії платять виснажливою працею, нервами і отримують за це убогу заробітну плату. Що 5 років нас атетують, щоб переконатися, чи ми ще живі, але ніхто з нашого керівництва не дбає про нас. Десятками років педагоги не обмінюються зарубіжним досвідом, спеціальна література стала надто дорога та і за що її купувати. Навантаження такі, що аби все виконати треба працювати по 10 - 12 годин, або доводиться халтурити. Якщо ти маєш групу після 11 кл. тобі не доплачуюють за класне керівництво, то чому ж тоді навантажуєте виховною роботою, та ще й по плану? Самі виховуйте на своєму ентузіазмі!
Zinger
Шановний пане міністр! Наші професійно - технічні заклади давно практикують таку форму покращення фінансування як побори з батьків учнів. Під час вступного періоду, прийнявши документи в учня, йому призначають співбесіду у присутності батьків. Перед бесідою, так званий" голова батьківського комітету" ввічливо нагадує батькам, що училище потребує допомоги і вона складає від 500 до 1 тис. гривень, залежно від "рейтингу" училища. 95% батьків ці гроші дають в руки голові комітету, після чого учня зараховують на навчання. При наборі 400 учнів ця сума складає від 200 до 400 тисяч гривень, якими на свій розсуд, абсолюно безконтрольно, без бухгалтерського обліку керує пан директор закладу. Про це знають усі керівні органи від освіти, але ніхто не збирається виконувати Закони України, згідно яких такі внески мають вноситися тільки через банківську установу, і то лише по можливості. Може Ви хоч у такому простому питанні наведете лад, хотілось би, щоби раз і назавжди!
Zinger
Не можемо зрозуміти підходу Міносвіти до результатів навчання. Чому заклад профтеосвіти має видати дипломи 100% випускників? Хіба не зрозуміло, що це липа? Навіть електронні станки видають "брак",а ми маємо без професійного відбору, з середнім балом в атестаті учня"4 - 5" видати 100% якість? У перші два місяці навчання виразно видно, хто помилково вибрав собі ту чи іншу професію, цих учнів за" вуха тягнуть" півтора року, бо не можна "втрачати контингент", це мовляв марне витрачання державних коштів. А липовий диплом це не марне витрачання сил, коштів та ресурсів? А який ми матимемо авторитет у роботодавця, коли для гарної статистики свідомо підсовуємо йому не відповідного працівника. Майстер немає ніяких важелів впливу, окрім просьб, навіть стипендію ледарям мусимо видавати усі півтора року.Має бути державна система мотивації до навчання, а не роздавання усім сорокам по ложці.
Zinger
Департамент профтеосвіти рік збирав пропозиції щодо нових навчальних планів для стандартів освіти. А коли назбирав і видав нам результат, то ми гірко заплакали, бо побачили, що наших пропозицій ніхто і не читав. Як можна було з основного предмету урізати годин на теоретичну підготовку майже на 50%? Не можу приводити конкретику, бо не вистачить місця, але такого непрофесійного підходу ми не сподівалися. За півтора року можна з трудом підготувати помічника кухаря, офіціанта або кондитера, але аж ніяк одного, другого і третього разом. Для чого держава витрачає кошти на підготовку, коли випускника більше як помічником не беруть, та ще й по року - півтора платять мінімальну зарплату? У Європі цим професіям навчають три роки, а ми на кого рівняємось? Пане Кміть! Розвурушіть колгосп"тихе село" під назвою департамент профтеосвіти! Залишіть 30% училищ і результат буде той самий.
Zinger
Торгівля та громадське харчування тримають в тіні 70% свого товарообігу, чому держава готує для них кадри безкоштовно? При існуючому рівні оплати праці педагогів у профтехнічні заклади майстрами йдуть не ті, хто вміє вчити, а ті, що не мають куди більше подітися, і це 95% жінки, які мають сім*ї і не можуть віддавати потрібну кількість часу учням. Чому училища самі навчають і самі визначають рівень кваліфікації, у цілому світі це роблять роботодавці або професійні спілки, може хоч так міністерство задумається над існуючим марнотратсвом бюджетних грошей?
Zinger
Шановний пане міністр! В Ураїні існує не профтеосвіта, а профтехлипа. Половина випускників залишає роботу у перший рік праці, ще половина - на другий, порахуйте коефіцієнт корисної дії. Майже всі складні робітничі професії потребують професійного відбору, а його немає, бо беруть усіх підряд аби виконати "план" набору, під який міністерство виділяє фінансування. Скільки "мертвих" професій назбиралося, а ми далі готуємо "вал". Доходить до абсурду: училища сільськогосподарського спрямування готують кухарів, а кулінарного - перукарів, і т.д. Цікаво запитати у керівника департаменту профтехосвіти, де сільське училище в селі може розмістити на практику 30 учнів групи кондитерів? Доки учні будуть купувати продукти, щоби на уроках з виробничого навчання навчитися як готувати борщ? Хтось приніс продукти, а хтось немає грошей на хліб, то як бути з виробничим навчанням? Торгівельні підприємства та ресторанний бізнес приватна власність, чому держава безкоштовно готує для них кадри, коли ці...
Володимир
Заклади професійної освіти надають професійну (професійно-технічну) освіту на базі повної середньої освіти.