![]() |
Міністр наголосив, що найважливіше це те, що "нас підтримало суспільство, Уряд, Парламент і Президент." |
Квіт описав новації Закону "Про вищу освіту" (відео)
Президент України Петро Порошенко підписав новий Закон «Про вищу освіту». Про це повідомив міністр освіти і науки України Сергій Квіт на прес-брифінгу 4 серпня 2014 року.
«Закон має дуже важливе значення для розвитку освіти і науки України. Це закон реформаторський. Над ним три роки працювала фактично вся освітянська громадськість, експерти, журналісти», - підкреслив Сергій Квіт.
Міністр наголосив, що найважливіше це те, що «нас підтримало суспільство, Уряд, Парламент і Президент. Саме так робляться освітні реформи».
Сергій Квіт повідомив, що новий Закон України «Про вищу освіту» спирається на ідею університетської автономії: «Це автономія академічна, фінансова та організаційна. Тобто вищі навчальні заклади самі будуть вирішувати більшість питань, не звертаючись за дозволами до Міністерства освіти і науки України. У контексті фінансової автономії вищі навчальні заклади матимуть право відкривати депозитні рахунки у банках і розміщувати у них свої спецфонди, які зараз обслуговуються в Держказначействі. Разом із автономією та широкими правами ми передаємо університетам відповідальність за їхню якість».
Для контролю за якістю створюватиметься нова структура – Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти.
Окрім того, за словами Сергія Квіта, новий Закон України «Про вищу освіту» зменшує навчальне навантаження на викладачів: «На сьогодні воно складає 900 год. на рік. А фактично буває й понад 1000 год. Новий Закон фіксує навчальне навантаження – 600 год. на рік. Викладачі зможуть більше приділяти уваги науковим дослідженням. Також зменшується аудиторне навчальне навантаження на студентів».
Також серед основних новацій Закону міністр зазначив запровадження третього циклу вищої освіти: «Ми мали бакалаврський рівень (цикл), магістерський, і тепер запроваджується третій цикл – доктор філософії (PhD). На базі аспірантур та докторантур будуть створюватися сучасні структуровані PhD-програми. Це принципово нові вимоги до якості. І саме на третьому циклі освіти здійснюється інтеграція науки і освіти».
Посилання за темою:
Освіта.ua
05.08.2014