Osvita.ua ЗНО Новини ЗНО ЗНО має бути основною перепусткою до університетської освіти, - С.Ніколаєнко
ЗНО має бути основною перепусткою до університетської освіти, - С.Ніколаєнко

Екс-міністр освіти і науки Станіслав Ніколаєнко висловив переконання, що зовнішнє незалежне оцінювання має стати основою при оцінці якості знань учня і при вступі до університету

ЗНО має бути основною перепусткою до університетської освіти, - С.Ніколаєнко

"Мене тривожить, що в цьому році відбувався плановий наступ на результати зовнішнього незалежного оцінювання. З одного боку, ввели середні бали атестата, можна це вітати. Але з іншого боку, з’явилися вже бали за олімпіади, за участь абітурієнтів у підготовчих курсах", - сказав С.Ніколаєнко в ефірі ТРК ЕРА.

Він також висловив думку, що суспільство переконалося, що зовнішнє незалежне оцінювання має стати основою при оцінці якості знань учня і при вступі до університету.

"Однак ЗНО покликане не тільки забезпечувати прозорий вступ до вищих навчальних закладів, а й дати об’єктивну оцінку стану нашої середньої освіти", - зауважив екс-міністр освіти.

"Якби оцінку ЗНО виставляли не відносно інших учасників, а абсолютну у відповідності з державними стандартами, планами, програмами, то сьогодні уряд та суспільство були змушені б взятися за голову і сказати, що в нас дуже низька якість знань", - підкреслив Ніколаєнко.

"Оцінка ставиться співвідносно з тими, хто здавав цей предмет. Тобто визначає місце в загальному рейтингу. Якщо б оцінку ставили до абсолютної величини, то третина учнів не знає, що таке теорема Піфагора або не може вирішити рівняння з одним Х", - зазначив Ніколаєнко.

"Потрібно через зовнішнє незалежне оцінювання подивитися і сказати, що в нас застаріла база і досить закривати на це очі. Принизливою також є оплата праці науково-педагогічних кадрів", - підкреслив він.

"Сьогодні в багатьох школах немає вимогливості до дітей. Зміст освіти застарів. Половина шкіл ледь приєднані до Інтернету, відрізані від інформаційних ресурсів. Потрібно суспільству, державі сказати, що 6% ВВП який ми спрямовуємо на освіту - це криза в освіті", - зазначив екс-міністр освіти і науки Станіслав Ніколаєнко.

