Osvita.ua Вища освіта Процес реформ проходить складно, - Інна Совсун
Процес реформ проходить складно, - Інна Совсун

Заступник міністра освіти вважає, що реформування освіти має бути прозорим та зрозумілим

Процес реформ проходить складно, - Інна Совсун

Реформування освіти має бути максимально прозорим та зрозумілим для суспільства. На цьому наголосила перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун під час зустрічі із представниками міжнародних організацій, що надають технічну та експертну допомогу з питань освіти, що відбулася в посольстві Чеської Республіки за участю Надзвичайного і Повноважного Посла Чеської Республіки в Україні Івана Почуха.

Перший заступник міністра освіти подякувала посольству Чеської Республіки, представникам міжнародних організацій за підтримку МОН та розповіла про низку реформ, що здійснюються міністерством.

Зокрема, Інна Совсун зазначила, що сьогодні Міністерство освіти і науки розробляє законодавство для середньої освіти, працює над нормативно-правовими актами у рамках імплементації Закону "Про вищу освіту" та над створенням Національного агентства із забезпечення якості освіти.

Вона також повідомила, що МОН розробляє новий перелік галузей знань і спеціальностей підготовки фахівців вищої освіти відповідно до міжнародної кваліфікації освіти.

За словами Інни Совсун, у рамках імплементації Закону "Про вищу освіту" важливим кроком для університетів стане формування нових навчальних планів, завдяки яким виші зможуть укрупнювати і оптимізувати певні дисципліни.

"Вже з наступного навчального року ми сподіваємося побачити результати. Формування навчальних планів надасть університетам можливість проявити власну автономію", - підкреслила перший заступник міністра.

Міністерство освіти і науки удосконалює сферу підготовки наукових кадрів. Зокрема, Совсун зазначила, що на громадському обговоренні перебуває документ щодо порядку присвоєння вчених звань. Сьогодні, відповідно до положення щодо здобуття звання професора, існує вимога про написання підручника чи посібника.

"Ми пропонуємо зовсім інші критерії - знання іноземної мови, підтверджене міжнародним сертифікатом, публікації у виданнях, що індексуються у провідних міжнародних наукометричних базах, обов’язкове стажування за кордоном, участь у міжнародних дослідницьких проектах", - наголосила Інна Совсун.

Також вона повідомила, що Міністерство освіти і науки працює над створенням Інституту освітньої аналітики на базі державної наукової установи "Інститут інноваційних технологій і змісту освіти", робота якої припиняється в результаті реорганізації. Міністерство, на думку Інни Совсун, потребує аналізу інформації та не має можливості збирати та обробляти статистичні дані.

"Процес реформ проходить складно, але ми намагаємося зробити його максимально прозорим та зрозумілішим для суспільства", - наголосила Інна Совсун.

Як повідомила перший заступник Міністра, відповідно до нещодавно прийнятого Закону "Про вищу освіту" вищі навчальні заклади І-ІІ ступенів акредитації перейдуть до системи професійно-технічної освіти. Щодо процесу створення Національного агентства із забезпечення якості освіти, то він потребує підтримки з боку міжнародних партнерів, зокрема, проведення тренінгів та семінарів для співробітників агентства. Інші напрямки співпраці з міжнародними організаціями – це курси підвищення рівня знань з іноземних мов, міжнародна академічна мобільність, обмін представниками адміністрацій університетів, допомога у підготовці інформації університетів щодо міжнародних можливостей тощо.

Інна Совсун підкреслила важливість підтримки представниками посольств та міжнародних організацій реформ освіти та зазначила, що освіта – це один із пріоритетів для побудови майбутнього країни.

