Osvita.ua ЗНО Новини ЗНО Вступ до вищого навчального закладу має бути усвідомленим рішенням, - директор УЦОЯО
Вступ до вищого навчального закладу має бути усвідомленим рішенням, - директор УЦОЯО

Директор Українського центру оцінювання якості освіти Ірина Зайцева розповіла про перспективи розвитку зовнішнього незалежного оцінювання в Україні

Вступ до вищого навчального закладу має бути усвідомленим рішенням, - директор УЦОЯО

Характеризуючи систему зовнішнього незалежного оцінювання директор УЦОЯО сказала, що тестування увійшло у стадію стабільного розвитку, зазначивши, що деякі аспекти проведення та специфіка тестування продовжують активно обговорюватися на всіх рівнях.

"Сьогодні ми можемо сказати, що в суспільстві вже сформувалася довіра до системи зовнішнього незалежного оцінювання. Адже однією з безперечних його переваг є набагато менші, ніж за традиційних іспитів, підозри в корупції", - зазначила І.Зайцева.

"Варто говорити також про зведення до мінімуму людського фактора, систематизацію вступу до вищих навчальних закладів", - підкреслила директор УЦОЯО.

Вона також зазначила на важливості обговорення суспільством дискусійних питань щодо системи тестування.

"Наприклад триває дискусія, чи потрібно додавати ще й тест із загальної навчальної компетенції – так званий ТЗНК. Цей проект вже другий рік проходить пілотування на регіональному рівні, і наступного року ми підіб’ємо загальні підсумки експерименту", - повідомила директор УЦОЯО.

Ще одним питанням, що зараз обговорюється є дворівневі тести. "Мається на увазі, що рівень підготовки з математики для тих, хто йде на спеціальності, пов’язані з теоретичною математикою, і тих, хто орієнтується на економічну освіту, зрозуміло, різний. А тест сьогодні складають однаковий", - зазначила Зайцева.

Вона також повідомила, що багато дискусій відбувається і навколо гуманітарного блоку предметів, адже філологічні знання важко піддаються формалізації. І.Зайцева зазначила, що саме це стало передумовою введення тестових завдань з відкритою відповіддю, в яких необхідно створити власне висловлювання.

"Багато проблем у тестуванні знань з іноземної мови. Зрозуміло, що для об’єктивнішої картини потрібно перевіряти і аудіювання. А для цього треба всі школи, де проходитиме тестування, забезпечити комп’ютерами у такий кількості, щоб кожен випускник міг працювати за ним індивідуально. Поки що це складно реалізувати", - повідомила директор УЦОЯО.

Вона зазначила, що незважаючи на наявність проблем, це проблеми вдосконалення, а не зростання.

"Йдеться про підвищення якості тестових завдань, можливості оптимального використання міжнародного досвіду тощо", - підкреслила Зайцева.

Вона нагадала, що цього року до переліку предметів ЗНО додано всесвітню історію, а через рік, у 2013 році, до системи тестування буде додано світову літературу.

Директор УЦОЯО також акцентувала увагу на питаннях змістовної підготовки абітурієнтів, нагадавши, що цього року 30 % тих, хто складав тест з математики, не змогли відповісти на елементарне запитання про теорему Піфагора.

"А це молоді люди, які збираються вступати на спеціальності, пов’язані з математикою. Є над чим поміркувати тим, хто каже, що в нас занадто прості тести з математики", - підкреслила Зайцева.

Вона зазначила, що рівень підготовки з математики має бути кращим. "Це ні в якому разі не провина школи, що останніми роками країна захопилася гуманітарними дисциплінами, забувши про фундаментальні", - підкреслила директор УЦОЯО.

Ірина Зайцева також побажала цьогорічним випускникам визначитися, за якими спеціальностями вони бажають навчатися.

"Бо коли людина обирає не професію, не навчальний заклад, а тільки прагне вступити хоч куди, такого, на мій погляд бути не повинно. Це має бути усвідомлене рішення", - резюмувала директор Українського центру оцінювання якості освіти Ірина Зайцева.