Освіта.ua
04.08.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
lllll
Даже при ЗНО берут взятки и поступают те, кому нужно, Экзамены нужно вернуть, качество знаний было лучше, хоть что-то учили, а сейчас в шпорах они пишут не информацию- ответы на вопросы, а варианты ответов : а, б, или с. И в голове вообще ничего не остается.Наши дети сейчас разучились мыслить и излагать свои мысли (или не научились) Дальше будет просто катастрофа
TTT
Для lllll: Сразу видно, как плохо вы знаете систему ЗНО. Написать шпору с вариантами а,б,с невозможно. Задание для каждого имеет одни и те же вопросы, но номера заданий при этом не совпадают. То есть, у одного на первый вопрос правильный ответ - а, а у другого - с. Написать такую шпору возможно,если ты знаешь не только вопросы, а и вариант, который тебе достанется. Если это и возможно за взятку - доступно это единицам. Среди моих одноклассников, даже детей состоятельных родителей таких знающих не оказалось. Каждый сдал ЗНО на тот балл, которого заслуживал. Зато сразу выяснилось, что у деток состоятельных родителей почему-то уж очень большой средний балл аттестата в сравнении с их успехами на ЗНО. Вот настоящая коррупция. А введение экзаменов усилит эту коррупцию в десятки раз. Ну объясните мне, как вы собираетесь...
Диана
Для lllll: Вы абсолютно неправы. Чтобы хорошо сдать ЗНО, необходим большой запас знаний. Согласна, может кому-то и повезло, но я точно заработала свои 197, 195, 196 и 23 б. из 24 за сочинение. Это результат моего ежедневного труда целый учебный год. А вы, извините, рассуждаете как мои друзья, которые сдали ЗНО не больше, чем 150, но это было закономерно. А бал аттестата у меня 197. Так что ЗНО - это очень хорошо для тех, кто к чему-то стремится.
Коментувати
Сергей.
продолжение. Устроиться в такие службы как налоговая, таможня, кру и т.д где претенденты на "хлебные" должностя расписаны на десетелетия вперёд Тем не менее спасибо Кременю (начинал), Николаенко (закончил), Вакарчук и Ликарчук (осуществляли) за ЗНО
Сергей.
Подводя итог - большинство, кто столкнулся с ЗНО очень позитивно к нему относяться, так как это дало возможнось с одной стороны вскрыть корупционный нарыв в ВУзах при поступлении. С другой, дать зелёный свет талантливой молодёжи из социальных низов (детки мажоры будут учиться и так при любых обстоятельствах). Единственный минус - надо было бы довести дело до конца и вводить ЗНО для студентов Вузов после окончания учёбы, что бы они имели скажем так понятный профессиональный бал на основании которого проводилось бы конкурсное трудоустройство хотя бы на государственные должности (представьте себе как обломались бы взятки во время сесий, как Вузам пришлось бы екстренно улучшать систему подготовки специалистов), а так что получаеться у студента отличника ну просто нет шансов устроиться например в такие службы...
макс
Почитав ваші коментарі і прийшов до думки,що кожен захищає своє лайно...у кожному навчальному закладі є свої плюси та мінуси. Доречі якщо ліквідують зно,то почнется те що і раніше: вступ за хабар або через знайомства, підкупи влади і т.д..зараз це теж прослідковується ал не так як раніше. Так що перед тим як казати що зно не потрібно подумайте, а чи це не єдина можливість в нашій корупційній державі, освіті отримати шанс на безкоштовну освіту?!!
Лора
Точные науки без разницы тесты или экзамен. 2Х2=4 оно и в Африке 4. А вот с гуманитарными возможно лучше экзамен. Я не знаю в ямбе или хорее написан стих Малышко "Рідна мати моя", но процитировать его могу наизусть спустя 25 лет после школы. Точно так же не знаю з бородой или без Водяной из "Лісової пісні", но это не значит, что я не читала этого произведения. И таких примеров масса.
nezrozumiliy
Для Лора: Екзамени-це вже корупція
Коментувати
Сергей.
Станислав Николаенко когда то сказал - " введение ЗНО - единственная позитивная реформа с момента провозглашения независимости Украины", абсолютно согласен, назовите ещё что- то чтобы так кардинально, быстро и ефективно повлияло бы на какую то из сторон нашей жизни. Ющенку в своё время, надо бы было бы присваевать звания героев именно таким людям, а не заниматься некрофилией и переворачивать могилы. Предлагаю на сезде учителей тем (кто туда попадёт конечно из принципиальных) поднять вопрос об обращении к Виктору Януковичу с просьбой отметить огромный вклад в развитие высшего образования всех кто причастен к введению ЗНО и Николаенка в часности - званием героя Украины.
