Osvita.ua ЗНО Новини ЗНО ЗНО є надійним критерієм відбору майбутніх студентів
ЗНО є надійним критерієм відбору майбутніх студентів

Надійність зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), як критерію конкурсного відбору студентів ВНЗ, знаходиться на рівні кращих світових показників, свідчать результати дослідження

ЗНО є надійним критерієм відбору майбутніх студентів

Результати "Дослідження прогностичної валідності тестів ЗНО-2008" були оприлюднені 13 жовтня під час проведення круглого столу за участі Міносвіти, УЦОЯО, представників ВНЗ, Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні, вітчизняних та міжнародних експертів з незалежного оцінювання.

Дане дослідження можна вважати першою в Україні спробою системного дослідження того, наскільки надійним є ЗНО, як критерій конкурсного відбору абітурієнтів.

Автори роботи досліджували кореляцію середнього балу студентів 1-го курсу на зимовій та літній сесіях 2008-2009 навчального року із середнім балом сертифікатів з конкурсних предметів та середнім балом атестатів про середню освіту.

Вузи було обрано таким чином, аби були представлені основні типи навчальних закладів та різні регіони України. Всього у дослідженні прийняли участь 10 вищих навчальних закладів.

Загалом для дослідження взято результати навчання 9200 студентів першого курсу 2008-2009 навчального року, з усіх галузей знань та по більшості напрямів підготовки.

Кореляція між результатами ЗНО та середнім балом за дві екзаменаційні сесії складає 0,503 (досліджено результати 3657 студентів). Для порівняння: кореляція із середнім балом атестата про середню освіту складає 0,399 (досліджено результати 508 студентів, оскільки не всі ВНЗ і напрямки змогли подати відомості атестата). За визначеною у світі класифікацією, це означає, що прогностична валідність тестів ЗНО як критерію вступу до ВНЗ є високою. Тобто, надійність ЗНО, як критерію конкурсного відбору студентів ВНЗ, знаходиться на рівні кращих світових показників.

Автори дослідження - громадська організація "Центр освітньої політики" за підтримки програми USETI - радять розглядати його як пілотне, метою якого було відпрацювання методики проведення досліджень прогностичної валідності результатів ЗНО як критерію вступу до ВНЗ і тому до його результатів слід відноситись з відповідними застереженнями, оскільки вибірки вузів і учасників не були достатньо широкими, а також те, що не всі ВНЗ подавали результати першої зимової сесії, і дуже невелика кількість ВНЗ змогли подати відомості про середній бал атестату про загальну середню освіту.

Проведене пілотне дослідження свідчить про високу ефективність системи вступу до ВНЗ на основі тестів ЗНО, проте це дослідження доцільно продовжити на більш широких вибірках ВНЗ, напрямів підготовки, студентів - це дасть об'єктивні дані для удосконалення системи прийому до ВНЗ і удосконалення тестів ЗНО.

Крім того, дослідження щодо надійності ЗНО, як критерію конкурсного відбору студентів вузів, доцільно проводити паралельно з дослідженням інших показників якості системи вступу до ВНЗ на основі тестів ЗНО, а саме справедливості системи вступу до ВНЗ і відповідності системи вступу ВНЗ запитам суспільства.

Адже у комплексі вони повинні давати об'єктивне свідчення про стан забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти.

Дивіться також: Новини ЗНО, пробне ЗНО, програми ЗНО, тести ЗНО онлайн, підготовка до ЗНО, курси підготовки до ЗНО.