Освіта.ua
02.03.2015


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Читайте також
Коментарі
Аватар
Введіть ваше ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Введіть код:
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
громадянське суспільство
https://www.youtube.com/watch?v=ATk0flpmDKQ хто -кого? "керівництво" - громаду, чи громада "керівництво". Слово "влада" тут зайве. Воно взагалі зайве для визначення відносин НАШОГО суспільства
N
А вопросс льготного и внеочередного зачисления никого не смущает ? Государство таким образоом делает вид, что решает проблемы определенных групп населения, а на самом деле обеспечиавает страну не квалифицированными специалистами.
жертва реформ
Єдині реформи, що їх відчув вчитель - це полегшення гаманця і збільшення свавілля місцевих освітянських чиновників
ну и
когда влада раскроет карты - сокращение преподавателей на 15%, медиков на 10%, в обмен на 17 млрд. кредит МВФ?
когда землю
Для ну и: продадут
Натэл
Земли Украины уже тихо- мирно, без шума продают под биотопливо, рапс и т.д.немецким и американским компаниям. Такая информация гуляет по Интернету.
уже лет с 12
как многие земли проданы (отданы в "аренду"). Ната, и инета не нужно читать, чтобы знать подобное. Вопрос в другом. Те, кто остался ЗДЕСЬ жить, те, кто работает в государственной школе, те, кто останется без работы снова и не сумеет пристроить собственный зад где-то так, чтобы, ничего НЕ производя, хорошо зарабатывать, ЧТО станут делать они? Да и- а это гуляет по инету-приходят мальчики из АТО. А поскольку эти мальчики-это ведь НАШИ ученики, и мы знаем и уровень их мышления, и умение держать себя в руках, и возможность работы... То, что происходит - закономерно. Так что-лучшег ждать не приходится.
Натэл
Украину уже назвали " европейской Зимбабве". О каких реформах может идти речь?
Натэл
Зато реформирование материального положения учителя прошло без сучка и задоринки, с чем и можно поздравить.
Юлія
А хіба реформи розпочинались??? Одне Положення про ДПА "чого вартує"!!!
Родион
Найперше що нам потрібно це - мораторій на всі реформи Квіта, Совсун, Лікарчука. Війна , зубожіння, розгул корупції, а їм реформи. А може на часі прозвітувати за рік роботи про майданівські обіцянки. Що ви зробили крім популістської тріскотні: 5 разів в листах попереджуєте місцевих чиновників і не в змозі на них вплинути, проконтролювати. І чому всі нововведення за рахунок вчительської зарплати і ентузіазму? Перед очима єхидна пика освітянського чинуші і шипіння крізь зуби: Ну шо, домайданились...
Вчитель -жебрак
Реформи ... А як вам таке " Нацкомісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг, підвищила мінімальний тариф для населення на газ Ціна газу, що використовується населенням для приготування їжі та підігріву води, зросте з 1182 грн за тис. куб. м до 7188 грн за 1 тис. куб м. ". Це при моїй зарплаті в 2500 ... Немає слів ... І це не геноцид ???
РЕЗУЛЬТАТ
всей нашей предыдущей деятельности.Учитель собирает деньги с детей на ремонт класса, в фонд школы, бал-бла-бла, поскольку руководство школой БОИТСЯ НЕ сделать ремонт, выглядеть таким, что не сумели найти средств для (перечисляйте сами)... Учитель за собственные средства ищет раздаточный материал, покупает всё, необходимое для работы. Искривлённое сознание людей, считающих, что лучше собрать деньги с родителей, чтобы дети не "учились в свинарнике", вместо того, чтобы организовать тех же родителей, коллег и ТРЕБОВАТЬ от руководства территорией, что досталась от развала союза, выполнения СВОЕЙ работы. Милые мои - мы имеем то, что заслужили. И никакой олигарх ни на кого их массы внимания обращать не станет.У них собственная жизнь, и она никоим образом не связана ни с жизнью страны, ни с РАЗВИТИЕМ попавшей им в руки территории.
1
Реформи! Ха-ха-ха!!!
Пенсіонерка
Непрофесіоналізм міністерства стосовно школи її догробить. Ну, набрали до Міністерства сторонніх, не знаю вже, за якими критеріями, то хоч би коефіцієнт інтелекту та рівень научуваності у них перевірили! Розумію, що це не зовсім об’єктивний показник, але деякі відомі діячі відсіялись би. Та я не про це. Скажіть, а чи отримав хтось зарплату за лютий чи хоч її частину?
так отож
Для Пенсіонерка: а ДО сьогодні в міністерстві що, кращі працювали?
Пенсіонерка
Для так отож: Та ні, певне, на кращих сподіватись годі. Але при зарплаті вчасно (хоч вона ніколи не була великою) це нівелювалось зусиллями вчителів (додаткові заняття, власноруч складені дидактичні як доповнення до недолугих підручників, робота над удосконаленням методики тощо), а тепер все більше на підготовці до уроків економляться сили, бо потрібно мати репетиторство, город, господарство, щоб вижити.
так отож
