Osvita.ua Вища освіта Мережу ВНЗ І-ІІ рівнів варто оптимізувати, - РП
Мережу ВНЗ І-ІІ рівнів варто оптимізувати, - РП

Існуюча система підготовки кадрів не забезпечує потреб держави у молодших спеціалістах

Мережу ВНЗ І-ІІ рівнів варто оптимізувати, - РП

Міністерство освіти і науки України, щорічно отримуючи майже 3,0 млрд. грн. на підготовку кадрів підпорядкованими вищими навчальними закладами І-ІІ рівнів акредитації, не забезпечило обґрунтованого планування видатків на вказану мету і належного контролю за їх використанням підпорядкованими навчальними закладами, у результаті бюджетні кошти використовувалися з порушеннями і неефективно. Такі висновки оприлюдненні за результатами аудиту, що проведений Рахунковою палатою.

"Не дотримуючись законодавства у сфері державного замовлення, МОН спрямувало виконавцям у 2012-2013 роках на підготовку фахівців 2,9 млрд грн. без укладання державних контрактів, отже, сторони не несли юридичну відповідальність за недосягнення запланованих результатів і не відповідали за неузгодження потреб і пропозицій на підготовку кадрів", - йдеться у висновках Рахункової палати.

Через відсутність прогнозної потреби у кадрах, вищими навчальними закладами І-ІІ рівнів акредитації державне замовлення формувалося виходячи з власних можливостей навчального закладу та попиту абітурієнтів. Як наслідок, у 2012-2013 роках майже 12,0 тис. випускників технікумів і коледжів непрацевлаштовано, з них одразу після закінчення закладу зареєструвалися у центрах зайнятості як безробітні близько 2 тисяч осіб.

У Рахунковій палаті зазначають, що майже 50 % випускників технікумів і коледжів, які навчалися за державним замовленням, продовжують своє навчання на наступних освітньо-кваліфікаційних рівнях у ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації. Оскільки для продовження навчання такі випускники зараховуються на споріднений напрям підготовки на другий (третій) курс лише за умови наявності вакантних місць, вони продовжують навчатися, як правило, за рахунок власних коштів на умовах контракту.

"Отже, створена МОН система підготовки кадрів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації не забезпечує головного завдання - забезпечення потреб держави у фахівцях освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста. Розгалужена мережа ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації та підготовка ними фахівців з вищою освітою за державним замовленням у межах 50-60 відс. ліцензованого обсягу на сьогодні потребує оптимізації", - наголосили у Рахунковій палаті.

Освіта.ua
15.05.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
фил
Государство гребане дайте рабочие места и усильте контроль за роботадателями и все станет на свои места. Везде приписку делают , опыт работы, какой опыт у студента, за 20 лет ни копейки на модернизации лабораторий и инновации не выделялось , а если и выделялось то терялось по карманам, работаем и учим детей на оборудовании и приборах 70-80-х годов, до 40 лет отставания.А вы все екперементируете. Одни пришлиделаем так, другие пришли делаем по другому загубили експериментами систему образования.
донецк
Да, зачем учить, пусть идут на улицы,пополняют ряды наркоманов, преступников, идут на блокпосты, сейчас найдется "применение" молодежи. "Правильным" путем идете господин министр.
Александр
Давно пора их разогнать! Не всех, но половину точно!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!