Освіта.ua
21.11.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Настя
у скільки університетів можна подавати документи?
Елена
Для Настя: В 5 ВУЗов на 3 специальности!
Коментувати
Лора
Зачем изобретать велосипед, не пойму. Как показывает время, старшее поколение имеет более фундаментальное базовое образование, чем наши дети. Учились по субботам, сдавали экзамены каждый год и никто не умер от перегруза мозгов. Если наши граждане выезжали за границу, то их детям в их возрастном классе делать было нечего. Какого лешего надо было поламать все хорошее, искуственно отупить детей? У нас никто не спрашивал, как звучит теорема Пифагора. Ее нужно было знать и применять для решения задач далеко не типа 2*2=4, и все успешно с этим справлялись. А сейчас задания по математике для умственно отсталых детей, а не для будущих инженеров.
читач
Для Лора: Для майбутніх інженерів завдання такі самі, як і 30 років назад, ніхто не змінює програми і читають їх ті самі викладачі, яким вже по 70 років. А час диктує зовсім інші вимоги та більш прогресивний підхід до навчання і підготовки спеціалістів.
Лора
Для читач: Дозвольте з Вами не погодитись. Моя дитина в цьому році здавала ЗНО. Я на роботу принесла тестові зошити(матем., фізика), і ми рішали з моїми співробітниками (12 чоловік від 25 до 57 років) ті тести , звісно без підготовки. Найменший бал 183 з мат і 175 з фізики (вища освіта у всіх).
читач
Для Лора: Я маю на увазі програми у ВНЗ, коли по спеціальних предметах у технічних ВНЗ вивчають застарілий матеріал з минулого століття, який можна проходити пізнавально, а більше уваги приділяти предметам, що пов’язані з інформаційними технологіями, що на сьогоднішній день просуваються у будь-яких сферах нашого життя. А по ЗНО в цьому році, у зв’язку з меншою кількістю вступників, не треба робити висновки, бо рейтингова таблиця з математики була просто смішна. Для тих хто поступає на технічні спеціальності математику на ЗНО треба здавати не менше ніж на 195-200 балів, в іншому випадку немає що робити у ВНЗ.
Коментувати
VVV
І для тих, хто йде на спеціальності, пов’язані з теоретичною математикою, і для тих, хто орієнтується на економічну освіту - потрібно знати теорему Піфагора. Для чого придумувати дворівневі тести? Все і так зрозуміло, що всім, хто закінчив школу, не обов’язково поступати у ВНЗ. Не треба всіх агітувати поступати на технічні спеціальності, бо не у всіх є здібності до точних наук.
Наталья
Читала полную версию статьи в газете " Освита". Жаль, но И.Зайцева тоже не знает теорему Пифагора. Пусть отктроет учебник и прочитает. Хотя это не помешало ей стать директором УЦОЯО
Елена
Логика у дамы железная! Если 30% не знают теорему Пифагора, то тесты сложные! Может быть абитуриенты слабые все-таки? И им нечего делать в вузах? Кто сказал, что высшее образование должно быть у всех? Давайте еще упростим легкие до горя тесты по математике! Сейчас студенты дроби к общему знаменателю не умеют приводить, пусть таблицу умножения не знают!
Варя
Для Елена: просто уровень преподавания в школе ниже отвратного. Стационарное образование - это ерунда. Лучше бы обратили внимание на более доступное домашнее образование для детей.
Елена
Неважно каким образом образование получено, важно - оно должно быть. Есть прекрасные лицеи, да и школы, где все выпускники получают достойные знания. Домашнее образование - все-таки удел избранных. Просто пора прекращать профанацию высшего образования, убеждая каждого двоечника, что оно ему доступно. Причем неучи не должны получать диплом как за бюджетные деньги, так и за родительские. Слишком опасно это для будущего. Для Варя:
читач
Для Елена: Повністю Вас підтримую. Коли сьогодні всі, хто навчався в школі поступають у ВНЗ, таким чином знецінюють вищу освіту.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!