TTTT
Для Сергей.: Точно. Единственная успешная реформа и единственная полезная.
Елена
Поддерживаю! ЗНО - единственное благое дело за 20 лет. Может быть, не очень подходит для гениев и дебилов: первые не смогут до конца себя проявить, а глупые ошибки делают чаще других, а вторые просто наугадывают на 125 баллов. Но для 99,9% школьников - это объективный показатель знаний и реальная возможность поступить в лучшие вузы страны.Для Сергей.:
Яна
]Для Сергей.: больной ты человек!!!!какого еще героя Украины присвоить??!!!! еще и не вклад....идиоты угадывают на 180 баллов,а те кто что-то реально знают на 140-150 сдают...это не показатель знаний!эти тесты отменить вообще нужно!!! вот как раньше пришел в институт сел..и пиши...что знаешь!!!а не методом тыка!!!!!
Коментувати
1111
Миколаєнко постійно брехав всім про справедливість ЗНО.Вступні іспити повернуться всерівно
ТТТТ
Для 1111: Вступительные экзамены - очень большой источник коррупции в ВУЗах. Ну как преподавателю с его небольшой зарплатой отказаться от взятки за хорошую оценку? И осуждать его за это трудно. С него тоже требуют давать деньги, например, в больницах и поликлиниках. Но, как говориться, лучший способ борьбы с коррупцией - создать условия, чтобы дача денег за вступительные экзамены была просто не возможна. И ЗНО очень хорошо справляется с этой задачей. А возвращение вступительных экзаменов вряд ли кого-то обрадует. Ну, разве тех, кто на этом сможет зарабатывать. Но с Вами они вряд ли поделятся...
ТТТТ
Для 1111: С одного IP и leox, и микита, и георгій, і зрозумілий - и все разные мнения. Вас там действительно много или это способ оживить дискуссию?
Вчитель
А мне теперь понятно почему вы так против вступительных экзаменов,вашему ребёнку сложно будет усно ответить на экзаменационные вопросы,птички это не доказательство учебного ума.Я ненавижу табачника,я не люблю Николаенко,только вы забыли что Николаенко ввёл 12 классов.Табачник вообще чёкнутый,закрывает школы и университеты,у Кременя не было никаких изменений,и поступали дети умные,и усдавали экзамены,и никто не платил взятки Для ТТТТ:
Коментувати
Александр
Забыл добавить: Я, как великий разум и воплощение бога на Земле(вывод сделан при сравнении результатов ЗНО , своих и индивидуума описанного ниже :) ), имею с.б. аттестата
ТТТТ
Учитывать средний балл аттестата - необъективно. То, что многие ученики не имеют возможности учиться в гимназиях и лицеях, никак не меняет это обстоятельство. Кстати, думать, что наша система образования ну оо-чень хорошая по сравнению с западной - миф, происхождение которого я никак не могу понять. Об образовании лучше судить по результатам, которых достигла страна в политике,в экономике... Локомотивом Европы в этом смысле является Германия. Так вот - там система образования жестко структурирована. Никаких общих программ и одинаковых школ там нет. После 4 класса всех строго разделяют по знаниям на разные типы школ (кажется их четыре). И только гимназии дают право поступить в ВУЗ. Когда такая система будет у нас, тогда, может быть, средний балл аттестата будет иметь смысл. А еще, когда в Украине не будет коррупции...
неравнодушный
Для ТТТТ: Система образования Германии имеет ряд недостатков. И основной из них, что ребёнок должен очень рано осознать значимость образования. Уж очень рано происходит градация на способных и нет. И определяет это только учитель начальной школы. Представьте, что судьба Вашего ребёнка зависит от мнения(довольно субъективного) одного человека, который даст или не даст рекомендацию для обучения в гимназии. И если в более менее приличной Германии масса случаев апелляции, то что будет в нашей гнилой стране? Эта система не для нашего менталитета(
микита
Для ТТТТ: Хіба є корупція?
ТТТТ
Для неравнодушный: В отношении нашей коррупции вы правы - эта система пока не для нас. Ну а объяснить ребенку важность образования, я думаю, должны родители. Многие из них так и делают, и у нас, и в Германии. Остальные подают апелляции (шутка).