www.useti.org.ua
15.10.2009

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мама-Родителю
Ну а что касаемо заданий по математике в 2009 году-была сплошная элементарщина на уровне не больше 9 баллов обыкновенной школы.Ну ещё некоторые умения математической школы,которые может осилить любой ЗНАЮЩИЙ ученик универсального класса с 4 часами математики в неделю. Дитё ,после 4 лет изучения литературы при двух месяцах повторения наряду с математикой всех предметов,набрало 7 баллов на ЗНО при несколько эмоциональном подходе к выполнению заданий. Вывод-абсолютно низкий уровень задач!
Мама-Родителю
Комментарии очень интересны.А главное-правильны.Во всём согласно с учителем математики.Не совсем согласна с Вами.Знаю мальчика-выпускника СЕЛЬСКОЙ школы-студента медВУЗа.Попал туда после медучилища,вовсе не милионного города.Маленький райцентр.Не гений,не вундеркинд.Из многодетной семьи.Денег на взятки там просто нет.Вывод-поступал ПОЛНОСТЬЮ САМОСТОЯТЕЛЬНО. Второе-если Ваш ребёнок хочет быть врачём,почему бы ему не поучиться в медицинском училище? Третье-если Вам,всё-же, не получается отдать ребёнка в медучилище,то выбирать лучше физ-мат класс или школу. На худой конец лучше универсальный профиль. Но ребёнок должен САМОСТОЯТЕЛЬНО понимать,что математику необходимо ещё и учить(детям я всегда говорю-"зубрить",поскольку не зная ОДНОЙ теоремы,или формулы не решить очень много задач!) Ну а что касаемо...
Родитель
Учителю-математику-респект, все правильно сказали. Ми, батьки сьогоднішніх абітурієнтів вчились без репетиторів - напевно, нам повело з викладачами. Але проблема існувала завжди, а тепер тільки загострюється. Якість освіти прогресивно падає і в школах і у вузах. Математика -основна наука, це правда, але що робити тим, наприклад, хто хоче обрати професію лікаря?? Чи це тільки генію доступно? Математика, фізика, хімія, біологія - все потрібно знати на рівні. На мільонне місто є одна школа, в якій є високий рівень викладання цих предметів, але за рахунок інших, в тому числі іноземних мов. Дитина вільно знає 2 іноземні мови і хоче бути лікарем. Лікар - це який профіль? Гуманітарний? Математичний? Ось і вибирайте - до якої школи йти. Немає такої школи
учитель-математик, репетитор
З приводу не високої кваліфікації вчителів математики, хочу зауважити, що тенденція до зниження кваліфікації дійсно існує. На зміну професіоналам, приходять ті. хто в школі навчався " посередньо". Який з них вчитель вийшов - це питання більш риторичне. Проблему можна вирішити тільки системно і тільки в межах держави. На жаль, держава не поважає вчителів - професіоналів, для аргументації цього твердження маю безліч фактів. Наводити їх не буду, оскільки це нікого не зацікавить. Всім потрібен результат, більшість керівників освіти не знає, як його досягти.Педагоги, які знають, нікому не цікаві, тому вони щорічно беруть 8-10 учнів і доводять їх математичну підготовку до найвищого рівня. Діти отримують освіту, стають справжніми спеціалістами, науковцями. Цим ми і живемо. Не звинувачуйте нас у тих гріхах, в яких ми не...
учитель-математик, репетитор
Для всіх батьків, чиї діти навчаються у гуманітарній гімназії, хочу сказати наступне. По-перше, діти обрали гуманітарний профіль, тому проходження ЗНО з математики для них подія - неординарна. Якщо ви і обрали математику, то сподіватися на високий результат у вас не має ніяких підстав. По- друге, нормальний репетитор зможе допомогти вашій дитині набути досвіду діяльності з математики та досвіду творчої діяльності тільки тоді, коли дитина знає шкільний матеріал. Коли вона нічого не знає, то репетитор - безсильний. Він може вивчити з диною частину матеріалу, але допомогти набути досвіду творчої діяльності не зможе! Оцінка 4 - це хороший результат. Якщо ви обрали траєкторію для дитини, то оберіть відповідний профіль для навчання в 10-12 класах. Проблем не буде ніколи і ніяких, якщо дитина, дійсно, здібна до навчання. З...
семен
та це все брехня
Учителю
А на обдумування як раз часу і не вистачило... І всі ці "безпілотні" дослідження виглядають як "заказуха". Ну не верю я им, не верю! З об'єктивністю вони не дружать, на жаль...
Учителю
Послаблення вимог до математичної підготовки... Шановний учитель, може ви працюєте в математичній школі для обдарованих дітей??? Чи відомо Вам, що в гімназіях на математику відводиться наполовину менше годин, ніж потрібно??? Чи відомо Вам, що середньостатистичні вчителі математики не пояснюють дітям новий матеріал, а якщо й пишуть на дошці щось, то з помилками??? Чи відомо Вам, що знайти достойного репетитора-математика або фізика архіскладно, вони страшно зайняті, вони не дають оголошення в інтерненті, їх імена передають кращим друзям "шепотом", як фамільні цінності. Чи знаєте Ви, що медалісти - справжні медалісти, розумні діти математичної школи (але з гуманітарного класу), займаючись цілий 2008-2009 рік з кращим математиком, здали тести на "4", тому що там були зовсім не прості завдання,над якими треба було подумати,...
Учитель
Правильно! Треба більше досліджувати і аргументовано робити висновки, а не говорити різні неприйнятні речі з приводу ЗНО. Ось тільки, порівнюючи зміст тестів з математики 2008 з 2009 роком та зразками 2010 року, роблю висновок про тенденцію послаблення вимог до математичної підготовки. Це автоматично знизить рівень підготовки випускників школи, вуз, у свою чергу, не зможе підготувати справжніх мислячих спеціалістів, наука не отримає - науковців. Вважаю це серйозною проблемою.Хіба у нашій бідній державі вища освіта є обов'язковою і загальною ? То навіщо створювати такі умови, щоб кожен, хто тільки вміє читати, уже навчався у вузі?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!