Для Пенсіонерка: а нам зарплату вчасно дали ось ЦЬОГО МІСЯЦЯ. Раніше НІКОЛИ її вчасно не давали. Так, щоб знати, в яких числах очікувати. Настільки отаке вже дістало, що у відродження масової освіти вже не віриться. Освіта буде для тих, хтомає гроші. Це потрібно прийняти і думати про власних дітей-онуків. Чи тут їм лишатися, чи, все ж, направляти їхати звідси.
Zirka
Ніколи і нічого не зміниться, поки у вчителя намагаються відібрати останні зароблені копійки (і, виявляється, успішно!), Поки вчитель урок дає на пальцях або в кращому випадку тягне з дому ноутбук (для перевіряючих), а пачка паперу для роздаткового матеріалу вже 120 гр., фломастери, ватман - все за ту ж відібрану зарплату; поки біля керма залишаються все ті ж особи, для яких головне тримати ніс за вітром і награбувати все, що ще можна вкрасти, наприклад гроші, які жертвують батьки і які ніде не враховані і підмінити все липовими актами для перевіряючих. Ось і вся реформа.
так отож
Для Zirka: у нас папір по 150, через те Я ВІДМОВЛЯЮСЬ витрачати гроші РОДИНИ на папір і все, що із цим пов*язане.
верба
Наша освіта асоціюється зі старою гнилою вербою, яка тримається завдячуючи якомусь чуду. Пеньок гнилий, а на верхівці наросло багато омели, яка власне і витягла всі соки з дерева
Учитель
Что-что? Система образования оказалась более живучей чем ожидалось? Медленно рушится? Кто знает, возможно сегодняшниму 10-му класу и 4-му курсу еще повезет "доехать по инерции на автомобиле без топлива."
Гість
Это она о чем сейчас? какие реформы? было в лоб стало полбу? как стояли наши кабинеты пустые так и остались. наши школы технически отстают от западных. а она про какие-то мифические реформы. такое впечатление, что наша власть разговаривает сама с вобой.
Щодо розуміння
Для початку, процес повинен бути прозорим і зрозумілим для самих реформаторів: вони повинні чітко зрозуміти, що і для чого вони роблять, розділити весь процес на невеликі прості стадії, для кожної стадії чітко розуміти, що саме потрібно зробити і що в результаті цієї стадії повинно вийти. Наступну стадію розпочинати тільки після успішного завершення попередньої стадії. Цього у радянській школі вчили. У тому числі на уроках ІНФОРМАТИКИ, яку нинішні і попередні реформатори перетворили в уроки вивчення "протухтів" Microsoft’а. А якщо самі реформатори не розуміють, що і для чого вони роблять, що вони хочуть отримати, то такий і результат: замість розвитку - повний розвал наступить, бо "лебідь, рак і щука" воза з місця ніколи не зрушать. Простою зміною табличок на інститутах освіту ще нікому не вдалося реформувати. "Тож, ви, друзяки, як не сіли б гарно, а до музик все ж незугарні!"
неужели
Неужели проходит процесс реформ? Процесс разговоров!!! Да, этого хоть отбавляй. Словно сидят все в одной большой учительской и, не слыша друг друга, говорят словно сами с собой. Ведь есть уже реальные наработки, которые были созданы ещё ДО собрания всех в учительскую, есть руководство(директор школы, в нашем случае), который задаёт тон всей работе. ДЕЛАТЬ нужно. Пора бы и план иметь, и направление движения видеть. И делать. Хотя бы то, что можно без денег свершать.
вчитель
Реформа единственная и неповторимая - сократилась з/п на 30%.
Марлена
Для вчитель: А чому на 30%? Рахуєм: при долларі 8 грн - зарплата 300 долларів,при долларі 30 грн. - зарплата 80 долларів. А вимагають теж саме, а то і більше. Ну. гаразд, дітей як вчили так і вчимо - вони не винні, то вже припиніть цю нескінченну показуху, папки, стенди, картотеки, семінари та методобєднання нікому не потрібні та ще й за наш рахунок.
Натэл
Совершенно справедливо. Противно, что чиновники делают вид, что все нормально.
Геннадий
Для Марлена: это в гривне на 30 %. За доллары я вообще молчу.
Bred
Йди лісом,пані перший заступник міністра!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ви нашаНадія
Пані Совсун не можу не подякувати вам. Раніше я не думав йти з школи. тепер відчуваючи рехворматорський курс глибоко пізнав всі свої прорахунки і вирішив попросити вибачення у нашого міністерства. Не платіть зарплату взагалі, тому що робота з дитиною-це баго за яке ми повинні платити. Я ще думаю своїх дітей відправити на працю, а кошти передати на Ваші рахунки,без ваших мудрих і обміркованих рехворм нас чекає занепад, а з вами Прогрес. Щиро ваш пацієнт закритого закладу 012278
Белла
О Боже, які реформи? "Розвантажили" олімпіади, а потім по-тупому навздогін їх докидають по одній, обіцяли звільнити учителів від виконання невластивих функцій, а після обіцянок завалили різноманітними конкурсами. Це не реформи, це дилетанський підхід і популізм.
Ніка
Реформи Совсун підлаштовує під себе. Людина без вченого звання не може бачити всіх проблем.

Щоб отримувати першим
всі новини від «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть
«Подобається»

Дякую,
не показуйте це мені!