Коментувати
Маша
прогнила наскрізь, не змінивши її нічого з місця не зрушиш. Поки вчитель на 100% залежить від батьків (а проста людська вдячність - це теж залежність!), об'єктивності в балі атестату не чекайте! Висновок: треба ліквідувати класне керівництво та ремонт кабінетів за рахунок батьків. Бал атестату треба виставляти за результатами загального незалежного тесту з усіх предметів, а ЗНО залишити та вдосконалювати. Тоді у вчителів буде час та бажання навчити, а у дітей вибір - вчити чи ні. Але буде головне - відсутність корупційної складової та суб'єктивізму в оцінюванні. А олімпіади будуть об'єктивними тільки тоді, коли роз'єднають ЗОШ та гімназії, а інакше перші є гарматним м'ясом для других, адже крім різниці в годинах бал править той таки пресловутий рейтинг. Тому праві всі!
сільський директор
Для Маша: Ви молодець! На жаль, Вас не почують в міністерстві
Вчитель
Ага,ліквідуйте класне керівництво,тоді у вас діти на головах будуть сидіти!!!!!!!!!!!!!А за кабінети,я згодний.Для Маша:
Елена
Очень правильная идея - ЗНО на общую эрудицию. Грузины ее уже воплотили в жизнь, как и распределение бюджетных денег на образование адресно детям, а не вузам. Если бы можно было это донести до нашего министра и воплотить в жизнь, было бы здорово.Для Маша:
Коментувати
Маша
що на ці олімпіади ходять одні і ті ж самі діти з усіх предметів - розумних мало, учнів теж мало то вони і віддуваються за всіх! А що таким дітям повинен ставити вчитель? Природно ж високий бал. А інші в цей час займалися з репетиторами - тому і результат ЗНО кращій. Злочин був три місяця субботників за рахунок уроків та вихідних днів навесні. Смішно читати про навчили-ненавчили: навчити можна тільки тих, кто цього бажає, а якщо дитина вчитися не хоче, то її не навчить ніхто, якщо не деруть розгами по субботах. Прикро за тих, які хочуть, але не отримують якісних освітніх послуг (див. вище). Бал атестату це оцінка дуже суб'єктивна: я завищую оцінки дітям, які пройшли зі мною все пекло наших освітянських реалій (вчителі зрозуміють та й батьки, сподіваюсь, теж). Наша система освіти
Вчитель
тут я з вами згодний майже зі всим,крім того що ви завищуєте оцінки,я ніколи незавищую оцінки своїм учням,і потім вони у іспитах і в ЗНО підтверджують свою оцінку,да вони в школі сердяться,просять кращу оцінку,а коли здають ЗНО чи іспити,то не розчаровуються і розуміють що я ставив їм оцінки справедливо,не дивлячис ні на що Для Маша:
Вчитель
))Я это не понимаю,почему где меньше детей,там школа выходит дороже,вернее на одного ребёнка больше денег нужно,давайте на каждого ребёнка сделаем одну суму,и тогда будет всё нормально,+одинаквую програму....и ещё,ну конешно,ж на обласных учителя сельських школах не имеют знакомых в жюри
Коментувати
Маша
Молодець Ніколаєнко! Єдиний міністр, при якому школа вчила, а не відписувалася для чиновників, імітуючи бурхливі "інновації" та безглузді "впровадження" в НВП. При ньому якість освіти була первинною, а шкільна документація - на останньому місці, бо не паперами повинен займатися вчитель, а дітьми! Всі дискусії безглузді! Діти не бажають вчитися, а вчителям не дадуть навчити: субботники, звіти, лавина конкурсів, турнірів, олімпіад, МАН, купа непотрібної документації та класне руководство - анахронізм, який зжирає ВЕСЬ час вчителя, який ще і предметник! Розділяю обурення та розпач батьків, чиї діти пройшли всі вищеназвані "заходи" перемагали на олімпіадах та прийшли до ЗНО морально, психологічно та фізично виснаженними! Вони поклали своє здоров'я на алтар рейтингу школи, адже не секрет,
валерій
Жаль,що міністр не Миколаєнко,можливо він би регулюваву зно в позитивну сторону
Бандерівець
Скажіть, будь ласка, чи можна забрати з одного ВНЗ документи, якщо я там вже зарахований за першою хвилею, і віднести в інший де я можу пройти за третьою хвилею?
Тася
Для Бандерівець: Я думаю треба дочекатись 3 хвилі і подивитись чи точно ти там є потім перетелефонувати в ВУЗ чи зайти туди і уточнити і вже як будеш 100% впевнений що ти там є то принось оригінали. Правда за 2 дні це важко зробити якщо в ВУЗ далеко їхати, такщо прикинь чи реально це зробити. Ще там можуть бути черги, якщо далеко ВУЗ то краще не ризикувати.
