Osvita.ua Вища освіта Держзамовлення: МОН приймає пропозиції від ВНЗ
Держзамовлення: МОН приймає пропозиції від ВНЗ

Розміщення держзамовлення буде здійснюватися з урахуванням профільності навчальних закладів

Держзамовлення: МОН приймає пропозиції від ВНЗ

Міністерство освіти і науки звернулося до керівників вищих навчальних закладів з проханням до 15 грудня подати конкурсні пропозиції обсягу прийому та випуску фахівців з вищою освітою на 2015 рік. Відповідний лист підписаний першим заступником міністра освіти Інною Совсун.

У Міносвіти зазначають, що при формуванні конкурсних пропозицій обсягу прийому за державним замовленням за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста та бакалавра вищим навчальним закладам необхідно врахувати прогнозовану регіональну чисельність випускників основної та старшої школи.

Також з метою приведення у відповідність з регіональними ринками освітніх послуг та ринків праці, конкурсні пропозиції щодо обсягу прийому на навчання та випуск фахівців мають бути погоджені з обласними державними адміністраціями та регіональними центрами зайнятості.

Водночас, у Міністерстві освіти і науки звертають увагу, що розміщення державного замовлення за спеціальностями буде здійснюватися з урахуванням профільності вищого навчального закладу ІІІ-ІV рівнів акредитації.

Зокрема, пропозиції щодо обсягу державного замовлення на напрям "Право" розглядатимуться для юридичних академій та класичних університетів, на напрям "Економіка підприємства" - для економічних, класичних та технічних університетів, на напрям "Фінанси і кредит" - для економічних та класичних університетів, на напрям "Облік і аудит" - для економічних, класичних та технічних університетів.

Пропозиції щодо обсягу прийому за державним замовленням на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації розглядатися не будуть.

Пропозиції щодо обсягу державного замовлення на прийом та випуск фахівців вищим навчальним закладам необхідно формувати за переліками, що затверджені відповідними постановами Кабінету Міністрів України.

Державне замовлення буде надаватися лише на підставі діючих ліцензій.

Як відомо, Міністерство освіти і науки поступово змінюватиме систему розподілу державного замовлення, яка передбачає новий підхід до фінансування за схемою: "гроші ходять за студентом".

Освіта.ua
18.11.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Абітурієнт
тобто зараз я виберу спеціальність,позначу її при регістрації на ЗНО,а влітку можу дізнатися,що державних місць на ній немає? чи коли будуть оприлюднені 80% місць?
444
А яка тепер буде кількість ліцензійних місць магістрів медицини, фармації та ветеринарії, яких згідно правилам вступу будуть готувати з 1 по 6 курс, бо на "спеціаліста" набирати не будуть.
Капаліка
Для 444: Більше того, підготовка магістрів-лікарів поєднана з інтернатурою, яка здійснюється на базі повної вищої освіти...
Коментувати
Капаліка
Традиційно є кілька питань. 1. Пропозиції 2 рік поспіль треба подавати аж на 3 роки (незважаючи на те, що через день озвучуються плани автоматичного розподілу держзамовлення з 16-го року)!!! 2. Держзамовлення на випуск навіщо взагалі затверджувати (та ще й збирати пропозиції на випуск тих студентів, на яких держзамовлення ще не виділене)??? 3. Навіщо стільки погоджень? Ніби-то місцеві центри зайнятості або держадміністрації знають скільки вакансій буде у регіоні через 9-10 років (коли завершать навчання студенти 2017 р. прийому). Вже мовчу про абітурієнтів з інших регіонів, які до регіональних органів влади чи зайнятості не мають жодного відношення. 4. У 2017 р. прийому спеціалістів не буде - хто може вгадати як потім будуть трансформовані ліц.обсяги? 5. У 2014 р. при таких самих формулюваннях виділялись і бакалаври для коледжів, і окремі обсяги для філій, і непрофільне держзамовлення. Пишуть одне, думають друге (та ще й 5-ю точкою), роблять третє, виходить як завжди нісенітниця.
Капаліка
На додаток ще трохи. 6. З якого року буде перехід на 2 (1,5)-річну магістратуру: коли буде випуск 2016 р. прийому - у 2017 чи пізніше? І як вгадати (для випуску магістрів 2017 р.) скільки буде виділено місць у 2015 чи 2016 роках? Що буде затверджено і погоджено в пропозиціях випуску 2016 та 2017 років? 7. Якщо скани ліцензій (які видає МОН) є в ЄДЕБО, то навіщо макулатура? 8. Чому пропозиції формуються у ПЗ МОНу, а не в ЄДЕБО - знов у квітні буде лист, що приймальні комісії винні у тому що 2 бази різні? 9. Чому пропозиції подаються за пів року до процедур розподілу місць (зокрема, треба прогнозувати черговий випуск в умовах, коли студентам здавати ще 2 сесії та підсумкову атестацію)? 10. Які ліцензії (і за яким переліком напрямів) будуть діяти на прийом у 2017 р.? Ось наочні характеристики рівня державного планування і марнотратства ресурсів. Окозамилювання та бюрократія заради бюрократії. А потім чиновники будуть звітувати, скільки тон паперу перегорнули.
Капаліка
Мовчу про бачення у МОН схеми "гроші за студентом". Є проста і елегантна схема. 1. КМУ прогнозує середньострокову потребу у кадрах (за ОКР та профілем підготовки з урахуванням прогнозів випуску школярів). 2. З урахуванням можливостей держави та п.1. затверджується та оприлюднюється держзамовлення (до ЗНО). 3. Абітурієнт при реєстрації на ЗНО подає також заявку на вступ за профілем підготовки. 4. За результатами ЗНО верхівці списку абітурієнтів видаються посеместрові сертифікати на відшкодування вартості навчання. 5. Абітурієнт влітку обирає куди віднести сертифікат (у ВНЗ обмеження - ліцензія та власні вимоги до рівня підготовки) 6. За необхідності можуть бути додаткові випробування. 7. Приймальна комісія при зарахуванні реєструє в ЄДЕБО сертифікат на 1-й семестр. 8. За даними ЄДЕБО розподіляється фінансування між міністерствами і далі між ВНЗ. 9. Після кожного семестру студент може залишитись у ВНЗ, або перевестись у інший виш (будь-якого підпорядкування) в його межах ліц. обсягів.
Капаліка
При такому розподілі держзамовлення кращий студент зможе сам обирати де навчатись, з урахуванням якості підготовки, наявності хабарів, своїх сімейних обставин, ситуації у країні і т.п. А виші будуть конкурувати не лише за бюджетні місця прийому, а і за студента, щоб він волів залишитись саме у них. І не буде ситуації коли один виш одного підпорядкування буде мати на рейтинговий напрям 140 бюджетних місць і візьме на останнє місце абітурієнта з 543 балами з 800 (фактично 143 з 400, тобто зовсім слабенького), а у іншого ВНЗ другого підпорядкування буде 10 місць на той же напрям (і в цих умовах за межами прохідних балів залишиться абітурієнт з 700 балів) - реальний приклад кампанії 2013 року. Схема прозора, добре автоматизується, мінімізує бюрократію, суб’єктивізм і поле для корупції, легко контролюється, дає усім абітурієнтам рівні можливості для вступу, посилює роль профорієнтації, створює конкурентні умови вишам та перекриває кисень псевдонавчальним закладам.
Коментувати
Вчитель
Ще одна "новація" від Совсун - як завжди кудись уходять гроші...)

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!