Osvita.ua Вища освіта Приватна освіта: лідерство спонукає до співпраці
Приватна освіта: лідерство спонукає до співпраці

Інтеграційні процеси, що проходять у системі вищої освіти, будуть інтенсифікуватись

Приватна освіта: лідерство спонукає до співпраці

Протягом останніх років ми часто чуємо з вуст чиновників про необхідність зменшення кількості вищих навчальних закладів, про те, що 823 ВНЗ (згідно з даними Держкомстату) забагато для такої держави, як Україна. А в умовах демографічної та економічної кризи така кількість негативно позначається на якості надання освітніх послуг.

Для державних ВНЗ ще у 2011 році Міністерством освіти і науки була запропонована двоетапна програма оптимізації. На першому етапі вищі навчальні заклади планувалось передати з-під крила різних міністерств у підпорядкування Міністерству освіти і науки, а на другому – об’єднати навчальні заклади між собою шляхом злиття та поглинання.

Так з’явився на світ Криворізький національний університет, створений шляхом злиття чотирьох навчальних закладів і двох державних підприємств. За рахунок поглинання зросли в розмірах Національний університет «Львівська політехніка», Донецький національний технічний університет і ряд інших закладів освіти.

Складно однозначно сказати, добре це чи погано, але нинішня ситуація склалась так, що ринок вищих навчальних закладів державної форми власності регулюється здебільшого заходами адміністративного характеру. А це, природно, інколи призводить до протестних настроїв чи відкритих протестів керівництва й самих студентів навчальних закладів. Підґрунтя для протестних настроїв у цьому випадку є цілком зрозумілим, адже такі об’єднання майже завжди означають не тільки скорочення державного фінансування та інших видатків, а й утрату усталених традицій, певних стереотипів і, урешті-решт, звичного способу життя.

Трохи по-іншому відбуваються процеси об’єднання приватних вищих навчальних закладів. За умови відсутності державного замовлення контингент їх студентів із року в рік скорочується. Це і ставить їх засновників перед необхідністю домовлятися про концентрацію власних ресурсів і різноманітних зусиль у тій чи іншій формі.

Наприклад, тільки в Києві за останні роки Міжнародний науково-технічний університет ім. Ю. Бугая приєднав Український інститут лінгвістики і менеджменту, Міжрегіональна академія управління персоналом поглинула Київський інститут інвестиційного менеджменту, а до Університету «КРОК» приєднався Київський коледж нерухомості тощо.

Кількість абітурієнтів в Україні продовжує скорочуватись. Демографічне «дно» буде досягнуто лише у 2017 році. Відповідно, інтеграційні процеси, що проходять у системі вищої освіти, будуть інтенсифікуватись.

І цілком можливо, що до 2020 року в Україні залишиться близько 450-500 вищих навчальних закладів усіх рівнів: більших, потужніших, якісніших, які, нарешті, зможуть увійти в число кращих ВНЗ Європи та світу.

Коментар ректора Університету «КРОК», професора Сергія Михайловича Лаптєва


Кількість абітурієнтів в Україні зменшилась, відповідно зменшився й попит. Маленькі приватні навчальні заклади першими відчули це на собі, адже приватний сектор вищої освіти не має державного фінансування, за рахунок якого підтримуються навіть слабкі державні ВНЗ.


В умовах нестачі коштів на повноцінне забезпечення навчального процесу чимало з них стали шукати потужних партнерів для співпраці або об’єднання. Такий шлях дає перспективу залучення додаткових студентів, подолання економічних труднощів та окреслює привабливі можливості для подальшого розвитку. Тут вступає в силу не тільки й не стільки фінансова складова, скільки бажання досягти так званого синергетичного ефекту – можливості разом зробити більше, ніж поодинці.

До Університету «КРОК» за останні три роки приєднались Київський коледж нерухомості, Інститут управління природними ресурсами та його Коломийський коледж на Прикарпатті. Вони органічно увійшли у склад університету, отримали більші можливості для розвитку, залишивши при цьому своїх кращих викладачів, напрацьований досвід і своєрідність власних традицій.


Університет «КРОК» готовий до розвитку співпраці з іншими навчальними закладами, у тому числі шляхом об’єднання, приєднання, спільного ведення навчального процесу на нашій базі тощо. Наш досвід свідчить про те, що така співпраця значно посилює навчальні заклади та відкриває нові горизонти для розвитку приватного сектора вищої освіти, якій є більш гнучким і пристосованим до потреб ринку праці.

Зараз ми проводимо переговори з цього питання з кількома навчальними закладами міста Києва та за його межами. Подекуди на шляху інтеграції вищих навчальних закладів виникають непрості юридичні питання, але конструктивна позиція МОН України й особисто міністра Д. В. Табачника дозволяє оперативно вирішувати правові колізії та досягати очікуваного результату.


Іван Петриченко, Освіта.ua

Освіта.ua
12.08.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ирина Шульгина
Так оно должно было бы быть. Но вместо этого приватное высшее образование превращается в элементарное выкачивание денег. В этом году в 5 вузов не було ни одного заявления. Мне кажется, пускай их будет меньше, как в советское время, но пусть дают сильное образование. Ну и стимулировать детей получать среднее специальное надо

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!