Олег
Для Бандерівець: Можна, але тоді в попередній вже точно не зарахують.
Коментувати
Ирина Павловна
, ребенок –инвалид – преподавание на дому… Так почему бы не дать такому ребенку шанс учиться – льготу (совсем минимум –не больше 25 % от бюджетных мест)?
1111
Для Ирина Павловна: Хочу вас сказать, что индивидуальное обучение не тождественно понятию плохие знания. здесь все зависит от ребенка (как и во всяком обучении), от его мотивированности учиться. Я преподаю и у надомников и в классах, знаю о чем пишу.
Коментувати
Ирина Павловна
Вот все замечают, говорят о том, что бал аттестата выше, чем ЗНО. Но почему то все молчат о другой стороне медали – когда бал аттестата 150-160, а ЗНО – 170 и выше. Отменить бы бал аттестата. Кто-то говорит, сто ЗНО –«угадайка». Для того, чтобы угадать, необходим минимум знаний. Угадайка на ЗНО не катит, и не лотерея это, это подготовка. А вот кто как готовится, то ли за неделю, то ли за месяц, то ли за всё время обучения в школе. И потом, почему такая ненависть к льготникам? Их не так уж и много. Если в некоторых ВУЗах проходят на бюджет только льготники, то это так надо ВУЗу ( вот здесь необходимо задуматься). Посмотрите, в общем по ВУЗам - 2-4-6 абитуриентов – льготников. Не виноваты дети, в том, что уровень преподавания в сельской школе/шахтерском поселке школе ниже, чем в столице, областных центрах, ребенок –инвалид –...
Лариса
Для Ирина Павловна: Согласна с Вами, но льготников не такое количество, о котором Вы говорите. Из 17 бюджетных мест их 4 да еще плюс 4 целевика (с невысокими баллами), из общего рейтинга на бюджет попадает 11, а это совсем немного.
1111
Для Ирина Павловна: Не багато? Та їх більше половини,подивіться ВДПУ початкова освіта.Самі побачити,скільки їх
неравнодушный
Для Ирина Павловна: а потом Вы, лично Вы, пойдёте к такому льготнику-"врачу" троечнику, поведёте своего ребёнка или захотите переводчика двоечника, а возможно юриста? Никто не виноват, что их так учили(или они так учились - потому что есть среди льготников конкурентоспособные), но и лично я не виноват и не хочу прочувствовать их незнания на себе!
Коментувати
///
А зараз виходить, що абітурієнти, які достатньо добре склали тести здають оригінали документів в першій хвилі в не дуже бажаний ВНЗ (бо ризикують залишитись за бортом), а потім в другій хвилі хочуть забрати їх і бігти в омріяний ВНЗ і також ризикують, бо можуть не встигнути. А третя хвиля вже зовсім сумнівна...Місця у ВНЗ чесно б заповнювались за бажанням вступників. І ВНЗ не втрачали б сильних абітурієнтів, які не чекають третьої(а то і другої) хвилі і залишаються там, де пройшли. Паралельно такий же рейтинговий список і для пільговиків - на пільгові місця
///
Я вважаю, що замість системи «Електронний вступ» краще б себе виправдав «Єдиний відкритий рейтинговий список» всіх абітурієнтів після здачі ЗНО. Кожен абітурієнт подає свої заявки на вступ до 5 ВНЗ по три спеціальності (в порядку: за побажанням). А потім заповнюються місця у ВНЗ, відповідно, від найвищого до найнижчого рейтингового балу абітурієнтів, за їх поданими заявками і наявністю місць у ВНЗ. І, автоматично, йому приходить повідомлення-підтвердження, що можна туди здавати оригінали документів (і всього один раз їхати у вуз). Абітурієнти, що мають найвищий рейтинговий бал обов’язково попадуть, куди бажають і лише на одну спеціальність (на сьогодні вони в перших списках на всіх вибраних спеціальностях, що заплутує всіх інших). Відпала б необхідність організовувати другі і треті хвилі. А зараз виходить, що...
Вчитель
100%Для ///:
Коментувати
катя
абитуриенты,не волнуйтесь что прошли в вузы люди с низкими баллами. после первой сессии остались за бортрм-их отчислили Поступить можно ,но еще нужно смочь учиться ,не забывайте-это.
Настя
Для катя: И кому от этого легче станет?? Из-за таких человек с нормальными баллами вообще не поступит в желанный вуз
Коментувати
Оля
Ну перемога в олімпіаді то це ще нормально, а люди які здали ЗНО на 140 балів і при цьому бал атестату у них 180 то це вже абсурд невже не видно корупції)

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!